Hyundai parāda mašīnu bez stūres (+ FOTO) 8

 

Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 5.marts 2020 10:13

Hyundai sarīkojis virtuālo prezentāciju konceptam Prophecy – eksperimentālam prototipam, kas ieskicē korejiešu kompānijas nākotnes virzienu.

Prophecy ir konceptam Hyundai i45 pēc gabarītiem līdzīgs sedans ar pludlīnijas korpusu, pretējos virzienos atveramām durvīm un elektrisko piedziņu. Automašīna izceļas ar īsām pārkarēm, noapaļotu priekšgalu un aizmuguri, pikseļu lukturiem, plašu salonu un divām svirām (džoistikiem), kas aizvieto tradicionālo stūres ratu.

Ražotājs norādījis, ka koncepts atspoguļo jaunāko Hyundai dizaina filozofiju – juteklisku sportiskumu, savukārt jaunā elektroautomobiļu platforma ļāvusi izveidot plašu, ērtu un izsmalcinātu salonu, kur uzsvars likts uz pasažieru ērtībām.

Hyundai uzsver, ka Prophecy izmanto autonomu braukšanas tehnoloģiju. Stūres ratu aizstāj vadības sviras, kas nodrošina pilnībā jaunu, tomēr pazīstamu un intuitīvu braukšanas pieredzi. Pateicoties divām vadības svirām, ko var pagriezt pa kreisi un pa labi – vienai centrālajā konsolē un otrai durvju apdarē –, vadītāji var ērti kontrolēt automobili. Turklāt vadītājiem ir piekļuve daudzām funkcijām, ko var izvēlēties, nospiežot vadības svirās integrētās pogas. Šī cilvēka–mašīnas saskarsme uzlabo pasažieru drošību.

Dizaina izmaiņas, kuras varēja ieviest, pateicoties vadības sviru izmantošanai, nodrošina pasažieriem lielāku vizuālo brīvību. Atpūtas režīmā pasažieriem nav gandrīz nekādu vizuālo traucēkļu. Ērti slīpā pozīcijā pasažieri redz vien horizontālu displeju no statņa līdz statnim un informācijas paneli spārna formā. Šajā režīmā informācijas panelis rotē, nodrošinot daudz vietas salonā un sēdekļa pozīciju, kurā pasažieri var izbaudīt displejā redzamo saturu.

Koncepcijas Prophecy ietvaros Hyundai ir izveidojis salona vidi, kurā ir apvienots videi nekaitīgs dizains un materiāli, lai demonstrētu uzņēmuma vīziju saistībā ar nākotnes elektroautomobiļiem. Durvju lejasdaļā novietotās ārējās izplūdes atveres ļauj gaisam cirkulēt, izmantojot tīrā gaisa tehnoloģiju un nodrošinot pastāvīgu attīrīta gaisa plūsmu automobiļa iekšpusē. Turklāt apstrādātais gaiss tiek recirkulēts atmosfērā kā tīrs gaiss.

 
Visi komentāri
 
WALA 5.marts 2020 11:27
3 1 Atbildēt

Joprojām nav skaidrs kāpēc jaunie UX specislisti iedomājušies, ka ir kāda labāka vadības svira par "baranku parasto".

msh 5.marts 2020 12:24
0 0 Atbildēt

Nav jau pirmā reize. Bet kāpēc iedomājušies - jo cer ka vienreiz arī aizies, tāpat kā ekrāni spidometru vietā aizgāja.

WALA 5.marts 2020 14:23
3 1 Atbildēt

Mja tik nezin kādēļ datoru spēļu auto simulatoru spēlētāji izvēlas stūri, lai efektīvi spēlētu šādas spēles, lai lidotu ar ļoteni - speciālus džoistikus (esmu ari RIX Boinga simulatoru lidinājis) un tur savukart nav nekā ērtāka par īstas ļotenes džoistiku, tiešām tik grūti pārstāt muļķības taisīt, "vibrators" nav domats auto vadīšanai ...

WALA 5.marts 2020 14:24
0 0 Atbildēt

Uj šis bija tēmēts uz Eidis komentāru

eidis 5.marts 2020 13:05
0 0 Atbildēt

Laikam jau labāk ir no drošības viedokļa. Attālums no barankas līdz krūtīm jau ir tāds margināls no gaisa spilvena viedokļa. Īpaši maza auguma dāmām.

Bet nu džoistiki gan rada lielu nekontrolētu darbību risku. Tipa noliecos pēc lūpukrāsas un nejauši uzspiedos tam puļķim

Nelabojams 6.marts 2020 8:50
0 0 Atbildēt

Chevrolet jau bija līdzīgs projekts kaut kad 70.gadu sākumā. Lieki teikt, ka pilnīgi izgāzās.

WALA 5.marts 2020 11:31
2 1 Atbildēt

Un vēl interesantāk kļust tad kad šāds vdības štrunts pārstāj darboties, jo iezbeidzas piedziņas elektromotors. Ja atūri parasto pat ja noaprāgst pastiprinātājs var kaut ko mēgināt darīt lietas labā ( bet zinu ka stūrī ir ļoooti grūti pagriezt daudziem auto - ir bijis defektīva pastūzis, un uz T-40 pa bedrēm ir hidrosūknis atslēdzies), tad šiet kā brauc taisni "kokā" tā brauc ...

msh 5.marts 2020 12:26
2 1 Atbildēt

Mūsdienu filosofija ir ka avārija - tas ir vēlams iznākums, dēļ kā tad arī cilvēkam ir jāizvēlas visādi drošības knibuļi. Tāpēc neuztraucies par iespēju ka motors izbeigsies - notiks avārija, nekas vairāk

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti