Euro 7 tuvojas – vai tās ir iekšdedzes motoru beigas? 55

 

Foto: iAuto.lv

iAuto | 17.novembris 2020 5:28

Ieviešot Euro 7 standartu no 2025.gada, ES Komisija plāno līdz šim visstingrākos emisiju noteikumus jauniem transportlīdzekļiem. Vai tas būtu kapu zvans benzīna un dīzeļdzinēju motoriem?

Vācu izdevums Autobild.de raksta par stingrajiem noteikumiem, kas varētu stāties spēkā no 2025.gada. Ja pie tā, ka ražotājam jāievēro stingri normatīvi attiecībā uz CO2 izmešiem ir pierasts, tad tagad nolemts piegriezt skrūves arī citiem kaitīgiem izdalījumiem.

Minētais izdevums, kuram bija iespēja iepazīties ar 66 lappusēs izvērsto ekspertu pētījumiem un ieteikumiem, atklāj, ka ES Komisijas plānos ir noteikt, ka nākotnē jaunajām automašīnām vajadzētu ļaut izdalīt ne vairāk kā 30 NOx (slāpekļa oksīdu)  uz vienu km, otrajā scenārijā pat tikai 10 mg/km. Iepriekšējās robežvērtības bija 60 mg benzīnam un 80 mg dīzeļdegvielai. Oglekļa monoksīds jāsamazina no 1000 vai 500 mg līdz 300 vai 100 mg.

Ir jāpilnveido RDE tests, kas izmanto mobilo mērierīci, lai mērītu atbilstību robežvērtībām braukšanas laikā (PEMS, Portable Emission Measurement System). RDE (reālās braukšanas emisijas) ņem vērā noteiktus parametrus (vidējo ātrumu, ārējo temperatūru, jūras līmeni, vismaz 16 km braukšanas attālumu). Piemērs: Pēc aukstās palaišanas, kamēr katalizators uzsilst, automašīnas rada vairāk piesārņojumu nekā darba temperatūrā, arī ar pilnu gāzi. Jaunajā testā ir atļauts pilns droseļvārsta atvērums, teorētiski visu laiku, tikai pārbaudes distance (tagad 5 km) būs daudz mazāka. Turpmāk automašīnām būs jāatbilst šīm vērtībām temperatūrā no mīnus 10 līdz plus 40 grādiem pat 1000 vai 2000 metru augstumā (iepriekš maksimāli 700 m) un teorētiskā 15 gadu vai 240 000 km nobraukuma (iepriekš 160 000) teorētiskā "kalpošanas laika" laikā. Noteikumiem jāattiecas arī uz jumta bagāžniekiem, velosipēdu plauktiem vai piekabēm.

Ir jānovērš iepriekšējā PEMS mērījumu pielaide no 25 līdz 30 mg. Kopumā tas nozīmē, ka, lai droši iekļautos zem 30 mg normatīva, automašīnai faktiski vajadzētu izdalīt 0 mg NOx. Tas būtu izaicinājums mūsdienu iekšdedzes motoriem, kas šobrīd ir tik tīri kā vēl nekad. Nozares eksperti runā par “kara pieteikšanu” un faktisko dīzeļa un benzīna galu, ja tiktu pieņemts Euro 7. "Komisija vēlas noteikt, ka nākotnē transportlīdzeklim katrā braukšanas situācijā jāpaliek praktiski bez emisijām - neatkarīgi no tā, vai tas velk piekabi kalnā vai pārvietojas lēnā pilsētas satiksmē. Tas ir tehniski neiespējami, un visi to zina," – šādi reaģējusi VDA (Automobiļu rūpniecības asociācija) vadītāja Hildegarde Millere. Inženieri piebalso, sakot, ka standarti ir noteikti tā, lai tos vispār nevarētu izpildīt.

 
Visi komentāri
 
aizejošais 17.novembris 2020 6:49
8 10 Atbildēt

nozares eksperti no automobiļu rūpniecības asociācijas. Tie, protams, nepiekritīs. Kā gan citādi.

Drūmais 17.novembris 2020 8:09
23 2 Atbildēt

Piekrist var tikai panikojoši ekofašisti, kas nedraudzējas ar fiziku...

aigi 17.novembris 2020 8:38
3 9 Atbildēt

Pēdējais laiks visiem inženieriem, kuri bija tik gudri un izdomāja kā apiet iepriekšējos normatīvus, sākt domāt, kā izgatavot tiešam jēgpilnus dzinējus.

imzz 17.novembris 2020 9:53
11 3 Atbildēt

Tādi sen ir zināmi. Flintstonu auto, piemēram. Nulle izmešu :-/

Flintstons 17.novembris 2020 10:11
5 1 Atbildēt

Nelieli purkšķīši jau ir, bet tas laikam neskaitās...?

raimondsm 17.novembris 2020 18:01
0 0 Atbildēt

Metāns patiesībā ir 20 reizes kaitīgāka DEG gāze, kā CO2.

methane from cow farts

One cow can produce up to 200kg of methane a year. ... Because humans eat so much beef and milk, there are an awful lot of cows in the world, and their burping and farting causes a sizable contribution to our greenhouse gas emissions, making up nearly a third of all emissions from agriculture, by some estimates.

Protams, ja metānu(dabasgāzi CH4 sadedzina), tad rodas CO2 un ūdens. Tad nu tā sanāk, ka metāns ir zaļākais no fosilajiem.

www.virsi.lv/lv/produkti-un-pakalpojumi/cng

longo.lv/blogs/as-long...g-dzineja-auto

raimondsm 17.novembris 2020 18:02
0 0 Atbildēt

SEG gāze. Siltumnīcas efekttss

rolis 18.novembris 2020 21:59
0 0 Atbildēt

Aizmirsi par citiem produktiem,kas rodas cilindrā sadegšanas procesā...

Palaidniex 19.novembris 2020 13:00
0 0 Atbildēt

Ja tagad ir govju ganāmpulki cilvēka pieskatīti, tad agrāk visādos Serengetti un citās pasaules malās Antilopu, Zīloņu un citu zālēdāju SAVĀ VAĻĀ bija ja ne čum vairāk, tad ~tikpat cik tagad ir to ganāmpulku cilvēka "rokās". Domā Zebra, un zīlonis neemitē to DEG gāzi? Viņu kluči to nedara?

Kvēpos ir spēks 19.novembris 2020 7:51
0 0 Atbildēt

Tik cik Protein shakes viņš pa dienu izdzer lai pastumt to auto. Un kas aiz viņa nāk ārā.

Flinstons 19.novembris 2020 8:28
0 0 Atbildēt

Izmeši ir gan, tu padomā cik gāzes nāk ārā stumjot to tarataiku.

ads 17.novembris 2020 10:36
5 0 Atbildēt

Ir savas robežas kur ekoloģijas prasības pārāk sāk ietekmēt dzinēju veiktspēju un izturību. Tas jau būtiski ir jūtams kopš EURO 4 normām.

Beigās tāpat zaudē patērētājs, pērkot jaunu auto par lielāku cenu, saņem mazāk, jo ražotājam vairāk ir jāietaupa.

To jau redzam tagad, kad vidējais kompaktklases auto motors ir 900cc trīs cilindru pļerdaks kuram jau ir/vai vēl vajadzēs uzkabināt daļiņu filtru lai iekļautos EURO normās.

Man šķiet, ka VAG un visi pārējie, kas apgāja sistēmu darīja labu darbu patērētāju interesēs, jo nodrošināja labu mašīnas veiktspēju neskatoties uz striktajām normām. Tieši pēc programmatūras labojuma, ko VAG nācās ieviest, mašīnām saruka jauda, sākās problēmas ar EGR, daļiņu filtriem utt. Un tas viss atspēlējas uz auto īpašnieka laiku un naudu.

rolis 18.novembris 2020 22:01
0 0 Atbildēt

Jau eu6 ir normas , kas liek benzīnniekiem ar FSI likt cieto daļiņu filtrus...

WALA 17.novembris 2020 9:32
2 1 Atbildēt

Prasīt var visādas muļķības ( un tiek arī prasītas lietas ko nemaz nevarēs novērtēt - pime. izmeši tik plašās tempratūras amplitūdās ir izcils fufelis, kurš vinekārši jau "uzprasās uz šmaukšanos") , un inženieri azies pakonsultēsies pie juristiem un izveidos 1000 mazas kompānijas ( kā kariešu ražotāji kādreiz) un uz mazsērijas ražotājiem eko normas neattiecas vai attiecas, bet ar 10x lielākām pielaidēm.

Kaut gan man pie pakaļas, meklēšu vienmēr lai vismaz viens auto būtu ar iekšdedzes dzinēju ( jā tas var būt dārgi, bet pret "long range EV" tas pats vien būs, un gaidīšu kad H2 kļūs populārs, jo galu galā kravas auto, kuģi utml. ar baterijām ir pilnīgs sviests, tātad agri vai vēlu H2 būs ...

eidis 17.novembris 2020 9:48
1 3 Atbildēt

H ir vienvērtīgs. Divvērtīgs tas ir tikai savienojumā ar skabekli

murx 17.novembris 2020 9:51
3 0 Atbildēt

Kā gāja skolā ķīmijā?

WALA 17.novembris 2020 9:58
3 0 Atbildēt

Vai šāda bidīte tev palīdzētu atcerēties un saprast kāpēc H2 ???

imzz 17.novembris 2020 10:17
5 0 Atbildēt

H-H

raimondsm 17.novembris 2020 18:04
0 0 Atbildēt

Atcerieties kāliju.

murx 17.novembris 2020 9:50
2 0 Atbildēt

Interesanti, kad šādus normatīvus izdos elektroenerģijas ražotājiem. Un kad sāks normāli uzskaitīt elektromobiļu izmešus.

iciks 17.novembris 2020 9:53
4 1 Atbildēt

Neesi pamanījis, ka tie skaitās "bezizmešu auto"? Pilnīgi nopietni. Cienījama paskata cilvēki to apgalvo, ne aci nemirkšķinot.

WALA 17.novembris 2020 9:57
2 2 Atbildēt

Jau šobrīd ir metodoloģija, tagad no galvas ES dokumentu nosaukumu neatceros, bet ir izmešu aprēķinu metdoloģija, kuras formulā ir iekšā enerģijas ražošanas raditie izmeši - tā ka teiksim patērētāju pusē to nerēķina, bet valstu statistikā ES to dara.

Tur gan bija cita laža - H2 aprēķinā iekšā bija konstante, neņemot vērā praktiski vispār neko, tikai nobraukto attālumu ( te kaut kad iepriekš iAuto biju iemetis pie viena raksta)

murx 17.novembris 2020 11:04
4 4 Atbildēt

Cik ilgi ļausim sevi mānīt? Rotaļāties Ela Gora smilšu kastē. Lai kāds murmulis nebija Tramps, toties par attieksmi pret šo murgu es viņu cienu.

anonimikis 17.novembris 2020 11:14
0 3 Atbildēt

Kārtīgs inženieris tak prot izgatavot iekārtu, kas neindē līdzcilvēkus. Vai tomēr neprot?

WALA 17.novembris 2020 13:19
5 0 Atbildēt

Tātad tu gribi teikt, ka bateriju sastāvā esošos elementus esi gatavs labprātīgi izdzert saujaukumā ar ūdeni ???

Bet visādi citādi cilvēki ar klapēm uz acīm ir ļoti noderīgi ...

anonimikis 17.novembris 2020 13:25
0 1 Atbildēt

Kurā brīdī ar baterijām apgādātas iekārtas darbināšanas procesā ir nepieciešams veikt šādas darbības?

WALA 17.novembris 2020 14:32
4 0 Atbildēt

Tev škiet ka baterijas pēc to lietošanas beigām "sadalās dabā" nekaitīgās komponentēs ????

Lai mazliet ieskicētu problemātiku:

www.nature.com/articles/s41586-019-1682-5

Lai nav jālasa daudz sarežģītas tematikas vari pārlekt uzreiz uz "Recycling methods" un "papriecāties" par to kā tas strādā ....

WALA 17.novembris 2020 14:41
3 0 Atbildēt

Un te viens salīdzinošs veiksmes stāsts bateriju pārstrādei, bet ir jāpanāk 100% bateriju pārstrāde lai tev kādā dzīves posmā nebūtu "jādzer"bateriju sastāvdaļas. Un vēl tāds iesaku noskaidro ko nozīmē hidrotermisks process;)

www.youtube.com/watch?v=wxCFDWMPu38

eidis 17.novembris 2020 14:56
3 0 Atbildēt

Uz saules baterijām darbojošs auto tak ir gandrīz OK? izņemot to ražošanas procesu. Bet ar to jau Grētai bija problēmas.

Vienīgi brauc tikai pa dienu un bateriju impotences dēļ neko nevar pārvadāt

imzz 17.novembris 2020 11:25
2 0 Atbildēt

Es atceros bērnībā lasītu padomjlaiku optimistisku grāmatu par kodolenerģijas attīstību. Tur bija dzelzceļa lokomotīves ar kodolreaktoriem, fūres ar kodolreaktoriem, tad autors tā kā šaubījās, tomēr uzskatīja , ka lielākiem vieglajiem auto arī būs kodolreaktori kā enerģijas avots.

hehe 17.novembris 2020 11:30
4 0 Atbildēt

Aha, mazā Černobiļa tepat ceļmalā.

Krotow 17.novembris 2020 12:06
1 1 Atbildēt

Ir tāda datorspēle Fallout par to pašu, hehe.

Krotow 17.novembris 2020 12:10
1 0 Atbildēt

Būtu teikuši kā ir - turpmāk iekšdedzes dzinējus vairs neražosim un citiem neļausim

Pļurkt 17.novembris 2020 13:12
0 3 Atbildēt

Pērciet veļukus!!

Zaļo afēra ir uzvarējusi vismaz Eiropas savienībā!

Latvietis 17.novembris 2020 19:36
1 0 Atbildēt

Nu palielam pilnīgi vienalga eiro 7 un utt manai benzīna kapsētai pat nav eiro 1. Pilnīgi neparko nesūdzos. Kamēr vien benzīns būs pieejams to eiro standartu var dupsī iebāzt!

rolis 18.novembris 2020 22:11
1 0 Atbildēt

zini , piekrītu, izņemot gadījumu ja Tu dzīvo pašā meža vidū. Ja savu, pat kartībā esošu benzīna verķi, visticamāk pirms 2001 gada producēto ,iedarbināsi Čaka ielas kādā iekšpagalmā, ātri kaimiņi uzmetīs pukupodu uz jumta....

Citādi maksā akcīzi, pvn, ceļu eksplutācijas nodokli, kaut ko par CO2, izej tehn. apskati un vajadzētu mierīgi vālēt!

Pff 17.novembris 2020 21:13
3 1 Atbildēt

Pēdējie idio.. atraduši jaunu biznesa veidu, elektroauto... Visiem viņiem ir nospļauties par ekoloģiju, nekas nemainīsies, nekas nebūs zaļāks, visu šo akumulatoru drazu viņi norok zemē, vēl nav neviens pētījums veikts ko tas nodara dabai, interesanti kāpēc, elektro lobijs.

Žanis 19.novembris 2020 8:34
0 0 Atbildēt

Vaine?! Laikam jau tāpēc, ka elektrību var vieglāk pārdot.

Opis 17.novembris 2020 23:06
0 0 Atbildēt

Lai taču tā EU iet ratā,nav reāli nomainīt transportu pēc viņu prasībām,kur tādi idioti rodas ar savām idejām ?

Jop 18.novembris 2020 9:50
2 2 Atbildēt

Ko tas dod, ja Āzijas valstīs un Amerikā visi braukā ar melniem dūmiem aiz muguras.

rolis 18.novembris 2020 22:14
1 0 Atbildēt

Neaizmirst ,katrai valstij ir savi likumi un arī noteikumi!

FIA 18.novembris 2020 15:42
2 0 Atbildēt

Neesmu ne zinātnieks, ne pētnieks - vajag, nevajag - nezinu, bet skaidrs ir viens, tas vis kas te nāk virsū, ar EV un neEv būs bezjēdzīgs pēc garantijas gan uzturēšanas izmaksās, gan lietošanā. Lielas cerības sevis mobilizēšanā lieku uz Opel HydroGen dzinējiem, pirmā zināmā lieta, uzpildes laiks, jau priecē - 3min.

Šķelda 18.novembris 2020 23:09
0 0 Atbildēt

Kad sabūvēs lielos vēja parkus, tas tiesi uz to 2025.g. arī būs, tad būs ļoti daudz elktribas, kuru nebus kur likt jo tikla to nespes paņemt preti (nesen ja atceraties bija, ka elektribas birzas cena bija noslidejusi līdz mīnuss 4 centiem, ķit tev piemaksa ja to ņem), un tādā gadījumā tā tiks laista uz H2 ražošanu, un attiecīgi arī to nebūs kur likt to laidīs gāzes tīklā un veidos alternatīvas uzglabāšanas vietas priekš tā un protams būvēs uzpildes stacijas utt., Un tad varēs savu veco audi B4 uzlikt lielos gāzes balonus un svilināt H2 taja paša vecajā manierē kā dīzeli vai benzīnu.

Šķelda 18.novembris 2020 23:25
0 0 Atbildēt

Te ir Niklsona video no 1978 gada, kur šī ideja ar H2 jau bija izspēlēta, bet tad nebija ne lielo veja parku, ne arī īsti kādas Euro 7 normas, un ne auto ražotāji ne degvielas ražotāji, negribeja neko mainīt, kā arī pamazām sabiedrībā ienaca kokaīns, porno, videospēles un disco mūzika, kas pamatīgi līdz ar auto izmešiem apdūlināja pilsētnieku prātus, bet laucinieki nekad nav sūdzējušies par gaisa kvalitāti, un tā arī izpalika Niksona labais nodoms

m.youtube.com/watch?v=TjfONpsFvyM

Niklsons 18.novembris 2020 23:31
0 0 Atbildēt

WALA 19.novembris 2020 9:46
1 0 Atbildēt

Dedzināt iekšdedzes dzinējā H2 nav pati labākā ideja situācijā kad ir pieejama degvielas šūnu tehnoloģija ;)

Bet citādi protams tas ļauj "aizstāt" "sliktos CO2" nomainot tikai izmantoto degvielu, kas principā ļauj pagarināt ICE mūžu.

Šķelda 19.novembris 2020 15:30
0 0 Atbildēt

Degvielas šūnu tehnoloģija vel ir padārga, bet tai elektriskā efektivitāte ir 60% + kad ziemā jāsilsa salons tad plus vel termo efektivitāte +25% un kopa tas viss paceļas uz visiem 85%.

Paratie ICe dzinēji protams nav tik efektīvi, bet mazda sola tuvakaja laika benzina dzinēju ar 50 % efektivitāti, nu tad jau ICE H2 nemaz tik slikta ideja vairs nav.

Bet tas protams vel ir 5-10 gadu jautājums kad kaut ko tadu ieraudzisim dzivē kaut kādā bagātā valstī - ASV, Japāna vai Vācija, un tad vēl kādi 10 gadi kad tas būs pie mums.

Tākā var neiespringstot turpināt svilināt dīzeli savā E39

mazda 50% efektivitāte 19.novembris 2020 15:43
0 0 Atbildēt
rupicii 19.novembris 2020 22:42
0 0 Atbildēt

mazda solija arī ka hibrīdus un elektroauto netaisīs, jo redzi viņu klientiem šausmīgi patīk zuum-zuum

Šķelda 18.novembris 2020 23:34
0 0 Atbildēt

Te savukārt video par to ka nav kur likt to elektrību un nākas atslēgt no tīkla saules paneļus

Pļurkt 19.novembris 2020 8:18
1 0 Atbildēt

Grūti cilvēkam kas nedraudzējas ne tikai ar ekonomiku, bet gan ar galvu arī!!

Ja vidēji auto nobrauc 10 000 km/gadā, ar vidējo patēriņu 5 L uz 100 km, tad šis vidējais auto gadā patērē ~5000 kW.

Ja Latvijā ir 500 000 auto, tad gadā tie visi notērē 2 500 GW(h).

Latvijas Daugavas HESi gadā saražo 2 050 kWh vai Rīgas TECi 2 780 GWh gadā.

++++++++++++++

Ja visu Latvijas autoparku pārved uz elektrību, tad kur celsim ogļu elektrostaciju?? Pie kam tik pamatīgu, ka kuģi stāvēs rindā uz izkraušanu, lai tik neradīti pārtraukumu!!

p.s. jebkuram vēja parkam vai saules panelim ir jābūt 100% stabīls elektroenerģijas ražošanas avots, tāds kā HES, TEC vai AES!!

WALA 19.novembris 2020 9:59
0 0 Atbildēt

Tam aŗi var atrast inženiertehnisku risinājumu ( bet nesaku ka tas man patīk) - celt uz katras mājas pa saules paneļu "laukam" + bateriju pakai. Droši vien ka ja vajaga var atrast "sweet spot" kā to labāk darīt. Piem. likt tos uz ofisa ēkām, un lādēt na haļavu visus darbinieku EV, un ja kaut kas nojūk ar strāvas padevi, tad ņem no to pašu EV baterijām vajadzīgo španu utml.

Bet nu Kalifornijas gadījumā, tad kad ir saules enerģijas pārpalikums būtu tikai normāli ražot ūdeņradi, vienīgi, ka dzīvē tas var izrādīties tieši tikpat nedroši kā AES.

Pļurkt 19.novembris 2020 15:02
0 0 Atbildēt

Vācijā kā uzlika PVNu tai elektroenerģijas daļai kuru no saules paneļiem pārdod, tā izrādās VĀCIJAS APSTĀKĻOS, kur 50% šo paneļu uzstādīšanu dotē, paneļi vairs nav izdevīgi!!

Vācija atrodas drusku vairāk uz dienvidiem, tā ka tur saules ir drusku vairāk, pie reizes Vācijā ir krietni vairāk saulainu dienu gadā!

Latvijā visa tā paneļu epopeja neatmaksājas pašreizējos apstākļos! Variet klausīties tās reklāmas un slavināšanas dziesmas cik uziet!

Vienīgi der vasarnīcā, kur pa taisno paneli pieslēdz pie boilera tena, bet Latvijas sausākajos rajonos = Vidzemes jūrmala no Vecāķiem līdz Saulkrastiem un Gaiziņa austrumu nogāze.

+++++++++++

Nejauciet Kalifornijas tuksnesi ar Latviju!!

rupicii 19.novembris 2020 22:46
0 0 Atbildēt

nebārsties ar trīskārši pārspīlētiem cipariem. neviens EV netērē 50kwh/100KM.

Šķelda 18.novembris 2020 23:41
0 0 Atbildēt

Vienvārd sakot nekur nepazudīs patīkamā (Audi 2,3 20 valves) skaņa, kas nāks no iztukšota taisnā izpūtēja, kad motors sasniedz 7000rpm.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 18

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti