Pirmais Audi quattro nāca klajā pirms 40 gadiem (+ FOTO) 15

Foto: Publicitātes attēls

Audi | 5.februāris 2020 14:26

Leģendārā Audi quattro pilnpiedziņas sistēma šogad svin četrdesmito gadadienu kopš tās pirmās prezentācijas Ženēvas autošovā tālajā 1980. gadā.

Šo 40 gadu laikā vairāk nekā 8 miljoni pircēju visā pasaulē ir izvēlējušies drošību, stabilitāti un veiktspēju, ko sniedz quattro, savukārt, Latvijā veiktās aptaujas dati liecina, ka vairāk nekā 80% Rīgas un Pierīgas iedzīvotāju šobrīd labprāt izvēlētos automobili ar četru riteņu piedziņu.

“Pirms četrdesmit gadiem Audi prezentēja inovāciju, kas simbolizēja drošību, stabilitāti un veiktspēju. Šī inovācija bija quattro pilnpiedziņas sistēma, kuru pēdējās četrās desmitgadēs zīmola inženieri ir attīstījuši un pilnveidojuši, lai auto lietotājiem garantētu patīkamu un bezrūpīgu braucienu jebkuros laika un ceļa apstākļos,” stāsta Ilgvars Ļubka, Audi zīmola vadītājs Latvijā un Lietuvā.

Ideja par visu riteņu piedziņas pasažieru automobili Audi inženieriem dzima 1976./1977. gada ziemā, kad Zviedrijas sniegotajos apstākļos tika salīdzināti aktuālie zīmola prototipi ar priekšējo riteņu piedziņu un praktiskais, vācu armijas vajadzībām radītais –Volkswagen Iltis, kuram pilnpiedziņas sistēmu bija izstrādājis Audi. Neskatoties uz VW Iltis salīdzinoši nelielo jaudu, tas viennozīmīgi pierādīja visu riteņu piedziņas pārākumu apgrūtinātajos un slidenajos braukšanas apstākļos.

Salīdzinošā testa rezultāti deva vajadzīgo dzinuli, lai Audi turpinātu attīstīt ideju un VW Iltis izmantoto visu riteņu piedziņas sistēmu uzstādītu Audi 80 automobilim. Audi arī nākamajā gadā turpināja veikt izmēģinājumus, bet jau 1979. gada rudenī dienas gaismu ieraudzīja zīmola sportiskā pilnpiedziņas kupeja – Audi quattro.

Audi quattro kupeja pasaules interesentu acīm tika prezentēta 1980. gada Ženēvas autošovā un nekavējoties kļuva par vispasaules sensāciju. Aprīkots ar 2,2 litru darba tilpumu, piecu cilindru motoru, kas attīstīja 200 ZS, quattro bija pirmais augstas veiktspējas automobilis ar visu riteņu piedziņu, kas līdz šim tika izmantota tikai apvidus auto un smagajā tehnikā. Lai arī sākotnēji quattro automobiļus bija plānots ražot nelielā daudzumā, interese un augstais pieprasījums pēc tiem pārvērta Audi quattro par pilnvērtīgu sērijveida produktu, kas laika gaitā tika arvien pilnveidots un ražots līdz pat 1991. gadam.

quattro savu debiju autosportā piedzīvoja 1981. gada ziemā, startējot Jänner Rallye rallija posmā Austrijā. Inovatīvā pilnpiedziņa pavēra vēl plašākas sportiskās iespējas un Audi burtiski satricināja autosporta pasauli. Aizgājušā gadsimta astoņdesmito gadu sākumā automobiļi ar quattro pilnpiedziņas sistēmu palīdzēja izcīnīt divus pasaules rallija čempionu titulus braucēju un divus ražotāju ieskaitē, tādējādi mainot rallija pasauli uz visiem laikiem. Tika uzstādīti Paikspīkas kalnā braukšanas rekordi ASV, kā arī vēlākos gados gūtas neskaitāmas uzvaras dažādos autošosejas čempionātos.  quattro uzvaras gājiens turpinājās arī nesenā pagātnē, kad 2016. gadā zviedru autosporta leģenda Matīass Ēkstrems (Mattias Ekström)  ar Audi S1 quattro EKSRX izcīnīja pasaules rallijkrosa čempiona titulu.

Taču quattro nav tikai sportiskas un azartiskas braukšanas priekšrocība. Visu riteņu piedziņa Audi modeļos sevi ir pierādījusi kā izveicīgu palīgu un drošības garantu ikdienas braucienos, it īpaši pasaules reģionos, kur novērojami krasi mainīgi gadalaiki un neparedzami braukšanas apstākļi, kā tas nereti novērojams arī Latvijā. quattro ir dzimis sniegotos ceļos, taču tas nebaidās dubļu, meža taku, grants ceļu vai citu izaicinājumu, kas var gadīties tā priekšā.

Visu riteņu piedziņas priekšrocības arī apliecina Audi Latvija un Omnicom Media Group pērnā gada nogalē kopīgi veiktā Rīgas un Pierīgas iedzīvotāju aptauja, kura atklāja, ka 82% no reģiona iedzīvotājiem labprāt izvēlētos automobili ar četru riteņu piedziņu, bet 38% aptaujāto atklāja, ka paši vai kāds no ģimenes locekļiem šobrīd jau izmanto automobili ar pilnpiedziņu. Aptauja arī atklāja, ka visu riteņu piedziņas spēkratus vairāk izvēlas ģimenes ar bērniem, tādējādi nodrošinot sev un savām atvasēm labāko stabilitāti uz ceļa un augstāko drošību jebkuros braukšanas apstākļos.

“Aptuveni 70% no visiem pārdotajiem Audi automobiļiem Latvijā ir aprīkoti ar quattro visu riteņu piedziņu, kas teju sakrīt ar veiktās aptaujas rezultātiem. Pilnpiedziņa ir lieliski piemērota mūsu ceļiem, turklāt apvienojumā ar paaugstinātu klīrensu, ko sniedz Q un allroad sērijas modeļi, tā nodrošina vadītājiem pārliecību un kontroli pār automobili, droši ļaujoties arī sportiskākai braukšanai,” aptaujas rezultātus un pircēju izvēli komentē Ilgvars Ļubka, Audi zīmola vadītājs Latvijā un Lietuvā.

Standarta aprīkojumā quattro piedziņa tiek uzstādīta Audi Q5, Q7, A4 allroad quattro, A6 allroad quattro, A8, R8, visiem S, RS modeļiem un arī e-tron, kurā tiek izmantota jaunākā quattro sistēmas versija ar atsevišķiem elektromotoriem katrai asij. Savukārt papildaprīkojumā tā pieejama teju visiem Audi modeļiem.

Q5

A4 Allroad

Q7

RS6

 
Visi komentāri
 
kvatra 5.februāris 2020 14:43
6 2 Atbildēt

2.1l darba tilpumu un quattro ar lielo, kā virsrakstā

msh 5.februāris 2020 17:14
6 6 Atbildēt

"Latvijā veiktās aptaujas dati liecina, ka vairāk nekā 80% Rīgas un Pierīgas iedzīvotāju šobrīd labprāt izvēlētos automobili ar četru riteņu piedziņu." - tiešām izvēlētos kādu A4 quattro? Vai drīzāk - 80% no aptaujātajiem vēlētos pseidodžipu ar pilnpiedziņu?

Reti kuram rīgā vai pierīgā dzīvojošajam ikdienas mašīnai vajag pilnpiedziņu. Jo vairāk šī gadsimta audī, kur pakaļas neatkarīgā piekare ir neatkarīgi no piedziņas veida.

Pļurkt 6.februāris 2020 12:11
0 0 Atbildēt

Komunisma ēras "pašā plaukumā" Maskava nosprieda, ka Sojuzā vajag kādu pietiekoši labu vāģi, kā Žiguļa aizvietotāju.

Runāts - darīts.... nopirka 2 jaunus Audi Quattro, tā teikt, lai "labi izpētītu". Piegādāja šos uz Ļeņingradas ostu, tad dzina uz Maskavas pusi. Taču dzinēji zeņķi tā sapriecājās, ka šos vēl pusceļu nesasniedzot tā samīcīja, ka skatīties vairs nebija uz ko.

Galā sanāca "zubilo"!!

ro 6.februāris 2020 12:43
3 4 Atbildēt

Atceros tos vecos labos laikus pagājušā gadsimtā un savu pirmo mašīnu-audi coupe, 85g, 2.2...auto bija bomba, tagad pēc n gadiem atgriežoties pie audi, nu jau a6, C7 varu to pašu teikt -auto bomba..viss vnk perfekti.. varbūt man paveicies ar koptiem aparātiem, a varbūt ar labiem cilvēkiem notiek labas lietas

or 6.februāris 2020 20:42
8 4 Atbildēt

A varbūt vienkāŗsi pamēģini mersi, vai bmw? Ar audīni vairs negribēsi bomboties...

Ups! 7.februāris 2020 11:16
2 6 Atbildēt

Nu nezinu gan. Nav tam mercedes,vai bmw kkas pārāks pa audi.

Ja grib "krāniņu" pacelt,tad jaa.

or 8.februāris 2020 21:32
5 0 Atbildēt

Protams, ka tu nezini! Tādēļ, ka nearko citu, izņemot vecu audi tu neesi braucis, un arī nebrauksi

Ups! 9.februāris 2020 21:07
0 0 Atbildēt

Tev nu spriest,ar ko braucu.????

Tāpec jau tadi tupi apgalvojumi no tavas mutes,kad mercedes un bmw pārāki pa audi.

Kārtējais klauns.????????????????????????

or 10.februāris 2020 3:16
0 0 Atbildēt

Es kaut ko nepareizu pateicu?

Tas, ka tu ar bmw un mb neesi braucis, labākajā gadījumā sēdējis kādā pavecākā eksemplārā ir fakts.

Par klaunu, nu labāk paskaties spogulī.

Janka 6.februāris 2020 16:11
1 0 Atbildēt

Braucu ar priekšpiedziņas audi, tas smagais purns tāpat izvelk no dubļiem un sasnigušiem ceļiem

Janča 6.februāris 2020 20:44
7 1 Atbildēt

Tur kur no grāvja izvelk priekšpiedziņas audi, izbrauks arī jebkurš opelis, vai kāds cits priekšpiedziņas audi!

Tas smagais purn ir nevis pluss, bet mīnus!

msh 7.februāris 2020 18:19
0 0 Atbildēt

Tas smagais audī purns ir stipri lielāks pluss nekā bembja smagais purns, jo audī smagais purns vismaz spiež uz leju velkošos riteņus...

Janča 8.februāris 2020 21:30
4 0 Atbildēt

Jā, jā vag fanāt.

Nu un ko tas dod, ka spiež uz tiem riteņiem? To ka līkumā tas sūds "iet" taisni? Paskaties, kā tie auto uzvedā līkumos, kā brauc bmw un mb, un kā tur kliburē audi ar visu savu quattro, pat slavenais urķšķis b grupā tika izjāts visos galos, kad parādijās un kamēr bija vienīgais ar pilnpiedziņu, tikmēr ok, un kas notika pēc tam?

Vienīgais kur quatra ir laba, tas ir uz bāņa uz slikta un lietaina bāņa. Vel pāris motori tur ir super. Es nenolieku aufi, pašam ir bijuāi vairāki tajā skaita 2x quattro, viss tur ir ok, bet nevajag te čurāt karstu par vecajiem quattro laikiem, tas brīdis bija ļoti īss...

sasha 6.februāris 2020 18:55
0 0 Atbildēt

SORAKS!

Esso 7.februāris 2020 16:02
0 6 Atbildēt

kas tieši labs ir mersim,bembim,emblēma??Vai biksēs tev??

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Šodien sastrēgums, lai iebrauktu Jūrmalā 20 minūtes 14.08.2022 (+ VIDEO) 7

Šodien, 14.augustā satiksme pa Jūrmalas šoseju kūrortpilsētas virzienā kustējās ļoti lēnām. Tas tādēļ, ka daudzi karsto un brīvo dienu bija izlēmuši pavadīt pie ūdens. iAuto secina, ka satiksme būtu virzījusies krietni raitāk, ja caurlaides iebraukšanai pilsētā būtu laicīgi iegādātas internetā. Lasīt vairāk

 

Trīs iemesli, kāpēc jauni un lietoti auto kļūst dārgāki 2

Auto tirgus un tā dalībnieki jau krietnu laiku sadzīvo ar visaptverošu cenu kāpumu - dārgākas kļūst ne tikai jaunas, bet pat lietotas automašīnas. Kas šobrīd ir lielākā deficīta izejviela auto tirgū, un kas ir trīs iemesli, kāpēc automašīnas kļūst dārgākas? Lasīt vairāk

 

Arī Eiropā - Tesla vilcējs ieradīsies 2022.gada beigās

Elektriskais Tesla Semi kravas vilcējs pirmoreiz tika parādīts jau 2017.gadā, piecus gadus vēlāk tam atkal noteikts jauns termiņš. Šoreiz tas šķiet nopietni, jo pasūtījumu grāmata atklāta vairākās valstīs, tostarp arī Eiropā. Lasīt vairāk

 

Valsts policija ķer “smagās kājas” (+ VIDEO) 30

“Smaga kāja izraisa nāvi! Nespied gāzi grīdā!” ar šādu uzsaukumu un aicinājumu nu jau nedēļu turpinās Ceļu satiksmes drošības direkcijas kampaņa. Vai šis vēstījums sasniedzis autovadītājus un pārkāpumu skaits samazinās? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti