Varēs pieteikties kompensācijām? - Vācijas tiesa atzīst "Mercedes-Benz" vainu "dīzeļgeitas" skandāla lietā 3

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 29.marts 2024 8:26

Tiesa Vācijā ceturtdien nolēmusi, ka autobūves uzņēmums "Mercedes-Benz", kas iepriekš bija pazīstams ar nosaukumu "Daimler", atsevišķiem automobiļiem ar dīzeļdzinējiem apzināti uzstādījis kaitīgo izmešu mērījumu falsificēšanas programmatūru.

Šis lēmums paver iespējas "Mercedes-Benz" automašīnu īpašniekiem iegūt kompensācijas.

"Mercedes-Benz" šim Štutgartes apgabaltiesas lēmumam nepiekrīt un plāno iesniegt apelāciju Vācijas augstākajā tiesā.

Vācijas patērētāju tiesību aizsardzības federācija VZBV prasību pret "Mercedes-Benz" tiesā iesniedza 2021.gadā, tādējādi cenšoties palīdzēt patērētājiem piedzīt kompensācijas.

Šī lieta aptvēra dažādus modeļus, kas iepriekš tikuši atsaukti.

Štutgartes apgabaltiesa secinājusi, ka "Mercedes-Benz" darbinieki apzināti uzstādījuši kaitīgo izmešu mērījumu falsificēšanas programmatūru atsevišķos modeļos, taču attiecībā uz citiem modeļiem VZBV prasības netika apmierinātas.

"Mercedes-Benz" gan uzsver, ka automobiļu īpašnieki pieprasīt kompensācijas varēs vien tad, kad būs noslēgusies apelācijas izskatīšana.

Kā ziņots, 2015.gada septembrī Vācijas autobūves koncerns "Volkswagen" izraisīja globālu skandālu, kad uzņēmums atzina, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem tā ražoto automašīnu aprīkotas ar konkrēta tipa dīzeļdzinējiem, kam uzstādīta kaitīgo izmešu mērījumu falsificēšanas programmatūra.

Pēc tam līdzīgos skandālos ierauti arī vairāki citi Eiropas autobūves uzņēmumi, piemēram, "Audi", "Fiat" un 'Renault".

 
Visi komentāri
 
D 29.marts 2024 12:11
4 2 Atbildēt

Cik tad tādu ir, kas pirka auto dēļ skaistajiem izmešu cipariem? Niecīgs mazākums, pirka jau dēļ jaudas parametriem, vai vispār neinteresējoties par parametriem. Patiesie vainīgie jau ir tie kas uzstādījā neizpildāmas prasības, dēļ kā auto ražotāji bija spiesti krāpties, lai saglabātu tirgus daļu, un uzņēmumu vispār kā tādu. Kurš tad pirks vidējo un lielo klašu auto, ar kuru pāri simtam var ieskrieties tikai no kalna lejup.

Valdis 29.marts 2024 18:07
2 1 Atbildēt

Drīzāk peļņa bija svarīgāka.

VW neuzstādot atblu uz tiem entajiem miljoniem automašīnu it kā bija ietaupījis ap 5 miljardiem.

650 29.marts 2024 13:10
2 3 Atbildēt

Kad (un vai) tiesās elektroauto parametru sagrozītājus?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Škoda paziņo uzlādējamā hibrīda Kodiaq iV cenu

Čehijas autobūves uzņēmums Škoda atklājis savā modeļu klāstā pirmā uzlādējamā hibrīda cenu. Kodiaq iV Vācijas tirgū Selection komplektācijā maksās 48 530 eiro . Lasīt vairāk

 

No 84 100 eiro: Porsche pastāsta par jauno Macan 3

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Čehu zīmola Škoda dīleris turpmāk arī Pārdaugavā (+VIDEO) 5

Skandi Motors autocentru Rīgā iepretim tirdzniecības centram Spice pazīst ikviens, kam kaut reizi gadījies braukt pa Lielirbes ielu Jūrmalas virzienā. Pavisam nesen tajā iekārtojies jauns un Latvijā ārkārtīgi pieprasīts zīmols - Škoda. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota Camry hibrīdu (+VIDEO) 2

Toyota Camry ir nepretenciozs vidēja izmēra sedans, ko pie mums pārdod pavisam nelielā skaitā. Turpretim ASV jau 25 gadus tas ir sedans Nr.1. Lai izpētītu šo fenomenu tuvāk, TV Autoziņas devās uz Sandjego Kalifornijā, kur pirmo reizi sastapa jaunāko 11. paaudzes Camry. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti