Šoziem uz slidenām ielām gūto traumu skaits ir četrkāršojies 5

 

Foto: Publicitātes attēls

Balta | 26.janvāris 2022 13:19

Šoziem Latvijā salīdzinoši bieži esam novērojuši krasas temperatūras svārstības, kas izraisa apledojumu un neizbēgami padara bīstamāku ceļu segumu gan autovadītājiem, gan kājāmgājējiem.

Kā liecina apdrošināšanas sabiedrības BALTA (PZU grupa) novērojumi, ziemas mēnešos no iedzīvotājiem saņemts sevišķi daudz atlīdzības pieteikumu par lūzumiem, mežģījumiem un sastiepumiem – traumām, kas gūtas, krītot uz slidenām ietvēm. Kopumā nepilnu divu mēnešu laikā atlīdzību summa par šāda veida traumām jau ir pārsniegusi 40 000 eiro.

Laikā no 1. decembra līdz 25. janvārim, tātad vien nepilnu divu mēnešu laikā, krītot uz slideniem ceļiem un ietvēm, traumas guvuši un nelaimes gadījumu apdrošināšanas atlīdzības pieteikumu BALTA iesnieguši jau 214 cilvēki. Salīdzinājumam – pērn tādā pašā laika posmā tie bija tikai 52 pieteikumi.

Saskaņā ar apdrošinātāja statistiku ziemas periodā gūtās traumas parasti izmaksā divreiz vairāk. Lielākā šoziem izmaksātā atlīdzība bijusi par potītes lūzumu, sasniedzot 1150 eiro. Jāņem vērā, ka pēc tāda veida lūzumiem seko ilgstoša rehabilitācija, kuras izmaksas sedz apdrošinātājs, ja apdrošināšanas polisē ir iekļauts medicīnisko izdevumu risks.

“Gūto traumu daudzumu būtiski ietekmē laikapstākļi. Bieži vien pat nedēļas ietvaros piedzīvojam bargu salu un pamatīgu atkusni, tāpēc ielas, sevišķi ietves, mēdz būt ļoti slidenas. To atspoguļo arī nelaimes gadījumu apdrošināšanas atlīdzības pieteikumu statistika: salīdzinājumā ar līdzīgu laika periodu pagājušajā gadā uz slidenām ielām gūto traumu skaits jau četrkāršojies un būtiski pieaudzis arī izmaksāto atlīdzību apjoms. Traumas, ko cilvēki gūst, krītot uz ielām, mēdz būt ļoti nepatīkamas – tie ir lūzumi, mežģījumi, sastiepumi, kuru ārstēšana prasa dažādas diagnostikas procedūras un ārstu uzraudzību. Pārvietošanās pa slidenu ietvi var izmaksāt visai dārgi, tāpēc aicinām visus būt īpaši piesardzīgiem,” saka BALTA Personu produktu vadītāja un risku parakstītāja Ludmila Ščegoļeva.

Kā rāda atlīdzību pieteikumi, šogad īpaši bieži tiek traumētas rokas – par augšdelma vai apakšdelma lūzumiem un mežģījumiem iesniegts visvairāk pieteikumu, un roku lūzumi un mežģījumi vispār ir otrais izplatītākais traumu veids aiz sasitumiem un saišu sastiepumiem. Tāpat uz slidenām ielām cilvēki guvuši potīšu un kāju lūzumus, meniska bojājumus, lūzumus un mežģījumus plecu joslā, ribu un krūšu kaula lūzumus, dažādas brūces, galvas smadzeņu satricinājumu, deguna lūzumus, arī zobu traumas.

Lai pasargātu sevi no šāda veida traumām, apdrošinātājs iesaka rūpīgi izvēlēties apavus atbilstoši laikapstākļiem, pievērst uzmanību ietvju un ceļu stāvoklim, kā arī pārvietoties bez steigas. Arī ir vērts jau savlaicīgi padomāt par nelaimes gadījumu apdrošināšanas iegādi, lai brīdī, ja tomēr nelaimes gadījums ir piemeklējis, veselības atgūšana negultos tikai uz paša pleciem un būtu papildu finansiāls atspaids.

 
Visi komentāri
 
spriidiic 26.janvāris 2022 14:54
4 0 Atbildēt

Uzaicinājumu, nebraukt šitādos apstākļos, ceļu uzturētāji saprata un nebrauca.

gunbox 27.janvāris 2022 10:30
2 0 Atbildēt

Kādus vēl apavus? Tam ledum lietus laikā nekādi apavi nebūtu palīdzējuši. Vai arī apdrošinātājs bija domājis, ka cilvēkiem ikdienā ir jāvalkā naglu uzlikas uz apaviem, citādi viņi veselības apdrošināšanu neizmaksās, jo cilvēki nav parūpējušies par drošību? Un kādas steigas? Man pirmais solis aiz durvīm bija kājas gaisā un lauzta riba. Nekas pat neliecināja par spoguļledu virs bruģa.

imzz 27.janvāris 2022 11:36
0 0 Atbildēt

Nu, ja visi uzskata, ka auto uz plika ledus tikai ziemas riepas ar radzēm palīdz, kāpēc cilvēki uzkata, ka apavu gadījumā palīdzēs jebkas cits ?

Protams, ka naglas. Es pirms 10 gadiem. apm. nokritu uz slīpa ledus, salauzu elkoņa locītavu. Nu, tad man pietika. Izvēlējos apavu radžu uzlikas, Petzl Spiky Plus, radzes no tāda paša materiāla, kā betona urbim, uz asfalta nedilst. Saprotams, ka tās atstāju auto, kad eju uz veikalu, vai pa vietām, kur garantēti notīrīts. Bet, ja ceļā kaut vai 50m ledus, radzes obligāti. Kopš tā laika kritis neesmu ne reizi.

Ne ražotāji, ne lietotāji absolūtā vairākumā nepievērš uzmanību ziemas apavu zoļu uzvedībai uz ledus, ka tik kāja silta.

Latvijā labus ziemas apavus nopirkt vispār nevar. Var nopirkt Skandināvu e-veikalā, piem.

pomarshoes.com/collections/m...ex-winter-boot

Var pamēģināt apskatīties arī, ko valkā Šveices kalnieši.

6810 27.janvāris 2022 14:52
1 0 Atbildēt

tad Riigas dome vareetu,ja netiira ietves,izdaliit gaajeejiem radzes

imzz 27.janvāris 2022 20:30
1 0 Atbildēt

Izdalīt radzes, kāpēc ne. Bet attiecībā uz tīrīšanu un kaisīšanu, 100% notīrīts nebūs nekad. Ja 1km jāiet un 50 m nav notīrīts, tad traumai pilnīgi var pietikt ar tiem 50 netīrītajiem metriem.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen ID.3 saņem vēl vienu uzlabojumu paketi 8

Elektriskais Volkswagen modernizāciju piedzīvoja jau pērn, taču ražotājs pie tā nav apstājies un atradis veidu, kā elektrisko hečbeku uzlabot arī šogad. Lasīt vairāk

 

Jaunais CUPRA Leon - vēl viens trumpis spāņu ražotāja piedāvājumā (+ FOTO)

29. aprīlī Madridē notika jaunā CUPRA Leon pasaules pirmizrāde, iezīmējot nozīmīgu pagrieziena punktu zīmola attīstībā. Iespaidīgajā pasākumā tika prezentēts gan CUPRA Leon piecdurvju hečbeks, gan Sportstourer. Lasīt vairāk

 

Ar tehniskajiem līdzekļiem konstatētas braukšanas bez OCTA gadījumā sodīs ne biežāk kā reizi diennaktī 13

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā nosakot, ka par ar tehniskajām ierīcēm konstatētu braukšanu bez apdrošināšanas vai valsts tehniskās apskates sodu piemēros ne biežāk kā reizi 24 stundu laikā. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID. Code – vācu markas dizaina nākotne (+ FOTO) 6

Pekinas autoizstādē Volkswagen izlicis apskatei konceptu ID. Code, kas liek noprast kādā virzienā stūrē vācu autobūves uzņēmuma dizaina komanda. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti