Zinātnieki izpēta - automobiļu riepas videi nodara daudz lielāku kaitējumu nekā izplūdes gāzes 45

 

Ilustratīvs attēls Foto: Ekrānbilde

iAuto | 14.marts 2020 9:57

Zinātnieki no britu Emissions Analytics noskaidrojuši, ka automašīnu riepas savas dzīves laikā rada tūkstoš reizes lielāku kaitējumu nekā izplūdes sistēma.

Pētījumam tika izmantots kāds visnotaļ populārs ģimenes hečbeks, kura marku zinātnieki nemin, vien norāda, ka tā dzinējs atbilst jaunākajiem Euro-6 izmešu normatīviem.

Zinātnieki izbrauca ar automašīnu noteiktu distanci un pēc tam izmērīja kaitīgo izmešu līmeni. Izrādījās, ka uz vienu kilometru distances automobiļa riepas rada 5,8 gramus kaitīgu elementu - tas ir 1289 reizes vairāk nekā emisijas no parastā modernā dzinēja, kas izmet aptuveni 4,5 miligramus CO2 uz kilometru.

Britu pētnieki uzsver, ka testiem tika izmantotas pilnīgi jaunas riepas ar normām atbilstošu spiedienu. Noskaidrots, ka braucot ar riepām, kur spiediens sadalīts nevienmērīgi, tās rada vēl vairāk kaitīgo vielu.

Zināms, ka kaitēju videi nodara arī citas automašīnu detaļas, piemēram, bremzes, tādēļ eksperimenta autori ierosinājuši ieviest jēdzienu non-exhaust emissions (NEEs)- (“neizplūdes gāzu izmeši”), kas attieksies arī uz elektromobiļiem, kurus pieņemts uzskatīt par transportlīdzekļiem ar nulles izmešiem.

Zinātnieki uzsver, ka pēdējos gados ražotājiem izdevies ievērojams progress attiecībā uz izplūdes gāzu emisiju samazināšanu, kamēr (NEEs) izmešu ietekme nekādi netiek kontrolēta.

 
Visi komentāri
 
WALA 14.marts 2020 10:10
9 4 Atbildēt

Nu man šas zinatniekus nāksies apbedināt vēl vairāk, arī tupeļu nodilums, velo riepas un.bremzes, apģērbs (mūsdienās daudz dažādu plastmasu saturošs), tā ka nevajag apstāties pie tā ka transportu pamazām jāizskauž, arī staigāt apkārt būtu pamazām jāaizliedz nu vai vismaz drēbju un apavu lietošana. Kaut gan arī tad cilvēks tačuaina ādu visu laiku, dzīvnieki vilnu utt. vienvārdsakot ar steigu jāuzmet paris tūkstoši kodolbumbu un jā-pašiznīcinās, un Zeme būs glābta ...

Tūnberga 14.marts 2020 10:18
7 5 Atbildēt

Taisnību tu saki, tādēļ to visu var nobremzēt vien vīruss

topinamburs 14.marts 2020 10:27
0 0 Atbildēt

kaut kas atkal ir izrauts no konteksta

raimondsm 14.marts 2020 10:49
0 0 Atbildēt

www.greencarcongress.com/2020/03/20200...analytics.html

NEEs are currently believed to constitute the majority of primary particulate matter from road transport, 60% of PM2.5 and 73% of PM10. In the 2019 report ‘Non-Exhaust Emissions from Road Traffic’, the UK Government’s Air Quality Expert found that the car emitted 5.8 grams per kilometer of particles.

raimondsm 14.marts 2020 10:50
0 0 Atbildēt

5.6 grami uz kilometru.

WALA 14.marts 2020 12:31
2 0 Atbildēt

Tur komentāros cuta starpā diezgan pamatoti saka ka zinatnieki kaut ko baigi labo pīpē vai šņauc, pie tādiem uzmešiem no riepām tur yz 40000 km nobraukum sarodas II izmešu vairāk kā 40 riepām !!!

lynx85 14.marts 2020 12:55
0 0 Atbildēt

tas labi parāda lasītāja tehniskās domāšanas līmeni un spēju sajēgt plašāk - 5,6g uz kilometru = 560g uz simtu = 5,6kg uz 1000km. Ja šie cipari neliek stipri aizdomāties, tad nu jāsaka, žēl gan.

Pļurkt 14.marts 2020 15:31
2 0 Atbildēt

... 336 kg uz 60 000 km, jeb 84 kg uz VIENU riepu tās visas kalpošanas laikā.

CIK SVER VIENA VIEGLĀ AUTO RIEPA???

raimondsm 14.marts 2020 14:52
0 0 Atbildēt

kā domā, es tos gramus kāpēc te iekopēju?

Nesen 14.marts 2020 11:00
0 0 Atbildēt

lasīju par eksperimentu Vācijā, kur mēģināja vākt bremžu kluču radītos putekļus - nezinu gan, kā tas beidzās, bet tas viss atgādina par kādu reliģisku kopienu, šķiet, Nepālā, kas cenšas nenodarīt nevienam neko ļaunu, tādēļ staigā ar slotu sev pa priekšu noslaukot ceļu, lai nejauši nesamītu kādu kukainīti

WALA 14.marts 2020 11:03
5 3 Atbildēt

Vēl interesantāk ir cik šādu izmešu rada teiksim Tesla, kas ir ~1,5 reizes smagāka par analogu iekšdedzes verķi ?

jejo 14.marts 2020 14:51
0 0 Atbildēt

analogu vai analoģisku?

Asaris 16.marts 2020 9:48
0 0 Atbildēt

Vispar jau nav tik traki, model3 ir 1750kg apmēram tai izmērā ir pasāts 1450kg un model s ir kuģis, tam līdzvērtīgu sedanu uz sitiena nevaru iedomāties bet arī gan jau butu teslai 2.5t pret kādam 2t vai nedaudz zem. Un ev paliek vieglaki, bet iekšdedzināmie tikai smagāki.

darklight 14.marts 2020 11:14
1 0 Atbildēt

Vienā vārdā: bullšits

Tūnberga 14.marts 2020 11:17
0 4 Atbildēt

Tūnbergu un vides politiku, tāpat kā Covid-19 arī uzskatīja par bullšitu, cerams nav jāskaidro pie kā tas noveda

lynx85 14.marts 2020 11:21
0 0 Atbildēt

4,5 miligrami = 0,0045 grami

Uz 100km - 0,0045*100 = 0,45 grami

Auto izmet nepilnu pusgramu CO2 uz 100km?

Es lohs vai raksts priekš lohiem?

Palabojiet, ja kur kļūdos...

WALA 14.marts 2020 12:13
0 0 Atbildēt

please note - nav runa par CO2 izmešiem !

lynx85 14.marts 2020 12:20
0 0 Atbildēt

Mēs lasam vienu un to pašu rakstu?

"Izrādījās, ka uz vienu kilometru distances automobiļa riepas rada 5,8 gramus kaitīgu elementu - tas ir 1289 reizes vairāk nekā emisijas no parastā modernā dzinēja, kas izmet aptuveni 4,5 miligramus CO2 uz kilometru."

Kas tad ir "emisijas" no parastā modernā dzinēja? Kāpēc rakstā jāpiemin Euro-6 un kāpēc virsrakstā jāpiemin izplūdes gāzes? Ja tie 4,5 miligrami nav emisijas, tad raksts ir par ko? Jebšu oriģinālvalodā ir pavisam cita jēga, vien šeit kārtējais leģendārais copy-halfasstranslate- paste?

WALA 14.marts 2020 12:26
1 0 Atbildēt

pie šādiem paziņojumiem parasti meklēju izejas materiālu, ja vien nav iepriekš trāpījies pa rokai, tadēļ jā sorre pa diagonali lasot šo "tulkojumu" sākumā to CO2 biju palaidus garām

lynx85 14.marts 2020 12:50
1 0 Atbildēt

tāpēc jau saku, vai nu es lohs, vai raksts lohiem - pusgrams co2 uz 100km - nu tā pēc te teiktajiem cipariem sanāk...

WALA 14.marts 2020 12:15
0 0 Atbildēt

I mean LV rakstā kāds to ir "pietulkojis" klāt !

atrabotka 14.marts 2020 11:29
0 0 Atbildēt

Ha ha.. Un piemēram Tesla model S sver 2.4 tonnas (nedaudz vairāk kā H1 Hummers) un dēļ lielā paatrinājuma riepas dilst ievērojami ātrāk. Atkarīgs no braukšanas, protams, bet tie var būt līdz 5 riepu komplektiem pa gadu.

neraudi 14.marts 2020 11:38
0 0 Atbildēt

Bugatti Chiron, Veyron utml. tas notiek vēl ātrāk, turklāt maksā tāds komplekts 50 000 eiro

msh 14.marts 2020 13:07
1 0 Atbildēt

Jā, protams - bet tevis nosauktie modeļi ir miljardieru un oligarhu braucamie, kamēr tesla tiek sludināta kā plašu masu nākotnes transportlīdzeklis. Bik ir starpība, vai ne?

Conqueror 14.marts 2020 11:58
0 0 Atbildēt

Tātad pilsētu krustojumos ir ļoti augsta katīgu vielu koncentrācija: nodilums no riepām un bremžu uzlikām

Freijers 16.marts 2020 16:48
0 0 Atbildēt

Tātad secinājums, ka nav ko čupoties , bet mēģināt dzīvot realītivi atstatus...LV iedzīvotāju skaitam jau ar bijušo Rīgas rajonu un katram pa privātenei ar 2000m2 būs par daudz vietas....visādi eko sektas urbānisti ar velo ievirzēm iebildīs, bet domājams, ka šī karantīna veiksmīgi parādīs cik reāli spēj strādāt attālināti un tas cipars laika gaitā pieaugs.

Hmm 14.marts 2020 13:01
0 0 Atbildēt

es arī nevaru izrēķināt, bet ir skaidrs, ka videi kaitējumu nodara ne tikai izplūdes gāzes, ja runa par automobili, protams

msh 14.marts 2020 13:08
1 1 Atbildēt

Es vēl gribētu kādu pētījumu kurš parādītu ieteikmi uz vidi riepu vēlamajai lietošanai pret riepu nobraukšanu līdz galam...

Kanibaals 14.marts 2020 14:32
0 0 Atbildēt

Līdz galam tas ir līdz plīst?

msh 14.marts 2020 15:38
0 0 Atbildēt

Nē, līdz 1,5 milimetriem.

imzz 14.marts 2020 14:08
1 0 Atbildēt

Tie cipari liek gan aizdomāties :-/ Cik sver vieglā ģimenes hečbeka riepa bez diska ? Vairāk par 6 kg nebūs; 5.8 kg uz 1000 km zudums no vienas riepas. Pēc 5000 km tas auto brauks uz diskiem, jo riepas būs pilnīgi izgaisušas ;)

lieliski 14.marts 2020 14:55
2 1 Atbildēt

Tātad, ceļa nodokļa aprēķinā jāņem vērā arī svars - jo smagāks auto, jo vairāk jāmaksā. Jāžmiedz braucēji, kas vienatnē braucot, dzenā apkārt pāri tonnai dzelžu un maitā gaisu vismaz trijos veidos.

Pļurkt 14.marts 2020 15:41
0 2 Atbildēt

Latvānijā NAV CEĻU NODOKĻA, bet ir deputāteļu un ministreļu REGULĀRO algu palielinājuma nodoklis!!!

BIJA LAIKS JAU ZINĀT!!

Freijers 16.marts 2020 16:50
0 0 Atbildēt

Veciem auto (līdz 2005.gadam) no tā arī rēķina āmur !

Man visu laiku laiku šķita, ka šis tomēr ir autobraucēju portāls nevis trijos un vairāk veidos aptaurētu zaļo bazūne !

Cipars 14.marts 2020 15:51
0 0 Atbildēt

Kaut kas nav tīrs, vai nu rakstā trūkst specifika vai nedaudz manipulē. Dzinējs izmet 4,8 mg uz kilometru (tīri ko sadedzina?) 5,8g uz kilometru (tas vidējais riepas mūžs/km uz ražošanas un nodiluma?) Jo 5,8g/km, tad pa gadu uz 15k km riepas izmet 40+ kg masu? Cik tā komplekts sver?

mhm 14.marts 2020 16:30
0 0 Atbildēt

5.8 g x 40000 km ko riepas vidēji nobrauc / 1000 g = 232 kg izmešu, smagas viņiem tās riepas...

WALA 14.marts 2020 16:41
0 0 Atbildēt

Ja var ticēt tam ko gar un ap šo muld, tad ņēmuši pilnīgi svaigas riepas un trasē mēģinājuši vidiem spēkiem ātei iznicināt, tad teorētiski varētu noticēt, oo labi pacenšoties 10 km laikā tās riepas var dabūt pilnīgi lisas, tikai ar reālu dzīvi tam sakara pamaz.

Andrejs 14.marts 2020 21:57
1 0 Atbildēt

Beidziet elpot un pukat, cilvēce būs glābta

Asterix 15.marts 2020 7:40
0 0 Atbildēt

Ja kādam nepatīk teiksim 21.gs. labumi klapējam robežas ciet slēdzam rubiļņiku laukā dzīvojam pirmatnējā kopienā un lieta darīta!!! Planēta glābta!!! Grētai un zaļajai sektai pakaļā iešļūkts. Nav par ko nervozēt. Game over!!!

imzz 15.marts 2020 11:00
0 0 Atbildēt

dzīvojam pirmatnējā kopienā --

Neies cauri, pārāk daudz cilvēku pirmatnējai kopienai. Nu, Latvijai un citām mazapdzīvotām valstīm tas vēl varētu izdoties, bet daudzās pasaules valstīs, ja atteiksies no modernās lauksaimniecības un pārtikas ražošanas, tad lielākā iedzīvotāju daļa drīz nomirs badā.

Arturs 15.marts 2020 12:11
0 0 Atbildēt

Tiem zinātniekiem bļin nav ko darīt.Zirga pajūgs arī piesārņojumu rada. Gribētu zināt tie auni(zinātnieki) pliki uz darbu iet , ka paši ne ko nepiesārņo. Sāk jau kaitināt. Labāk būtu pētījuši kā to pārstrādāt un radījuši ko efektīvu nevis čakarējuši uzņēmumus.

Hansens 15.marts 2020 17:33
0 0 Atbildēt

Nu gan te kaut kas saputrots. 5.8 g uz km, jeb 58 kg uz 10 000 km.. teiksim ar riepām normāli var nobraukt 40 000. Tas ir riepu komplekts zmetīs savas dzīves laikā 232 kg izmešu. Cik sver jauns riepu komekts hečbekam? 80 kg, un lietots? 70 kg? Man sanāk 10 kg izmešu riepu komplekta dzīves laikā, ne 232 kg.

Vasja, apriņķa rēķinvedis 15.marts 2020 20:24
0 0 Atbildēt

Dots:

Uz 1 km auto riepas rada 5,8g izmešu no 4 riepām, kas nozīmē, ka 1 riepa zaudē 1,45g. Nobraucot 20000km riepa zaudē 29kg. R17 riepas masa ir ap 14kg..

Aprēķināt, kas par heku ir rakstá

Viktors 15.marts 2020 20:56
0 0 Atbildēt

Jā svars vienai riepai ir 8kg kopā 32kg bet uz 1km 5;8g kāda interesanta iznāk aritmētika. Cik iznāk tur uzbraukt kilometrus. Atkal kaut kāds zaļš aktivist ar trim klases izglītību. Kā Grētai

Izcilnieki 16.marts 2020 8:14
0 0 Atbildēt

Nu tiem zinātniekiem bravo. Ja pieļauj ka ar riepu komplektu var nobraukt 100 000 km tad jau sanāk ka tās zaudē vairāk kā pus tonnu materiāla. NOPIETNI? Zinātnieki dažreiz tādus idiotismus mēdz izpētīt..

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti