Eiropas jauno automašīnu tirgus šobrīd piedzīvo nozīmīgu kritumu, visvairāk šai tendencei skarot pilnībā elektrisko transportlīdzekļu segmentu.
Aģentūra Reuters ziņo, ka jaunu automašīnu pārdošanas apjomi augustā ir kritušies par 18,3%, un samazinājums ir skaidrojams ar vājo pieprasījumu galvenajos tirgos, tostarp Vācijā, Francijā un Itālijā.
Eiropas lielākie ražotāji cieš ievērojamus zaudējumus, piemēram, pieprasījums pēc Volkswagen automašīnām augustā bijis par 14,8 procentiem mazāks nekā 2023. gada augustā, Stellantis fiksējis kritumu par 29,5 procentiem, Renault - par 13,9 procentiem.
Nepatīkamākā tendence iezīmējušies attiecībā uz elektriskajiem transportlīdzekļiem, kas piedzīvojuši lielāko pārdošanas kritumu. Visvairāk tas skāris Vācijas tirgu – samazinājums par gandrīz 70 procentiem, seko Francija ar trešdaļas samazinājumu, bet kopējais Eiropas Savienības 27 valstu rādītājs ir mīnusi 22,3% apmērā.
Pircēju intereses samazināšanos par bezizmešu transportu eksperti skaidro ar vairākiem faktoriem, minot arī subsīdiju atcelšanu Vācijā. Tirgu ietekmē arī augsti aizsargnodokļi, kas paredzēti, lai samazinātu lētu Ķīnas elektrisko transportlīdzekļu pieplūdumu, kā rezultātā pieaug šo transportlīdzekļu gala cena.
Uz šī fona arvien lielāku pievilcību pircēju acīs gūst hibrīdautomobiļi, kas nodrošina sava veida tiltu starp automobiļiem ar iekšdedzes motoriem un par nākotnes transportu pasludinātajiem elektroautomobiļiem. Augustā pieprasījums pēc tiem pieauga par 6,6 procentiem, nodrošinot 31,3 procentu tirgus daļu.
Vācija liela zeme, ja jānobrauc gari attālumi, ar vegānauto tas aizņems 3 dienas. Arī remonti elektroauto dārgi, vērtības kritums utt. Ir daudzi faktori, kas ir par sliktu elektroauto, bet eiopa to vēlas uzspiest!
Kuri tieši mezgli ir dārgāki remontam nekā benzīnam?
To tu servisā pajautā, kāpēc elektriskajai tačkai cipars lielāks?
Savādāki bremžu kluči vai riepas specifiskas?
Riepas neattiecas uz remontiem, bet par bremžu klučiem es jau teicu: servisā pajautā. Es taču nezinu, es viņus neremontēju. Un visdrīzāk tur arī ir galvenā problēma - maz kurš vispār viņus remontē.
Remontu izmaksu arguments ir pilnīgs fufelis. Izlasiet rakstu līdz beigām. Arvien vairāk pērk hibrīdus. Kur ir gan elektro, gan ICE kombinēts. Teorētiski kam noplīst vēl vairāk.
Hibrīdus pērk tāpēc, ka starp jauniem auto vai nu vispār nav citas izvēles, elektro vai hibrīds, vai arī iekšdedzes dzinēju "palete" ir ļoti ierobežota.
Tā ir utopija domāt, ka elektriskam viss nenojājas nedaudz ātrāk ... atceries, ka vislaik vazā līdzi 500plus kilogramus dēļ baterijas svara, kas dod pa piekari, deldē riepas,utt. ... bremžu kluči maksā kapeikas pret visu pārējo ...
Vw servisa stundas likme 100€ EV.