"Moscow Off-Road Show" ietvaros "AvtoVAZ" demonstrē "Lada Vesta Concept Cross" – jauna modeļa konceptu, kas Volgas autorūpnīcas piedāvājumam varētu pievienoties nākamā gada rudenī.
Ražotājs uzsvēris, ka koncepta konstrukcijā izmantotas 320 unikālas detaļas un apstiprinājis, ka konveijeram gatavu modeli tas varētu izstrādāt aptuveni 12 mēnešu laikā.
Foto: Publicitātes foto
Attēlos redzams, ka "AvtoVAZ" „krosa koncepts” komplektēts virsbūvi sargājošām plastmasas uzlikām un augstāku piekari. Apstiprinātas informācijas par to vēl nav, taču visai droši var apgalvot, ka visādceļu versiju varēs komplektēt ar tiem pašiem motoriem, kas iz Lada Vesta sedanam un universālam.
Foto: Publicitātes foto
"AvtoVAZ" jau agrāk informēja, ka par jaunās "Lada Vesta" saimes pirmo pārstāvi kļūs sedans, kas uz konveijera nonāks šā gada septembrī. Jaunais modelis izgatavots uz "AvtoVAZ" platformas, taču izmantojot arī "Renault-Nissan" automobiļu konstruktīvos elementus. Motoru gammā būs 1,6 litru motori ar 87, 106 un 114 ZS jaudu, kas varēs sadarboties gan ar manuālo un robotizēto pārnesumkārbu, gan variatora transmisiju.
Foto: Publicitātes foto
Nekādi nevaru saprast, kā dēļ tik vājus motorus liek. Nav jau tā ka baigi jāskrien, bet tas ir drošības jautājums. Būs video kur nepaspēs apdzīt, nevarēs kalniņa uzbraukt un viss pārējais kas izriet no tā 1.6 bezgriezes motora. Tiešām nevarēja kādu 2 litru dīzelīti ielikt, būtu smuki 140zs un ap 350nm grieze. Kur vēl lielāka laime. Visos VAZ apskatos sūdzas sūdzas par vājajiem motoriem.
114 zs nav daudz, taču nav arī maz, var braukt pavisam normāli. Pats tagad braucu ar 110 zs, nekur neatpalieku, pat tieši otrādi. Vēl ir atkarīgs, cik smagam auto ir tie 114 zs, tā Vesta sver apmēram 1200 kg tukšā. Un paātrinās 10.6 sek/100 km/h.
110 zs ir jauda, nevis griezes moments. Pieņemu ka tam veidojumam varētu būtu kādi 150-160 ņūtoni, un visdrīzāk kalnveidīgi, ar nepieciešamību to putekļu sūcēju zāģēt. Un jā, tā kaste sver 1,2 tonnas, šausmīgi. Viss kopā atbilst muteres mk3 1.6 mono - tam noteikti ir kripatu mazāk ņūtonu, bet arī nepilni 200 kilo vieglāks - braucot pensionāra stilā, der, brīdī kad jāturas līdzi mašīnai, kurai ir kas jēdzīgāks zem haubes [hoķ 316. žurkai] vai cenšoties ceļa darbu zonā kost nost sēņojošus leišus, nākas sirsnīgi zāģēt, bet cēliens kā nav, tā nav...
Vienīgais pozitīvais moments - viens čalis stāstīja ka tam VAZ 1.6 16v nemotoram var standarta konfigurācijā uzmest virsū gliemezi - kompresijas pakāpe tāpat pašvaka, un to motoru jau standartā vada programmējams vadības bloks... :D