Vācietis Hansjergs Gemmingens kļuvis par pirmo cilvēku pasaulē, kurš ar elektromobili nobraucis 1 miljonu kilometru.
1 miljons kilometru ir liels sasniegums pat ar benzīnu vai dīzeļdegvielu darbināmai automašīnai, kur nu vēl elektromobilim, kas jālādē ik pēc dažiem simtiem kilometru. Neraugoties uz to, vācietim Hansjergam Gemmingenam tas izdevies ar 2013.gadā iegādātu Tesla Model S. Šajā laikā nācies vairākkārt nomainīt akumulatoru un elektromotorus (visi garantijas remonts).
Īpašnieks pastāstījis, ka pirmais akumulators nokalpojis 290 000 km, otrs – 250 000 km, bet ar trešo nobraukti jau 460 000 km un atlikusī kapacitāte joprojām augsta – 86 procenti, kas ļauj bez raizēm nobraukt vismaz 330 km. Sākuma posmā tika nomainīti trīs elektromotori, kas nebija sevišķi liels pārsteigums, ņemot vērā daudzās sūdzības par kļūmēm pašu pirmo Model S konstrukcijā. Ceturtais elektromotors tika iebūvēts pie 320 000 km un kalpo vēl šodien. Visi šie komponenti tika nomainīti bez maksas, pamatojoties uz ražotāja sniegto garantiju.
Ik pēc 50 000 km elektromobilim mainīja riepas, bija jānomaina divi 12V akumulatori, skārienjutīgais multimediju ekrāns ar kompjūteru, durvju rokturi un aizmugures bamperis. Nācās nomainīt dažas akumulatora dzesēšanas un priekšējās ass detaļas, bet bremzes tika mainītas pēc katriem 400 000 km. Daļu no izmaksām sedza Tesla. Īpašnieks aprēķinājis, ka visā ekspluatācijas laikā no savas kabatas izņēmis vien 13 000 eiro. Vai tas ir daudz miljonam kilometru, spriediet paši.
Par strāvu izdevumu praktiski nav – Tesla Supercharger stacijās tā ir bez maksas, bet mājās Hans izmanto elektrību, kas iegūta no saules bateriju paneļiem.
Šajā laikā īpašnieks daudz mācījies: piemēram, viņš reti kad brauc ātrāk par 120 km/h, nemēdz strauji paātrināties un praktiski nekad nelieto bremzes (to aizstāj rekuperācija), tāpat tiek uzmanīts, lai akumulatorā strāvas daudzums pārsvarā saglabājas 20-80% robežās. Tas viss saudzē resursus un kopumā ļauj nobraukt arvien lielākus attālumus.
Tālākie Gemmingena plāni nav liels noslēpums – nākošais mērķis ir 1 miljons jūdžu (1,6 miljoni km), tad – 2 miljoni km.
īsti vairs neatceros, bet bija kaut kāda Timrota sāga, ka ar elektromobili līdz Siguldai (?) nevar aizbraukt, bet te cilvēks miljonu novālē
Ļimaks 6 gados, tas ir 630 km KATRU dienu!!!
Ar dīzeli tas ir ļoti grūti izdarāms, bet te ar verķi kam štepselis jāvadā līdzi!
Vai nu meli vai ar auto rukā 2 - 3 maiņās bez apstājas.
600 km pa Eiropas celiem tev problēma?
Vācija dažs labs uz darbu no mājām pa bāni vico 150-200km vienā virzienā, ja šamējam darbs, kas saistīts ar daudziem objektiem, tad pilnīgi reāls tas 630 km....Latvijā protams varētu būt nereāli, bet arī tas ir iespējams atsevišķās profesijās
Es nezinu pec kādas metodes tu rēķināji, bet man sanāk 462.96km katru dienu. Un tādi cilvēki raksta gudrus komentārus...
Tas ir tad, ja brauc bez brīvdienām. Ja tomēr dienu nedēļā nolemj atpūsties, tad cipars jau būs visi 500. Un vēl: ja viņš lādē to jaudīgo verķi no saules baterijām, kam strāva ir vāja, tad uzlādei vajadzīgs liels laiks, kas neiet kopā ar stāstu par lieliem nobraucieniem ar zemiem ātrumiem uz bāņa.
Ko Tu komentē par lietām kurām neko nesaproti. Tu domā viņš pa tiešo tikai no paneļiem strāvu ņem?
Ne jau pa tiešo ar saules paneļiem, ar uzkrāto strāvu. Ņemot vērā nobraukumu mājās viņš ir reti.
Tieši tā, spriežot pēc nobraukuma, viņš ir lādējies vismaz 1 reizi dienā ātrajā uzlādes stacijā, droši vien tapēc arī sākumā tie akumulātori ir bijuši jāmaina tik bieži.
Ne jau par nobrauktu kilometru daudzumu ir runa bet par ekoloģīju un šeit var teikt tikai vienu - blefs ! Vācījā galvenokārt elektrību iegūst no akmeņogļu dedzināšanas . Iedomājaties cik akmeņogļu ir jāsadedzina lai uzlādētu vienu elektro auto. (Vācījā dzīvoju 9 gadus )
Kā ar matemātiku?
Ap 418 km dienā.
456km katru dienu nevis 630.
6 x 365 = 2190
1000000/2190 = 456,621
Nezinu, kā tu rēķini bet man sanāk ~460 km dienā.
Pēc maniem aprēķiniem sanāk apmēram 456km. Kas, manuprāt, Vācijā nav pārāk liels cipars. Pat ja nebrauca ātrāk par 120km/h, sanāk, ka dienā ceļā pavadīja apmēram 3-4h. Nav tik traki. Bet nu loģistika nenormālā- visu laiku jādomā, kur būs nākošā elektrostacija.
Līdz Liepājai, ja nekļūdos.
Timrotam jau Tesla nebija????????
Ne jau ar Teslu,kas tādu T.dos.
Brāļi Timroti ir ļoti gudri un veiksmīgi cilvēki, bet dažreiz Pauls sāk kopēt Klārksonu un tad liekas, ka vins vada nevis raidījumu Zebra, bet piedalās Kiviča šovā "pavisam privāti"
Kāds neprot skaitīt, 630km katru dienu... 365x6=2190, tālāk 1 000 000/2190=456, ar vienu uzlādi var nobraukt ap 500km, pie ātrās uzlādes štepseļa 30minūtēs var uzlādēt baču līdz pusei, Vācijā ar uzlādes tacijām nav problēmu, tāpēc viss ir reāli.