Kanādas policija sodījusi autovadītāju, kurš gulējis, kamēr viņa Tesla Model S ar aktivizētu Autopilot režīmu traukusies ar ātrumu 150 km/h.
Kā vēsta mediji, Albertas provinces policija saņēmusi informāciju par kādu Tesla Model S, kas brauc ar ievērojami lielāku ātrumu nekā citi satiksmes dalībnieki, turklāt autovadītāji bija pamanījuši, ka abu priekšējo sēdekļu atzveltnes ir maksimāli nolaistas un vadītājs, visticamāk, guļ.
Policija uzsāka pakaļdzīšanos ar ieslēgtām bākugunīm un skaņu signāliem, taču Tesla uzsāka paātrināšanos, sasniedzot 150 km/h – maksimālo ātrumu kāds iespējams Autopilot režīmā.
Policijai tomēr izdevās apturēt elektroautomobili un 20 gadus vecajam vadītājam tika izrakstīts sods, kā arī atņemtas vadītāja tiesības uz vienu diennakti. Par pārkāpumu liecināja arī policijas video ieraksti, kuros redzamas Tesla sedana nolaistās sēdekļu atzveltnes.
Ražotāja lietošanas instrukcijā uzsvērts, ka Autopilot sistēma ir tikai palīgfunkcija, tāpēc vadītājam ir jāskatās uz ceļu un jātur rokas uz stūres, lai briesmu gadījumā nekavējoties pārņemtu vadību.
Šitas ir mega stulbi, tādam kas tā izpildījies, būtu jādeaktivizē autopilots pilnībā, un arī jāuzliek būtisks ātruma ierobežojums uz zināmu laika periodu ...
No prkatiskā viedokļa, gan pie zināmas autopilota attīstības pakāpes būtu jau forši, ka auto ved tevi majās, bet tu guli ...
vajadzēja iemidzināt? jo tas jau tāpat būtu beidzies ar vienādu rezultātu....
No personiskās pieredzes. Braucot pat bez autopilota gadās, ka ļoti dzen uz miegu. Bet braucot auto, kuru pat nevajag stūrēt, aizmigt ir daudz vieglāk.
Te nu es tev atkal varu tikai piekrist.
Par to praktisko viedokli - kā reiz viens zināms kadrs tieši šī iemesla dēļ fano par autopilotu attīstību, jo, lūk, kad būs autopiloti, varēs aizbraukt uz krogu piedzerties un mašīna pati pārvedīs mājās...
Jā, nu mana nelaime ir ka elektronikai es ne pārāk ticu, visa elektronika agri vai vēlu saiet dēlī, un vai es esmu gatavs tam elektronikas gļukam savu dzīvību uzticēt - šķiet ka ne ...
Ar lidmašīnu lidot nav bail?
Lidmašinas ir vienīgās kurām sistēmas ir normali dyblētas, tāpat ka normālā IT.
un vēl plusā ir pilots kurš var ignoret un labot elektronikas gļukus
Te jau nu tu esi mazliet atpalicis. Jā, pilots tur ir - bet kas atrodas starp viņu un kontroles virsmām? Tas pats kas tavā mašīnā starp gāzes pedāli un tevi - vadības bloks, nu labi, divi - un te sākas tie sūdi... Kaut kādus 10 gadus atpakaļ bija labs piemērs, kaut kādam Qantas reisam, laikam lielajam airbusam, lidojuma laikā viens no tiem kompjiem nojūdzās un divas reizes lika tai lielajai lidmašīnai pikēt, satriecot brīvi stāvošos/sēdošos cilvēkus griestos un pēc tam uz grīdas - elektronika, kuras mērķis ir pasargāt cilvēkus no kļūdām, sev uzticētā stāvokļa dēļ bija spējīga tos pašus cilvēkus apdraudēt. Vari pameklēt, ir gan wikipēdijā raksts, gan bija internetā nopublicēts kaut kāds izsmeļošs apraksts par šo atgadījumu.
Lidmašīnai nav tikai viens kompis, un to Quantas problēmu zināja, bet vai nu nebija atbilstoši visas kompānijas informējuši vai kaur kas tāds - kas pareizi darāms, kad anti -stall sistēma gļuči. Jā ir aviācija sagrūdūši vairāk tehnoloģiju kā spēj paši ražotāji un arī piloti tikt galā, tomērbviss ir dublēts, pareizi sadalīts atsevišķos "tīklos" utml. ja vēl izskaidīs visas stulbās kļūdaa ko mēģināja ātri stumties tirgū, lai noturētu klientūru, tad jau vispār īsti raustīties nebūs par ko ...
Kā tas ir - kas pareizi darāms - tur vienkārši lidmašīna pati no sevis sāka pikēt, pēc tam kad pilots to savāca, un uztaisīja kompjiem restartu, tad tas atkārtojās vēlreiz.
Ar aviāciju ir notikusi tā pati problēma kas ar mašīnām - tāpat kā mašīnām, ir sakrāmēta čupa elektronikas, ķipa, ērtībām un drošībai, kā rezultātā piloti arvien vairāk atrofējas un arvien mazāk ir gatavi situācijām, kur tās sistēmas atrubās...
Te tev msh nebūs taisnība, šobrīd lidmašīnu dizains ir tāds ka "vecās labās hidrauliskas vadības sistēmas" vairs īsti nepietiek, un attiecigi pilotiem būtu ļoooti grūti ar šie verķiem tikt galā, t.i. faktiski būtu jabūt augstākās klases lidotājam izmēģinatājam, vai bruņoto spēku pro pilotam ...
Kurās lidmašīnās nepietiek, pasažieru? Nepietiek tikai tad, ja gribas uztaisīt tādu lažu kā boeingam - kurš uzražoja tizlu lidmašīnu tāpēc ka lai novietotu jaunos lielos motorus pareizajā vietā, būtu jāuzprojektē jauns spārns, bet ar jauniem tā lidmašīna, kuras dizains tika sertificēts pirms vairāk kā pusgadsimta, skaitītos jauna un būtu jāsertificē atkal.