Lietuvas iedzīvotāji no novembra varēs saņemt 1000 eiro kompensāciju, ja nomainīs savu automašīnu pret tādu, kas rada mazāku daudzumu ogļskābās gāzes izmešu.
To paredz rīkojums, ko parakstījis vides ministrs Ķēstutis Mažeika, ziņu aģentūrai BNS pavēstīja ministra preses sekretārs Justs Jaskonis.
Kompensāciju varēs saņemt fiziskas personas, kas iegādāsies automašīnu, ja līdzšinējais automobilis rada vairāk ogļskābās gāzes izmešu nekā jaunais, un ja vecā automašīna tika nodota utilizācijai.
Jaunās automašīnas ogļskābās gāzes izmešu apjoms nedrīkstēs pārsniegt 130 gramus uz kilometru. Jaunā automobiļa pirmreizējai reģistrācijai būs jābūt veiktai Eiropas Savienībā ne agrāk kā 2013.gada 1.janvārī, un tā dzinējam būs jābūt darbināmam ar benzīnu, gāzi,. etanolu vai elektrību.
Līdz 2021.gadam šādām kompensācijām plānots piešķirt 30 miljonus eiro, paredz Nacionālais plāns cīņai pret gaisa piesārņojumu.
Lietuvas Vides ministrija arī ierosinājusi no nākamā gada ieviest nodokli par automobiļu radītajiem ogļskābās gāzes izmešiem. Nodokļa apmērs iecerēts no dažiem desmitiem līdz 1400 eiro par automašīnu gadā. Vislielākais nodoklis būs jāmaksā par automašīnām, kuru dzinējus darbina dīzeļdegviela.
Pat leiši saprot, ka ar dīzeļiem vieglajiem vairs "nav aršana"
Pilnīgas muļķības - vienīgais ko no tā iegūs ka pēdējais šrots a la "Lauku gonkām" beidzot tiks nodots lūžņos. Par pārējo var nesacerēties, ižnemot varbūt ga'dijumus, ja kāds kuram tā pavairāk naudas atpērk no kāda šrota kandidātu pa 200 -500 EUR un tad uzvāra uz katru tādu sev kādus 500 EUR.
Es domāju ka nosprāgs tā iniciatīva tieši tikpat ātri kā uzradās.
Atpirkt noteikti nedrīkstēs - vai tad esi piemirsis ka rietumos dažā labā valstī pirms 8-10 gadiem bija šitādi paši murgi?
Drīzāk skrien pakaļ latviešu stulbumam.
Nevis leiši saprot, bet Eiropa "spiež". Nebūtu viss šis fufelis, brauktu ar visu ko vēl ilgi. Un vispār, valstīm atkarībā no attīstības līmeņa ir jādod laiks pārejai (Latvijas gadījumā teiksim 20 - 25 gadi), nevis sākoties zaļajai afērai, no rītdienas jau jānosaka ierobežojomi, sodi utt. Nenotiks tas uz sitiena. Pat attīstītajā rietumeiropā nē. Redzēs, kā vēl norvēģi pēc 10 gadiem aptaisīsies kājās stāvot ar visu elektrifikācijas psihozi.
Problēma ir tā ka mērķi ir nevis ekoloģiski, bet politiski, tāpēc arī pārejas laiki ir īsi - gariem pārejas laikiem nebūtu vajadzīgo graujošo mērķu, kā arī - pa gariem pārejas laikiem sabruktu vēl čupiņa alarmistu argumentu un paliktu skaidrs ka nav vērts uz neko pāriet, jo tāpat nekas nemainās.
Īpaši apdāvinātajiem - klimata (CO2) mērķi ļoti labi korelē ar gaisa kvalitātes mērķiem. Es tikai par labākas kvalitātes gaisu pilsētās! Paši taču sevi indējam ar izplūdes gāzēm, putekļiem!
Nu tieši tā - jūs paši sevi indējat, sakoncentrējoties pilsētās - bet tā vietā lai šo problēmu risinātu izkliedējoties, vēl ņaudat par kaut kādu kvalitāti. Jā, paldies ka vēloties elpot kripatu tīrāku gaisu, vēlies panākt lai man nāktos elpot netīrāku.
Ja kāda valdība (līdzīga Latvānijas valdībai) grib Eiropai ielīst pakaļā bez ziepēm, tad mierīgi var uzsmērēt likumu, kur jau rīt līdz pusdienlaikam 50% jāpārsēstās uz elektrotransportu!
+++
Jau esiet aizmirsusī kad virkni likumu,pie kam ne vienu vien reizi, pieņēma ar ATPAKAĻEJOŠU datumu???
NU ja kāds tā izdomātu tad es būtu pirmais ar 2 iniciatīvām -
1) atclet šo likumu, vai nu likumdošanas ceļā vai juridiskā
2) 100 mudaku atlaišanu, vai arī pieškirt viņiem 200 dienas svaigā gaisā, iet mežus stādīt, vai vēl kaut ko noderīgu, lai beidz bezdēt visiem uz galvas.
P.S. uz elektro es nepārsēstos, bet ar velo gan man nav pretenziju pabraukt. Un jo vairāk es pabraukšu ar velo - jo ekonomiskāk un ekoloģiskāk tas man pašam priekš sevisi sanāks, un gribētu es redzēt to "ekobiznesmeņu sejas" kad liela daļa Rīgas apkārtnes tā sāktu darīt. Ekoloģijai reāls labums, bet lohotroniem līdzekļu deficīts...