Noslēdzoties Tērbatas ielas kā vasaras ielas projektam, no pirmdienas, 17.augusta plkst.8 iela atkal tiks atvērta satiksmei un atjaunota sabiedriskā transporta kustība, aģentūru LETA informēja Rīgas domē.
No 17.jūlija, vienu mēnesi, Rīgas pašvaldība eksperimenta veidā pirmo reizi realizēja pilsētas vasaras ielas ideju, atvēlot Tērbatas ielu gājējiem, riteņbraucējiem, tirgotājiem un nedēļas nogalēs - kultūras programmai.
"Galvenais eksperimenta mērķis ir noskaidrot, vai Tērbatas iela var funkcionēt kā gājēju un riteņbraucēju iela. Neatkarīgi no tā, ko parādīs eksperimenta novērtēšanas rezultāti, esam priecīgi noņemt šo jautājumu no pašvaldības dienas kārtības, kas tur ir bijis vairāk nekā 12 gadus. Šis eksperiments ir prasījis elastību un pielāgošanos gan no iedzīvotāju, gan no pašvaldības puses, un manā ieskatā Rīga ir spējīga paveikt lielas lietas iedzīvotāju ilgtermiņa labklājības vārdā," sacīja Rīgas pilsētas pašvaldības pagaidu administrācijas vadītājs Edvīns Balševics.
"Rīgas Centra attīstības biedrība (RCAB) atzinīgi vērtē gan ielas formātu, gan notikuma vērienu, kā arī atzīst nepilnības, uz kurām norāda daži Vasaras ielas skeptiķi, un apņemas domāt un risināt šos izaicinājumus, lai vasaras ielas koncepts ar katru gadu un katru ielu kļūtu arvien jaudīgāks un visiem patīkamāks. Tajā pašā laikā RCAB arī apzinās, ka, izmēģinot jaunas lietas un tiecoties uz progresu, visiem nekad nevar patikt, tādēļ aicina iedzīvotājus turpināt paust gan atbalstu, gan kritiku, tomēr būt iecietīgiem un atvērtiem pārmaiņām," norādīja biedrībā.
Tērbatas ielas garumā iedzīvotāju ērtībai tika iekārtotas zaļās atpūtas zonas un paplašinātas kafejnīcu terases, bija iespēja baudīt lauku gardumus no Latvijas mājražotājiem. Turklāt visas ielas garumā tika nodrošināta bezmaksas bezvadu interneta piekļuve.
Tērbatas ielas labiekārtojuma novākšana sāksies 16.augustā plkst.22, pēc iespējas netraucējot iedzīvotāju naktsmieru. Tērbatas ielā izvietotos augus uzņēmums "Rīgas meži" iestādīs parkos, kā arī daļa tiks nodota skolām apkārtnes labiekārtošanai. atpūtas zonās izvietotās mēbeles Izglītības, kultūras un sporta departaments turpinās lietderīgi izmantot citos pašvaldības pasākumos.
Lai novērtētu eksperimenta rezultātus, Rīgas pašvaldība līdz 16.septembrim turpinās iedzīvotāju un uzņēmēju klātienes aptaujas un datu apkopošanu, tāpat notiks iniciatīvas iekšējā izvērtēšana. Visi rezultāti tiks nodoti arī jaunajam domes sasaukumam izskatīšanai. Aptaujas anketa pieejama arī elektroniskā veidā - portālā "riga.lv".
Rīgas pašvaldība atgādina, ka līdz 31.oktobrim galvaspilsētā, lai veicinātu pilsētas ekonomisko atveseļošanos pēc Covid-19 radītās krīzes, ir atvieglota saskaņošanas kārtība vasaras kafejnīcu izveidošanai un uz laiku atcelta ielu tirdzniecības nodeva.
un neviens nenomira un neviens auto nesarūsēja - tātad viss OK. Pilsētas ir cilvēkiem!
Ja nu kāds galīgi nevar no stāvvietas aiziet līdz mājai, var taču tuvinieki noīrēt stumjamratiņus lai vājnieku aizvestu un nav jāklumburē 500m kājām.
Cik bērni un hipsteri degunus pārsita pa to bruģi pārvietojoties?
Un cik dabūja kuņģa čūlu, besoties par to, ka pilsēta nav gluži autodroms?
Gribās mieru, klusumu, vēja šalkoņu un lakstīgaili krūmā - restartē Laukus! Vēlams tā patālāk no valsts nozīmes galvenajiem autoceļiem! Nebūs ne mašīnu, ne sliktā gaisa, ne autosacensību! Silti iesaku!
To tu pastāsti tiem, kas grib iebraukt ar auto kāpņutelpā! Viņiem redz traucējot troksnis uz ielas, mūzika un cilvēku balsis! Klusumu tiem griboties!
Kāpņu telpā? Kā tad, kā tad! Esi kādu piemēru redzējis? Velosipēdistus, kuri iebrauc kāpņutelpā, es gan esmu redzējis, autobraucējus - nekad.
Bet tā, kad paliks vairāk gadi, apprecēsies (ja vien neesi tas, ar vajadzībām), tiksi pie saviem bērniem (adoptēta zīdaiņa) un dabūsi pastiept savu sīci metrus 300 - tad ātri nāks apskaidrība. Līdz tam laikam galvā būs iestrēdzis velosipēds, eklektroskūteris, "revolucionāras" idejas un egoisms. Tad gan egoisms pamainīs tikai izpausmes. Jo tas ir visai stulbi visiem rīkoties kā tu vēlētos, tikai tāpēc ka tu tā vēlies.
protams, tu gribētu lai visi rīkojas tā, kā ir ērti tev))
Es gribu lai šādas ierlas slēgšanas citu ielu iedzīvotāju "vajadzībām" neapgrūtgina slēgtās ielas iedzīvotājus.Lai šādas ielu slēgšanas neapgrūtina kopējo satiksmi un tai netraucē, tas neesmu tikai es, tie ir parasti cilvēki, kuri pa blakus ielām sabiedriskajā transportā ir spiesti pavadīt ilgāku laiku nokļūšanai uz un no centra, pat ja Tērbatas iela tiem nav vajadzīga.Esmu par to cilvēku vajadzīām, kuri dzīvo tuvējās ielās un kuru dzīvi arī izmainīja satiksmes pārbīdes, un cīņa par auto nocvietošanas vietām. Tas ir par KRIETNI VIEN PADAUDZ cilvēku ikdienu, pret tavu izklaidi. Marš restartēt izmirstošos lauku!
Kādam šķiet, ka vienīgais rādītājs, ka kāds nenomira.
Vispār, ja veic eksperimentu, tad būtu jāveic kādi objektīvi mērījumi. Teiksim - cik daudz vairāk laika ceļā pavadīja Ģertrūdes ielas iedzīvotāji, jo nekursēja 1.trolejbuss. Vai par cik palielinājās gaisa piesārņojums citās ielās sakarā ar sastrēgumiem... Protams izmaksas un autobraucēju neērtības šajā eksperimenta var ignorēt principā.
kautkur izplūdes palielinājās, toties Tērbatas ielā samazinājās. Tātad nekas vairāk piegāzēts netika!
Vieniem palika "svaigāk" citiem "smirdīģāk" pie kam kopumā visiem palika smirdīģāk, jo palēninājās plūsma un caurlaidība. Bija ilgāki un lēnāki sastrēgumi. Cilvēki ilgāk riņķoja lai noliktu savus auto blakus ielās, jo kaut kur jau tos bija jāliek no savas ielas izdzītajiem.
Slikti ar matemātiku te kādam.
Tev ir mērījumu dati, kas to apliecina vai tā, uz pirkstiem saskaitīji? Kā Lukašenkas vēlēšanās? ))
Tev ir pretēji mērījumi?
Mazliet loģikas un tas top skaidrs pat bez mērījumiem, bet nu tagad mērījumus galvā sistam egoistiņam savajadzējās - brauc uz laukiem - tur vienmēr svaigs gaiss!
tie arī visi argumenti - galsā sists. Kad argumentu vairs nav, sākas aptiršana - tā jau tas notiek))
droši - marš uz LAUKIEM!
EJ RESTARTĒ LAUKUS!
Varēsi iet kājām, braukt ar velo teju visos virzienos kurp vien acis rāda!
Tērbatas ielā vairāk piečurātu vārtrūmju, tas arī viss.
Nenomira gan. Tikai ikdienā izjuta dusmas un problēmas par dzīves sačakarēšanu. Garāki braucieni un līkumi sastrēgumos, lai nokļūtu mājās. Nepieciešamība meklēt alternatīvas Tērbatas ielā izmanotajiem pakalpojumiem. Un naids pret tādiem mēsliem, kā tu, kas atļaujas pateikt, ka es (šī cietušā rajona iedzīvotājs) neesmu cilvēks!
izraisa žultsakmeņus un tad staigāšana nākamās slēgšanas laikā būs jau sāpīgāka))
Es galīgi neesmu par to troksni un ļembastu pie manām mājām, ka nevar p[at logu atvērt! Vai nevar mērķaķoties kaut kādā purčikā vai ziepītī, oblikāti poilsētas centrā vajag mērķaķoties? Sabrauc centrā no saviem mikrorajoniem un trokšņo, pīpē, lieto alkoholu! Pretīgi. Turpat Vērmanes dārzs tukšs, kā izslaucīts! Jācepās saulē, kamēr var smuki ēniņā, zaļumos tusēt!
uzskati sevi pārāku par purčika iedzīvotājiem? Reku, Palaidnieks tev iesaka pārvākties uz dziļiem laukiem - tur tev nekas netraucēs.....
Nē nevajag čakarēt Purčika vai Ziepīša iedzīvotājus. Viņi arī ir cilvēki (lai gan "centristi" bieži vien domā savādāk) un tici man, ka no mikrorajona uz "centru" tusēt nebrauc. Jums tur pietiek savējo alkašu...