Lexus ES 300h iegūst monitorus sānu atpakaļskata spoguļu vietā (+ FOTO) 15

Foto: Publicitātes attēls

Lexus | 21.februāris 2020 11:25

Palieciet sveiki, tradicionālie durvju spoguļi! Lexus ES 300h iepazīstina ar digitāliem sānskata monitoriem!

Lexus ES luksusa sedans ES 300h sper soli uz priekšu nākotnē, nomainot tradicionālos durvju spoguļus ar augstas izšķirtspējas digitālajām kamerām, kas rāda reāllaika attēlus monitoros, kas atrodas automobiļa iekšpusē. Jaunā tehnoloģija būs pieejama Latvijā šī gada rudens otrajā pusē.

Sākotnēji šī jaunā tehnoloģija ieviesta Japānā 2018. gadā kā pasaulē pirmā, kas paredzēta sērijveida ražošanas automobilim. Jaunā sistēma aizstāj tradicionālos durvju spoguļus ar kompaktām ārējām augstas izšķirtspējas kamerām, kas savienotas ar automobilī esošiem monitoriem. Tie sniedz uzlabotu skatu aiz automobiļa un netālu no automobiļa visos braukšanas apstākļos, mazinot vai pat likvidējot autovadītāja aklos punktus un automātiski pielāgojoties izvērsta skata rādīšanai, kad automobilis veic pagriezienu vai veic apgriešanās manevru. Šīs tehnoloģijas debija Eiropā notiks martā, 2020. gada Ženēvas autoizstādē.

Lexus Baltic vadītājs Raigo Kaseorgs stāsta, ka Lexus turpina īstenot savu apņemšanos, proti, padarīt saviem klientiem pieejamas modernizētas tehnoloģijas, tādējādi sasniedzot vēl augstāku drošības un ērtības līmeni. "Pašuzlādes hibrīds Lexus ES 300h piedāvā sevišķi efektīvu 2,5 l benzīna dzinēju apvienojumā ar elektromotoru, kas abi kopā nodrošina kopējo 160 kW jeb 218 DN ZS jaudu. Pateicoties hibrīda tehnoloģijai, šāda veida jauda tiek panākta ar ievērojami mazu degvielas patēriņu – 5,5 litriem uz 100 km un tikai 4,3 l/100 km, braucot pilsētas apstākļos. Tas ir pastāvīgas inovācijas un attīstības rezultāts, kas šo modeli padara perfekti piemērotu jaunākās tehnoloģijas iepazīšanai, ko šajā gadījumā pārstāv digitāli sānskata monitori."

Lexus ir parūpējies arī par to, lai spoguļi darbotos jebkādos laikapstākļos, kas jo īpaši svarīgi ir tādā valstī kā Latvija. Ierīcēm ir iebūvēti sildītāji, kas nepieļauj apsarmošanu vai aizsvīšanu, un to atrašanās vieta ir tāda, lai tās nebūtu pakļautas lietus lāšu, dubļu vai sniega iedarbībai. Nepieciešamības gadījumā vadītājs ar slēdzi no mērinstrumentu paneļa var ieslēgt aizsvīdumu likvidējošu ierīci, kas nodrošinās skaidru skatu jebkurā laikā. “Ir ļoti svarīgi, lai braucējs vienmēr labi pārredzētu apkārt notiekoši, tieši tāpēc Lexus izstrādāja gudru risinājumu, kas ir uzticams jebkuros laikapstākļos, neatkarīgi no riepu radītajām šļakatām,” norāda Kaseorgs.

Ergonomisks dizains

Digitālo spoguļu sistēmas ergonomiskais dizains sniedz iespēju kontrolēt skatu ap automobili ar mazāku galvas kustību uz kreiso un labo pusi, kas atbilst Lexus mērķim, tas ir, mazināt autovadītāja darba slodzi. Divi piecu collu krāsu monitori atrodas pie priekšējo statņu pamatnes, cieši salāgoti ar durvju spoguļu augstumu, tādējādi esot autovadītāja intuitīvajā redzes līnijā. Tas nozīmē, ka vadītājam nav būtiski jāmaina sava dabiskā spoguļos ieskatīšanās darbība.

Kameras ietvertas plānos aerodinamiskos korpusos un, būdamas mazākas par durvju spoguļiem, mazina vēja troksni un mazāk aizsedz vadītāja uz priekšu diagonāli vērsto skatu. Sistēmai ir arī luminiscences sensors, kas automātiski mazina spilgto gaismu no aizmugurē braucošo automobiļu priekšējiem lukturiem, braucot naktī, kas savukārt autovadītājam sniedz daudz skaidrāku atpakaļskatu.

Automātiski izvērstais skats

Kad autovadītājs lieto pagrieziena rādītājus vai izvēlas atpakaļgaitas pārnesumu, digitālie sānskata monitori automātiski rāda izvērstu automobilim blakus un aizmugurē esošā laukuma skatu, likvidējot aklo punktu un palīdzot veikt drošākus manevrus. Par attēla malu proporcijas maiņu vadītāju brīdina ikona ekrāna stūrī. Kad pagrieziens, joslu maiņa vai auto novietošana stāvvietā ir pabeigta, sistēma automātiski atgriežas savā standarta iestatījumā. Vadītājs var pārslēgties uz izvērsto skatu arī manuāli vai arī izslēgt šo funkciju.

Sistēmu var ieregulēt ar vadības mehānismiem vadītāja durvju panelī, tieši tāpat kā tradicionālo durvju spoguļu gadījumā. Izvēlnes funkcija sniedz piekļuvi sistēmas iestatījumiem, tostarp spilgtumam un – Lexus sistēmas unikālai funkcijai – automātiskai kameras ierīču ievilkšanai, kad automobilis ir novietots stāvvietā. Sistēmā ir iestrādāts arī aklo punktu monitors.

Automātiskas atskaites līnijas

Digitālo sānskata monitoru sistēma autovadītājam palīdz arī droši pozicionēt automobili, novietojot to stāvēšanai vai braucot, jo tā automātiski papildina attēlus ar atskaites vadlīnijām.

Novietojot automobili stāvēšanai, vadlīnijas norāda 20 un 50 cm atstatumus no aizmugurējā bufera, kā arī 50 cm katrā automobiļa pusē. Tās redzamas tiešajā attēlā, kā arī displejā redzamajā ikonā, kas attēlo automobiļa pozīciju no augšas skata.

Braucot pa autostrādi, vadītājam drošu attālumu no citiem satiksmes dalībniekiem palīdz novērtēt atskaites vadlīnijas, kas norāda 5 m, 10 m un 15 m uz priekšā esošā ceļa, braucot ar ātrumu līdz 70 km/h. Braucot ar lielāku ātrumu, šie attālumi ir 5 m, 10 m, 15 m un 30 m.

 
Visi komentāri
 
scrupi 21.februāris 2020 13:00
4 0 Atbildēt

Varētu jau arī priekšējā stikla vietā likt armētu skārda plāksni ar kameru priekšā un ekrānu iekšā. Moderni un pretīmbraucošā pacelts akmens neielaidīs zirnekli.

juriz 21.februāris 2020 13:11
5 3 Atbildēt

It kā visi autoražotāji cenšas kļūt ekoloģiskāki un tml., bet te galīga nekaitīga aprīkojuma vietā stellē kaut ko daudz vairāk resursu prasošu.

Nikodems dēliņš 24.februāris 2020 12:02
0 0 Atbildēt

Lexus ir dārgs automobilis, kas paredzēts ļoti turīgiem cilvēkiem, kuriem tādas pārdomas nerodas

WALA 21.februāris 2020 14:04
4 2 Atbildēt

vai tiešām to nevar uzdarīt kaut kā smukāk, jo nu šādu "kolhozu" ari es pats varu uzlodēt un pielīmēt kur ienak prātā.

WALA 21.februāris 2020 14:06
3 1 Atbildēt

tipa izskatās pec ta ka vecus tomtom kuri vairs neder navigācijai, jo karte vairs nelien atmiņā, saspraudoši auto, jo pārstradāt sanaca par dārgu ...

Saulesbrille 21.februāris 2020 15:04
3 1 Atbildēt

Es parstai naktī lietoju Night panel funkciju, kas atslēdz visas iespējamās gaismiņas panelī, lai pa nakti netraucē redzēt ceļu! Tas būtu briesmīgi, ja 2 monitori pa nakti man nepārtraukti spīdētu acīs un vēl kaut kur stiklos atspīdētu!

Frontera 21.februāris 2020 20:29
2 1 Atbildēt

pilnīgs sviests..aptrakuši ar savām elktronikām untt..

spriidiic 22.februāris 2020 11:52
6 1 Atbildēt

Kārtējais elektriskais sūds . Kad pretī braucošais nones spoguli ir liela skāde, kad nones kameru , skāde ir ĻOTI liela . Atkal vadu žūksnis , servisi vārās , īpašnieks maksā .

msh 23.februāris 2020 0:40
0 0 Atbildēt

Emmm... Jautājums kāda tā kamera un ar kādām tehnoloģijām. 10-15 gadus vecai mašīnai pilnība nopakots spogulis [ar atmiņu un ar hameleona stiklu] nav īpaši lēts tāpat; ne par velti tos hameleonus pēc bojājumiem parasti amputē, jo kurš grib 10 gadus vecai mašīnai par 300 eirām spoguļa stikliņu pirkt...

msh 22.februāris 2020 0:07
6 2 Atbildēt

Es kaut ko nesapratu - paskatoties pirmajā bildē bija doma "ahā, ieviesuši kā savulaik kaut kādiem konceptiem, kur nolikvidēti atpakaļskata spoguļi lai būtu labāka aerodinamika" - paskatos tālāk, a tur, izrādās, spoguļi nav vienkārši novākti, bet gan aizvietoti ar kaut kādiem resniem pimpjiem... Kur ir prikols?

Nja 24.februāris 2020 11:34
1 0 Atbildēt

Precīzi - saprastu, ja tās kameras būtu iestrādātas spārnos vai jebkur, lai mazinātu vajadzību pēc izauguma uz durvīm, bet ielikt kameru faktiski spoguļa ietvarā un kliegt, ka tā ir inovācija ir vienkārši smieklīgi

spogulīts 23.februāris 2020 23:35
4 0 Atbildēt

Spogulīt, spogulīt saki man tā, nafig tāda herņa vajadzīga?

Skaties, drīz vannasistabā arī varēs pielikt parastā spoguļa vietā kaut kādu ekrānu ar kameru, kas tevi filmē idiotu bars

JoJo 24.februāris 2020 8:24
2 0 Atbildēt

Ja jau viņi tā sāka, tad kāpēc kreis. un lab. kameru attēlus nevarēja salikt vienā monitorā un to uzstādīt uz/pie vadītāja paneļa (nevis piestiprināt pie durvīm, kā tas redzams no attēla, kuras jātaisa vaļā un dauza ciet, un, ja vēl ārā līst lietus....). Patiesībā, Lex/Toyota inženieru risinājumi ergonomikas jomā mani ir bieži (nepatīkami) šokējuši.

Bradypus 24.februāris 2020 9:21
0 0 Atbildēt

Ieraugot tos monitorus, pirmā doma, ka salons pilnāks ar hlamiem un kaktiem, kuros putekļu noslaucīšana kļūst par īpaši aprīkota servisa maksas pakalpojumu.

Nja 24.februāris 2020 10:00
0 0 Atbildēt

Viss it kā skaisti, bet smago šoferi jau izsaka sūdzības par šiem spoguļiem. Pieliecoties uz priekšu, vai sāņus, spogulī no tā vairāk neredzi, lai gan ar vecajiem bija cits leņķis un bilde arī cita. Otra sūdzība ir naktīs, pat ja spogulis ir melns, viņš izstaro gaismu un tā dod pa acīm. Otro vēl var atrisināt, jālieto OLED panelis, tad pirmo? Nē nu arī, kamera kas filmē šoferi un ja šis kustas tad tiek kustināta arī āra kamera, dārgi karoč. Un vēl šis novietojusm šķiet diezgan tizls.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Audi RS6 Avant + Lauris Aleksejevs = supergards burgers (+VIDEO)

Audi RS6 Avant ir īpašs "ģimenes" universālis. Četru litru motors ar divām turbīnām un 600 zirgspēku jaudu. Paātrinājums līdz 100 km/h pēc ražotāja datiem aizņem tikai 3,6 sekundes. Lasīt vairāk

 

Cēsīs nozog neaizslēgtu automašīnu ar aizdedzē atstātām atslēgām 4

Pagājušās nedēļas nogalē Cēsīs no kādas mājas pagalma tika nozagta neaizslēgta automašīna "VW Golf", kuras aizdedzē tika atstātas atslēgas, aģentūru LETA informēja Valsts policijas (VP) Vidzemes reģiona pārvaldes vecākā speciāliste Zane Vaskāne. Lasīt vairāk

 

Minirallijam “Karosta 2020” pieteikušās 130 ekipāžas

Sestdien, 26. septembrī, Liepājā un tās apkārtnē norisināsies Latvijas kausa izcīņas minirallijā ceturtais posms “Karosta 2020”, un sacensībām pieteikušās 130 ekipāžas no visas Latvijas. Lasīt vairāk

 

Latvijā 80% iedzīvotāju autoceļu uzturēšanu vasarā vērtē kā labu vai viduvēju 6

Latvijā 80% iedzīvotāju autoceļu uzturēšanu vasarā vērtē kā labu vai viduvēju, bet ziemā autoceļu uzturēšanu kā labu vai viduvēju vērtē 73% iedzīvotāju, liecina VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" (LAU) veiktā aptauja, kurā analizēta iedzīvotāju informētība par Latvijas autoceļiem un to uzturēšanu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti