Auto pārdošanas apjomi Eiropā sarūk līdz trīs gadu zemākajam līmenim; pieprasījums pēc elektromobiļiem samazinās par 44 procentiem 27

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

iAuto | 23.septembris 2024 4:04

Eiropas jauno automašīnu tirgus šobrīd piedzīvo nozīmīgu kritumu, visvairāk šai tendencei skarot pilnībā elektrisko transportlīdzekļu segmentu.

Aģentūra Reuters ziņo, ka jaunu automašīnu pārdošanas apjomi augustā ir kritušies par 18,3%, un samazinājums ir skaidrojams ar vājo pieprasījumu galvenajos tirgos, tostarp Vācijā, Francijā un Itālijā.

Eiropas lielākie ražotāji cieš ievērojamus zaudējumus, piemēram, pieprasījums pēc Volkswagen automašīnām augustā bijis par 14,8 procentiem mazāks nekā 2023. gada augustā, Stellantis fiksējis kritumu par 29,5 procentiem, Renault - par 13,9 procentiem.

Nepatīkamākā tendence iezīmējušies attiecībā uz elektriskajiem transportlīdzekļiem, kas piedzīvojuši lielāko pārdošanas kritumu. Visvairāk tas skāris Vācijas tirgu – samazinājums par gandrīz 70 procentiem, seko Francija ar trešdaļas samazinājumu, bet kopējais Eiropas Savienības 27 valstu rādītājs ir mīnusi 22,3% apmērā.

Pircēju intereses samazināšanos par bezizmešu transportu eksperti skaidro ar vairākiem faktoriem, minot arī subsīdiju atcelšanu Vācijā. Tirgu ietekmē arī augsti aizsargnodokļi, kas paredzēti, lai samazinātu lētu Ķīnas elektrisko transportlīdzekļu pieplūdumu, kā rezultātā pieaug šo transportlīdzekļu gala cena.

Uz šī fona arvien lielāku pievilcību pircēju acīs gūst hibrīdautomobiļi, kas nodrošina sava veida tiltu starp automobiļiem ar iekšdedzes motoriem un par nākotnes transportu pasludinātajiem elektroautomobiļiem. Augustā pieprasījums pēc tiem pieauga par 6,6 procentiem, nodrošinot 31,3 procentu tirgus daļu.

 
Visi komentāri
 
Onsis 23.septembris 2024 7:02
10 4 Atbildēt

Vācija liela zeme, ja jānobrauc gari attālumi, ar vegānauto tas aizņems 3 dienas. Arī remonti elektroauto dārgi, vērtības kritums utt. Ir daudzi faktori, kas ir par sliktu elektroauto, bet eiopa to vēlas uzspiest!

uupis 23.septembris 2024 7:39
4 12 Atbildēt

Kuri tieši mezgli ir dārgāki remontam nekā benzīnam?

darklight 23.septembris 2024 7:43
12 2 Atbildēt

To tu servisā pajautā, kāpēc elektriskajai tačkai cipars lielāks?

uupis 23.septembris 2024 9:14
1 7 Atbildēt

Savādāki bremžu kluči vai riepas specifiskas?

darklight 23.septembris 2024 10:29
19 1 Atbildēt

Riepas neattiecas uz remontiem, bet par bremžu klučiem es jau teicu: servisā pajautā. Es taču nezinu, es viņus neremontēju. Un visdrīzāk tur arī ir galvenā problēma - maz kurš vispār viņus remontē.

anonimikis 23.septembris 2024 15:46
0 2 Atbildēt

Remontu izmaksu arguments ir pilnīgs fufelis. Izlasiet rakstu līdz beigām. Arvien vairāk pērk hibrīdus. Kur ir gan elektro, gan ICE kombinēts. Teorētiski kam noplīst vēl vairāk.

imzz 23.septembris 2024 17:56
20 2 Atbildēt

Hibrīdus pērk tāpēc, ka starp jauniem auto vai nu vispār nav citas izvēles, elektro vai hibrīds, vai arī iekšdedzes dzinēju "palete" ir ļoti ierobežota.

Xo 23.septembris 2024 10:51
5 1 Atbildēt

Tā ir utopija domāt, ka elektriskam viss nenojājas nedaudz ātrāk ... atceries, ka vislaik vazā līdzi 500plus kilogramus dēļ baterijas svara, kas dod pa piekari, deldē riepas,utt. ... bremžu kluči maksā kapeikas pret visu pārējo ...

Kalvis99 23.septembris 2024 13:45
1 0 Atbildēt

Vw servisa stundas likme 100€ EV.

wons 23.septembris 2024 7:48
3 9 Atbildēt

Norvēģi laikam savādāk domā, jo pērk elektriskos. Ja cilvēks tik pa Latviju braukā, dzīvo privātmājā, saules baterijas un nebraukā katru dienu Ventspils-Rēzekne, tad elektriskais ir laba izvēle.

iciks 23.septembris 2024 12:43
22 0 Atbildēt

Tu esi pārliecināts, ka norvērģi tos pērk aiz mīlestības, nevis, teiksim, valsts nodokļu politikas dēļ?

Xau 23.septembris 2024 13:55
0 2 Atbildēt

Norvēģijā cenu attiecība elektroenerģijai pret degvielu stipri labāka kā pārējiem, tur arī galvenais iemesls. Bet tai pašā laikā elektroauto popularitāte Norvēģijā arī atspēko lielāko daļu mītus par elektroauto trūkumiem

Rihards 23.septembris 2024 15:22
11 1 Atbildēt

Ak tad saules bateriju cena elektroauto lietošanas procesā neietilpst? Un ja katru nedēļu tiešām ir jābraukā Ventspils Rēzekne? Ārpus pilsētas jau tā rekuperācija vairs nestrādā, jēgas nav. Un, manuprāt, nav jēgas arī tiem, kas maz brauc - nopirkt ļoti dārgu auto, lai ar viņu knapi braukātu - tā ir tāda kā bezjēdzīgi iesaldēta nauda...

Sergejs 23.septembris 2024 15:29
6 0 Atbildēt

Te būs banāli fakti, kas apstiprina to ko iciks saka:

www.lifeinnorway.net/driving-an-electric-car/

Viens īss teikums no raksta kas visu arī izsaka:

This means that at the time of writing, a new, fully electric Nissan Leaf starts at NOK 219,900, while a similar-sized fossil fuelled Ford Focus starts at NOK 395,100.

 Tulkojums:

Uz raksta tapšanas laiku (2022g) Nissan leaf cena sākas ar 219900 NOK, bet līdzvērtīga izmēra auto Ford Fokus 395100 NOK.

x2 cenas starpība (par labu EV)  līdzīgam auto protams nav arguments ņemt pa 219k, EV šie ņem tikai tāpēc ka tā grib, nevis maciņš (un no augšas) spiež 😉

 Un te vēl viena rindkopa papildus, ko MI atbildēja:

Tax Incentives: Norway offers significant tax benefits for EVs, including exemptions from purchase taxes and reduced road tolls. These incentives make EVs more affordable and attractive to consumers

imzz 23.septembris 2024 17:36
2 0 Atbildēt

Norvēģus jau iztirzājām pirms kāda laika. Norvēģis piepērk klāt EV papildus esošajam ICE, bet pēdējo vis uz šrotu neved. Kopējo reģistrēto ICE auto skaits Norvēģijā ir nevis samazinājies , bet pieaudzis.

Barbari un 23.septembris 2024 8:19
1 1 Atbildēt

Romas impērija 2

Viencexpercs 23.septembris 2024 9:04
2 1 Atbildēt

Toties ķīnā un krievijā pieaug.

Putina sejas glābēju sankcijas. Neļausim krievam tēret naudu eiropā, labāk lai pērk savus sūdus un tērē naudu savā valstī.

Latviešiem prieks.

khe 23.septembris 2024 11:18
13 0 Atbildēt

tik lielā elektorauto noieta kritumā jau paši valdības pārstāvji vien vainīgi, jo runā, ka atkal dos atbalstu. Kurš normāls cilvēks tagad pirks elektroauto, ja tiek runāts, ka pēc dažiem mēnešiem varētu būt lētāk? 

Tagad, protams, maz ticams, ka situācija atkārtosies, bet kad LV runāja par elektorauto atbalsta programmu, tad līdz brīdim, kad beidzot to varēja saņemt, cenas paspēja pieaugt tieši par apmēram atbalsta apjomu.

Bl*d 23.septembris 2024 12:10
3 1 Atbildēt

Mums banku un kādi tik nē eksperti vislaik stāstīja, ka RU viss tūdaļ apstāsies, taču notiek pilnīgi pretējs process - jopcik, kas tie par ekspertiem?

Tie 23.septembris 2024 12:48
4 0 Atbildēt

Eksperti runā to, ko viņiem liek. To vajadzētu sākt saprast.  Uzputīs citi vēji,  un runās pavisam  citu.

0pis 23.septembris 2024 13:16
0 2 Atbildēt

Raksts par EU auto tirgu, bet vienam te kņud Krievijas putinomika....latvijci bļe 😊

Viencexpercs 23.septembris 2024 13:35
11 0 Atbildēt

Kā var apstāties, ja sankcijas ir Putina režīma glābšana?

Jebkuru sankciju ņem.

Nedīkst vest apaļkokus, bet gatavus izstadājumus drīkst. Piemēram - mājas.

Nedrīkst vest metālu, bet detaļas, izstrādājumus drīkst.

Utt. Pati Eiropā un lv attīsta razošanu Krievijā.

Luksus preces un auto nedrīkst eksportēt. Kāpēc neļauj krievam izvest savu naudu no Krievijas? Kāpēc piespiež naudu tērēt ( investēt) savā ekonomikā.

Kā tādas sankcijas ietekmē negatīvi krievu ekonomiku?

Sergejs 23.septembris 2024 15:41
1 0 Atbildēt

Divkosība, liekulība un darbības imitācija ir EU vizītkarte, esmu tādās pašās domās par to lietu. 

 Neesmu Ķinas fans nekādā mēra, bet viņu ieņemtais kurss uz valsts attīstību, ko šie nodod nemainīgu no viena vadoņa otram, ir acīmredzami nesis augļus un EU ar ASV ar ražošanu pārnešanu turp (vai ku labi un lēti) devuši šiem iespēju strauji pacelt (nošpikot) tehnoloģiju līmeni.

 Tikmēr te EU viss notiek pēc tēvoča Krilova 250 gadus atpakaļ rakstītiem sacerējumiem, visprecīzāk šis manuprāt der:

www.youtube.com/watch?v=ljTRdTRlg6U

Juris 23.septembris 2024 15:06
19 0 Atbildēt

Nesaprotu , kāpēc no mana nodokļa kādam ( ļoti retam) izmaksā īpaša auto iegādei . Ja šāda auto iegādi izvēlētos visi nodokļu maksātāji , tad viss ok .  Mēs laikam  atkal pierādām savu īso , kropļo prāta spēju .

Focus 23.septembris 2024 15:36
0 0 Atbildēt

Lasu, ka Vācijā plāno 6000 eiro piemaksu tiem, kas pirks e-auto!

aigi 24.septembris 2024 8:36
0 2 Atbildēt

Ideāli, vēl kādi 2 gadi un mazlietots EV būs par ļoti saldu cenu. gaidu + valsts atbalsts + bezmaksas saule un EV izmaksas smieklīgas.

ZZZZ 24.septembris 2024 12:06
0 0 Atbildēt
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto piedalās 24 stundu izturības sacensībās. Kā mums gāja? (+ foto) 2

20. un 21. septembrī Lietuvā, Panevežā tika aizvadītas “Enefit” 24 stundu auto sacīkstes elektriskajiem automobiļiem. Tajās piedalījās arī Latvijas auto žurnālistu komanda. Lasīt vairāk

 

Kad beidzot sāks labot Vanšu tiltu? (+ VIDEO) 4

Arvien pieaugošais bedru apjoms uz Vanšu tilta ietvēm pēdējā laikā atkal uzjundījis iedzīvotāju neapmierinātību. Viņuprāt, tilts ir kritiskā stāvoklī. Rīgas domē gan mierina, ka tilts ir drošs – gan autobraucējiem, gan kājāmgājējiem. Lasīt vairāk

 

6000 eiro – un Mercedes brauks pats ar ātrumu līdz 95 km/h (+ VIDEO) 22

Mercedes – Benz uzlabojis savu Level 3 pakāpes Drive Pilot, kas pēc visu atļauju saņemšanas un sertifikāta iegūšanas 2025. gada sākumā varētu kļūt pieejams Mercedes automobiļos. Lasīt vairāk

 

Nepilni 28 000 eiro - MG uzsāk krosovera HS pārdošanu Vācijas tirgū (+ FOTO)

Vācu pircējiem no pagājušās nedēļas ir pieejams Ķīnas SAIC paspārnē strādājošā MG Motors krosovers MG HS – viens no diviem saimes modeļiem, kas vēl pieejams ar iekšdedzes motoriem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti