Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

“Latvijas Gada auto 2022” galveno titulu izcīna ar viena punkta pārsvaru 25

 
Latvijas Gada Auto | 20.janvāris 2022 20:15

Konkursa "Latvijas Gada auto 2022" galveno titulu sīvā konkurencē ieguvusi jaunā "Opel Mokka" (53 punkti), tikai par vienu punktu pārspējot otrās vietas ieguvēju “Renault Arkana” (52), paziņots ceturtdienas vakarā, 20. janvārī, kultūras centrā “Ulbrokas pērle” notikušajā konkursa noslēguma apbalvošanas ceremonijā, ko vadīja pazīstamais autožurnālists Pauls Timrots un kas tika translēta arī TV un interneta video tiešraidē.

Uzvarētājs tika noskaidrots, 12 biedru žūrijai balsojot par septiņiem finālistiem. Kopumā konkursam šogad bija pieteikti 28 jaunākie auto modeļi, kas pretendēja arī uz tituliem konkursa atsevišķajās nominācijās.

Trešo vietu "Latvijas Gada auto 2022" žūrijas balsojumā ieguva "Cupra Formentor" (48), bet pēc pirmā trijnieka finālisti sarindojās šādā secībā – ceturto vietu ieguva "Škoda Enyaq iV" (46), piekto "Nissan Qashqai" (36), sesto "Hyundai Ioniq5" (35) un septīto "Citroën C4" (30).

Žūrijas balsojuma tabula

"Tik blīvs žūrijas balsojums ir pirmo reizi konkursa vēsturē,” norāda “Latvijas Gada auto” organizators Māris Ozoliņš, “tikai viens punkts atdala pirmo vietu no otrās un tikai četri punkti otro vietu no trešās. Tas tiešām ir ļoti blīvi, tomēr analizējot rezultātus padziļinātāk, redzams, ka no 12 žūrijas biedriem “Opel Mokka” saņēma visvairāk maksimālo punktu skaitu, proti, piecas reizes, bet otrās vietas ieguvējs “Renault Arkana” – tikai trīs reizes. Konkurence šogad bija ļoti sīva, apsveicu konkursa uzvarētāju un nomināciju laureātus!"

Laureāti "Latvijas Gada auto 2022" papildu nominācijās:

  • "Latvijas Gada auto 2022 Inovācijas balva" – "Toyota Mirai";
  • "Latvijas Gada auto 2022 Modernizācija" – "VW Arteon Shooting Brake";
  • "Latvijas Gada auto 2022 Dizaina balva" – "Hyundai Ioniq5";
  • "Latvijas Ģimenes Auto 2022" – "Škoda Kodiaq";
  • "Latvijas Mazais auto 2022" – "Hyundai i20";
  • "Latvijas Eko auto 2022" – "Hyundai i20";
  • "Pilsētas apvidus auto 2022" – "Opel Mokka"
  • "4x4 Apvidus Auto 2022" – "Jeep Gladiator";
  • "Latvijas Sportiskākais auto 2022" – "Cupra Formentor";
  • "Latvijas Premium Auto 2022" – "Audi e-tron GT";
  • "Latvijas Elektroauto 2022" – "Škoda Enyaq iV";
  • "Latvijas Gada auto 2022 Tautas simpātija" – "Audi e-tron GT".

Atšķirībā no citām nominācijām, par kurām balso tikai konkursa žūrija, "Tautas simpātijas" nominācijā savu viedokli varēja izteikt ikviens interesents, balsojot klātienē tirdzniecības centrā "Mols" vai interneta vietnē Gadaauto.lv. Pavisam tika saņemti nepilni divi tūkstoši balsu, vislielākās simpātijas piešķirot vairāk nekā 100 tūkstošus eiro vērtajam “Audi e-tron GT” elektromobilim.

Konkursam varēja pieteikt tikai jaunākos auto modeļus, kas Latvijas tirgū nonākuši pēc 2020. gada 1. oktobra. Finālā iekļuva septiņi pretendenti, kuri saņēma vislielāko žūrijas balsu skaitu pēc "Lielā testa brauciena", kas norisinājās novembra beigās. "Latvijas Gada auto" konkurss šogad notika 24. reizi savā pastāvēšanas vēsturē.

Kopumā konkursā bija pieteikti 28 jaunākie auto modeļi: "Audi e-tron GT", "Audi Q4 e-tron", "Citroën C3 Aircross", "Citroën C4", "Citroën E-C4", "Citroën E-SpaceTourer", "Cupra Formentor", "Fiat 500e", "Hyundai Bayon", "Hyundai i20", "Hyundai Ioniq5", "Hyundai Santa Fe", "Hyundai Tucson", "Jeep Compass", "Jeep Gladiator", "Mercedes-Benz EQV", piecdurvju "Mini", "Nissan Qashqai", "Opel Mokka", "Peugeot 3008 Hybrid4", "Peugeot 508 PSE", "Renault Arkana", "Seat Arona", "Škoda Enyaq iV", "Škoda Kodiaq", "Toyota Mirai", "Volkswagen Arteon Shooting Brake" un "Volkswagen ID.4".

Atgādinām, ka gadu iepriekš par “Latvijas Gada auto 2021” tika atzīta “Škoda Octavia”, bet par “Latvijas Gada auto 2020” kļuva “Škoda Kamiq”.

Atbalsta: Shell Helix motoreļļas, t/c Mols , Zip.lv - gudri sludinājumi, Tvnet, iAuto.lv, Latvijas Avīze, TV Auto ziņas, Delfi, Dieviete.lv, Jauniauto.lv, garaza.lv, LAMB, V4 motors.

 
Visi komentāri
 
Jo 20.janvāris 2022 21:22
9 5 Atbildēt

Tik pretrunīgi novērtērtas pirmās divas vietas liecina par to, ka tā īsti nebija par ko balsot! Tādos apstākļos nomināciju vnk vajadzēja atcelt! Nožēlojami.

iAuto 20.janvāris 2022 22:42
3 10 Atbildēt

Tas nozīmē, ka bija ļoti sīva konkurence un tuvs balsojums. Tomēr 5 žūrijas biedri iedeva tieši Mokka pirmās vietas!

Hateris 20.janvāris 2022 21:59
4 8 Atbildēt

Kam šitais viss? Kas uz to nopelna? Kāpēc nevarēja "eksperti" balstot par visām 28 mašīnām? Kur paliek citas markas, piemēram BMW? Un kāpēc tik maz ekspertu? Tagad visiem jāskrien pirkt Mokka?? Māris Ozoliņš un Normunds Avotiņš ir tik garlaicīgi cilvēki. Kā izkārtes. Bez sava stingrā viedokļa. Jo tāda vispār nav.

Jo 21.janvāris 2022 11:06
4 1 Atbildēt

Pērc taču, ko pats vēlies! Tev kāds uzspiež?

Ozoliņš un Avotiņš un Timrots, visi viņi ir ļoti vērtīgi cilvēki sabiedrībai un atrodas savās vietās! Viņiem tieši ir savs viedoklis.

martinslusis 21.janvāris 2022 14:58
0 0 Atbildēt

Balsot var par visām 28 masīnām. Sākumā žūrija no visām mašīnām ievēl Top 7, kur tad tālāk notiek šis detalizētais balsojums.

Balsošanas sistēmu nav izdomājis Māris Ozoliņš. Precīzi tāda pati balsojuma sistēma tiek izmantota Eiropas Gada auto konkursā.

Bet par modeļiem – dalību konkursā ir jāpiesaka dīlerim vai importētājam, turklāt automašīnai ir jābūt reģistrētai Latvijā konkrētā laika posmā (bet tā, ka katrai mašīnai ir iespēja kādā no gadiem piedalīties).

GadaAuto 21.janvāris 2022 19:19
1 0 Atbildēt

Uzrakstīšu dažus precizējumus:

1) Jā, balsošanas sistēma ir tieši tāda kā Eiropas Gada auto. Proti, katram žūrijas biedram ir 25 punkti, tie visi ir jāsadala ar atrunu, ka vienam pretendentam nedrīkt dot vairāk kā 10 punktus un vismaz 5 auto ir jāsaņem punkti.

2) Uz galveno Gada auto balsojumu pretendē tikai pilnīgi jauni modeļi, modernizācijas (face-lift) netiek iekļauti.

iAuto 20.janvāris 2022 22:40
3 0 Atbildēt

No jaunajiem auto balso par TOP7 un tad no TOP7 balso par Latvijas Gada auto

. 20.janvāris 2022 23:18
4 2 Atbildēt

Opel Mokka panelis kā rotaļu mašīnai, bet Renault Arkana aizmugurējā sēdekļu vietā ir ļoti šaurs. Ir izmēģināts.

Andris 21.janvāris 2022 8:50
10 3 Atbildēt

Paskatījos vakar to pasākumu pa TV - ko, lai saka - diezgan šķidri, ja par pašu pasākumu. Ja par baslojumiem, tad arī daudz jautājumu. Kā, piemēram, Cupra Formentor var tikt uzskatīts par sportiskāku, nekā AUDI e-tron?? Mēs nezinām šī pasākuma aizkulises un varbūt arī labāk nezināt....

iAuto 21.janvāris 2022 10:02
6 1 Atbildēt

Braukšana Audi etron GT piemeram vairs nav tik sportisks, kad baterijas resurss nokrīt zem 20%, var pat nespēt apdzīt auto bet toties elektro

JanJan 21.janvāris 2022 13:21
2 1 Atbildēt

Nu bet, protams, ka tas ir subjektīvais vērtējums. Ja gribi "objektīvi", tad iedod balvu kādam ferrari/mclaren utml un miers. Skaidrs, ka ātrāks, labāks, foršāks parasti būs kaut kas dārgāks, bet pēc tā jau nevar skatīties.

martinslusis 21.janvāris 2022 14:55
0 0 Atbildēt

Vai Audi eTron GT ir ātrāks? Jā, viennozīmīgi.

Bet man bija iespēja izbraukt ar abiem auto un varu teikt, ka Cupra Formentor emocionāli rada ļoti līdzīgas izjūtas, jo uzrāviena starpību kompensē patīkamā skaņa un jaudas pieejamība pat ar nelielu benzīnbākas atlikumu (ko nevar teikt par eTron GT zem 20% akumulatora uzlādes līmeņa).

Turklāt, Cuprai tas 310 zs modelis ar ļoti labu aprīkojumu ir piejams par 38 tūkstošiem EUR, kamēr Audi eTron GT maksā virs 100 tūkstošiem (šķiet, ka konkrētais demo auto bija 130-140k).

Lai gan papildus nominācijās cena nespēlē tik lielu lomu kā pamata vietu sadalījumā, Cuprai ir reti labs price/performance, ko ir grūti ignorēt.

miu 21.janvāris 2022 9:27
4 1 Atbildēt

hehe... pasākuma aizkulises un citas sazvērestības teorijas... tauta jūk prātā! Mokka šogad šo saņem pelnīti! feins auto gan braukšanā, gan dizainā! tie kas meklē milzīgu bagažnieku jeb vietas 5ciem pieaugušajiem skatieties citā klasē! Auto 2viem jeb kā otrs auto ģimenē super! 130zs un 8 pakāpju automāts priekš auto cenas brauc lieliski!!!

Nākamgad būs citi dalībnieki un citi uzvarētāji. jebkurā gadījumā tas ir subjektīvs lēmums... žūrija ir tikai cilvēki

anoagask 21.janvāris 2022 12:34
0 0 Atbildēt

visi stāsta, ka SUVi ir nepraktiska modes lieta, bet TOP7 visi ir SUV paskata auto

JanJan 21.janvāris 2022 13:18
0 0 Atbildēt

Pārdošanas apjomi to arī pierāda, ka tā ir pamatīga modes lieta - visiem gripas "džipveidīgos".

Upss 21.janvāris 2022 18:22
1 0 Atbildēt

Visiem nav gripa, ja nu vienīgi Tev!!!

JanJan 21.janvāris 2022 23:10
0 0 Atbildēt

Taisnība.

msh 22.janvāris 2022 16:50
0 0 Atbildēt

Nu bet ko tu gaidīji ja ražotāji liek lietā visus PR resursus lai karinātu iespējamajiem pircējiem makaronus + vēl, kā te viens otrs raksta, "savādā" kārtā pseidodžipi stāv salonos uz vietas, kamēr normālās mašīnas jāpasūta? Un vēl tā nianse ka lielākoties pircējs ir banka nevis pats braucējs - ja vajadzētu pašam atpogāt maku tad padomātu trīsreiz vai par +5 cm klīrensa ir vērts piemaksāt vismaz 2 pakas vai nē.

gunbox 21.janvāris 2022 16:45
2 0 Atbildēt

Timrots ilgvilni ielivcis... ir labs.

BMW 21.janvāris 2022 16:46
1 2 Atbildēt

Kas tas par auto topu, ja tajā nav iekļauts BMW?

Tas laikam darīts ar nolūku, lai BMW nesavāc visas godalgas visās nominācijās!

GadaAuto 21.janvāris 2022 19:24
2 0 Atbildēt

BMW Latvijas dīleris vēlējās pieteikt BMW, turklāt elektroauto! Kā tas notiek mazos tirgos, demo auto tika pārdots un tātad arī dalība atcēlās. Atgādinu, ka drīkst pieteikt tikai jaunos modeļus.

GadaAuto 21.janvāris 2022 19:28
1 0 Atbildēt

Iepriekšējā gadā BMW pat uzvarēja Tautas balsojumā, proti, "Latvijas Gada auto 2021 Tautas simpātija" – BMW 5. sērija.

Huto 22.janvāris 2022 4:32
0 0 Atbildēt

Kā paziņos laimīgos kam būs iespēja pabraukt nedēļas nogalē ar šiem auto?

msh 22.janvāris 2022 16:51
0 0 Atbildēt

Man patīk fotografētāju cinisms - nofočēt C4 egli uz ceļa uz kāda to visdrīzāk nekad neredzēt, un nofočēt kaščeju uz ielas uz kādas tā, un citu "gluda asfalta apvidus auto" braucēji parasti skaita katru akmentiņu...

Hu 22.janvāris 2022 21:26
0 0 Atbildēt

Citroen tiešām iebildēs interesantā vietā - viena zem sniega paslēpusies bedre, un pusstunda vingrošana ar lāpstu un zāģi (SUV grabažniekā motorzāģis, un gumijnieki vienmēr ir, imho c4 bagažniekā ze štorkas īstu lāpstu nemaz nevar ielikt)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tesla slikti, Honda – labi: vācu TÜV atklāj, kas ir labākais 3

Ja jūs esat Honda Jazz īpašnieks, tad varat priecāties – jūsu auto nelūzīs un kalpos uzticami vismaz pirmos 2-3 gadus. Lasīt vairāk

 

11 gadījumi, kad uz autobāņa "izbeidzas motors" (+ VIDEO) 6

AutoTopNL padalījies ar video no sava 10 gados krātā materiāla, kurā no vairāk kā 1000 izmēģinātiem automobiļiem, ir 11 epizodes, kad ātruma testu uz autobāņa neiztur automašīnas motors. Lasīt vairāk

 
 

Drūms skats, iebraucot Latvijā no Igaunijas puses (+ FOTO) 36

Uz Igaunijas-Latvijas robežas skatu pievelk degradēta teritorija, ko agrāk izmantoja robežsargi. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti