ASV, Kalifornijā, noticis satiksmes negadījums, kurā, nu jau var teikt, kārtējo reizi, iesaistīts Tesla Model S ar aktivizētu autonomās braukšanas sistēmu.
Šoreiz moderno tehnoloģiju vadītais elektriskais sedans uztriecies virsū nebūt ne mazajam Lagunabīčas policijas departamenta apvidus auto, kas bija noparkots ielas malā.
Twitter ievietotie attēli liecina, ka avārijā bojāti abi spēkrati. Tiek ziņots, ka Tesla vadītājs guvis nelielus savainojumus, bet policijas darbinieks tobrīd neatradies automobilī.
Policija apliecina, ka Tesla autopilots patiešām bijis aktivizēts, tādēļ izvirzīta versija, ka sistēma kļūdījusies un nepareizi nolasījusi ceļa apzīmējumus.
Pēc šīs avārijas Tesla paziņojusi, ka “autonomās braukšanas sistēma nevar pasargāt no avārijām”, vēlreiz uzsverot, ka arī braucot ar aktivizētu autopilotu vadītājam rokas jātur uz stūres.
pat nav vairs interesanti komentēt, apbrīnojama ieprogrammēta avāriju regularitāte...
Tāpēc ka par tām raksta. Tas ka kāds Žigulī nositas ir ikdiena un vairs pat netiek pieminēts.
Protams. Jo ja kāds nositas ar žiguli, tas nav nekas neparasts, kamēr te sitas ierīce, par kuru dažs labs kladzina ka tā novērš cilvēcisko faktoru, un tāpēc esot drošāka...
Drošāka kopā ar vadītāju. Tā nav paredzēta autonomai braukšanai, tiesa mārketalogu dēļ tāds iespaids ir radies un tagad pāris muļķi uz to arī iekrīt. Tesla mārketings daudz neatpaliek no Apple zombēšanas.
"Drošāka kopā ar vadītāju"... Kurš muļķis tic ka cilvēks sēžot pie pašbraucošas mašīnas stūres, sekos līdzi notikumiem tāpat kā pats vadot mašīnu? Tas tak tāpat ir skaidrs ka kā minimums uzmanība samazināsies - ja tu sēdi pasažiera sēdeklī, tu arī uzmanīgi visu vēro? Es zinu cilvēku kurš nelieto kruīzu, jo baidās aizmigt, ja viņam nebūs jāseko līdzi ātrumam - a te ir sistēma kas ļauj vispār nestūrēt...
Pilnīgi piekrītu Msh. Neviens jau neslēdz tādas sistēmas, lai pats tikām sēdētu un jo acīgi vērotu ceļu.
Pie tam, ja nobrauc kādu brīdi, tāpat uzmanība zūd, jo viss jau labi. Ja vēl 3 mēnešus viss labi, pagrūti būtu gribēt būt modram, jo ir jau sajūta, ka viss ir baigi OK.
Sistēma suuc.
Tik daudz ka stāvošus auto jau redzēs. Telefonos pie stūres sēž arī bez autopilota, tā kā glābiņa tāpat vairs nav.
Kur ir teikts ka redzēs? Te jau arī bija jāredz, bet neredzēja.
Uzskatāms piemērs bija tā ūbera avārija - tur bija nevis patērētājs pie personīgās tačkas stūres, bet gan izmēģinātājs, kuram maksāja par to, ka viņš pieskata mašīnu - pārējo tu zini pats...
Attiecībā par to plakano telefonu bakstīšanas sērgu - kāpēc jācenšas oficiāli pasargāt cilvēki paši no sevis? Nu tak lai sitas, ja prāta nav - no apkārtējajiem tie, kas bailīgi, jau ir sakāpuši pseidodžipos.