Visi komentāri - ASV nosauc elektromobiļus, kuru sniedzamība ziemas apstākļos sarūk visvairāk

ASV nosauc elektromobiļus, kuru sniedzamība ziemas apstākļos sarūk visvairāk 17

 

Foto: iAuto.lv

iAuto | 17.decembris 2022 5:37

Daži no elektriskās piedziņas modeļiem pat nelielos mīnuss grādos zaudē gandrīz trešdaļu no tehniskajos datos uzrādītās sniedzamības.

Amerikāņu eksperti no Recurrent Motors veikuši pētījumu, lai noskaidrotu, kā populāro elektrisko transportlīdzekļu diapazons mainās zemā temperatūrā. Eksperimentam izmantoja Tesla, BMW, Volkswagen, Audi, Ford, Hyundai u.c. marku automašīnas, kas tika pārbaudītas 30-20 grādu temperatūrā pēc Fārenheita (-1 ... -6 ° C)..

  • Elektriskās piedziņas modeļi zemās temperatūrās zaudē zināmu daļu no savas sniedzamības.

Pētnieki ņēma vērā ne tikai laika apstākļus, bet arī citus mainīgos lielumus, piemēram, nelīdzenu reljefu, dažādus ātrumus un darbības režīmus, kā arī automašīnu akumulatoru dabisko novecošanos.

Saskaņā ar pētījumu, zemā temperatūrā visvairāk enerģijas zaudē Chevy Bolt, Ford Mustang Mach-E un Volkswagen iD.4. Minēto automobiļu baterijas zaudēja vidēji gandrīz trešo daļu enerģijas, kas automātiski nozīmē arī mazāku sniedzamību. Vairāk pār 20 procentiem zaudēja arī BMW i3, Volkswagen e-Golf un Nissan Leaf, savukārt vislabāk aukstajam laikam pretojās Jaguar I-Pace, kas zaudēja vien 3 procentus un Audi e-tron ar 8 procentu zudumu.

  • Vieni no tām, kas visvairāk zaudēja enerģiju zemās temperatūrās, bija Chevrolet Bolt, Ford Mustang Mach-E un Volkswagen iD.4, kuru baterijas zaudēja vidēji gandrīz trešo daļu enerģijas.

Tesla modeļi vidēji zaudē no 15% līdz 19% no sava diapazona.

Zinātnieki skaidroja, ka jaudas rezerves zudums zemā temperatūrā ir saistīts ar to, ka aukstums kavē ķīmiskās reakcijas un palēnina fiziskos procesus akumulatorā. Tajā pašā laikā lielākajai daļai "zaļo" automašīnu ir īpaši adaptīvie režīmi, kas ir domāti enerģijas taupīšanai.

 
Visi komentāri
 
Skaidrīte 17.decembris 2022 12:40
1 0 Atbildēt

Ko nozīmē "zaudē enerğiju"?

uupis niknais 17.decembris 2022 12:51
0 0 Atbildēt

Tieši to arī nozīmē.

Ja +20 grādos ar uzlādētu akumulatoru nobrauksi, piemēram, 300 km, tad -20 grādos ar tikpat pilnu akumulatoru nobrauksi 200 km!

Trollītis 17.decembris 2022 16:15
6 1 Atbildēt

Aukstā naktī kads no auto baterijas "nolējis" apm.30 km.Personīga pieredze ar Renault Zoe.

Un tagad parēķinām,cik tas ir mēnesī...gadā...un naudas izteiksmē!

Kanibaals 17.decembris 2022 16:28
5 10 Atbildēt

Enerģija nekur nezūd, tā aukstā laikā vienkārši nav pieejama, ja akumulators nav silts. Tā kā ši problēma ir tiem auto, kam nav akumulatora apsildes. Uzliekot lādēt šī "zaudētā enerģija" tiek atgūta, jo akumulators "sasparojas".

iAuto 17.decembris 2022 23:40
1 0 Atbildēt

Elektriskās piedziņas modeļi zemās temperatūrās zaudē zināmu daļu no savas sniedzamības.

ZZZZ 18.decembris 2022 8:14
2 0 Atbildēt

Ja pavēro uzmanīgāk, vai ieslēdz monitorā* kuram ir tādas iespējas funkcija, un redzi kur paliek enerģija pa sadaļām Stūres, sēdekļu, salona apsildes, siltumsūkņa darbināšana apgaismojums, logu tīrīsanas/apsilde utt. Tad vari novērot, ka sākumā dators rāda nosacīto iespējamo km nobraukumu, bet uzsilstot vilkmes baterijai, tas km range īsti nesamazinās. Tad vēl tāds moments kā pati baterijas uzbūve/sastāvs. Tas daudz ko izsaka. sk tabulu Diemžēl atsevišķi ražotāji un arī pārdevēji nedaudz mānās

Madijs 17.decembris 2022 16:21
2 2 Atbildēt

Atceramies, ka par to "zaudēto" elektrību arī tiek maksāts.

Kanibaals 17.decembris 2022 16:29
4 7 Atbildēt

Tikai tad, ja fizikā ir nesekmīgs.

janka 17.decembris 2022 21:00
1 0 Atbildēt

gribi teikt ka akumulatoram lietderības koeficients vienāds jebkādā temperatūrā?

Kanibaals 17.decembris 2022 21:53
2 3 Atbildēt

Kur janka tur pjanka.

Gribi teikt, ka uzsilstot neatgūst zaudēto?

Lietderibas koef Li-ion zem 15*C krītas, bet ne jau 20% tad no 100kWH akumulatora 20kWh uzvārītu to akumulatoru.

Tas ir no sērijas par ieteikumu ziemā uzsildīt auto akumulatoru iededzot tālās gaismas pirms startēšanas, jo taču aukstam lielāka iekšējā pretestība tik tāds sīkums, ka ja tālās gaismas varētu uzsoldīt tad starteris uzvārītu momenā.

Gorro 17.decembris 2022 16:23
1 2 Atbildēt

Amerikāņi jau protams saviem auto rakstīs mazāk. Tagad vajadzētu analoģisku testu Eiropā uztaisīt. 😁 😁 😁

ZZZZ 17.decembris 2022 16:46
1 0 Atbildēt

Raimonds 18.decembris 2022 8:41
0 1 Atbildēt

Nu pilnīgi pareizi. Jeb kurā lieta jeb būtne aukstumā ir stīva enerģi tiek patērēta mazāk izej ārā -25 redzēsi ka pats jutīsies. Bet par tie akumulatoriem runājot neviens akumulators ziemā īsti labi neies kaut vai būs apsilde akumulatoru nekad nedrīkst sildīt tas saīsina mūžu jeb kurā gadījumā...

Kanibaals 18.decembris 2022 11:45
0 1 Atbildēt

Ko tu tur murgo. Akumulatori ir jāsilda vai jādzesē, jo tā darba temperatūra ir virs 5°C.

Raimonds 18.decembris 2022 8:49
0 1 Atbildēt

Lietojot akumulatoru ierīces akumulatoram kažokāda pašam sevi...

Raimonds 18.decembris 2022 8:52
0 1 Atbildēt

Atvainojos jāsilda pašam sevi ...

Wonder why 22.decembris 2022 8:15
0 0 Atbildēt

No 2035.gada jutīsim sāpi ziemā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti