Cik dīzeļu, cik elektroauto? - jaunu auto reģistrācijas 2024. gada jūnijā un pirmajā pusgadā Vācijā 8

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

iAuto | 5.jūlijs 2024 10:28

Palaikam interesanti uzzināt, kas notiek Eiropas lielākajā automobiļu noieta tirgū, turklāt 6 mēneši ir pietiekami ilgs laiks, lai iezīmētos šī gada tendences.

Saskaņā ar Motorizēto transportlīdzekļu aģentūras (KBA) apkopotajiem datiem, 2024.gada jūnijā reģistrētas 297 329 vieglās automašīnas, kas ir par 6,1 procentu vairāk nekā iepriekšējā gada attiecīgajā mēnesī, savukārt 2024.gada pirmajos sešos mēnešos reģistrēts 1 471 641 jaunu automašīnu – par 5,4 procentiem vairāk nekā 2023. gada pirmajā pusgadā.

Jūnijā reģistrēti 43 412 jauni elektriskie (BEV) automobiļi, kas ir par 18,1 procentu mazāk nekā pērn šajā mēnesī. BEV automobiļu daļa jūnijā ir 14,6 procenti. Pirmajos sešos mēnešos šāda veida transportlīdzekļiem bijis kritums par 16,4 procentiem, salīdzinot ar to pašu periodu pagājušajā gadā.

Pārdotas 87 970 jaunas automašīnas, kas aprīkotas ar hibrīdpiedziņu. Tas bija par 12,4 procentiem vairāk nekā tajā pašā mēnesī pērn, šādu automobiļu īpatsvaram jūnijā sasniedzot 29,6 procentus.

15 391 no šiem hibrīdiem bijuši Plug-in uzlādējamie hibrīdi. Tas bijis par 3,4 procentiem mazāk nekā pērnā gada jūnijā, to īpatsvaram tirgū nokrītot līdz 5,2 procentiem. Pirmā pusgada griezumā hibrīdiem tika reģistrēts pieaugums par +12,5 procentiem, bet plug-in hibrīdiem - par +13,3 procentiem.

Jūnijā reģistrētas 111 768 ar benzīnu darbināmas automašīnas – par 12,1% vairāk nekā pērn, to īpatsvaram sasniedzot 37,6%. Pusgada griezumā 512 451 eksemplāri un pieaugums par 7,4%.

Jūnijā reģistrētas 52 688 ar dīzeļdzinējiem aprīkotas automašīnas – par 12,4% vairāk nekā 2023.gada jūnijā, tirgus daļai pieaugot līdz 17,7%. Pusgada laikā 275 352 un pieaugums par 8,9%.

 
Visi komentāri
 
Motorolers 5.jūlijs 2024 16:50
4 0 Atbildēt

Jāņem jau vēl vērā, ka vairāki modeļi šobrīd ir pieejami tikai hibrīdu izpildījumā, tā ka gribot negribot nākas "uzfrišināt" statistiku.

Es labprāt pirktu vienkāršu ICE auto, bet tas vairs nav iespējams, jo manis interesējošie modeļi ir tikai hibrīd izpildījumā.

topinamburs 5.jūlijs 2024 17:05
3 5 Atbildēt

Statistika ir ar tik daudz šķautnēm. Es, piemēram, lasu, ka, neskatoties uz valsts finansējuma atbalsta trūkumu EV pērk principā tikpat, cik pērn.

masteryx 5.jūlijs 2024 23:43
3 1 Atbildēt

Tikai dīzeli

anonimikis 6.jūlijs 2024 10:29
0 3 Atbildēt

Dīzelis vieglajos auto, kas paredzēti pilsētām, bija Eiropas autobūves kļūda. Kas pamazām tiek novērsta. Nekur citur pasaulē vieglajos auto dīzeli nelieto.

msh 7.jūlijs 2024 13:24
1 1 Atbildēt

Autobūves? Dīzelis vieglajos auto bija apzināts ES vadoņu, iepriekšējās ekofašistu paaudzes, mērķis - vien atšķirībā no elektriskajām spēļu mašīnītem, dīzelis ir arī lietojams, tāpēc tie bez īpašām priekšrocībā ir noturējušies tik ilgi, un vienīgais kas tos var nomest ir, atkal, ekofašisms...

P.N. Ja tev nejauši ir caura atmiņa, tad Eiropas autobūve ar dīzeļiem ir spēlējusies jau sen - pirmā vieglā automašīna ar dīzeli kas tika ražota masveidā bija kaut kāds mersis trīsdesmitajos - un arī pēc tam pamatā Eiropas tirgū bija visu laiku vismaz pāris mašīnas ar dīzeļiem, vien, pirms ekofašisti padarīja dīzeļus pievilcīgākus, to galvenā mērķauditorija bija taksisti. Ja kas tad Londonas melnie takši arī ilgus gadus bija dīzeļi - ļoti ilgus gadus.

topinamburs 8.jūlijs 2024 7:28
0 0 Atbildēt

Eiropā bija dīzeļdegvielas nosacīts pārpalikums - elektrības ieguvē dominēja ogles, tāpēc tāda politika. Par vidi pirms 50 g visiem bija pouhj.

W12 7.jūlijs 2024 13:32
1 0 Atbildēt

Nu nav tāda automobiļu klase kā “pilsētas auto”. Vācijā, kur ir salīdzinoši lieli attālumi starp lielajām pilsētām, dīzelis sevi ir pilnībā attaisnojis ar savu ekonomiskumu un ilgmūžību.

Motors 7.jūlijs 2024 22:58
0 2 Atbildēt

Nekoretki veikt statistiku, kad daļa ir spiesta vienkārši pirkt  netīros elektroauto, un visiem spēkiem liek dīzeļiem kokus riteņos

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Par 13 000 eiro gabalā – kas notiks ar atlikušajiem 3000 Fisker? 1

Medijos parādījusies jauna informācija par vairāk nekā trim tūkstošiem Fisker, kam maksātnespējīgais elektroautomobiļu ražotājs meklē pircēju. Lasīt vairāk

 

Ar diviem ledusskapjiem un trim ekrāniem – BYD piesaka piecmetrīgu luksusa GT 10

Ķīnas autobūves gigants BYD, kas būvē savu ražošanas rūpnīcu arī Eiropā, pieteicis jaunu modeli Denza Z9 GT, kas būs pieejams pilnībā elektriskā un hibrīda modifikācijās. Lasīt vairāk

 

Kā, kad un cik? - LVC ar plānu Bauskas apvedceļam (+ FOTO) 16

Šī gada 11. jūnijā Ministru kabinets (MK) ir izdevis rīkojumu, ar kuru tiek uzsākta Bauskas apvedceļa būvniecības projekta realizācija pēc publiskās un privātās partnerības (PPP) modeļa. Lasīt vairāk

 

Līdz pat 38% - ES palielina importa nodevas Ķīnā ražotiem elektroauto 5

Eiropas Savienība (ES) ceturtdien noteica papildu pagaidu nodevas līdz 38% apmērā Ķīnas elektromobiļu importam negodīgu valsts subsīdiju dēļ. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti