No septembra - Mercedes automātiskā joslu maiņa arī Eiropā 12

 

Foto: Mercedes-Benz

iAuto | 25.jūnijs 2024 14:09

No 2024.gada septembra 200 000 Mercedes-Benz automobiļu 15 modeļu paletē kļūs pieejama firmas Automatic Lane Change sistēma, kas noteiktos ceļa posmos nodrošina automātisku joslu maiņu.

Vācijas autobūves uzņēmums Mercedes-Benz paziņojis, ka Automatic Lane Change sistēmu, kas kopš 2023.gada pieejama Ziemeļamerikā, drīzumā varēs izmantot arī Mercedes automobiļu īpašnieki 33 Eiropas valstīs.

Sistēmu varēs aktivizēt, izmantojot Over-the-air-Update funkciju un tā būs pieejama 15 vācu ražotāja modeļiem, tajā skaitā C, E un S-klasei, GLC, CLE, kā arī EQE, EQS, kā arī EQS SUV un EQE SUV – pavisam aptuveni 200 000 Eiropā reģistrētām automašīnām.

Ar Automatic Lane Change transportlīdzeklis var automātiski uzsākt joslas maiņu uz piemērotām maģistrālēm, lai apdzītu lēnākus transportlīdzekļus vai sekotu maršrutam līdz nākamajai nobrauktuvei.

Lai to izdarītu, vadītājs iestata vēlamo ātrumu adaptīvajā kruīza kontrolē, vadoties no tā, ka Eiropā “Automātiskā joslu maiņa” darbojas ātruma diapazonā no 80 līdz 140 km/h. 

Sistēma darbojas noteiktos automaģistrāļu posmos un šajā gadījumā lēnāku transportlīdzekļu apdzīšanu var uzticēt Mercedes tehnoloģijai, kas pēc manevra veikšanas atgriezīs transportlīdzekli atpakaļ savā joslā. Tā kā šī ir 2. līmeņa sistēma, vadītājs vienmēr ir atbildīgs par transportlīdzekļa vadīšanu.

 
Visi komentāri
 
0pis 25.jūnijs 2024 15:09
4 0 Atbildēt

Nu pipec, kādam aunam ir jābūt lai nespētu pārkārtoties! Un kad iemauks kādam sānā vai tilta balstā, rakstīs "es neko neatceros darījis, atskanēja signāls un atskanēja Bumss!"

Pļurkt 26.jūnijs 2024 6:10
5 0 Atbildēt

Kārtējā sistēma priekš stulbeņiem, kas vēl vairāk vairos stulbeņus!

Ja 1 no 100 000 autovadītāju šo elementāro lietu nespēja izdarīt, tad uztaisīja tam palīgu..... Kā tikai masveidā sāks lietot, tā pēc 10 gadiem būs vismaz 1 stulbenis no 2 autovadītājiem!

Onsis 26.jūnijs 2024 6:52
2 0 Atbildēt

Būs vairāk avāriju, šoferis uzticās asistantiem, aizmirst kā jābrauc!

Ābols 26.jūnijs 2024 8:07
4 0 Atbildēt

Gudrās sistēmas saliek un sīkajā drukā uzraksta, ka viņi nenes atbildību par drošību un vadītājs vienmēr ir atbildīgs.

Realitatē visi pusaizmiguši gulēs pie stūres- jo takš ir pārgudrās sistēmas!!!!

 Bet ka notiks kaut kas traģisks, autoražotājs vnk nometīs vainu uz vadītaju, vadītajs saprotot to ka autorazotajs liek vainu uz tevi, nometīs vainu uz smagā auto šoferi, ka tas ''vilkās'' tad uz pašvaldību, ceļinieniekm, valsti un vēl un vēl.... Galā neviens tā arī nebūs atbildīgs, bet cilveki būs smagi savainoti vai miruši.

Tāds mums tas tehnologiskais progresssss uz ceļa! 😉

didzisk 26.jūnijs 2024 11:43
2 1 Atbildēt

Senos laikos pārdeva mašīnas, kas gadiem ilgi bija testētas. Mūsdienās testēšanas atbildību pārliek uz šoferiem.

Kaut kādā veidā jau viņiem ir jāizstrādā pilnībā autonoms autopilots. Vai cilvēku (tas ir, idiotu) pie stūres aizliegs no 2040. vai 2050. gada, to nevar zināt, bet sacīkste notiek, kurš pirmais to dabūs gatavu.

Un Mercedes tagad testē vienu šīs autopilota sistēmas elementu.

Un izliekas, ka tas ir baigais uzlabojums, par ko klientiem jāpriecājas.

0pis 26.jūnijs 2024 11:48
0 0 Atbildēt

Apakšējā bildē zistēma pat nerāda pagrieziena signālu - lai lohi paši izdomā, kurš un kad ko darīs.

Pļurkt 26.jūnijs 2024 12:01
0 1 Atbildēt

Mans garāžu kaimiņš (autokrosists) brauca ar savas sievas "kruto" auto. Te pēkšņi no krūmu pudurīša izlec stirna un lec pāri kapotam. ŠIs saka, ka ja ne tā jebanā joslas noturēšanas sistēma būtu pametis stūri pa kreisi un nobr5aucis stirnai gar pakaļu. BET tā kā auto ir aprīkots ar sistēmu kamēr neieslēgsi pagrieziena rādītāju, tikam no savas joslas ārā neizbrauksi. Rezultātā stirna šašlikam, auto kapots lupatās!

Nu a ja tur būtu bērns, kas izskrēja uz ceļa no mājas vārtrūmes???

Kas ir svarīgāk?? Lai kāds dalbajobs nevarētu veikt manevru neieslēdzot pagrieziena rādītāju, vai NETRAUCĒTA iespēja apbraukt bērnu uz ceļa to netraumējot??

Pļurkt 26.jūnijs 2024 12:02
0 0 Atbildēt

Pardon - būtu pametis stūri pa LABI...

Tas gan 26.jūnijs 2024 13:14
0 0 Atbildēt

Arī piemērs - piebraucu pie benzīntanka atstājot vietu, lai tas auto, kas uzpildījies, var izgriezties (es stāvu viņam pretī) un izbraukt, bet gados jauns vadītājs to nevar izpildīt. Es viņam rādu - brauc, droši, droši, vietas pietiek, tak nē - puika stāv, jo laikam distances sensori pīkst - vārdu sakot, jaunā paaudze paļaujas tikai uz elektroniku.

Pļurkt 26.jūnijs 2024 13:19
0 0 Atbildēt

Tam pašam kaimiņa sievas auto ja sensori atrod šķērsli, tad momentā noliek pa bremzēm un dotajā virzienā nav iespējams pakustēties!

Jāpiebilst kas ir darba kruts pilnā hibrīda auto, vēl tur ir pāris kaitinošas lietas.

Ja es pareizi atceros, tad šis pie garāžām ar kaut ko tur ķimerēs šajā auto un kādu stundu durvis nostāvēja vaļā. Tak to mūdzi nevarēja izkustināt no vietas, kamēr no mana auto pievienojās pie šā aķa, kaut visi tā auto aķi bija pilni!!!

+++

Kaimiņš jau vairākas reizes ir teicis, ka priekš sevis tādu auto nekad mūžam nepirktu!

Tas gan 26.jūnijs 2024 13:58
0 0 Atbildēt

Tie pīkstuļi, gaismiņas, digitālie sveicieni, glāstāmie ekrāni un laipnie uzaicinājumi ievērot to un to ir tikmēr, kamēr vēl visi nav redzējuši, ka "man tāds ir, bet tev nē" - mani tāds mūsdienu brīnums padarītu traku jau pēc 100 kilometriem, tādēļ arī auto pirkumu neizskatu - pilnīgi apmierina tas, kas ir.

Pļurkt 27.jūnijs 2024 7:47
0 0 Atbildēt

Sievasbrālis nopirka jaunu modernu hibrīdauto (2 - 3 gadi atpakaļ)... Kad viņš mani veda, es vai traks paliku jau pirmajā 10 km posmā. Adaptīvo kruīzkontroli izslēgt nevar.... priekšējais auto brauc akurāt par 1 km/st lēnāk par sievabrāli, BET apdzīt nav iespējams - auto ātrāk NEIET un vajag kādi 5 km brīvu posmu priekšā, kura protams ka nav un nebūs!!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Traģisks negadījums rallija ātrumposmā Lietuvā - Latvijas rallija ekipāža iebrauc skatītājos 6

Lietuvas pilsētā Utenā piektdienas vakarā latviešu rallija ekipāžai iebraucot skatītāju pūlī, gājis bojā viens cilvēks un 14 ievainoti. Lasīt vairāk

 

Kā paceļot reprezentatīvo auto slieksni, nonācām pie uzņēmuma vieglā transportlīdzekļu nodokļa pieauguma? Intervija ar A.Kulbergu (+ VIDEO) 44

iAuto.lv lasītājs atsūtīja mums informācija, ka darba auto Cupra Formentor VZ ar 228kw jeb 310zs TSI iepriekš uzņēmuma vieglo transportlīdzekļa nodokli maksāja ap 37 eiro mēnesī, bet tagad 159,60 eiro. Lasīt vairāk

 

No nākamā gada CSDD pārbaudīs “kvēpu filtru”; ieteikumi, kā uzturēt to kārtībā 37

Nereti daudziem autovadītājiem tieši partikulāro jeb cieto daļiņu filtrs, tautā dēvēts arī par “kvēpu filtru” sagādā lielākās raizes, izejot tehnisko apskati. Eksperts Ints Purmalis, Inter Cars Latvija Servisa iekārtu segmenta vadītājs skaidro – ko darīt, lai “kvēpu filtrs” nesagādātu raizes, kā to uzturēt vislabākajā kārtībā un ko darīt, ja reiz gadījies tā, ka tas ir izgriezts. Lasīt vairāk

 

Kad beidzot sāks labot Vanšu tiltu? (+ VIDEO) 5

Arvien pieaugošais bedru apjoms uz Vanšu tilta ietvēm pēdējā laikā atkal uzjundījis iedzīvotāju neapmierinātību. Viņuprāt, tilts ir kritiskā stāvoklī. Rīgas domē gan mierina, ka tilts ir drošs – gan autobraucējiem, gan kājāmgājējiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti