Toyota ūdeņraža auto sagaida jauno paaudzi (+ FOTO) 23

Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 16.janvāris 2020 14:37

Toyota Mirai, japāņu kompānijas sedans, kas darbojas ar ūdeņraža un skābekļa ķīmiskā procesa rezultātā iegūtu enerģiju, ir nomainījis paaudzi un Eiropas tirgū kļūs pieejams līdz 2020.gada beigām.

Toyota Mirai otrās paaudzes modelis tagad tiek ražots uz TNGA platformas, kas visai būtiski izmainījis tā izmērus. Jaunais Mirai ir 4,96 m garš, 1,47 m augsts un 1,86 m plats (+70 mm). Riteņu garenbāze pieaugusi par 140 mm, sasniedzot 2,92 m. Salons tagad ir plašāks, bet divu atsevišķo aizmugures pasažieru sēdekļi aizstāti ar kopēju dīvānu, padarot Mirai par piecvietīgu automobili. Vēl viens ieguvums ir lielākie ūdeņraža uzglabāšanas rezervuāri (pavisam trīs) un modernizētā degvielas šūnu elementu iekārta, kas jaunajam Mirai ļaus nobraukt par trešdaļu lielāku atstatumu – līdz pat 650 km.  

Modernāk iekārtotajā salonā ir jauns mērinstrumentu panelis, uz vadītāja pusi pagriezts 12,3 collu multimediju sistēmas ekrāns, bezvadu ligzda viedtālruņa uzlādei un jauna transmisijas vadības svira.

Kopš 2014.gada, kad klajā nāca Mirai pirmā paaudze, visā pasaulē pārdoti aptuveni 10 000 ūdeņraža auto eksemplāru. Statistika rāda, ka Eiropā 2019.gadā tika pārdoti 160 automobiļi.

 

 
Visi komentāri
 
wons 16.janvāris 2020 17:59
1 0 Atbildēt

Ja pieņemsim, ka kāds Latvijā tādu nopērk ~90k eur, pat neskatoties uz to ka Latvijā ir tikai viena ūdeņraža uzpildes stacija, interesanti, kur tādam auto veikt tehnisko apkopi, remontēt?

msh 16.janvāris 2020 18:18
8 0 Atbildēt

Kas tas par tādu muļķīgu jautājumu? Pie vietējā toyota pārstāvja, kur tad vēl citur.

vakars 16.janvāris 2020 18:30
4 1 Atbildēt

varēs no RS trolejbusiem pārkačāt, ja tie, protams, reiz izkustēs no vietas

raimondsm 16.janvāris 2020 18:43
4 4 Atbildēt

Brīnums, ka neviens vēl nav uzrakstījis, ka visu ūdeņradi saražo, dedzinot ogles!

Kanibaals 16.janvāris 2020 20:43
3 3 Atbildēt

Sēdies 2.

učuks 17.janvāris 2020 11:43
0 0 Atbildēt

Pašam 2

Elektroenerģiju, kura tiek izmanto ūdeņraža ieguvei, TEC iegūst dedzinot ogles

WALA 17.janvāris 2020 14:00
1 0 Atbildēt

Tas nav efektīvākais H2 ieguves veids, tāpēc ne pārāk ticams, taču ne neiespējams.

Kanibaals 17.janvāris 2020 23:06
0 0 Atbildēt

Jā, jā un auto tev ar uz oglēm darbojas. Cik ir ogļu TEC Latvijā? Cik?

reku 19.janvāris 2020 19:09
0 0 Atbildēt

Kāpēc no jauna izgudrot velosipēdu.Tad jau uzreiz pa tiešo ar oglēm vālēt.Tagad paliek skaidrs par ko Donbasā plēšās.

raimondsm 17.janvāris 2020 20:01
0 0 Atbildēt

Ne jau visu.

eidis 16.janvāris 2020 19:57
0 1 Atbildēt

Izskatās ļoti labi. Pārsteidzoši, ka Toyota kko šādu spēja sagatavot

autoparts777 16.janvāris 2020 21:12
2 2 Atbildēt

Nu ta beidzot kāds zaļais auto sāk izskatīties pēc tāda auto ar kuru gribās izlaist kādu ātru apli pa trasi.

Savādāk tie visi Nissani leaf un Toyota Priusi izskatās pēc 100 gadīgas kundzes publiskā pirtī, kur uz durvīm rakstīts - ienākt tikai bez peldkostīma.

Asaris 16.janvāris 2020 23:24
2 2 Atbildēt

Kas tieši viņam ir zaļš?

WALA 17.janvāris 2020 8:41
1 0 Atbildēt

Šis ir tieši tikpat zaļš kā jebkurš cits EV (BEV), respektīvi atkarīgs no 2 faktoriem - degvielas šūnas izgatavošanai patērētās enerģijas un materiāliem, un dzīves laikā uzpildītās enerģijas "zaļuma" - whatever that means !

Asaris 17.janvāris 2020 18:34
0 0 Atbildēt

Tieši tā, šis ir elektroauto (tikai ar mazāka izmēra bateriju) kas elektrību ražo uz vietas no H2. Kamēr šī tehnoloģija uzņems apgriezienus, elektroauto jau būs visi noklāti ar saules paneļiem un 50% cilvēku tie nebūs jāpalādē biežāk kā reizi mēnesī vai divos.

Turklāt H2 uzpilde 650km aizņems jau tuvāk 10min nevis 5. Man liekas ērtāk nevis braukāt visu laiku uz uzpildes staciju, bet gan reizi vai divas nedēļā mājās piespraust kabeli.

autoparts777 17.janvāris 2020 20:23
0 0 Atbildēt

Nu kājau visiem zaļajiem - nav lokālu emisiju. Savā garāžā vari darbināt vairākas stundas un būsi sveiks un vesels, bet darbinot žiguli savā garāža vairākas stundas var arī no garāžas vairāk nekad neiziet.

kontradmiral 17.janvāris 2020 9:28
2 0 Atbildēt

Ūdeņradim ir lielāks potenciāls nekā sākotnēji var likties. Ar zaļo enerģiju ir vairākas problēmas, bet galvenā ir nestabilā ražošana. Piemēram vējainās naktīs, kad elektrības pieprasījums ir neliels, elektrības cena var būt pat negatīva, jo nevienam to īsti nevajag, bet vēja parki tik griežas. Ūdeņraža ražošana, kurai vajag daudz enerģijas ir daļēja atbilde, kur "uzkrāt" lieko elektroenerģiju, kad tā īsti nevienam nav vajadzīga, bet tik un tā tiek ražota. Lielie enerģētikas uzņēmumi šeit redz būtisku attīstības potenciālu un atsevišķās biezajās ES valstīs jau notiek reāli projekti, kur tiek būvētas nopietnas ūdeņraža ražotnes. Arvien pieaugošais vēja parku un arī saules parku apjoms padara šo virzienu arvien interesantāku.

WALA 17.janvāris 2020 9:51
0 1 Atbildēt

Te gan ir viena problēma - pieņēmumam par "lieku" enerģiju ir nepieciešama lieka enerģija, palielinoties BEV skaitam neviens velns nezina kas un kā notiks. Bet citādi H2 man vienmēr licies simpātisks risinājums. Tiesa H2O ietekmi uz globālo sasilšanu man ir aizdomas ka neviens nav pietiekami papētījis.

Kanibaals 17.janvāris 2020 22:37
0 0 Atbildēt

Ūdeņradim tiešām ir potencionāls uzraut visu gaisā. Ar tādu satiksmē braukt ir neprāts. Autobuss vispār ir vēl labāk.

eidis 19.janvāris 2020 12:25
0 0 Atbildēt

Tās degvielas šūnas ir diezgan drošs pasākums.

Bet ūdeņradis vienmēr būs dārgāks par elektrību, jo molekulas pārraušanā lietotā tehnoloģija vienmēr ir ar zudumiem.

seller 17.janvāris 2020 20:08
0 0 Atbildēt

Interesanti, ka pēdējo reizi Parīzē, 12.2019. redzēju vairākus Mirai taksometrus (tiesa iepriekšejo modeli gan)! Bet šis ir auto, kuru tiešām gribētos izmēģināt!

Zaglis 18.janvāris 2020 13:08
2 0 Atbildēt

Skan labi. Tikai cena sākas virs 60 000, tad kurš mirstīgais spēs iegādāties un uzturēt šo auto un starp citu Toyota runa, ka varot nobraukt kaut kādus 315 km???

Asaris 18.janvāris 2020 13:41
0 0 Atbildēt

Tas bija vecajam modelim.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Šodien sastrēgums, lai iebrauktu Jūrmalā 20 minūtes 14.08.2022 (+ VIDEO) 7

Šodien, 14.augustā satiksme pa Jūrmalas šoseju kūrortpilsētas virzienā kustējās ļoti lēnām. Tas tādēļ, ka daudzi karsto un brīvo dienu bija izlēmuši pavadīt pie ūdens. iAuto secina, ka satiksme būtu virzījusies krietni raitāk, ja caurlaides iebraukšanai pilsētā būtu laicīgi iegādātas internetā. Lasīt vairāk

 

Trīs iemesli, kāpēc jauni un lietoti auto kļūst dārgāki 2

Auto tirgus un tā dalībnieki jau krietnu laiku sadzīvo ar visaptverošu cenu kāpumu - dārgākas kļūst ne tikai jaunas, bet pat lietotas automašīnas. Kas šobrīd ir lielākā deficīta izejviela auto tirgū, un kas ir trīs iemesli, kāpēc automašīnas kļūst dārgākas? Lasīt vairāk

 

Arī Eiropā - Tesla vilcējs ieradīsies 2022.gada beigās

Elektriskais Tesla Semi kravas vilcējs pirmoreiz tika parādīts jau 2017.gadā, piecus gadus vēlāk tam atkal noteikts jauns termiņš. Šoreiz tas šķiet nopietni, jo pasūtījumu grāmata atklāta vairākās valstīs, tostarp arī Eiropā. Lasīt vairāk

 

Valsts policija ķer “smagās kājas” (+ VIDEO) 30

“Smaga kāja izraisa nāvi! Nespied gāzi grīdā!” ar šādu uzsaukumu un aicinājumu nu jau nedēļu turpinās Ceļu satiksmes drošības direkcijas kampaņa. Vai šis vēstījums sasniedzis autovadītājus un pārkāpumu skaits samazinās? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti