Ķīnieši atved elektrisku krosoveru ar 48 collu ekrānu (+ FOTO) 76

Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 12.septembris 2019 6:04

Ķīnas jaunuzņēmums Byton uz Frankfurtes autoizstādi atvedis gandrīz 4,90 m garu krosoveru ar 48 collu ciparu ekrānu un gaitas rezervi līdz pat 700 km.

Ķīnas jaunuzņēmums Byton atvedis uz Frankfurti savu pirmo sērijveida modeli M-Byte, ko Eiropas tirgū plāno sākt piedāvāt 2021.gadā. Tas ir gandrīz 4,90 m garš elektriskās piedziņas krosovers, kas varētu konkurēt ar Jaguar I-Pace, Audi e-tron un gaidāmo Tesla Model Y.

Gabarītu ziņā tas apsteidz Jaguar, taču zaudē Audi elektriskajam krosoveram. Automobilis izceļas ar milzīgu 48 collu multimediju sistēmas ekrānu, kas stiepjas teju no viena virsbūves priekšējā balsta līdz otram. Vēl viens ekrāns ar 7 collu izmēru iemontēts stūres rata centrā, bet trešais ekrāns (8 collas) atrodas starp priekšējiem sēdekļiem.

Bāzes versiju komplektē ar 270 Zs elektromotoru, kas piedzen pakaļējās ass riteņus, bet 72 kWh akumulators ļaus nobraukt aptuveni 360 km. Šai versijai pieejams arī lielākas ietilpības akumulators ar gaitas rezervi 460 km, bet visdārgākajai M-Byte versijai iebūvēti elektromotori, kas nodrošina ne tikai pilnpiedziņu, bet arī jaudu, kas pārsniedz 400 Zs. Šī versija bez papildu uzlādes varēs nobraukt līdz 700 km.

M-Byte bāzes versijas cena būs aptuveni 45 000 eiro, uzlādēt līdz 80% to varēs aptuveni 30 minūtēs, bet maksimālais ātrums (visās versijās) ir 200 km/h.

M-Byte vadītājs uzsver, ka automobilis izstrādāts divu gadu laikā un kompānijai jau izdevies izveidot nepieciešamo infrastruktūru trīs kontinentos ar galveno ražotni Ķīnā.

 
Visi komentāri
 
seller 12.septembris 2019 7:09
0 0 Atbildēt

nu jā, tagad braucamos jau vērtē pēc panelī iebūvētās planšetes izmēriem)

Varbūt tam tiešām ir nozīme, piemēram, kad laimīgais pircējs reāli pabraucot ar jauniegādāto auto, konstatēs, ka tas ir draņķīgs, tad tomēr varēs apstāties un auto jaudīgajā mediju sistēmā palaist kādu autobraukšanas simulatoru, un pēc tam varbūt paša iegādātais braucamais vairs neliksies tik tizls

WALA 12.septembris 2019 7:31
1 0 Atbildēt

nu jau pilnīgi smadzenes nodzeruši, japašbraucoša auto to vēl var saprast un pieņemt, tad jebkurā cilvēka vadītā auto tas ir piii ...

Laaciz 12.septembris 2019 8:17
7 6 Atbildēt

Godīgi sakot... Drausmas... Kam tas ir vajadzīgs? Man ar 8 collu ekrānu un dažām fiziskām pogām pietiek, klam vajag 48 collas?! Un kad (kad nevis ja) tāds nosprāgst?

reku 12.septembris 2019 23:57
1 0 Atbildēt

Piebiedrojos.Tas ekrāns ir par lielu un traucējošu,spīdēs acīs un apžilbinās.Kā arī tālajā labajā stūrī pat ir bīstami skatīties novirzot uzmanību no ceļa.

Hmm 12.septembris 2019 9:43
1 0 Atbildēt

acīmredzot jāsasniedz dibens, lai atkal varētu celties augšu, jeb šajā gadījumā, ir aiziets līdz galējam punktam izmēru ziņā un tagad jāsāk atgriezties pie normāla ekrāna un pogām

Bils 12.septembris 2019 10:17
2 0 Atbildēt

Skārien pogas ir bīstamas, jo novērš uzmanību no ceļa. Fizisku pogu var atrast intuitīvi. It sevišķi ja ir runa par ekrānu starp sēdekļiem.

gunbox 12.septembris 2019 10:34
9 9 Atbildēt

Hmm, ņemot vērā, ka neesmu vairs nekāds jaunais cilvēks, esmu šokā par jūsu viedokli ...līdz šim kaut kā iedomājos, ka šeit apgrozās progresīvi cilvēki, bet palasot šos komentārus tagad redzu no kurienes saknes aug stagnātismam. Cilvēki ir jau jaunatnē novecojuši nūģi, kuriem jebkura ieviesta, jauna, neparasta tehnoloģija vai ideja ir kaut kas neloģisks un absurds. Laikam komunisma laika pirmā radio pocis ir mantots no vecvectēva un piekārts atslēgu piekariņam. Identiski teksti lasāmi, kā pie pirmā iPhone iznākšanas. Jūs esat nožēlojami!

Šis auto ir jāuztver kā augsti pacelts vidējais pirksts tiem stagnātiem Vācijā ar domu, ka ir pēdējais laiks pārkāpt savai aprobežotībai un ieviest tās nolaistās podā idejas, kuras jau 15 gadus Audi un tml. dizaineri zīmē.

Jums jāsāk saprast, ka viss jaunais un neparastais nav paredzēts jums. Iebalzamēties kādā antikvariātu veikalā būtu korektāks solis, kā spriest kaut ko par jauno.

box 12.septembris 2019 10:42
4 4 Atbildēt

esmu šokā par jūsu viedokli dārgais draugs - pasaule vienmēr aiziet līdz kādam punktam, tad griežas atpakaļ - tā būs arī ar šiem nožēlojamajiem ekrāniem un skārienvirsmām, kas autobraukšanu padara bīstamu un atrauj cilvēkus no dabas, svaiga gaisa, realitātes utt jau zīdaiņa vecumā. Nekad nesapratīšu tos, kas brauc ar mašīnu ceļojumā, bet tā vietā, lai iepazītu kaut ko jaunu, bakstās ekrānā, manuprāt mašīnā pietiek ar vienu normāla izmēra multimediju-navigācijas iekārtu un dažām pogām, lai, kā te raksta, radio un apsilde nav jāmeklē kaut kādos n-tajos līmeņos

msh 12.septembris 2019 12:54
2 0 Atbildēt

Kāpēc to, kas darbojas, vajag remontēt? Kāda funkcionalitāte pienāk klāt no šāda ekrāna? Un ko tu teiksi par to ka pierastā un loģiskā lieta - ar rokām sataustāmas pogas - tiek nolikvidētas un tā vietā jātrāpa kaut kādā ekrānā, uz to skatoties - ?

gunbox 12.septembris 2019 15:03
2 1 Atbildēt

box un msh - jums nesaprast elementāras lietas kamēr taustīsieties pa tumsu. Pat nepieļaujat mazāko iespēju, ka varētu arī būt citi veidi, kā manipulēt ar iekārtu pie tās nepieskaroties uz ko arī tehnoloģijas iet, bet tādi kā jūs to bremzējiet, jo redz slinkums apgūt kaut ko jaunu. Un ja reiz durakiem slinkums apgūt un radīt pieprasījumu, ražotājs to neuztver par nopietnu attīstīt līdz fināla versijai jau paša sākumā.

Džobs pacēla pakaļu un dadzina līdz prātam, kas jau bija sen radīts - izspieda kā strutojošu zarazu pogas no telefona. Masks pacēla pakaļu un radīja Teslu, kur arī pēc fakta dadzina līdz prātam jau gadsimtu vecu tehnoloģiju. Jūs variet turpināt taustīties gar saviem slēdžiem līdz vemšanai, neviens to jums netaisās atņemt, ja jums tā ir ērtāk. Turpiniet dzīvot 19 gadsimtā. Arī bezpilota auto noteikti noliksiet, kaut arī jau šodien skaidrs, ka tā ir nākotne. Cik drīza, tas ir atkarīgs no tādiem kā jūs.

WALA 12.septembris 2019 17:12
2 1 Atbildēt

Džobss bija tas kurš piespieda izveidot lietojamu (ērtu) produktu no tehnoloģiju sakausējuma, kurš jau iepriekš bija Apple produktu klāstā tikai nosprāga, jo no lietojamības viedokļa tas viss sūkāja un diezgan smagi.

Tas pats attiecas uz pašbraucošiem auto - tiem ir jābūt lietojamiem (ērtiem) nevis "strutojošām zarazām uz pakaļas". Nez kāpēc autonomie kravinieki valkājas ar super maziem ātrumiem un arī tikai noteiktos ceļa posmos drīkst vilkties kopā ar citu transportu. Negribi atbildēt kapēc ? Jo citādi tak jau sen visas transport firmas būtu uz tiem pārgājušas, ta kā trūkst gan vadītāju, gan arī cilvēki ļoti bieži kļūdās, nogurst utt. utjpr.

Nākotne atradusies, mārketinga bull-shit mazāk klausies. Nākotne būs tajā ka staigāsi vairāk ar kājām, un strādāsi no mājas, ieprikumus izdarīsi internet un visticamāk visu tev pievedīs pie dibena. Nevis tu kaut kur brauksi. Nu jā un liela varbūtība ka privātais transports izmirs kā suga.

msh 12.septembris 2019 18:05
2 1 Atbildēt

Piedod, atvaino - man vajag GARANTĒTI strādājošu risinājumu, nevis hipsterīgu sūdu. Ko tu domāji ar vadību nepieskaroties - balss vadību? Jā, paldies, balss vadība, kura, iespējams, mani nesapratīs [akcents utt] un nekas nenotiek. Bezpilota mašīnas, protams, nolikšu tā paša iemesla dēļ - es ESMU SPĒJĪGS vadīt mašīnu, noslieces uz alkoholu nav [līdz šim galvenie iemesli, kāpēc vajadzētu autopilotus, kas dzirdēti, pamatā bijuši pa tēmu "es krogā piedzeršos un mana mašīna mani aizvedīs mājās"] un vadīt mašīnu man patīk daudz vairāk nekā sēdēt pasažiera sēdeklī - UN - man vajag garantiju ka es nokļūšu galā dzīvs un vesels - autopilots nesatur nekādu garantiju ka tas to izdarīs - pat lidmašīnām, kur parasti ir 2-3 paralēli strādājoši kompji, kaut kas mēdz saiet sviestā - kur garantija par autopilotu? Jo vairāk pie esošās pieejas - kameras, lāzeri un cita figņa kas darbojas labos apstākļos bet sūdīgos ne - nākotne izklausās forša, vadītājiem kam vadīšanas iemaņas būs švakas, jo labos apstākļos pašiem braukt nevajadzēs, vajadzēs ārkārtējos apstākļos pārņemt vadību...

Bet tos divus keksus labāk varēji nepieminēt - divi cilvēki, kas savtīgu interešu dēļ bīdīja savus biznesus. Telefons un pogas - jā, un kāpēc vajadzēja tikt vaļā no tām pogām? Telefonam kā reiz pogas ir ērtākas - tas ir PDA, kam vajag skārienjūtīgu ekrānu, un ne jau visiem obligāti vajag kabatā PDA ar zvanīšanas funkciju. Masks... Nu viņš notrāpīja uz pseido eko viļņa, ne par velti tās viņējās mašīnas ir pontošanas konfigurācijā, bezjēdzīgi jaudīgi motori, kurus mašīnā esošie aķi īsti nespēj pavilkt.

P.N. Būtu labi ka tevis piesauktās "nākotnes" būtu atkarīgas no "tādiem kā mēs" - realitātē gan tās "nākotnes" ir atkarīgas no tādiem kā tu; kad tiem, kas tev ieborējuši cik šīs lietas labas, izdodas masām ieborēt ka tas ir vajadzīgs, tad var palaist dzīvē attiecīgās lietas.

gunbox 13.septembris 2019 12:50
0 1 Atbildēt

Neglābjami 4 sienu un savas komforta zonas sargātāji. Vismaz labi, ka piekrītat, ka esat sīksti stagnāti.

Tikai man nepielec, kāda jēga ir stāstīt par to, kā mucā sēdēt un cik tas ir labi.

msh 13.septembris 2019 12:54
1 0 Atbildēt

Man atkal nepielec kāda jēga nodirst tos, kas grib lietot to, kas darbojas, cenšoties uztiept kaut ko tikai tāpēc, ka tas ir jauns. Kad tu runā par mucām un četrām sienām, man liekas ka tev pašam ir tāda problēma, jo tu gribi kaut ko mainīt mainīšanas pēc - es savas lietas mainu un uzlaboju tad, ja tās neatbilst savām prasībām, un nevis tikai tāpēc, ka, lūk, vecmodīgi. Kāds labums ir no šīs mainīšanas mainīšanas pēc - fabriku skursteņus kūpināt?

gunbox 13.septembris 2019 16:25
0 0 Atbildēt

Redz tā jau ir jūsu problēma, ka nesaskatāt labumu. Pats minēji piemēru par podziņām. Cilvēks kurš lieto podziņ telefonu, nekad nelietos viedtelefonu vairāk par 10% no tā iespējām. Un tikai tāpēc, ka, ir vai nu slinks vai nepraša, kas ir tas pats, kas neieinteresēts pat pamēģināt, lai saprastu vai viņam tas noderētu. Tātad atgriežos pie manas domas pirmsākumiem - ja uzskata, ka divriteni otreiz neizgudrosi, tādam viedoklim par jauno nav svara. Te nav nekāda sakara ar tiekšanos pēc hvz, ka tik jauns vai skriešanu ar pieri mārketingā. Tas ir domāšanas veids 100x pamēģināt un tikai tad pateikt, ka pocis ir gadsimta izgudrojums un nekas labāks tuvākos 10tk. gadus nebūs. Tā vietā bez testa jums pietiek tikai uzmest acis un rodas viedoklis (jo redz mājās kaut kā tas lētais gaismas sensors neķer).

Pieprasījums ir par mazu, lai sensoru sfēru attīstītu nepieciešamajā līmenī, jo kā reiz stagnāti saka, ka viņiem vieglāk ir pagriezt pogu un turēt klausuli pie auss, braucot.

WALA 13.septembris 2019 18:01
1 0 Atbildēt

Tu takš laikam esi veiksminieks, neviens sūdīgi strādājošs sensors, neviens nepareizi stradājošs softs tev nekad nav trapījies. Ir viegli tukši muldēt par nākotni, kad esi lietotājs parastais, kuram vēl piedevām visi tie gadžeti ir normāli strādājuši. Redz es pavismaz drīz būšu nolauzis jau 30 gadus taisot to kas kadam ir salūzis, esmu labi pazīstams ar bezvadu tehnoloģiju problemātiku, datu šifrēšanas un aizsardzības problēmām un kaudzīti dažādu internet servisu, bez kuriem neviens no nākotnes auto principā neiztiks utt. utjpr. Esmu pajaucis un remontējis kādu bariņu transporta līdzekļu sākot ar velo un beidzot ar vieglajiem auto. Esmu sabūvējis un uzturējis kādu bariņu datoru (pārsvarā jaudīgus verķus spēlēm).

Manas pieredzes dēļ man iekārtas mājās netiek slēgtas vienā tīklā, tur kur nevajag tām principā nav pieejas internetam, utt.

Teslai pat - ir vairāk problēmu nekā tā spēj atrisināt, bet gan jau ar laiku, ja nenosprāgs.

msh 14.septembris 2019 9:51
0 0 Atbildēt

gunbox , atkārtoju vēlreiz - šodienas plakanie telefoni - tie nav telefoni, tie ir PDA ar zvanīšanas funkcionalitāti. Uz mana mazā plakanā telefona kā reiz tā zvanīšanas funkcionalitāte diezgan spēcīgi cieš tā ekrāna dēļ - te ar ausi nospiežas kāda poga [ieslēdzas skaļrunis vai izslēdzas mikrofons], te tad, kad vajag pārtraukt sarunu, ekrāns slēdzas laukā, domājot ka esmu ausi pielicis, te zvana programma nometas lejā... Tas tāpēc ka tas nav telefons bet PDA, un zvanīšanas funkcija noteikti nav tā svarīgākā.

Par to ka velosipēdu no jauna neizgudrosi tev ir diezgan liela taisnība - parastie velosipēdi savas aprises ieguva 19-tā gadsimta beigās, gulošie, ja nemaldos, pagājušā gadsimta divdesmitajos gados. Ar ko kruts šodienas velosipēds atšķiras no kruta 100 gadus veca velosipēda? Lielākoties materiāli, šis tas lielāks, šis tas vairāk, vārdu sakot, evolucionāras izmaiņas.

gunbox 15.septembris 2019 14:10
0 0 Atbildēt

Par PDA uzskatīt, tas ir kā reiz kadus 10 vecs pieņēmums. Nav vairs tāda telefona vai PDA. Ir viedtālrunis un nekā savādāk. Pats teici - evolūcija. Aparātu gļukainums ir atkarīgs no ražotāja. Varbūt neizvēlies pareizo?

Es gribu pateikt to, ka, ja nebūs sakņu, nebūs arī koka. Ir javirzās uz priekšu pat tad, ja ir pilns ar kļūdām. Ja pie katras pirma soļa kļūdas spers 2 atpakaļ, atgriezīsimies 19 gs. Tā pat kā ar velo ir absolūti pilnīgi ar jebko tirgū. Protams saprast var, ja nemitīgi ikdienā strādā ar problemu risināšanu, bet tas lielos vilcienos ir uz pirkstiem saskaitāmi procenti un tie nekada veidā nevar būt iemesls, lai neieredzētu jebkuru jaunu ideju. Es tadās idejās saskatu saknes kokam. Tikai dārznieks vajadzīgs. Un šeit ir vislielāka problēma. Piem. tādi kā VAG grupa savus "dārzniekus" ignorē. MB vienīgie ir, kuri uz priekšu progresē. Jāsaka kā ir - VW sava stagnatismā ir uz 15 gadiem atpalikuši.

WALA 15.septembris 2019 20:11
0 0 Atbildēt

Es atkal ticu tam, ka ja problēmai velta tai vajadzīgo laiku - tā tiek atrisināta, nevis 35 reizes atgriezties un problēmu parisināt, bet tā īsti arī neatrisināt. Un savukārt cik ir gadījies redzēt mazliet tehniskāku info vispār izvēlas problēmas paslaucīt zem tepiķa, un turēt tur cik vien ilgi iespējams. Tādi pati pieeja ir Huawei, tapēc briti pievienojās amerikāņu dziesmai, ka vien piegājienā atrada 20+ dažadas ssl versijas uz viņu rūtera.

viencexperc 12.septembris 2019 11:13
8 0 Atbildēt

Lūk, kādus meistardarbus jau rada ķīna. Bet nepareizi teikts, ka "konkurēs" ar tiem eiropas mēsliem. Nekonkurēs. Kaut vai tā distance 700 km, ir kosmoss salīdzinājumā ar tiem Eiropas sūdiem, ar kuriem nevar nobraukt pat no viena Rīgas gala uz otru, bez uzlādes, ziemas laikā.

Bet kas vēl būs? Ķīna izdara divus soļus, eiropa - vienu.

WALA 12.septembris 2019 11:34
2 4 Atbildēt

Beidz vienreiz tukšu drist, ne Ķīna ne Tesla nav nekādus brīnumus parādījuši 95 kWh baterija ir 95 kWh baterija, ieliec to tāda pašā izmēra un formas dampī un dabūsi tieši to pašu Eiropiešos, vai pat Arābu ražotā kastē.

anonimikis 12.septembris 2019 12:03
1 0 Atbildēt

Kāpēc tad citi nemāk ielikt to 95kw bateriju? Ja jau tas tik elementāri?

WALA 12.septembris 2019 12:08
0 0 Atbildēt

Nevis nemāk, bet negrib/nav finansiāli jēdzīgi konkurēt ar esošajiem ne-elektro modeļiem, jo arī markas lietotāji negrib un iespējams pat netic elektro kastēm. Arī es personīgi vēl gadus 20 negribu redzēt tos pseido-eko mobiļus savā garažā. Un ceru pa tiem 20 gadiem vai nu ūdeņradis beidzot kļūs par patiesu eko, vai arī iekšdedzes dzinēji būs kļuvuši ļoti eko-draudzīgi.

Un tas eko-komunisms ko piedāvā elektro-kastes pagaidām mani nekādi neuzrunā, variāk gan kaitina.

eidis 12.septembris 2019 12:25
0 0 Atbildēt

Ūdeņradis laikam pēc definīcijas nevar būt eko. Tur visu laiku +1 process ar savu lietderības koficientu.

Un avīzēs raksta, ka Tesla IR labāka par citiem copycatiem

kursors.lv/2019/09/12/vo...rieksa-citiem/

WALA 12.septembris 2019 12:43
0 0 Atbildēt

Jā ar ūdeņradi viss ir sarežģīti un dārgi, tomēr uzskatu ka tā būtu tehnoloģija kuru vajadzētu attīstīt. Smagie metāli elektroauto ir "perspektīvāki" tikai tiktāl cik elektro auto izplatība ir maziņa.

Tesla ir labākais elektro auto uz šo brīdi bez jautājumiem. Žēl ka nav visas problēmas novērsuši, jo katra tāda "pusatrisināta" problēma pietuvina Teslu bankrotam.

Asaris 12.septembris 2019 12:29
1 0 Atbildēt

''iekšdedzes dzinēji būs kļuvuši ļoti eko-draudzīgi'' kurās durvīs galvu iespiedi?

Ūdeņradis diezvai aizies vieglajiem auto, tas ir vairāk smagajai tehnikai, autobusiemm utt.

Pieņemu, ka neesi nekad ar elektroauto braucis, ja tev ir šāds viedoklis.

WALA 12.septembris 2019 12:55
2 0 Atbildēt

Tajās durvīs kur fiziku, ķīmiju un arī tajās kur par auto uzbūvi šo un to mācija. Pie iekšdedzes dzinējiem pieder dažādi ar gāzi darbināmi dzinēji.

No elektro - piekrītu maz esmu braucis un neesmu braucis ar Teslu, kas varbūt liktu vairāk mīlēt elektro dampjus - pagaidām pat plugin-hibrīdi mani īsti neuzrunā.

Man tā vienkārši neaizmālesi acis ar pseido-eko saukļiem, vai tev ir nojausma cik daudz enerģijas tiek patērēts kamēr tās elektro kastēm svarīgās ķīniešu izejvielas sagādā un pārstrādā ? Jā skaidrs ka tas attīsta veselu lērumu jaunas ražošans nozares, bet vai tam ir kāds sakars ar eko- manās acīs nav. Vai zini cik daudz elektro auto paredzētu bateriju elementu (lasi brāķa, nevis nolietotu elementu) aiziet uz izgāztuvi ? Kā domā cik ekoloģiski tas ir ? Vai tiešām domā ka pāceļot piesārņojum no pilsētas uz ārpilsētu tas kaut ko maina ekoloģijai. Labi pie musm TEC taga laikam ar gāzi kurina - ekoloģijai pārāk nekaitē, bet ir kaudzēm og;lu staciju tajā pašā Vācijā utt.

Tādēļ es saku ka pagaidām tā elektro auto lieta ir tieši tikpat eko-draudzīgavai pat nedraudzīgāka kā Euro6 dīzeļi. Bet tiem kam gribas skriet pakaļ modei - uz priekšu, tad pēc gadiem 20, ja industrija nenosprāgs, būs arī elektro auto mania gaumai un mania eko izpratnei. ;)

Asaris 12.septembris 2019 16:00
1 3 Atbildēt

Man vienkārši nepatīk šitā tomsoņu domāšana.Domā bateriju no elektroauto izņems un pa taisno aizvedīs uz Getliņiem? Baterijas ko tagad liek iekšā ir ar paredzēto mūžu 20 gadi, 15 mašīnā un 5 otrēzējā lietošanā. Jau tagad pārstrādā ar 90% efektivitāti, kas būs pēc 20 gadiem.

Un šitie dīzeļu fani arī parēķina cik megatonnas CO2 tiek saražots papildus naftas ieguvē un pārstrādē? Nē, Tu tik paskaties dīlera bukletiņā ooo 100g uz km, es gan zaļi braucu (+ atceroties dieselgate, tad arī tas cipars bukletā ir norādīts 5x mazāks).

Ja nepatīk elektroauto kā tāds, tā ir gaumes lieta, tik nevajag te klepot Big oil sagādāto statistiku, ka elektroauto ir videi kaitīgāks nekā dīzelis.

msh 12.septembris 2019 18:29
0 0 Atbildēt

15 gadi ir utopija, nevis realitāte, un pat ja izvilks tos 15 gadus - tas laika posms ir pilnīgi nekas [atcerēsimies cik veca ir vidējā latvijas mašīna] un pie viena, urā, ir ieviesta ieplānotā novecošanās arī mašīnām, nu riktīgi zaļi. Par tavu atsaukšanos uz dīzeļgeitu sasmējos - var redzēt ka tev nav sajēgas par ko tur tajā lietā bija cepiens Oglekļa dioksīds ir nekaitīga, dabiska gāze, kas pat neko nav spējīga piesārņot - iecepiens bija par slāpekļa oksīdiem. Neviens motors arī nespēj normālā lietošanā izdot laukā 5x vairāk oglekļa dioksīda, ja nu vienīgi stāvot uz vietas vai gāžot pa trasi - 500 grami CO2 uz kilometru - tas nozīmētu degvielas patēriņu kaut kur ap 40l/100 km

Vēl man nāk smiekli par elektrotu apgalvojumiem, kuri, nevarot loģiski domājošo argumentus atspēkot, piesauc naftas ražotājus/pārstrādātājus. Tu neuztraucies - vienalga vai mašīnas eiropā darbosies ar naftas produktiem vai elektrību - naftas ieguves kompānijām no tā ne silts, ne auksts - pieprasījums pēc naftas tāpēc nemazināsies - gan industrija nenormālus daudzumus naftas pārstrādā, gan arī citās pasaules daļās, kur cilvēki nav tik bagāti, lai tos varētu piespiest maksāt par pseidoekoloģiju, turpinās lietot iekšdedzes dzinējus.

WALA 12.septembris 2019 16:07
0 0 Atbildēt

Vai tu domā ka es nezinu kā izskatās naftas ieguve un pārstrāde?

Tikai nezin kapēc tā tehnoloģija kopsummmā joprojām ir lētāka par elektro. Tad man kā minimums rodas jautājums kas rada tās elektro auto izmaksas, un kad es sāku pētīt kas un kāpēc - man atbildes vairs tik ļoti nepatīk, jo teorētiski viss elektro auto itkā ir vienkāršāks par ieksdedzes dzinēja dampjiem, kas manā "dumjajā prātā" rada iespaidu ka elektro dampim jābūt lētam.

Tātad kas rada izmaksas - varbūt kāds elektro auto mīlis man palīdzēs ?

Asaris 12.septembris 2019 16:16
0 0 Atbildēt

Papēti bateriju cenas. ID3 ja izņem ārā bateriju viņš maksās 18k, tāpat kā dīzelis golfiņš.

msh 12.septembris 2019 18:19
0 0 Atbildēt

Nu vo - izņem ārā aķi un mašīna, kurā gandrīz vairs nekā nav palicis, maksā kā mašīna ar ne pārāk vienkāršu motoru - zajebis, vai ne?

Un runājot par cenām - kā ar to mazo niansīti ko sauc par degvielas cenām? Pat šobrīd elektromobīlis spēj izbraukt lētāk par iekšdedzes dzinēju tikai tāpēc ka vēl nav elektrībai akcīze ierubīta - un par spīti visādu elektrotu izbazūnētajam elektromotora lietderības koeficientam. Agrāk vai vēlāk elektrībai to akcīzi nāksies ierubīt, jo pietiks jums nahaļavu braukt - pie viena arī elektrībai cenas būs pacēlušās, beigās kilometrs būs x2 no tā kas šobrīd ar iekšdedzes dzinēju. Pats trakākais par tām elektrības cenām, kuras visa šitā pseido eko huiņa sadzīs augšā - es negribu tādu gaismoņu kā tu dēļ mājās pāriet uz svecītēm...

WALA 12.septembris 2019 16:34
0 0 Atbildēt

Jautāju kāpēc, ja nepamanīji ! Nekā sarežģīta tak tur nav, no elementiem kas tiek ražoti biezā slānī dažādām elektro ierīcēm ...

msh 12.septembris 2019 12:52
1 1 Atbildēt

Nu un kāpēc jābrauc lai mainītu viedokli? Ķipa, būs "eeej tu diiirst, kā šitā kaste iet - tad jau pohuj ka darbojas ar akmeņogļu elektrību, satur vairākus simtus kilogramu bīstamo atkritumu, pēc bik lielākas avārijas sadeg, ar īsu darbamūžu, dārgs un ilgtermiņā prognozējamas lielākas lietošanas izmaksas nekā mašīnai ar iekšdedzes dzinēju - galvenais ka labs paātrinājums!". Ja tā loģika ir šitāda, nah tev elektromobīli - nopērc kādu poršu vai ferrari; tā pati loģika attieksies arī uz to

Asaris 12.septembris 2019 16:11
1 1 Atbildēt

Izklausās, ka vai nu Tev ir 12 gadi vai arī par elektroauto zini tuvu 0. Cik iekšdedzes dzinēju mašīnas sadeg pēc avārijas esi papētijis?

Paātrinājums braucienā nav tas svarīgākais, visa brauciena pieredze ir daudz patīkamāka, nepārslēdzas ātrumi un zem kapota nekas nerēc un neraustās.

msh 12.septembris 2019 18:13
0 0 Atbildēt

Cik mašīnas ar iekšdedzes dzinēju sadeg pēc avārijas? Absolūtos ciparos daudz - bet procentuāli noteikti daudz, daudz mazāk kā elektromobīļi. Teiksim, kas notiek ja parastai mašīnai gadās ātrumā uzraut ar grīdu uz akmeni? Bukte grīdā, nekas vairāk... Pēc nopietnas avārijas arī parasti ir salocīti bleķi, bet liesmas ir ļoti reti.

Par brauciena pieredzi - tu gribēji teikt - garlaicīgāka. Nu labi, tev noteikti ir pēdējās desmitgades mašīna, kuru tu vairs īsti vadīt nespēj - kārba ir tomāts, nevis mešalka, tāpēc motora apgriezienus un kārbas robu tu kontrolēt īsti vairs nespēj, un vēl ir visādas figņas, kas tevi ierobežo - ja pie tā pierod, tad droši vien gribas nākamo lumpenības līmeni - elektromobīli. Bet man labāk patīk šitā:

Kā ir elektromobīlī, pats zini - nospied pedāli un klausies "īīīīīīīīīīīīīīīīīīīīīīīīīīīīīīīīīīīīīīīīīīī", ļoti interesanta nodarbe

viencexperc 12.septembris 2019 11:17
4 3 Atbildēt

Tas lielais panelis jums nepatīk nevis tāpēc, ka liels panelis, bet gan tāpēc, ka Ķīnas auto to uztaisīja. Ja to demonstrētu BMW, vai jūsu mīļais VW, slavinātu puņķus slaucīdami. Bet nabagiem Ķīnas preces asociējas ar kaut ko lētu un nekvalitatīvu, jo tikai Ķīnas preces nabagi var atļauties. Bet Ķīnā ražo visu. Arī Eiropas brendus. Un tās tehnoloģijas tur arī paliek. Un darbaspēks ir mācījies vienādās skolās - tie kuri ražo aifonus, un tie kuri ražo Ķīniešu brendus.

Laaciz 12.septembris 2019 12:06
5 0 Atbildēt

Nevis tāpēc, ka Ķīnas, bet gan tāpēc, ka tam nav nekāda loģiska pamatojuma un vienalga, kas to būtu uzražojis. Tu karti neredzi 8-10 collu ekrānā? AC nevari ieslēgt ar perfekti strādājošām pogām? Mūziku uz stūres pārslēgt?

Nesen braucu ar jauno Mazda 3. Patīkams minimālisms, viss ir pārskatāms bez milzu ekrāna. Vadīt ar ripuli no viduskonsules bija ļoti intuitīvs process.

Iebliezt milzu ekrānu ir lēta parastā paneļa aizstāšana un milzu naudas prasīšana par to. Ko maskē ar inovācijas saukli un cilvēki uzraujas, jo vairāk kā planšetes glāstīšanu nav spējīgi darīt.

Ģirts 12.septembris 2019 12:26
2 0 Atbildēt

Labs aparāts izskatās. Ķīna drīz diktēs auto modi.

WALA 12.septembris 2019 14:12
0 0 Atbildēt

Un vēl elektro mīļi - parēķinat cik daudz elektro uzpildes staciju vajadzēs, ja piemēram šodien visus auto kas ir Rīgā un ap Rīgu ~ 40 km attālumā tiks nomainīts uz elektro. Vai nebūs tā ka katrs vēl neaizbūvētais pleķis būs jāaizdir$ ar uzlādes satcijām, lai to apetīti remdētu.

gunbox 12.septembris 2019 15:13
1 2 Atbildēt

Labāk aizirst pilnu Rīgu ar uzlādes stacijām, kā uzcelt nevienam nevajadzīgu koncertzāli no zelta ķieģeļiem. Līdzekļi tik un tā tiks iztērēti. Tad vismaz jāizvērtē kas ir lietderīgāks tautai.

WALA 12.septembris 2019 15:18
0 1 Atbildēt

Ja gadijumā neesi pamanījis - pagaidām lietderīgāk būtu celt koncetrzāli no zelta ķieģeļiem, jo būs vairāk lietotāju un izmaksas mazākas !!!

gunbox 13.septembris 2019 12:27
0 0 Atbildēt

Nebrauc auzās. Koncertzāle būs paredzēta uz pirkstiem saskaitāmiem cilvēkiem. Tā pat kā šobrīd bibliotēka, kuru izmanto konferenču zālēm, nevis tam, kam tā ir paredzēta.

WALA 13.septembris 2019 13:14
0 0 Atbildēt

Tu pats bibliotēkā vispār esi bijis ? Ko var muldēt.

Es lielai daļai tā projekta esmu blakus stāvējis un labi zinu kurā vietā nauda aizgāja kā nodeva "arhitektūrai" un kur daudzām citām lietām, kuras pie jebkura cita objekta būvniecības nekad netiek ievērotas un izpildītas ( precīzāk pagaidām nezinu nevienu objektu kur ievēroja pilnīgu visu ko paģēr darba drošība).

WALA 13.septembris 2019 13:15
0 0 Atbildēt

nerecīzi uzrkastīju - precīzāk pagaidām nezinu nevienu CITU objektu kur ievēroja pilnīgu visu ko paģēr darba drošība.

WALA 12.septembris 2019 14:41
1 0 Atbildēt

Nu moš ir kāds elektro piekritējs kurš grib sarēķināt cik reālistiski ir pārvērst Rīgu par Elektro-auto pilsētu.

Pēc CSDD datiem uz 01.01.2019 Rīgā reģistrēts 217063 vieglo tr-ta līdzekļu, Pierīgas novadi - vismaz 30 tūkst (Mārupe, Babīte, Ādaži ...) Virzienā līdz Jelgavai ir vēl ap 35+ tūkst. Jūrmala 20+tūkst, Ogre ~10 tūkst.

T.i. ir jāsarēķina cik ātrās uzlādes stacijas vajag, un cik lielu strāvu un jaudu vajag tādām izklaidēm. ;)

Un platība ko tam visam vajag ar jārēķina, VW E-up aizņem 8+m^2 vietas, uzlādes vietas parasti taisa uz 2 auto tātad jāatvēl vismaz 16m^2 auto vien un tad vēl pašam lādētājam ar kādus vismaz 2m^2 vajag.

Vai varbūt mēs LV spējam izdomāt kaut ko kas aizņem 0 vietas jo var ielikt piem. daudzstāvu stāvvietās virs auto ???

anonimikis 12.septembris 2019 15:14
0 0 Atbildēt

Pirms simts gadiem tumsoņas tāpat gaudoja, kas notiks ar valsti, ja visus zirgus (350 000) aizstās ar auto - nepanesams troksnis, smirdoņa, haoss uz ielām, ....

WALA 12.septembris 2019 15:16
0 0 Atbildēt

paņem jopcik un izrēķini, pirms 100+gadiem elektro auto jau bija, tikai redz kaut kā izmira tāpat kā zirgi.

msh 12.septembris 2019 18:33
2 0 Atbildēt

Pirms simts gadiem neviens gaismoņa necentās tumsoņām uztiept to, ko tie nevar atļauties - mašīnas - tumsoņas uz mašīnām pārkāpa tad, kad to varēja atļauties, un nevis pēc noteikta datuma pēkšņi aizliedza reģistrēt jaunpiedzimušus zirgus vai jaunus ratus, un pasludināja pilsētas par bezzirgu zonām.

WALA 12.septembris 2019 14:56
0 0 Atbildēt

Nu lab parēķināju pats jo palika intersanti - vajag ap 2+Mio uzlādes staciju, kas kopumā aizņems ne mazāk par 2km^2 platības, tehniksi pie 24+km^2 ceļu un saistīto būvju (parki un dārzi ~ 57 km^2), tas laikam tāds sīkums vien būtu.

Tad paliek jautājums cik jaudīgai jābūt elektropadevei, ja kāds grib izrēķināt.

P.S. Un te škiet ir kaut kāda cerība manām braukšanas vajadzībām:

www.extremetech.com/extreme/28236...ic-car-charger

WALA 12.septembris 2019 14:58
0 0 Atbildēt

Tfu nu gan parrakstījoss, nevis 2 Moi uzlādes staciju, bet kvadrātmetru. Uzlādes stacijas - auto skaits/2

WALA 12.septembris 2019 15:39
0 0 Atbildēt

Pie mana braukšanas stila ~ 15'000 km /gadā vajag apmēram 20MWh gadā. Mana māja gadā nepatērē vairāk par 4MWh/gadā ( ņemts Mārupes vidējās mājsaimniecības patērinš, kas ir viens no lielākajiem LV). Mēs jau tagad nesaražojam visu enerģiju ko patērējam, tātad būs importa enerģija. Nez vai mums ir augstprieguma infrastruktūra kura spēj pārnest 5reiz lielāku jaudu. Nav kāds kuram tā lieta ir tuvāka, un zināšanas plašākas par ausgtsprieguma tīkliem ?

topinamburs 12.septembris 2019 17:14
2 0 Atbildēt

kā Tu dabū 20MWh? Elektro auto patērē kādi 10 kwh uz 100 km, 10*15000/100 = 1500 kwh = 1.5 mwh, pat ja patēriņš būtu nevis 10 kwh uz 100, bet 20, tad gadā kādi 3 mwh. palabo, ja kļūdos.

PS - jau pasen rēķināju, ka tas ir absurdi daudz enerģijas, cik mēs izķērnājam pārvietojoties - apmēram tikpat, cik pietiek mājai, stāvot uz vietas

Bet Tavi uzskati par elektro vai ūdeņradi - arī ūdeņraža ieguvē un uzpildē būtu jāiztērē tik pat (elektro) enerģijas - brīvpusdienu nav.

elektro tīkli attīstīsies pakāpeniski, neba rīt visa Rīga pāries uz elektro auto. Pāries (daļēji!) vispirms lielās Eiropas, Ķīnas metropoles, Norvēģija, ar saviem lētajiem hidro resursiem, Kalifornija, jo tur ir politiska gribēšana, Mēs? Vēl vismaz 20 vai 30 gadus turpināsim savā lielajā masā grabināt riņķī ar novecojošiem dīzeļkapļiem. Kāds mums vidējais autoparka vecums? Kādi 12 - 13 gadi? Nu lūk, tad 12 vai 13 gadus pēc tam, kad puse Eiropas būs elektrificējusies, tas draud arī mums

WALA 12.septembris 2019 17:30
0 0 Atbildēt

Paldies, škiet tev taisnība - iespējams esmu kaut kur noblēdījis kādu nulli. Bet nu tie auto kādiem braucu reālistiskāk tērētu ap 20kWh uz 100. Pie enerģijas pārvades zudumiem ir vēl kādi 20% -30% un būs jau ap 4MWh /gadā. + ja lietojam Fast Charge, ir jābūt arī zināmai jaudas rezervei tīklā, citādi zūd jēga tam verķim, ja ar Fast Charge dēl tīkla slodzes gaidīsi 4 stundas līdz aķis 80% pilns.

topinamburs 12.septembris 2019 18:41
0 0 Atbildēt

nu re. tagad atņem no deviņi četri, pareizini ar kādiem 10 000 auto (cik reāli kādos nākošos 10 gados LV varētu sākt braukt elektroautiņi), iznāk kādas 50 000 MW. Jeb 1.5% no LV gada patēriņa. Turklāt nevajadzētu importēt cik dīzeļdegvielas? Kādas 10 000 tonnas. Jeb naudas izteiksmē - ap 5 miljoni eiro.

WALA 12.septembris 2019 19:30
0 0 Atbildēt

reālistiski, nebūs ari tik daudz, bet es par to versiju kad visiem liktu pārsēsties uz elektro - ko tad tas nozīmētu. Pakāpeniskas izmaiņas vienmēr ir norma, bet ir jau eko- komunistu šķira kam vajag būt svētākiem par Pāvestu.

Asaris 12.septembris 2019 21:28
0 0 Atbildēt

Gan jau pie mums ar būs kā citās zemēs kur naktī ir cits tarifs, kas arī mudinās cilvēkus lādēt naktī, kad tīkls nav noslogots.

WALA 12.septembris 2019 17:40
0 0 Atbildēt

Protams no efektivitātes viedokļa Dīzelis pa to laiku (15000 km) būs jau nosvilinājis ap 9 MWh enerģijas, bet pagaidām kamēr varu ar to tikt kad gribu un kur gribu - tas mani nesatrauc.

msh 12.septembris 2019 18:40
0 0 Atbildēt

10 kwh uz 100 km varbūt ir ideālos apstākļos kaut kam niecīgam - es te nesen kaut ko tādu gūglēju, leafam bija kaut kādi 11 ar komatiem un tesla model 3 13 ar komatiem. Un tie cipari tāpat ir ideālos apstākļos - sauss ceļš pie noteiktas temperatūras un bez apsildes... Pēdējā rindkopa, par attīstību - tu laikam esi palaidis garām ka mums to visu uzspiež - un arī eiropai to visu uzspiež - rietumeiropa smagi savelkot jostas to vēl varbūt pavilks, a ko mēs? Mums pat 10 gadus diez vai ļaus, kur nu vēl 20-30.

Asaris 12.septembris 2019 21:24
0 1 Atbildēt

Neko neuzspiedīs vēl ļoti ilgi, no 2040 gada plāno, ka vairs nevarēs reģistrēt jaunus auto, ja nav vismaz hibrīds, plus visi smirdīgie dīzeļi no 40. gada valrēs vēl braukt līdz šrotam, tik gan jau nodoklis būs pasmags.

msh 12.septembris 2019 22:38
1 0 Atbildēt

Nu re - pēdējā teikuma pēdējā daļa satur pareizos atslēgas vārdus. Aizliegt neaizliegs bet padarīs finansiāli nepaceļami un ļoti neērti, kas ir apmēram tas pats.

Asaris 12.septembris 2019 23:36
0 0 Atbildēt

Nu ko Tu te cepies, kad aizliedza smēķēt publiskās vietās, tad Tu arī cīnijies par tiem dažiem kam gribas uzpīpēt šeit un tagad, ir jācieš desmitiem cilvēku apkārt?

msh 12.septembris 2019 23:51
1 0 Atbildēt

Par kādiem vēl dažiem tu runā? Ja tu esi aizmirsis, latvijas vidējā mašīna ir 13 gadus veca, atkārtoju vēlreiz, trīspadsmit. Elektromobīļu īsais lietderīgais darbamūžs ir viens no iemesliem kāpēc man tie nepatīk - elektriskajā nākotnes utopijā [kura visdrīzāk nemaz nepienāks] es vai nu braukšu ar velosipēdu, vai iešu ar kājām - tu tikmēr naivi ceri ka būsi viens no tiem kundziņiem, kas tomēr spēs atļauties braukt ar mašīnu. No šībrīža latvijas autoparka kādi 50k, augstākais 100k mašīnu var aizvietoties ar elektromobīļiem - pārējajiem normālo mašīnu izspiešana burtiski nozīmēs mašīnas atņemšanu. Pie viena tas nozīmēs vēl vienu emigrācijas vilni, ceļi protams būs absolūtā pakaļā, jo ar visu elektrībai uzlikto akcīzi, tā tiks iekasēta daudz mazāk nekā tagad - un tā var turpināt.

Bet tā jau elektromobīļi ir ļoti ekoloģiski - paši kūp tikai paretam, lielākoties TECa skurstenis tālumā - diemžēl man tuvāka ir zero waste filosofija, nevis pseido eko - vēl viens iemesls kāpēc man elektromobīļi nepatīk, jo kaste, kurai paredzētais darbamūžs ir 10-15 gadi ir tik tālu no zero waste kā cūka no mēness...

Asaris 13.septembris 2019 8:03
0 2 Atbildēt

Tu runā par 30 gadu tālu nākotni. Jā un es ceru ka būšu viens no kundziņiem kas pa 4k nopirks 10gadus vecu elektroauto, pa 2k nomainīs aķi un laimīgs braukšu 3 5 vai 10 gadus, ap to laiku jau uz mājas jumta būs saules paneļi, pagrabā aķīts no kāda vecā Nissan Leaf un braukšu bez nekādiem kūpošiem skursteņiem (tu visu redzi melnu, es ceru uz gaiši pelēku)

Un par kādu akcīzi tu runā? Cik procenti šobrīd no degvielas akcīzes aiziet ceļiem?

WALA 13.septembris 2019 10:14
1 0 Atbildēt

akcīze, kas patiesībā domāta cauro budžetu lāpīšanai. Tiklīdz elektro auto sasniegs būtisku daļu no transport- tā arí tiem visas bonusus sistēmas tiks nogrieztas, jo "caurs budžets" jau nevar palikt ir jāliek ielāpi.

eidis 13.septembris 2019 13:45
3 0 Atbildēt

Akcīze laikam precīzāk formulējas kā "grēku nodoklis". Šķiet, ka grēks nemainās vai es savu nobaroto pakaļu pārvadāju ar dīzeli vai elektrību. Tātad braukāšanas elektrībai nodoklis būs

msh 13.septembris 2019 12:51
0 0 Atbildēt

Pa 2 štukām jaunus aķus? Nu jā, tādus ar kuriem max 50 km var nobraukt. Saules paneļi izklausās pēc laba plāna, tik neaizmirsti ka pagrabā būs jābūt lieliem sveču krājumiem; mēs nedzīvojam kalifornijā - vēja turbīna būtu reālistiskāks variants.

Par akcīzi WALA jau pateica - paturi prātā ka šobrīd degvielai akcīze ir ~ puse no tās cenas. Tā kā būs tādi, kas lādēs ar saviem resursiem, tad gan jau ieviesīs to principu kā pie britiem ar citām degvielām - teiksim, ja gribi savu dīzeli darbināt ar lielveikala cepamo eļļu - lūdzu, tik samaksā atsevišķi akcīzi - būs tavam elektromobīlim melnā kaste vai kas tāds kas skaitīs cik tu nobrauc un ja par savu saules bateriju elektrību nebūsi samaksājis, dabūsi sodu...

Asaris 13.septembris 2019 14:37
0 0 Atbildēt

Es runāju par 2030. gadu, kad reāli normālu el. auto varēšu atļauties, paskaties uz bateriju cenām, kā tās ir mainijušās no 2010. gada (1160$/KWh) uz 2018. (176$/KWh). Ta kā jā, 2030.g ielikšu aķi kas var nobraukt 400km par pāris pakām.

No tīkla nost nedomāju slēgties, tad tiešām ir jāliek vēl masīvs vēja ģenerators, kas mani neuzrunā un prasa apkopi, paneļus tik dažas reizes gadā nomazgā.

Man nekas nav pret nodokļu maksāšanu, visu mūžu esmu maksājis, par brīvu neceru braukt, tikai bez kūpošiem skursteņiem un izpūtējiem.

msh 14.septembris 2019 10:00
0 0 Atbildēt

Kā tas ir - bez kūpošiem skursteņiem un izpūtējiem - ? Kūpošie fabriku skursteņi - tie tev nerūp? Vēja turbīnas un saules paneļi industriju pacelt nevar - toties lai tie būtu un tos regulāri mainītu, industrija ir vajadzīga. Tas pats attiecas uz īsmūžīgajiem elektromobīļiem - es pat nebrīnīšos ja tur pārējā mašīna radīsies uztaisīta vēl nekvalitatīvāk kā šodienas kastes, lasīt - ātri sapūs - jo ražotājs visdrīzāk saprot ka tur faktiskais darbamūžs diez vai būs ilgāks par 10 gadiem.

Saules paneļus ir tikai dažas reizes jānomazgā, jā, bet tiem ir ierobežots darba mūžs, 15, 20, 25 gadi, pēc kura tie paliek par bīstamajiem atkritumiem, tāpat kā tie litija akumulatori, bet pats sliktākais - latvijas apstākļos tie paneļi ir pašvaki elektrības ražotāji. Salīdzinājumam vēja turbīna darbojas jebkādos laikapstākļos, kamēr vien pūš vējš, un tai arī nav nekāds darbamūža ierobežojums - samaini nodilušos gultņus un mauc tālāk.

Attiecībā par aķu cenām - litijs ir diezgan reti sastopams metāls, tu tiešām ceri ka STIPRI pieaudzis globālais patēriņš neuzšaus tā cenas gaisā?

Asaris 14.septembris 2019 21:09
0 0 Atbildēt

Pagaidi nedaudz, kāds tiem skursteņiem sakars ar elektroauto, tie kūpēs ražojot jebkuru tr. līdz. Un es gribētu ticēt ekspertiem, kas ir pareiķinājuši ka ar sauli var bez problēmām pabarot visu pasauli, tik ērtāk ir kūpināt skursteņus.

Kā ar Teslām kas nobraukušas jau tuvu miljonam km?

Man mājai vajag 3,5kW, vēja ģen. baigo milzi vajag + vietu kur uzstādīt. Saules paneļus uzliec uz jumta un teorētiski vietu vispār neaizņem. Uztruacos vairāk par atkritumiem ko cilvēks ikdienā saražo. Paneļus un mašīnas akumulatorus pārstrādās.

Par cenām gan nav ne jausmas, man liekas ka pārāk strauji attīstās, lai cena uzšautos. Un tās litija baterijas ir pagaidu variants, oglekļa bat. un superkapacitori laikam ir tas maģiskais risinājums + uzlāde ir 10x ātrāka.

msh 14.septembris 2019 23:45
0 0 Atbildēt

Kāds sakars skursteņiem ar elektriskajām mašīnām? Vistiešākais - elektromobīļi ar garantu kalpos īsāku laiku - skursteņi kūpēs vairāk. Teslas nobraukušas miljonu? Jā, ir - divreiz nomainot akumulatorus - un tas par spīti, ka tas miljons ir izveikts dažu gadu laikā; litija joniem ilgmūžību ietekmē ne tikai uzlādes ciklu skaits, bet arī vecums - tesla tos 400k no viena aķu komplekta spēj izdabūt tikai tad, ja tas tiek izveikts 10 gadu laikā, bet normāls iekšdedzes dzinējs to var izveikt arī 30 gadu laikā, un attiecīgi lietots var arī noiet ilgāk par teslas akumulatoriem.

Pastāsti kā tās tavas saules baterijas nodrošinās to tavu māju ar tiem 3,5 kw ziemas laikā vai naktī... Un neaizmirsti ka lai tos pārstrādātu, atkal enerģiju vajadzēs. Un ja notiktu kā tie tavi seksperti ir aprēķinājuši - visa pasaule tiktu noklāta ar saules paneļiem - iestātos diezgan smaga krīze - tu tikai iedomājies - ja laiks ir apmācies - fabrikas nevar darbināt, strādniekiem jāsēž tumšajās mājās... Nakts maiņas atkal nevar izveikt, nav elektrības... Ziemas laikā vispār pizģec, 8 stundu maiņu fabriķī nevar izveikt...

WALA 14.septembris 2019 22:44
0 0 Atbildēt

Tā rēķināšana tāda nolādēti teorētiska, jo saules eneģijas apgūšana aizņem šausmīgas zemes platības, jautājums kur tas ir pamatoti aizdrist platību ar paneļiem, vai spoguļiem(tas ir efektīvāks veids kā apgūt saules enerģiju ar turbīnu palīdzību).

Kūpināt skursteņus nav ērtāk, aizvietot daudzas lietas ir grūti, un reizēm neiespējami, tādu piemēru kā Liepājas Metalurgu varētu minēt - kurināja laikam sākumā ar oglēm, tad dabūja valsības grantu un pārgāja uz elektriskām krāsnīm, un diezgan ātri bankrotēja. Tam gan patiesības labad jāsaka bija vairāki iemesli, bet nu viens no tiem - šāda tehnoloģija ir ellīgi dārga, un lai arī produkts ir kvalitatīvāks - tā īsti nevienu tas neraustīja. Un vēl protams tas ka pēc krīzes celtniecība utml. bija mazinajysies un arī armatūru nevienam vairs nevajadzēja.

Asaris 15.septembris 2019 14:27
0 0 Atbildēt

Vispār jau tikai Franciju vajadzētu noklāt ar paneļiem, 7% no sahāras tuksneša, neliekas nemaz tik daudz, lai pabarotu visu pasauli.

WALA 15.septembris 2019 20:13
0 0 Atbildēt

Nu kaut ko līdzīgu arī biju dzirdējis, taču par kuru saules tehnoloģiju bija runa, tak ne saules paneļi ?!?

Asaris 16.septembris 2019 12:17
0 0 Atbildēt

Aprēķins bija par paneļiem un ne tiem efektīvākajiem. Tehnoloģijas uzlabosies un efektivitāte pieaugs, domaju, ka ātrāk par pieprasījuma pieaugumu. Tie paneļi ir arī daudz plānāki kā pirms 10 gadiem, un vel pēc 10 būs vispār kartona lapas biezumā, ar to arī samazināsies atkritumu daudzums pēc izlietošanas.

WALA 14.septembris 2019 22:46
0 0 Atbildēt

aizmuldējos neceļos, bet nu idejiski - zaļās tehnoloģijas var "pacelt" maza planētas popolācijas daļa, tapēc tā būs diezgan ilgi vēl padārga štelle.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tā mēs projektējam jeb, uz kurieni ved lepnā norāde (+ FOTO) 22

Tūkstošu vērtā norāde ved "uz nekurieni", kamēr īstais ceļš uz apdzīvoto vietu atrodas trīs kilometrus tālāk un ir apzīmēts ar necilu izkārtni. Lasīt vairāk

 

Nepilni 37 000 eiro – jauno Volkswagen Multivan jau var pasūtīt 9

Vācijas tirgū atklāta pasūtījumu pieņemšana no klientiem, kas vēlētos iegādāties modernizēto Volkswagen Multivan 6.1. Cenas startē no atzīmes 36 890 eiro, kamēr lepnākā versija maksās vismaz 59 900 eiro. Lasīt vairāk

 

Igaunijā un arī Madonā - šie auto mīl dubļus (+ VIDEO)

Runājot par autosportu mēs parasti pieminam ralliju, šoseju un driftu, taču ir vēl kāda kategorija, kas savus burziņus rīko tur, kur var piekļūt tikai gumijas zābakos. Lasīt vairāk

 

Līdz pat 1280 eiro - Lietuvā ieviesīs nodokli mašīnām, kas kaitē videi 24

Lietuvas valdība trešdien atbalstīja likumprojektu, kas paredz ieviest nodokli automobiļu radītajiem izmešiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti