Tūkstošiem BYD elektromobiļu mēnešiem ilgi ostās – pircējus brīdina par problēmām 18

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

iAuto | 25.maijs 2024 4:31

Mazās intereses dēļ Ķīnā ražotie BYD automobiļi mēnešiem stāv Vācijas ostās, vairojot aizdomas par rūsas un pelējuma iedarbību, kam pievienojas problēmas ar bateriju.

Ķīnas gigants BYD saražo tūkstošiem automašīnu un tūkstošiem tos arī pārdod. Savās mājās BYD veicas ļoti labi, taču ienākšana Eiropā, šķiet nebūs izdevusies. Ķīnieši sāka sparīgi, tomēr itin drīz sastapās ar pircēju atturīgo interesi, ko atklāj arī statistika – Eiropas lielākajā tirgū Vācijā no janvāra līdz aprīlim reģistrēti vien 576 BYD automobiļi – nav daudz tik lielam ražotājam kā BYD.

Tikmēr jau laicīgi ar kuģiem Eiropas ostās savestie automobiļi nelabvēlīgos laika apstākļos spiesti uzkavēties mēnešiem ilgi, kas nenāk tiem par labu. Kā vēsta izdevums Handelsblatt, daļai ievesto BYD 2023.gada decembrī atklātas pelējuma pēdas, taču tagad problēma esot “profesionāli novērsta” no ražotāja puses, izmantojot “novatorisku tehnoloģiju”, bet jaunievestos automobiļus šī problēma neskarot.

ADAC transportlīdzekļu tehnoloģiju eksperts Maksimilians Bauers norādījis, ka pircējam jābūt īpaši uzmanīgam un jāpārbauda vai apakšā un uz sliekšņiem nav redzamas rūsas pēdas - salīdzinot ar iekšdedzes motoru automobiļiem, elektromobiļiem ir lielāka iespēja uz nelabvēlīgu iznākumu, jo cenšoties kompensēt smago akumulatoru svaru, ražotāji nereti paļaujas uz vieglu konstrukciju, izmantojot daudz alumīnija un magnija. Saskaroties ar mitrumu, tie reaģē ne tikai ar sevi, bet arī ar citiem materiāliem un tāpēc ātrāk rūsē. Ilgā stāvēšana ostās ir īpaši nelabvēlīga, jo ietekmi pastiprina sāļais un mitrais jūras vējš.

Tikpat rūpīgi jāraugās vai jauno transportlīdzekli nav skāris pelējums – jāpārbauda logi, sēdekļi, gaisa kondicionieris. Nereti to ir grūti pamanīt, jo sēnīte var slēpties dziļi automašīnā. Parasti par pelējuma klātbūtni signalizē aizsvīduši logi un smārds salonā. Ja tas parādās tikai tad, kad ieslēgts kondicionieris, sēnīte varētu būt ieperinājusies kondicionēšanas sistēmā.

Eksperti norāda, ka ilgs dīkstāves laiks kaitē arī elektromobiļu vilces baterijai, tādēļ pie nepienācīgas aprūpes vēlāk iespējami jaudas zudumi, kā rezultātā automašīna nesasniedz ražotāja solīto diapazonu pat optimālos apstākļos.

 

 

 
Visi komentāri
 
anonimikis 25.maijs 2024 9:08
1 1 Atbildēt

Alumīnijs ātrāk rūsē 😂

0pis 25.maijs 2024 9:26
8 1 Atbildēt

Dzelzs daļas, saskaroties ar alumīniju, tiešām rūsē. Vienkāršāk sakot, elektroķīmiskā korozija. Alumīnijs saskaroties ar piem. nerusējošo tēraudu, arō korodē - balts pulverītis ir tieši tas, vienīgi alumīnija oksīda slānis, kas ātri veidojas uz neapstrādāta materiāla, to papildus aizsargā. Sāļais jūrjas gaiss sekmē elektroķīmisko koroziju.

Tagad ķīniešu auto fani var sākt stāstīt par fantastisko apstrādes kvalitāti, ka dažādie materiāli ir labi izolēti viens no otra, ka auto salons pelē nevis no čābīgas konstrukcijas, bet kauč kā cita.

imzz 25.maijs 2024 13:25
1 0 Atbildēt

Saskaņā ar ķīmiju, sabrūk aktīvākais metāls, kurš veido anodu elektroķīmiskā procesā. Tāpēc arī dzelzi cinko, vispirms sabrūk cinks. Alumīniju pasargā tā ļoti izturīgais oksīds, tāpēc tas izturas nedaudz savādāk. Bet, ja vispār iespējams elektroķīmisks process dzelzs-alumīnijs, tas nebūs par labu alumīnijam. Tātad, ja dzelzs rūsē, bet alumīnijs nekorodē, tas nozīmē, ka notiek ķīmisks, nevis "elektroķīmisks" process. Mitrums plaisās un taml.

0pis 25.maijs 2024 14:05
1 0 Atbildēt

Lai kā tur būtu, visiem ir saprotams, ka normāli uztaisītam auto nebūtu pusgada laikā jāpārvēršas par sapelējušu ķirbi.

Onsis 25.maijs 2024 9:26
3 0 Atbildēt

Kā saka, ierāva auzās!

Edgar 25.maijs 2024 9:45
7 1 Atbildēt

Ļoti gribētu zināt iemeslus.

Vispār patīk, visi uzskata, ka Vācija ir Eiropas lielākais tirgus ...un nu tik būs. Visi sāk ar Vāciju. Tesla arī uzbūvēja rūpnīcu...

Tā notiek, ka tirgu pēta, bet sabiedrību nē.

Bet 25.maijs 2024 11:19
3 5 Atbildēt

Nu kurš tad ir tas Eiropas lielākais tirgus,  ja ne Vācija  ?   Vnk EU ekonomika ir pilnīgā d-rsā. 

Tas arī ir tas iemesls. 😤

imzz 25.maijs 2024 12:18
4 0 Atbildēt

Ķīnas autoražotāji saņem lielākas subsīdijas, ja auto skaitās eksportēts. Tā, ka BYD labāk, ja tie auto nīkst Vācijas ostās, nekā pie ražotāja. Te interesantākā informācija būtu, kurš tos Vācijā pasūtījis un ar kādiem noteikumiem.

pagarinātājs 25.maijs 2024 10:01
2 0 Atbildēt

"Zaļā domāšana". Tagad tas viss būs drīzā nākotnē jāutilizē.

Pēc 25.maijs 2024 11:24
11 2 Atbildēt

Dīzeļ afērā "noutilizēja" tūkstošiem vw un audi.  Un nekas.  Tik vien kā autoražotājiem drīz vien nācās smuki pacelt cenas.  Palīdzot tādējādi inflācijai. Bet tā jau nekas.  Viss kārtībā 

Tauta par visām ierēdņu fantāzijām samaksās.

Chris 25.maijs 2024 12:06
2 0 Atbildēt

BYD ir tik daudz vienkārša iemesla dēļ. Subsīdiju dēļ Ķīnā ir pārprodukcija kas ļauj dempingot cenas. Tāpēc arī apsteidza VW , jo spēj piedāvāt mazo EV par 10k.

Uz EU cer to pašu bet junija lems par jaunu tarifu uzlikšanu lai nebojātu konkurenci vieteja tirgū. Tas nozīmē ka tie Ķīnas EV tikai krāsies noliktavas un ostas. 

Tehnoloģiski pat BYD esot ļoti kvalitatīvs un labs. Bet politiski būs uztaisīts atkritumu kalns, kuru nevienam nevajadzēs. Tā kā noteikti jāuzmanās pērkot Ķīnu. Smagi arī apšaubu atbilstību drošības standartiem. Komunisms nekad nav izcēlies ar kvalitāti.

gunbox 25.maijs 2024 16:40
2 0 Atbildēt

Kā tad viņiem var veikties labi, ja pašmājā to automobīļo praktiski nav? Gan jau faštiskajā krievijā sadzīti...viss bizness uz orkiem.

650 25.maijs 2024 19:55
3 0 Atbildēt

Vācija pelē. Iespējams, drīz viss būs galīgā p-pelē.

Kā vispār ir iespējams un kādai (kaut mazākajai) loģikai vai dabas resursu un izejvielu taupīšanai šis te suuds "pakļaujas".

Kā tā var būt, ka eurouzraugi jau kopš pagājušā rudens pastiprināti jāj godīgus eurouzņēmējus par viņu labticīgi iegādātās produkcijas "oglekļa pēdas nospiedumu", taču tajā pat laikā eurotelpa tiek piegāzta ar atklātā textā hlamiem un atkritumiem, kuri 90% nāk no vienas un tās pašas valsts? Kurš te atbildēs/Par?

ZZZZ 26.maijs 2024 8:52
1 1 Atbildēt

650 reiz tā jā. Par šo jau te brīdināju, kā būs pirms gadiem 10. Pat ja tas viss ir fake, daļa liela tomēr ir jau realitāte, pat LV ielās.

650 26.maijs 2024 14:12
0 0 Atbildēt

Mja.Realitāte ir tā, ka eurobirokrātijai un deputatokrātijai dienass kārtībā būtu tiešām pretstavēšana totalitārai rūpnieciski varenai lielvalstij.Kurai ir "attīstības plāns" tuvākajiem 900 gadiem un kuru paši tie savtīgi mantrausīgie "rietumi" savas alkatības vadīti par tādu izveidoja.Reālās cīņas vietā tā eurokrātija tagad izvēlas paši savu uzņēmēju un vienkāršo pisloņu totāljāšanu. 

www.vid.gov.lv/lv/oglekla-ie...ijas-mehanisms ..(c) Oglekļa ievedkorekcijas mehānisms (OIM) ir jauns Eiropas Savienības (ES) instruments oglekļa emisiju ierobežošanai. OIM ir vērsts uz oglekļietilpīgu nozaru produktu importu. Mehānisma mērķis ir panākt, lai ES importēto preču cenas precīzāk atspoguļotu ražošanas procesā izveidojušos oglekļa daudzumu un mudinātu trešo valstu ražotājus samazināt savas oglekļa emisijas. Tam būtu jāpalīdz novērst oglekļa emisijas pārvirzi, atturot ES ražošanas pārorientēšanos uz trešajām valstīm, kurām siltumnīcefekta gāzu emisijas noteikumi nav tik stingri...

- Totāls liekulības piemērs.Tie tur "metāla un/vai alumīnija izstrādājumi" nebūt nav tikai skrūves vai paplāksnes.Tie pēc butības ir tūkstošiem preču nosaukumu,kuri nemaz nav šajā "viegli vispārējajā" tekstā pieminēti! Uzņēmējs/parastais par ķiniešu skrūvēm jau tā maksā antidempinga nodokli līdz pat 2/3 no to "vērtības", taču ķīniešu mašīnas un itin īpaši autoriepas šeit ieplūst pilnīgi bez jekādiem ierobežojumiem.Suuda skrūves izražošana lūk ir tāds ļooti satraucošs un "oglekļa emissiju" radošs process, taču autoindustrija (ar miljardiem šadu skrūvju pielietojumu!) tam nekam nepakļaujas! Kalošu "kvalitātes" riepu štancēšana arī neko sliktu nekur "neemitē"! Kur nu vēl nolietoto gumijas gabalu iznīcināšana.Nee,tas viss ir ok.Tur neko nevaig "mudināt". Europa savas rūpnīcas ver ciet un savus dabiniekus pārkvalificē par bezdarbniekiem, taču ķīniešu industrija zeļ un plaukst.

ZZZZ 26.maijs 2024 8:47
0 1 Atbildēt

Lielākās ziepes, ka prog nodrošina viņi. Kad grib un ko grib, kad dara to.

imzz 26.maijs 2024 12:50
0 0 Atbildēt

Krievijā BYD nav pārstāvēts.  Поможем купить и пригнать автомобиль из Китая. Быстро, надежно и по самым лучшим ценам. Kā var iedomāties, nekāda garantija un serviss nodrošināts netiek.

imzz 26.maijs 2024 13:03
1 0 Atbildēt

Pie kam Serjoža fleitē. BYD Austrālijā neko nav apdzinis. VFACTS: Australia's best-selling EVs in 2024 so far; Tesla Model Y 6835; Tesla Model 3 5954 ; BYD Atto 3 2220; BYD Seal 1573

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Degvielas cenas: Dīzelis 1.567 un 95 benzīns 1.637 EUR - 14.06.2024 (+ VIDEO) 1

iAuto uzpilda degvielu un secina, ka salīdzinājumā ar pagājušo nedēļu tās ir nedaudz kritušās. Lasīt vairāk

 

Jaguar pārtrauc F-Type ražošanu; nākotne tikai elektriska

Britu sportisko luksusa automašīnu ražotājs Jaguar atvadās no hrestomāriskā F-Type, modeļa, kas savu vēsturi var rakstīt vairāk nekā 50 gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Uz Vidzemes šosejas pie Rīgas robežas ieklāta eksperimentāla seguma virskārta 5

Pētniecības projekta ietvaros uz Vidzemes šosejas (A2) Ropažu novadā pie Rīgas robežas (12,43.–12,88. km) kreisajā brauktuvē eksperimentālos nolūkos ieklāts asfalta maisījums, kurā daļa bitumena aizstāta ar lignīnu. 2023. gada februārī SIA Vianova uzsāka pētniecības projekta Ilgtspējīgu bio-asfaltbetona maisījumu izstrāde ar atjaunojamo biopolimēru lignīnu īstenošanu (Projekta numurs: 2; Līguma numurs: 5.1.1.2.i.0/1/22/A/CFLA/005). Lasīt vairāk

 

Grand Prix “Latvijas Gada Motocikls 2024” - BMW R12 NiNet (+ FOTO) 4

Konkurss "Latvijas Gada motocikls 2024”, kurš notiek devīto reizi. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti