Lietuvā maksās 1000 eiro kompensāciju par vecā auto nomaiņu pret ekoloģiski nekaitīgāku 26

 

Foto: Ekrānbilde

Nozare.lv | 14.oktobris 2019 16:49

Lietuvas iedzīvotāji no novembra varēs saņemt 1000 eiro kompensāciju, ja nomainīs savu automašīnu pret tādu, kas rada mazāku daudzumu ogļskābās gāzes izmešu.

To paredz rīkojums, ko parakstījis vides ministrs Ķēstutis Mažeika, ziņu aģentūrai BNS pavēstīja ministra preses sekretārs Justs Jaskonis.

Kompensāciju varēs saņemt fiziskas personas, kas iegādāsies automašīnu, ja līdzšinējais automobilis rada vairāk ogļskābās gāzes izmešu nekā jaunais, un ja vecā automašīna tika nodota utilizācijai.

Jaunās automašīnas ogļskābās gāzes izmešu apjoms nedrīkstēs pārsniegt 130 gramus uz kilometru. Jaunā automobiļa pirmreizējai  reģistrācijai būs jābūt veiktai Eiropas Savienībā ne agrāk kā 2013.gada 1.janvārī, un tā dzinējam būs jābūt darbināmam  ar benzīnu, gāzi,. etanolu vai elektrību.

Līdz 2021.gadam šādām kompensācijām plānots piešķirt 30 miljonus eiro, paredz Nacionālais plāns cīņai pret gaisa piesārņojumu.

Lietuvas Vides ministrija arī ierosinājusi no nākamā gada ieviest nodokli par automobiļu radītajiem ogļskābās gāzes izmešiem. Nodokļa apmērs iecerēts no dažiem desmitiem līdz 1400 eiro par automašīnu gadā. Vislielākais nodoklis būs jāmaksā par automašīnām, kuru dzinējus darbina dīzeļdegviela.
 

 
Visi komentāri
 
anonimikis 14.oktobris 2019 17:00
20 143 Atbildēt

Pat leiši saprot, ka ar dīzeļiem vieglajiem vairs "nav aršana"

WALA 14.oktobris 2019 17:49
42 4 Atbildēt

Pilnīgas muļķības - vienīgais ko no tā iegūs ka pēdējais šrots a la "Lauku gonkām" beidzot tiks nodots lūžņos. Par pārējo var nesacerēties, ižnemot varbūt ga'dijumus, ja kāds kuram tā pavairāk naudas atpērk no kāda šrota kandidātu pa 200 -500 EUR un tad uzvāra uz katru tādu sev kādus 500 EUR.

Es domāju ka nosprāgs tā iniciatīva tieši tikpat ātri kā uzradās.

msh 14.oktobris 2019 18:34
1 3 Atbildēt

Atpirkt noteikti nedrīkstēs - vai tad esi piemirsis ka rietumos dažā labā valstī pirms 8-10 gadiem bija šitādi paši murgi?

WONDERWHY 14.oktobris 2019 19:43
0 3 Atbildēt

Drīzāk skrien pakaļ latviešu stulbumam.

atrabotka 15.oktobris 2019 0:58
2 1 Atbildēt

Nevis leiši saprot, bet Eiropa "spiež". Nebūtu viss šis fufelis, brauktu ar visu ko vēl ilgi. Un vispār, valstīm atkarībā no attīstības līmeņa ir jādod laiks pārejai (Latvijas gadījumā teiksim 20 - 25 gadi), nevis sākoties zaļajai afērai, no rītdienas jau jānosaka ierobežojomi, sodi utt. Nenotiks tas uz sitiena. Pat attīstītajā rietumeiropā nē. Redzēs, kā vēl norvēģi pēc 10 gadiem aptaisīsies kājās stāvot ar visu elektrifikācijas psihozi.

msh 15.oktobris 2019 1:49
1 0 Atbildēt

Problēma ir tā ka mērķi ir nevis ekoloģiski, bet politiski, tāpēc arī pārejas laiki ir īsi - gariem pārejas laikiem nebūtu vajadzīgo graujošo mērķu, kā arī - pa gariem pārejas laikiem sabruktu vēl čupiņa alarmistu argumentu un paliktu skaidrs ka nav vērts uz neko pāriet, jo tāpat nekas nemainās.

JanJan 15.oktobris 2019 13:41
1 1 Atbildēt

Īpaši apdāvinātajiem - klimata (CO2) mērķi ļoti labi korelē ar gaisa kvalitātes mērķiem. Es tikai par labākas kvalitātes gaisu pilsētās! Paši taču sevi indējam ar izplūdes gāzēm, putekļiem!

msh 16.oktobris 2019 1:22
0 0 Atbildēt

Nu tieši tā - jūs paši sevi indējat, sakoncentrējoties pilsētās - bet tā vietā lai šo problēmu risinātu izkliedējoties, vēl ņaudat par kaut kādu kvalitāti. Jā, paldies ka vēloties elpot kripatu tīrāku gaisu, vēlies panākt lai man nāktos elpot netīrāku.

Pļurkt 15.oktobris 2019 7:58
2 2 Atbildēt

Ja kāda valdība (līdzīga Latvānijas valdībai) grib Eiropai ielīst pakaļā bez ziepēm, tad mierīgi var uzsmērēt likumu, kur jau rīt līdz pusdienlaikam 50% jāpārsēstās uz elektrotransportu!

+++

Jau esiet aizmirsusī kad virkni likumu,pie kam ne vienu vien reizi, pieņēma ar ATPAKAĻEJOŠU datumu???

WALA 15.oktobris 2019 9:46
1 0 Atbildēt

NU ja kāds tā izdomātu tad es būtu pirmais ar 2 iniciatīvām -

1) atclet šo likumu, vai nu likumdošanas ceļā vai juridiskā

2) 100 mudaku atlaišanu, vai arī pieškirt viņiem 200 dienas svaigā gaisā, iet mežus stādīt, vai vēl kaut ko noderīgu, lai beidz bezdēt visiem uz galvas.

WALA 15.oktobris 2019 9:50
0 1 Atbildēt

P.S. uz elektro es nepārsēstos, bet ar velo gan man nav pretenziju pabraukt. Un jo vairāk es pabraukšu ar velo - jo ekonomiskāk un ekoloģiskāk tas man pašam priekš sevisi sanāks, un gribētu es redzēt to "ekobiznesmeņu sejas" kad liela daļa Rīgas apkārtnes tā sāktu darīt. Ekoloģijai reāls labums, bet lohotroniem līdzekļu deficīts...

o 14.oktobris 2019 19:11
85 5 Atbildēt

Kad dīzeļiem būs atrasta alternatīva,tad viņi paši izmirs dabiskā nāvē.Pagaidām tādas nav un tuvākajos 10 gados nav redzama.

janis 14.oktobris 2019 19:31
21 2 Atbildēt

autorazotaju lobijs uz nodoklu maksataju rekjina. mega lohotrons.

Borsche 14.oktobris 2019 19:55
1 50 Atbildēt

Gaidu kvēpu magnāta 650 viedokli par to ka dīzeļi nav šajā sarakstā un par nodokļa pieaugumu.

atrabotka 14.oktobris 2019 20:59
30 1 Atbildēt

Lohatrons ir uz to, ka gluži vienkārši tie auto maksās dārgāk. Auto tirgotāji jau ar nav idioti. Rezultātā samaksās vairāk. Rezultātā dīzeļi maksās lētāk un tāpat nekur nepazudīs.. Latvijā neko šādu tomēr nevar gaidīt - te drīzāk uzliks 1000 eur (vienreizēju maksājumu) soda veidā, ja nepāries uz jaunražojuma benzīna širpotrebiem.

... 14.oktobris 2019 21:22
0 0 Atbildēt

Ko dos tie 1000 eiro, ja vecais auto jānodod utilizācijai. Tad vienīgais, ja ir grabaža, kura vērtība ir zem 1000 eiro.

HE 14.oktobris 2019 21:51
0 0 Atbildēt

Tūlīt lietuvieši izpirks visus brīnumzemes šrotus....

wons 14.oktobris 2019 22:05
4 2 Atbildēt

Latvijā varētu tiem vieglajiem dīzeļiem kuriem dūmainības koeficients (m-1) lielāks par 1 uzlikt nodokli virs 1000eur

HE 14.oktobris 2019 22:38
1 0 Atbildēt

Varbūt pirms rakstit ,vajadzētu iepazīsties ar normatīvajiem aktiem , cik un kādi ir koeficenti dīzeļu dūmainībai

wons 14.oktobris 2019 22:54
2 1 Atbildēt

Zinu kādi ir un uzskatu, ka tos vajag samazināt, vai arī uzlikt nodokli, ja gribi braukt, kūpēt, indējot pārējos, tad maksā.

Jonux 14.oktobris 2019 23:18
5 0 Atbildēt

zil 5301 motors mtz82 ar turbinu skate dumainiba 0.28

HE 15.oktobris 2019 6:59
10 0 Atbildēt

Bez EGR un DPF, un ar Neste pro diesel

Duplets 15.oktobris 2019 8:18
70 0 Atbildēt

Ja paskatās uzmanīgi, taf LV jau 2017. gadā Kučinskis parakstīja rīkojumu līdz 2020.gadam izstrādāt plānu par Alternatīvajām degvielām. Iepriekšējā valdība negrībēja būt nepopulāra un neķērās klāt, šā brīža valdībai nav īsti variantu. Tāpēc "pa kluso" (nedēļu ap Jāņiem bija publiski apspriežams) tiek virzīts Napaleona plāns par strauju pārslēgšanos uz alternatīvajām. 2025.gads ir ļoti tuvu!

www.sam.gov.lv/sm/content/?cat=553

tap.mk.gov.lv/lv/mk/tap/?da...&area=0&type=0

650 15.oktobris 2019 15:32
1 2 Atbildēt

Demagogi un Lohi gavilē!Jāaa!Beidzooot!! ...un ne vārda par to, kā un ko tie tur Lietuvas varasvīri ilgu laiku apsprieda un kādus tur argumentus viņi pirms šī lēmuma apdomāja.Tā ir Lietuvas iekšējā lieta- LV lohiem tas nav jāzin.Viņu sūtība ir par visu ir jāaplaudēt un jāklanīties- tā ir labas un pareizas "audzināšanas" pazīme.

Ja kāds domā, ka 1k eur dabūšana kompensācijā pret sava esošā auto nodošanu iznīcināšanai ir kaut kāds tur kritērijs "dīzeļu ietekmēšanai" vai "elektroauto ieviešanai"- viņam steidzīgi jāgriežas poliklīnikā.Tur reģistratūrā cerams ka pietiekoši kompetentas personas strādā,gan jau izlems uz kurieni un ko tālāk darīt..

ps- nu ja LV ieviestu kko tādu, tad drošivien elektroauto pircējam iedotu atlaidi pat visus 10k plus vēl viņa to 10k vērto esošo suudu kāds pvnmagnāts noteikti turpat uz vietas "atpirktu" par 20k.Protams, visam tam tiktu "atrasts" Valsts Finansējums- kopsavilkumā (kā Vienmēr...) par to visu labo samaksātu Lohi, kuri paši tā arī turpinātu braukt ar saviem tiem esošajiem 1,5k bez izpūtēja un, tāpat kā iepriekš, siekalojoties noskatītos uz "izredzētajiem" domāto sabtransporta joslu.

Pensionārs 040745 15.oktobris 2019 21:34
0 3 Atbildēt

Grūti gan tev dīzelistam

Un protams neiztrūkstošās frāzes par demagoģiju un lohiem. Kkāds jocīgs esi, vai tik pašam nevajag reģistraturu.

Un labi incognito mīnusiņus esi paspaidījis. Looks legit.

650 16.oktobris 2019 17:11
1 0 Atbildēt

Tu sev vari kaut vai brūnstrīpainās apakšbikses kopā ar saviem segvārdiem kaut vai simtreiz dienā nomainīt- to uz āru izspiedušos priekšmetu tāpat nenoslēpsi.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 6

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Ko dara šī tehnika? (+ VIDEO) 5

Kravas auto ar piekabi kaut ko vienmērīgi izkaisa uz ceļa. Vai varētu būt, ka šādi ātrā un vienkāršā veidā tiek atjaunots ceļa segums? Lasīt vairāk

 

Tikai tagad Latvijas Valsts ceļi atjauno 110 km/h uz Rīgas - Jūrmalas šosejas 30.04.2024 (+ VIDEO) 18

iAutolv konstatē, ka aprīļa pēdējā dienā situācija uz Rīgas-Jūrmalas šosejas izmainījusies un tagad maksimālais atļautais ātrums ir 110 km/h. Lasīt vairāk

 

Tiesai būs vēlreiz jāskata lieta par bēgšanu no policijas pirms 5 gadiem (+ VIDEO) 3

Tiesai atkārtoti būs jāizskata krimināllieta, kurā pirms aptuveni pieciem gadiem kāds autovadītājs narkotisko vielu reibumā bēga no policijas. Pakaļdzīšanās laikā – no Rīgas līdz Ogrei – cieta vairāki likumsargi. Bēgošo autovadītāju izdevās apturēt, tikai lietojot šaujamieroci. Un tieši ar vīrieša ievainošanu galvā saistīts Augstākās tiesas Senāta lēmums, kas paredz daļēji atcelt zemākās instances tiesas lemto, ka vīrietim par izdarīto jāizcieš piecarpus gadu cietumsods. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti