Šveice aizliedz dīzeļa Porsche un Mercedes reģistrāciju 27

 

Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 17.augusts 2018 10:50

Šveice pārtraukusi dažu Porsche Cayenne, Macan un Mercedes-Benz Vito versiju reģistrāciju sakarā ar to, ka ar dīzeļdzinējiem aprīkotie automobiļi neatbilst valstī noteiktajiem ekoloģiskajiem normatīviem.

Aizliegums attiecas uz Porsche Cayenne versiju ar 4,2 litru dīzeļdzinēju, Macan, kas aprīkots ar 3,0 litru dīzeli un Mercedes-Benz Vito, ko komplektē ar 1,6 litru dīzeli. Likums stājas spēkā ar 17.augustu un tajā noteikts, ka minētos modeļus nedrīkstēs Šveicē reģistrēt līdz brīdim, kamēr to motori netiks pārveidoti, lai atbilstu Euro-6 normatīviem. Līdz šim datumam piereģistrētos automobiļus ekspluatēt drīkstēs, taču arī tiem jāveic pārbūve, lai to motori atbilstu jaunākajām prasībām.

Atgādināsim, ka Volkswagen koncerns, kurā ietilpst arī Porsche, 2015.gada septembrī izraisīja globālu skandālu, kad uzņēmums atzina, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem automašīnu aprīkoti ar konkrēta tipa dīzeļdzinējiem, kam uzstādīta kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūra.

Šajā sakarībā nepatikšanas piedzīvojis arī Porsche. Tā šā gada aprīlī saistībā ar tā dēvēto dīzeļgeitu tika aizturēts Porsche motoru izstrādes nodaļas vadītājs Jorgs Kerners, bet 2017.gada septembrī līdzīgs liktenis piemeklēja bijušo uzņēmuma padomes locekli Volfgangu Hacu. Tāpat pērn Porsche nācās atsaukt 22 000 ar trīslitru dīzeli aprīkotu Cayenne, šā gada maijā – 60 000 Cayenne un Macan, bet ekologu organizācija Deutsche Umwelthilfe pieprasīja no autoražotāja 110 miljonus eiro.

 
Visi komentāri
 
Palaidniex 17.augusts 2018 11:17
5 1 Atbildēt

Biezie kapeikd..ēji arī raud!

viencexperc 17.augusts 2018 12:25
13 15 Atbildēt

Ja mēs aplūkosim vēsturi, mes ieraudzīsim interesantus faktus. Savā laikā, kad tikai sākās tā epopeja ar to ekoloģiju, globālo saslimšanu ( lasiet - sasilšanu), siltumnīcas efektu un citām pasakām, tieši Eiropas autoražotāji ar VW priekšgalā berzēja rokas un priecājās, ka varēs izkonkurēt amerikāņus un augošās Ķīnas autobūvi. Viņi atbalstīja un pat deva naudiņu ekoloģijas pasaku popularizēšanā.

Bet tagad sanāca - pļurkt.

A 17.augusts 2018 13:59
12 6 Atbildēt

Rsnais negliteni, aks tur, ko konkurēt ar amīšiem, tos pat eiropā nevar notirgot, jo kvalitāte atbilst ladas līmenim, ej un norauj kulakā uz šķibo šviju, patiesībā vienalga uz ko, viņi visi tur šķibi un ar defektiem no konveijera nokrīt..

sidriks 17.augusts 2018 12:40
15 7 Atbildēt

Reālos braukšanas apstākļos tikpat kā neviens vieglais dīzelis neierakstās noteiktajos limitos. Ja ražotājs noteicis Euro6, tad reāli testējot tur līdz 6 nemaz netiek. Kārtējā nepatīkamā ziņa mūsu solāreļļas pielūdzējiem

Gan jau pienāks diena, ka arī jūsu 3 litru dīzeļus ar izgrieztajiem dpf sāks ņemt priekšā.

650 17.augusts 2018 14:32
6 1 Atbildēt

Liekulības un demagoģijas klasika.Reku vietējais LV Cssd laipni "piešķir Atļauju" piedalīties dzīvē ar jebkuru par eu4/5 tehniski neatbilstošu hlamu.Atļautais neiet kopā ar salīdzināmo un šeit apspriežamo- jo jebkuram kārtībā esošam eu5 klases motoram izplūdes skaitļi figurē ap 0,01-0,05 , bet "atļautais (nezkāpēc) ir tur kaut kads 1,5

WONDERWHY 17.augusts 2018 14:39
3 11 Atbildēt

Kā izbijis 3 dīzeļu īpašnieks varu teikt tā, dīzelis ir kruta līdz to jāsāk labot.

GTD2 17.augusts 2018 15:39
9 5 Atbildēt

va tad ar bendzīna dzinēju ir savādāk, neredzu dižu starpību vai jalabo dīzelis vai bendzīna dzinējs, drīzāk dīzeļu dzinējam ir lielāks resurs un pie lielākiem nobraukumiem sākās lielākas klapatas kā bendzīna dzinējiem. man bijuši vairāk par trim dīzeļiem, varu teikt tikai too ,ka japāņu dīzelīšiem sakās klapatas pēc 300tūkst nobraukuma, vācu pēc 500-700 tūkst.

rudens68 18.augusts 2018 11:50
2 9 Atbildēt

Tojotas D4D jau pie 170 K

GTD2 17.augusts 2018 15:34
8 0 Atbildēt

droši vien lai virsraksts būtu korekts vajadzētu arī virsrakstā pieminēt,ka netiek reģistrēti daži šie modeļi, savādāk tā dikti dzelteni izklausās

usaexperc 17.augusts 2018 16:24
6 8 Atbildēt

Šī ir laba ziņa. Varēja dīzeļus aizliegt pavisam. Tā kā to izdarīja amerikāņi saulainajā Kalifornijā, viena no retajām prāta izpausmēm. Bet no otras puses, Trumpītis liek mīksto izmešu kvotām. Kautkā neiet kopā, ne?

usaexperc 17.augusts 2018 16:27
1 6 Atbildēt

Tur pat daži vietējie fermeri brauc ar benzīna traķiem.

viencexperc 17.augusts 2018 19:50
1 9 Atbildēt

ASV nav ne Krievija, ne Ziemeļkoreja. Daudzi vatņiki to nesaprot, tāpēc priecājās, kad nāca pie varas Tramps, jo domāja, ka sankcijas tiks atceltas, kā nekā - tās ieviesa "Obama-čmo", jeb demokrāti. Republikāņi ar Trampu ir viņu oponenti.

Bet aplauziens nāca ātri. Tāpēc arī tu raksti visu laiku ko sliktu par Trumpi ( lai gan pēc vēlēšanām priecājies kā visi pārējie).

ASV visu lemj senāts, un neviens prezidents vienprsoniski nevar mainīt visu politisko kursu.

Bet runājot par tavu izbrīnu par Kaliforniju, - katrs ASV štats ir tiesīgs pieņemt savus likumus. Ekoloģijas normas ieviesa nevis Obama vai Tramps, bet gan Švarcnēgers, kurš ir ļoti "zaļš" savos uzskatos.

usaexperc 17.augusts 2018 20:02
8 0 Atbildēt

Lai parādītu savu tupumu, neraksti tik daudz. Pietiek ar vienu "." postā.

viencexperc 17.augusts 2018 20:08
0 8 Atbildēt

Ko darīt, ja es esmu pārgudrs?

usaexperc 17.augusts 2018 20:13
7 1 Atbildēt

Pārgudrības cēlonis ir trulisms un ne pirmajā paaudzē...

A 18.augusts 2018 16:11
8 0 Atbildēt

Tu esi nevis pārgudrs, bet rens un neglīts, atzīsti tācu vienreiz to!

murx 18.augusts 2018 14:43
3 0 Atbildēt

Kalifornijā ir Gaisa Resursu komisija, saīsinājumā CARB, kura principā izstrādā jebkādas prasības, kas ir saistītas un saistošas automobiļiem un to ražotājiem. Viņu izstrādātās normas ir visu EURO pamatā, iesākumā tikai Kalifornijas pavalstī, tālāk tiek pieņemtas citās ASV, tālāk Eiropā ar kādu kārtējo EURO normu. Ar Švarcenegeru tam nav nekādas saistības, izveidoja šo komisiju R.Reigans 1967.gadā, kad vēl bija Kalifornijas gubernators, ap to laiku Švarcs vēl nezināja angļu valodu un tikko bija ieguvis Mr. Visumu kultūrismā.

usaexperc 18.augusts 2018 16:11
2 0 Atbildēt

Kautkā īsti neiet kopā tavs apgalvojums. Eiropā EURO normas ir par 1-2, pat 3 paaudzēm augstākas kā ASV (jo amerikāņi vienkārši nespēj uzražot tīrus auto). Un arī saīsinājums EURO ir cēlies no tā, ka tās ir Eiropas normas un izstrādātas Eiropā. Amerikāņiem uzražot EURO4 auto skaitās ļoti kruta.

murx 19.augusts 2018 14:55
1 0 Atbildēt

Maldies, ir tieši pretēji. Amerikāņu auto ir ļoti tīri. Iemesls tam ir tas, ka viņi mazauto (kas nav kravas auto) ražo faktiski tikai benzīniekus. Tie jau pagājušajā gadsimtā sasniedza atgāzu pārstrādes maksimumu. Izklaides ar CO2 netiek ņemtas vērā, tikai indīgās atgāzu sastāvdaļas.

1988.gadā Kalifornijas pavalsts pirmā pieņēma prasību, ka visiem auto ir jābūt elektroniski diagnosticējamiem, tas nozīmēja, ka eiropiešiem steidzami bija jāizgatavo elektroniskie dīzeļi. Eiropas tirgū tie parādījās vēlāk. 1996.gadā Štatos visiem auto bija jābūt ar vienotu protokolu (OBD), kas Eiropā kā obligāta prasība parādījās tikai 2001. gadā. Tas nozīmēja, ka katalizators jau tika dinamiski pārbaudīts. Degvielas tvertnes ventilācija Eiropā vēl joprojām nav tik advancēta, kā Štatos tā bija jau 96.gadā.

Tas, ka motoru konstrukcijas ir atpalikušas un rijīgas, nenozīmē, ka tiem nevar būt tīras atgāzes.

msh 19.augusts 2018 22:15
0 0 Atbildēt

Tīras atgāzes? Kalifornija ar savām sviestainajām prasībām motorus nospieda vēl smagāk nekā "48 štati", lasīt - pie dirsas ekonomija, efektivitāte un jauda, ka tik slikto sastāvdaļu procenti nav tik lieli - un tā nu jeņķiem bija visādi atgāzu reaktori, pazeminātas kompresijas pakāpes un kas tur vēl ne, kas rezultējās rekordzemās jaudās un noteikti ne rekordaugstā ekonomijā. Protams, astoņdesmito beigās autobūve beidzot panāca kalifornijas prasības - es redzu kā tas bija astoņdesmito beigu audī, kur čupiņa pieklājīgāku motoru savā vācijas konfigurācijā [šveicē bija vēl niknākas prasības kā vācijā, bet britiem katalizatorus vēl nevajadzēja] jau atbilda 48 štatu prasībām, kamēr priekš kalifornijas nāca savādāki vadības bloki un varbūt vēl kāda figņa.

Tas apgalvojums par ķīseļiem ar elektronisku vadību liekas interesants - kuri eiropas ražotāji tolaik kalifornijā pietiekami lielos apjomos tirgoja ķīseļus ka šiem tā nācās darīt?

Katalizatora pārbaudei ar OBD nav nekāda sakara - jeņķi pieprasīja divas lambdas, attiecīgi viņiem tās bija, un viss - augstākais, viņiem tās abas prasības varēja iekrist vienā gadā.

murx 21.augusts 2018 1:41
0 0 Atbildēt

Attiecībā uz 96.gada OBD 2 sākās jaunas prasības - gan vienotais elektroniskais protokols ar kļūdu tabulu, gan arī iespējas diagnosticēt katalizatorus. To visu pieņēma komplektā ar vēl daudzko. Līdzīgi, kā mūsu eiro normas. Tieši tādēļ tur tirgotajiem auto vajadzēja uzstādīt zondes arī aiz katalizatora.

Attiecībā uz 1988. gada dīzeļiem, pirmie bija BMW ar savu (BOSCH) divu kompjūteru dīzeļa vadību, pēc tam arī Audi ar jau modernizētu sistēmu. Sistēmu sauca EDC, bembis to nosauca par DDE - digitale diesel electronics. Pēc pirmās sistēmas modernizācijas visu gudrību sabāza vienā alumīnija kastītē, pēc otrās pazuda potenciometrs sūknī. Par tirgus kapacitāti tolaik nav ne jausmas, taču Kalifornija nav maza. Tādam tirgum ir vērts pacensties. Īpaši, ja mersis vēl gaida, kamēr Bosch uztaisīs EDC sekcijsūknim .

Par Šveices tirgum gatavotajiem Audi ar oficiālo aizdedzes momentu aiz maiņas punkta ir īpašs stāsts - slāpekļa oksīdi. Tad, kad sagrieza normālu aizdedzi, tie auto sāka arī normāli elpot un braukt. Šveicieši paši arī to zināja

Bradypus 20.augusts 2018 10:33
2 2 Atbildēt

Tipiska hipsteriska P un P jaukšana, ko veic mūsdienīgi 19 dzimumos izglītoti marksisti, kam fizika un ķīmija ir tumsoņu reliģijas. Dīzeļu kaitīgums ir kvēpi un NOx, bet to uzvaras gājienu (dīzeļi ir ekonomiskāki līdz pat šai dienai) nodrošināja CO2 nosaukšana par "kaitīgiem izmešiem". "Trumpītis liek mīksto" tieši šai globālistu pasaciņai par CO2 bubuli, nevis patiesi kaitīgajām lietām. Benzīna dzinēja kaitīgums ir samazināts līdz minimumam - svinu pie benzīna vairs neliek un CO ar lambdām kontrolē ļoti labi. Piedevām - CO, lai arī ir kaitīgs lielās devās, neatstāj ilgstošu ietekmi un nav kancerogēns atšķirībā no NOx. Viss, ko vajag, lai vieglie dīzeļi izzustu bez jebkādiem aizliegumiem - atcelt pret CO2 vērstās "sankcijas".

rudens68 18.augusts 2018 11:48
1 1 Atbildēt

A

Nu nu nez vai tā kvalitāte tik ļoti atšķiras . .Lai gan zināma taisnība Tev varētu būt ,jo viņiem liekākajai daļai pamatā auto ir pārvietošanās līdzeklis kuru bieži maina . Negrasās atstāt mantojumā .

Te nerunāju par ekskluzīvām markām

rudens68 18.augusts 2018 11:49
1 2 Atbildēt

viencexperc

globālo saslimšanu ( lasiet - sasilšanu),

.

Arī es tā domāju .

rudens68 18.augusts 2018 11:54
1 3 Atbildēt

viencexpec

Bet runājot par tavu izbrīnu par Kaliforniju,

.

Šis varētu būt visvairāk saindētais štats . Te es domāju ar kaitīgu sociķu , ļevaku idejām . Un kā redzam sociķi , welkomisti , progresīvisti , zaļie , greenpīsi ,antifašisti ...tā visa ir viena kompānija

usaexperc 18.augusts 2018 16:15
2 0 Atbildēt

Tā ir arī MS-13 mājvieta. Saindēta arī ar visām iespējamām šaibām, pīpēm, uzlējumiem. Iespējams tādēļ arī dīzeļi ir aizliegti, lai nebojā kopējo štata smaržu...

Bradypus 20.augusts 2018 10:37
0 1 Atbildēt

Apbrīnojamākā ir to sociķu spēja nostādīt sevi (antifa) prestatā nacionālsociālismam - piedodiet "draugi", bet arī Hitlera režīms bija sociālisms. Tieši sociālisms dažādos paveidos ir visasiņainākā pasaules kārtība.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 7

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti