Jānis Vaivods: "Rīgai būtu jānomaina vismaz 100 km asfalta seguma gadā" 13

 

Foto: Publicitātes attēls

SIA Drošas Braukšanas Skola | 16.februāris 2024 14:40

Rīgai vajadzētu katru gadu nomainīt vismaz 100 km asfalta seguma, taču diemžēl mēs esam tālu līdz šim skaitlim, runājot par Rīgas pilsētas ceļu infrastruktūru, DBS podkāstā “Brauc droši!” atzina Rīgas Domes ārtelpas un mobilitātes departamenta direktora p.i. Jānis Vaivods.

Jānis Vaivods dalījās ar vērtīgiem viedokļiem un datiem par Rīgas ceļu tīkla un kopējās infrastruktūras stāvokli. Viņš norādīja: "Rīgā ceļu tīklu kopgarums ir ap 1200 km, asfaltētās ielas ir ap 1000 km, attiecīgi mums vajadzētu 100 km katru gadu nomainīt, lai nerastos bedres. Diemžēl šis mērķis nav sasniegts, un rezultātā ir redzamas ar vien lielākas bedres uz ceļiem."

Diskusijā tika uzsvērta nepieciešamība koncentrēties uz dažādām ceļu kategorijām atjaunošanas ziņā pēc to iedalījuma. Pirmās un otrās kategorijas ceļi parādīja salīdzinoši labu stāvokli, bet trešās kategorijas ceļi ir diezgan kritiskā stāvoklī. Jānis Vaivods uzsvēra, ka prioritāte ir jādod tieši šiem ceļiem, lai novērstu to sabrukumu un saglabātu infrastruktūras kvalitāti. "Primāri ir jāstrādā pie tām ielām, lai nav sabrukuma līmenis 0,8% vai vēl vairāk, un paralēli nepieciešams uzsākt darbu pie tām 3. kategorijas ielām, kur pērn 8,8% no ceļiem bija sabrukuši."

Jānis Vaivods arī atklāja, ka savlaicīga ceļu uzturēšana ir būtiska, norādot: "Ja mēs savlaicīgi nomainām ceļu virskārtu, mums nav jālien apakšslāņos. Ja mēs savlaicīgi neveicam ceļu remontu, tad tas jau ir kapitālāks un dārgāks remonts."

Kā arī, runājot par pašreizējiem izaicinājumiem ceļu infrastruktūras uzlabošanā, Jānis Vaivods stāsta: "Tas skaitlis, ko esam sarēķinājuši ir aptuveni 50 milj. EUR gadā, kas katru gadu pilsētai būtu jāiegulda, lai mēs noķertu to sabrukšanas posmu, lai atjaunošana būtu ātrāka, nekā sabrukšana. Realitātē šobrīd ceļu un kopējās infrastruktūras atjaunošanas mērķim 2022. gadā tika atvēlēti 10 milj. EUR, 2023. gadā - 4 milj. EUR."

Diskusijas gaitā tika apspriesti arī autovadītāju ikdienas izaicinājumi, tostarp ceļa seguma stāvoklis un pareiza uzvedība, izvairoties no bedrēm un citiem ceļa defektiem. Tika apskatīta arī statistika, ko sniedza Drošas Braukšanas Skolas sadarbības partneris “Ergo” par sasistām riepām, norādot, ka 2022. gadā tie bija 176 izmaksu gadījumi, savukārt 153 pērn. Šī gada pirmajā mēnesī izmaksu gadījumi par pārsistām riepām ir bijuši 26.

Jānis Vanks uzsvēra arī satiksmes drošības nozīmi, sakot: "Apbraucot bedri ir jāievēro satiksmes drošība, ir jāizvērtē apstākļi, vai mēs varam apbraukt šo bedri droši. Vislabākais risinājums tomēr ir to bedri apbraukt. Bet ja nav iespējams abraukt, tad ir jāsaprot, ko mēs daram, vai mēs drīkstam strauji bremzēt tajā brīdī. Latvijā autovadītājam ir jābūt vienam no fantastiskākajiem autovadītājiem pasaulē. Ir 4 gadalaiki, tumšais un gaišais laiks, un mums jāskatās vēl uz bedrēm, mums ne vienmēr ir svaigākā mašīna ar ko braukt, un mums ir jābūt ekselentiem, jo tā informācija, kas jāvāc autovadītājam no drošības viedokļa, ir jau tā pietiekami liela. Ja es braucu un man vēl jāskatās uz bedrēm, bieži vien es varu nepamanīt kādu gājēju, vai kādu citu satiksmes dalībnieku, utt., tas noņem no manīm tomēr to uzmanību."

Rīgas Dome aktīvi darbojas, lai uzlabotu pilsētas infrastruktūru, veicot nepieciešamos pasākumus ceļu seguma atjaunošanai un bedrīšu labošanai. Šobrīd notiek sarunas ar Satiksmes un citām ministrijām, lai veiktu nepieciešamos likuma grozījumus, un, ātrāk izveidotu labāku un drošāku ceļu tīklu Rīgā.

 
13 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
anonimikis 16.februāris 2024 19:06
2 2 Atbildēt

Vispār jau 3.kategorijas ceļiem kā reiz poh. Tie ir pamatā dzīvojamās zonās, tur bedres lieliski kalpo kā ātruma ierobežojuma elements. Var ietaupīt uz zīmēm un gulošajiem policistiem.

650 17.februāris 2024 0:20
2 0 Atbildēt

RTU būvniecības inženierzinātņu fakultātes vadošais pētnieks,asfaltpiķa zinātņu doktors (Viktors)Haritonovs "ieteica" (misteram Vaivodam?) ārtelpā mazāk dr.st un bedru monitoringu (komplektā ar iebojāto vietu aizdarīšanu) sākt izveikt jau augustā/septembrī.

Viņš (Haritonovs/Viktors) savā zinātniski radošajā (politnespeciālista/lohgarāmgājēja..) prātā domā, ka tas būtu izdevīgāk un (drusciņ) loģiskāk, nekā varonīgi izkaisīt suudus/ventilatorā pa janvāra peļķēm 22 tūkstošmiļjonu kvadrātkubikhektometru platībā. No 9.min: xtv.lv/rigatv24/vide...024_uz_linijas

BMW 16.februāris 2024 15:46
1 0 Atbildēt

Kāpēc kādam kaut kas jāpiemet, ja no maksas stāvvietām iekasē baisāko piķi: "Abonementa maksa par tiesībām lietot maksas autostāvvietu atbilstoši Rīgas domes saistošo noteikumu nr.206 nosacījumiem ir 250 EUR (tajā skaitā pievienotās vērtības nodoklis) mēnesī." Pierīgas braucēji arī maksā katru dienu par stāvvietām, ne tikai Rīdzinieki! Tur Piķi var ar lāpstām šķipelēt pa tiešo bedrēs!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

BMW X4 kļuvis lieks

Savu trešo paaudzi BMW X4 nepiedzīvos. Lasīt vairāk

 

Ko es nopirku Amazon PRIME 2024 dienās? Cik kas maksāja? 1.daļa (+ VIDEO) 10

iAuto iegādājas preces no Amazon par izdevīgām cenām. Atveda pie durvīm 7-8 dienu laikā - šodien būs jau nākošā piegāde. Lasīt vairāk

 

Apjomīgs saules parks dažās minūtēs (+ VIDEO) 4

Tehnoloģija ar konteineros uzglabājamiem, salokāmiem saules paneļiem, ļauj jaunu un apjomīgu enerģijas parku izvērst īsā laikā. Lasīt vairāk

 

Bentley izlaidis pēdējās automašīnas ar W12 dzinēju (+ FOTO) 4

Pēdējie ar divpadsmit cilindru motoriem komplektētie Bentayga, Continental GT un Flying Spur eksemplāri nobraukuši no konveijera zīmola rūpnīcā Krū. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti