Visi komentāri - Vācijas automobiļu tirgus novembrī – straujš kritums elektromobiļu segmentā

Vācijas automobiļu tirgus novembrī – straujš kritums elektromobiļu segmentā 34

 

Ilustratīvs attēls: BMW rūpnīca Rēgensburgā Foto: BMW

iAuto | 11.decembris 2023 10:09

Novembrī Eiropas lielākajā automobiļu tirgū iezīmējusies jauna tendence – pircējs met līkumu elektriskās piedziņas transportlīdzekļiem, arvien vairāk pievēršoties lietotām automašīnām.

Saskaņā ar Federālās autotransporta pārvaldes (KBA) datiem 2023. gada novembrī piereģistrētas aptuveni 245 700 automašīnas, kas ir par 5,7 procentiem mazāk nekā tajā pašā mēnesī 2022. gadā. Tiesa, kopējais šī gada vienpadsmit mēnešos reģistrēto jauna automašīnu skaits pieaudzis līdz 2,6 miljoniem, kas ir par 11,4 procentiem vairāk nekā pērn šajā periodā.

Būtisks kritums novembrī tika reģistrēts ar akumulatoru darbināmiem elektriskajiem transportlīdzekļiem (BEV): pārdoti 45 000 automobiļu, kas bijis par 22,5 procentiem mazāk nekā 2022. gada novembrī, vēl ievērojamākus mīnusus sasniedzot tikai hibrīdautomobiļu segmentam. Šajā tirgus sadaļā reģistrēto spēkratu skaits samazinājies par 59,3 procentiem (18 124 reģistrācijas).

Pieprasījuma samazinājumu eksperti skaidro ar neskaidro situāciju sakarā ar elektrisko transportlīdzekļu iegādei paredzēto valsts atbalstu 2024. gadā. Zināms, ka tam plānots samazinājums, taču diskusijas tiek norādīts, ka bez atbalsta un uzticamiem pamatnosacījumiem ilgtermiņā, plānotā straujā izaugsme neizdosies.

Tikmēr pozitīvu attīstību uzrādījis lietotu automašīnu tirgus - novembrī īpašniekus mainīja aptuveni 531 000 spēkratu, kas ir par 8,7 procentiem vairāk nekā pērn šajā mēnesī.

 
Visi komentāri
 
es 11.decembris 2023 10:46
9 11 Atbildēt

Bet loģiski! Kurš tad grib pontot ziemā ar elektrisko? Vairumam eiropiešu ziemā pat nav liekas elektriskās jaudas lādēšanai, jo krievu gāzi demonstratīvi nogrieza un sildās ar elektrību.

imzz 11.decembris 2023 11:30
4 1 Atbildēt

Eiropas gāzes krātuves pilnas. Oct 3, 2023 — The EU's gas storage facilities are currently 95.99% full and have now exceeded the peak fullness of 95.68% from last winter, .

es 11.decembris 2023 13:22
3 1 Atbildēt

Bet cena? Ar kodolelektrību ir pat 3x lētāk.

0pis 11.decembris 2023 13:15
6 0 Atbildēt

Neviens to negrieza demonstratīvi. Dabiska reakcija uz okupantvalsts agresiju Eiropā. Tu domā, ka vajadzēja turpināt pirkt?

Onsis 11.decembris 2023 11:05
6 0 Atbildēt

Tikai loģiski, ja nobrauc dienā ap 500km, tad ar vegānauto tas principā nav iespējams, un ziemā sildīties ar elektrību sanāk reāli dārgi.

es 11.decembris 2023 11:08
2 2 Atbildēt

Man te viens lohs gribēja elektriskajam Webasto uzlikt. Dīleris neļāva, draudēja garantiju anulēt.

ZZZZ 11.decembris 2023 11:37
6 2 Atbildēt

es Ieteiktu tam loham autonomo ielikt, kas no piepīpētāja strādā. Un to dīleri pasūtīt tālu tālu...

Siltums 11.decembris 2023 22:16
3 0 Atbildēt

Tas kas strādā no piepīpētāja arī matj tvaju tērē akumulatora elektrību, kura tik ļoti ir vajadzīga beaukšanai uz priekšu.

A webasto silda kabini ar degvielu un netērē baterijas elektrību, attiecīgi auto brauc daudz tālāk ar vienu uzlādi un kabīnē silti. Somijā tas taxistiem ir ļoti izplatīti.

Un kurš te tagad ir lohs?

ZZZZ 12.decembris 2023 9:13
0 1 Atbildēt

Siltums tak nedomā, ka no piepīpētāja ligzdas nobarot auto apsildi. Kaut gan ir EV kuram ir 220v 3,5kW. Es zinu kā darbojās Wbasto, ebersprecher uc līdzīgi autonomās apkures veidi. Var arī katalītisko ar LPG. 12tikai vadībai un nevajag jau uzreiz šķidruma, var vienkārši gaisa sildītāju tā JĀ.

shol 11.decembris 2023 22:26
1 0 Atbildēt

msh 12.decembris 2023 19:53
1 0 Atbildēt

Man kaut kad agrā pavasarī gadījās Liepājā stāvot pie sarkanā saost dīzeļa autonomkas smaku - blakus stāvēja, vairs neatceros kāda, kaut kāda elektriskā mašīnīte, vai tik nebūs bijusi tā Bet pie tā kā tā autonomka smird, nah tādu, tad labāk gāzes autonomku

ekonomikas sildiishana 11.decembris 2023 11:19
16 1 Atbildēt

Tirgojot nesezonas preci ziemaa, cena jaasamazina vismaz par 50%, tad arii tirdznieciiba buus kaut cik iespeejama. Ja produkts paarveerteets, tad tas nevienam nav vajadziigs!

Viencexpercs 11.decembris 2023 11:30
6 1 Atbildēt

Ziema - tas ir maksas pakalpojums.

Gribi ziemu ( dzīvo tur kur ziema), - maksā

imzz 11.decembris 2023 11:37
1 0 Atbildēt

vēl ievērojamākus mīnusus sasniedzot tikai hibrīdautomobiļu segmentam. Šajā tirgus sadaļā reģistrēto spēkratu skaits samazinājies par 59,3 procentiem (18 124 reģistrācijas).

Kas tad nu?  Radās iespaids, ka daži ražotāji gandrīz vai cenšas hibrīdus uzspiest, jaunos modeļus piedāvājot pamatā hibrīda versijā.Piem, koijoti

toyota.wess.lv/vehicles/show..._24/index.html

Nu bet 11.decembris 2023 12:14
5 1 Atbildēt

nav jau variantu, ja ražotāji lohi dīzeļu ražošanu paši izbeiguši, pakļaujoties, iespējams uzpirktiem eko politiķiem.  Kurš tad grib pirkt pliku benzīnieku, ar tā patēriņu.  Nu vienīgi tie kas vispār nerēķina izdevumus vai brauc 300km mēnesī.

imzz 11.decembris 2023 15:22
1 2 Atbildēt

Kurš tad grib pirkt pliku benzīnieku, ar tā patēriņu. Nu vienīgi tie kas vispār nerēķina izdevumus vai brauc 300km mēnesī.

Amerikāņi pērk. Pie tam vidēji nobraucot vairāk, kā eiropieši.

es 11.decembris 2023 15:25
2 0 Atbildēt

Ne visi ir kapeikpisēji!

Nu 11.decembris 2023 16:25
1 0 Atbildēt

Amerikāņi, tā vispār ir cita pasaule.  Nesalīdzināmi lielumi.

imzz 12.decembris 2023 0:45
2 0 Atbildēt

Intereses pēc apskatījos to citu pasauli. Benzīna cena, ASV, Austrumkrasts, 4 decembris, pārrēķinot eur/l:   0,80  ; dīzelis 

0,99. Nodokļi no mazumtirdzniecības cenas 14% un 13% ;

Latvijā nodokļu procents mazumtirdzniecības cenā: Benzīns 51%, dīzelis 44%

msh 12.decembris 2023 19:56
1 0 Atbildēt

Paga paga - tu te šausmīgi vispārini. Viņiem ir federālā akcīze un štatu akcīze, federālā akcīze, ja nemaldos, benzīnam bija 12 centi, kamēr štatu akcīze diezgan plašā diapazonā - lielākā, Kalifornijai un Pensilvānijai, vai tik nebija 24 centi - bet nu rezultātā lielākā akcīze viņiem ir tāda, vai bik mazāka, kā mazākā ES, Ungārijā. Nu un vēl tā īpatnība ka jeņķiem dīzeļdegvielai ir lielāka akcīze...

Volx 11.decembris 2023 13:04
1 1 Atbildēt

Tas tāpēc, ka Toyota viskeptiskāk attiecas pret elektro masveida ieviešanu un šobrīd piedāvā savus hibrīdus.

Damn 11.decembris 2023 13:17
12 1 Atbildēt

Tas pats sagaida LV tirgu, lai gan Mendziņš sola eksponenciālu līkni

Visi kas gribēja, varēja sapirka. Pārējie brauks ar ar ICE.

Krotow 11.decembris 2023 14:30
13 3 Atbildēt

Lai cik kuriozi neliktos, EV šobrīd īsti der kā auto piepilsētas iedzīvotājiem ar savu māju, kur var arī lādēt auto. Un tiem, kuri dienā var lādēt auto pie darba. Pārējiem pilsētu iedzīvotājiem traucē neattīstīta publiskās lādēšanas infrastruktūra. Lauku iedzīvotājiem - attālumi un elektro pieslēgumu jaudas. Un visam pāri EV ar daudzmaz adekvātu nobraucamo attālumu no 1 uzlādes maksā 2x par daudz. Tāpēc raksts nu pavisam nepārsteidz.

Zupa 12.decembris 2023 10:45
2 0 Atbildēt

Lielākie 10 bateriju ražotāji ir no ķīnas.

Ķīnas auto ekspansiju Asv un EU tirgos vairs nepatur izmešu Euro5/6/7 normas, jo uz elektroauto tādu normu nav.

Un lielākie dzinēju ražotāji, kas bija Eu un Asv ražotāji, saprot, ka dzinejus pec vēl 3-5 gadiem nevienam nevajadzēs.

A pircēji pērk ķīnas telefonus, jo tie letaki un ar vairāk fīčām un tas pats ir ar šiem elektroauto, pirceji labprat tos pirks.

Vot i visi EU ražotāji saprot ka pienāca slikti laiki.

imzz 12.decembris 2023 11:31
5 0 Atbildēt

Lielākie 10 bateriju ražotāji ir no ķīnas.

Nav taisnība. No 10 top ražotājiem: 1,3,7,8,9 Ķīnas, 2,4,5,6 ne.

en.wikipedia.org/wiki/List_of_..._manufacturers

Ķīnas auto ekspansiju Asv un EU tirgos vairs nepatur izmešu Euro5/6/7 normas, jo uz elektroauto tādu normu nav.

Nekādas "Ķīnas auto ekspansijas" ASV tirgos nav, starp pirmajiem 10 EV ASV nav neviena ķīnieša.

Un lielākie dzinēju ražotāji, kas bija Eu un Asv ražotāji, saprot, ka dzinejus pec vēl 3-5 gadiem nevienam nevajadzēs.

Neizsakies par ASV, tur cilvēkiem ir balstiesības. Politiķi tur nespēs ICE aizliegt.

A pircēji pērk ķīnas telefonus, jo tie letaki un ar vairāk fīčām un

Sevi cienošie pērk aifonus, vēl ir arī Samsung ;)

ZinasTante 12.decembris 2023 15:09
2 2 Atbildēt

Tu prjam kā Recheck.

Ja ķīniešu auto, asv un eu neviens nepirktu tad tur tos netirgotu.

Un kapec visi vw, tesla ir spiesti samazinat cenas (pēc kā skaļi paziņo ka uzņemumi ir grūtibās), lai konkuretu ar kiniešu elektro auto, piemeram nio un byd.

Vēl 5 gadi un ielas bus pilnas ar kiniesu auto, tapat ka ar telefoniem.

ps

Asv un eu lielaka daļa ražotaju perk baterijas no kiniesiem.

Volx 12.decembris 2023 17:55
0 0 Atbildēt

Pērk no ķīniešiem ir tāds  nosacīts termins.

Piemēram Nissan pāris gadus atpakaļ pārdeva 80% sava baterijas ražotnes AESC akcijas. Fiziski ražotnes atrodas Lielbritānijā, ASV, Japānā un tagad Makrons paziņoja, ka ziemeļfrancijā cels jaunu ražotni. Drīzāk tās ir investīcijas ražotnē, kas apgādā Renault- Nissan- Mitsubishi koncernu ar litium-jona baterijām. Tajā pašā laikā Nissan paziņojis, ka strādā pie jaunās paaudzes  baterijām un jau 2028.g. sāks savu auto masveida aprīkošanu ar šīm baterijām. Tās būs 3x ātrāk uzlādējamas, 20% palielināsies veiktspēja/nobraucamais attālums un pats galvenais - izmaksas daudz lētākas. Tas nozīmē, ka Nissan EV autiņi būs lētāki un efektīvāki, kā litium jona EV. Savukārt ieguldījušies ķīnieši var palikt ar savām litium jona bateriju ražotnēm nekonkurētspējīgi.

Volx 12.decembris 2023 17:57
0 1 Atbildēt

Piezīme - 80% pārdeva ķīniešiem.

Volx 12.decembris 2023 17:59
0 1 Atbildēt

Nevar labot komentu.

Runa iet par solid state baterijām

Dislaizis 12.decembris 2023 16:30
0 0 Atbildēt
msh 12.decembris 2023 20:00
2 0 Atbildēt

Nu ASV ķīniešu elektriskās mašīnītes vēl īsti nav parādījušās tāpēc ka jeņķiem "elektriskā mašīnīte" ir sinonīms vārdam "Tesla" - lai ķīniešu elektriskajai mašīnītei būtu cerības ASV tirgū, tai ir ne tikai jāmaksā ne dārgāk kā Teslai [un tā tur ir diezgan lēta; Model 3 bāzīte laikam bija 37k$], bet arī jāspēj sasniegt 60 jūdzes ne vēlāk kā pēc 4 sekundēm un jābūt ar pieeju Teslas lādētāju tīklam...

Alva 13.decembris 2023 9:34
0 0 Atbildēt

Kā piemēram - Polestar tas ir ķīniešu brends.

Nu tāda problēma tomer pastāv, ja ir sarakstīti tādi raksti:

edition.cnn.com/2023/12/04/bu...hnk/index.html

Krokodils 13.decembris 2023 9:30
2 0 Atbildēt

Ta jau nākamgad jāgaida kārtējie ICE ierobežojumi.... 😉 Diemžēl, bet ja EV pardošana neiet kā gribētos un piķis neripo kabatā, tiek doti signāli, kuri caur čomiem un čomu čomiem aiziet līdz tiem kam ir vara izdot šos likumus un tiek mākslīgi radīts lai ICE segments būtu vēl sliktākā pozīcijā, lai EV vēl vairāk iceltos un patēretājam būtu vēlme to pirkt.

Krokodils 13.decembris 2023 9:39
2 0 Atbildēt

Jo pēdejo gadu biznesa stratēģija tiek likta uz EV segmentu nevis tapēc ka zaļi bla bla bla, bet pēc sausās statistikas var vairāk prasīt naudu kas galā nozīmē lielāku peļņu.

 Tapēc jau visi autorazotaji ir ielekuši šajā vilcienā.

Bet ja cilvēki paši nepērk un nerada šos brīnumainos ienākumus, tad ir ''jāpalīdz'' un jārada vide lai pirktu EV nevis ICE.... 😉

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

PAPILDINĀTS: Apspriešana beidzās jau 9.jūnijā - CSDD: Agresīvie un bīstamie autovadītāji jāsoda bargăk (+ VIDEO) 86

Agresīvie un bīstamie autovadītāji jāsoda bargāk, tāds ir Ceļu satiksmes drošības direkcijas un atbildīgās ministrijas secinājums, gatavojot jaunu redakciju tā sauktajā “soda punktu” sistēmā. Iecerēts, ka tiem, kuri ātrumu pārkāpj biežāk, būs vieglāk sakrāt šos punktus un pazaudēt autovadītāja tiesības. Kas tieši mainīsies un vai par visu veidu pārkāpumiem punktus dos dāsnāk? Lasīt vairāk

 

iAuto testā “Volkswagen T-Roc”, kuram tagad ir atlaide 8000-9000 eiro. Kas ir R Line komplektācijā par 30 250 EUR (+ VIDEO) 4

Tuvu pie apvāršņa jau ir jaunais “Volkswagen T-Roc”, kura ražošanu uzsāks šogad, taču “vecais” “T-Roc” joprojām ir viens no populārākajiem “Volkswagen” modeļiem. Lasīt vairāk

 

Audi vadītājs bloķē motociklu, taču motociklists nepadodas (+ VIDEO) 16

Audi vadītājs pirms labā pagrieziena bloķē motociklu, taču motociklists to apbrauc pa zālienu. Video beigās redzams, ta tas stipri sadusmo autovadītāju, kurš metas pakaļ divriteņu transportam, ignorējot aizliedzošo signālu. Lasīt vairāk

 

Nepilni 109 000 eiro - visjaudīgākais Cadillac arī Eiropā (+ FOTO) 3

615 zirgspēki, kas ir elektriskā Lyriq-V rīcībā, padara to par visu laiku jaudīgāko Cadillac. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti