1000 km un 10 minūtes – Ķīnas CATL piesaka jaunu superbateriju 16

 

Li L9 Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

iAuto | 4.jūlijs 2022 11:32

Ķīnas CATL no 2023.gada sola uzsākt jaunas paaudzes akumulatoru ražošanu, kas varēs nodrošināt sniedzamību 1000 km robežās, bet uzlādei no 10 līdz 80 procentiem pietiks ar 10 minūtēm.

CATL akumulatora pamatā ir pašu izstrādātā Quilin tehnoloģija, kas ļauj uzbūvēt baterija, kas par 13% jaudīgākā nekā tā, kas iebūvēta Tesla Model Y.

Patlaban „vistālāk braucošais” Tesla Models S Long Range spēj nodrošināt 650 km, kas ir par 350 km mazāk nekā CATL pieteiktais jaunums.

CATL atklājis, ka šo bateriju varēs ļoti ātri uzlādēt – no 10 līdz 80 procentiem 10 minūšu laikā, savukārt no pārkaršanas to pasargās baterijas šūnu šķidruma dzeses sistēma.

Saskaņā ar Bloomberg informāciju, jauno bateriju vispirms saņems ķīniešu autobūvētāji Li Auto un Hozon.

 
Visi komentāri
 
Normunds 4.jūlijs 2022 14:12
0 1 Atbildēt

Cerams par drošību pret aizdegšanos arī padomāts

imzz 4.jūlijs 2022 15:10
3 0 Atbildēt

CATL atklājis, ka šo bateriju varēs ļoti ātri uzlādēt – no 10 līdz 80 procentiem 10 minūšu laikā, savukārt no pārkaršanas to pasargās baterijas šūnu šķidruma dzeses sistēma.

Tiktāl skaidrs. Bet kas dzesēs to dzesēšanas šķidrumu ? 3 risinājumi iespējami: auto radiators ar elektrisko ventilatoru, uzpildes stacija, bet tad tai jābūt specifiskai, vai uzpildes stacija + pilsētas ūdensvads :-/

Atceramies 4.jūlijs 2022 20:55
1 1 Atbildēt

Tiklīdz ir dzesēšana tā h,reiz ir zudumi siltuma veidā, un tie zudumi noteikti ir tādi, ka lētāk, efektīvāk un ātrāk ir braukt H2 auto.

Īlēns Dirzā 4.jūlijs 2022 23:46
5 1 Atbildēt

Pirms likt mīnusus par H2 vajag paskatīties šo bildi nevis akli ticēt Īlēnam Maskam.

imzz 5.jūlijs 2022 1:35
0 0 Atbildēt

Un tu pats paskatījies uz to bildi ;) Kāds tai bildei sakars ar auto, tur attēlota galvenokārt liela apjoma enerģijas uzglabāšana laika vienībā. Un ūdeņradis tajā bildē sākas ar 1MW. Bez tam tai bildei būtu vērtība tikai kopā ar visām izmaksām.

Burvis Durvis 5.jūlijs 2022 12:55
1 0 Atbildēt

sakars tāds, ja reiz jau ūdeņradis ir iegūts un iepumpēts pazemes krātuvē, tad pec tam to labāk uzreiz pildīt iekš auto nevis vel ražot elektrību, lai pec tam pielādētu elektroauto.

IMZZ nu Īlens Maska ir tevi nobūris.

Slinkais 5.jūlijs 2022 14:43
0 0 Atbildēt

tagad jau ik pa laikam deg un uzsprāgst elekrības rati. daudzviet jamiem ir ierobežojumi šajā sakarā. bail padomāt kas notiks ja masās aizies udeņraža rati, kuri ir par kārtu bīstamāki)))

Balons 7.jūlijs 2022 8:31
0 0 Atbildēt

H2 ļoti ātri izvējojas.

Ja auto netiks turēti noslēgtās telpās bez ventilācijas, tad visam jābūt kārtībā.

oooo 5.jūlijs 2022 11:55
0 0 Atbildēt

pilnīgi vienalga kā bet ja 1000 km varu nobraukt ir pilnīgi nospļauties kā to ķīnieši panāca

MMX 5.jūlijs 2022 12:05
2 0 Atbildēt

Man gan rodas jautājums par lādēšanas strāvu lai 10min uzlādētu šādu bateriju - viņi to pasākumu pa tiešo pie transformatora sprauda lai nepieciešamo jaudu nodrošinātu?

Slinkais 5.jūlijs 2022 14:45
0 1 Atbildēt

neveiena ātrā uzlāde neizmanto elektrības tīklu pa taisno. visām ir liels bufer akumulātors, kurš atdod lielo uzlādi. tīkls lādē pašu buferi

es 5.jūlijs 2022 19:32
1 0 Atbildēt

Muļķības! Kurai elektrouzlādes stacijai esi redzējis akumulatoru? Man te stāv stacionārs 50kW UPS, tikai akumulatoriem skapis ir 1x1x2 metri, vadība stāv atsevišķi. Uz ielām viņi zemē ir ierakti, vai?

DUS 7.jūlijs 2022 13:27
0 0 Atbildēt

Kurā DUS tu esi redzējis sūkņus? Bet tie tur ir!

Estak saku 5.jūlijs 2022 20:16
1 0 Atbildēt

Lādēs vot ar šādiem sūdiem, kad no ūdeņraža ražos elektrību uz vietas.

fuelcellsworks.com/news/afc-ener...logy-platform/

Tapēc arī tas viss jaudīgais elektroauto lādēšanas pasākums liekas nevajadzīgs, ja to pa taisno var atrisināt ar ūdeņradi.

Ūdeņraža auto jau ražo no 2015 gada sērijveidā, bet visi kā traki skrien pakaļ Īlenam Maskam.

T 4x4 7.jūlijs 2022 17:47
0 0 Atbildēt

akumulatora pamatā ir pašu izstrādātā Quilin tehnoloģija - tāpēc jau arī var uzlādēt 10min !

Latvietis 11.jūlijs 2022 19:28
0 0 Atbildēt

Pēc 555uzlādes cikla Tu pārvērties par Brīnumsvecīti uz 4triem riteņiem! Kārtējais ElektroMēsls.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti