Nākamā gada sākumā pēc 15 gadu pauzes pie pircējiem Eiropā atgriezīsies Toyota vidējās klases sedans Camry. 2004. gadā Toyota nolēma pārtraukt šī modeļa tirdzniecību Eiropā, jo nespēja sacensties ar tobrīd pieprasītajiem dīzeļdzinējiem. Šobrīd kārtis ir citādākas un auto industrijā paredz arvien lielāku pieprasījumu pēc hibrīda sistēmām, kur Toyota ir pionieris. Turklāt arvien vairāk Eiropas pilsētās tiek noteikts aizliegums izmantot automobiļus ar dīzeļdzinējiem. Lai gan jaunais Camry jau tiek ražots un pārdots Ziemeļamerikas tirgū, Eiropai tiks savs – specifiskāks modelis, ar no jauna izstrādātu 2.5 litru atmosfērisko benzīna dzinēju, kas darbosies tandēmā ar jaunu hibrīda sistēmu, kā arī Eiropas modelim būs stingrākas-precīzākas gaitas īpašības.
Šādu soli Toyota pamato ar pārdošanas rādītājiem Eiropā. Šobrīd 45% no Eiropā pārdotajiem Toyota automobiļiem ir hibrīdi, un ik gadu pārdoto hibrīdautomobiļu skaits pieaug, nu jau pārsniedzot 400 000 pārdoto vienību gadā.
Jaunā Toyota Camry prototips Foto: iAuto.lv
TESTA AUTO
Dzinējs
2.5 litru benzīna dzinējs: 176 Zs pie 5700 apgr./min, 221 Nm pie 3600-5200 apgr./min., Hibrīdsistēma ar 88 kW elektrodzinēju un 202 Nm griezes momentu.
Kopējā jauda 218 Zs, CO2: 100-106 g/km.
Izmēri
- Garums: 4885 mm
- Augstums: 1455 mm
- Platums: 1840 mm
- Riteņu bāze: 2825 mm
- Klīrenss: 145 mm
- Bagāžnieka tilpums: 524 litri
- Pašmasa: 1595-1660 kg
Jaunā Toyota Camry prototips Foto: iAuto.lv
Jaunais Camry ir pirmais Toyota modelis, kas tiek ražots uz jaunās TNGA-K (Toyota New Global Architecture) platformas, kas tiek un tiks izmantota arī Toyota Avalon, Lexus ES un Toyota RAV4 modeļos. Toyota galvenais inženieris Masato Katsumata Camry prototipa prezentācijā uzsvēra, ka vēlas mainīt eiropiešu priekšstatu par šo modeli, jo līdz šim tas vairāk asociējies ar ‘amerikāniski mīkstām’ gaitas īpašībām. Toyota teic, ka jaunā platforma radīta, lai komfortu sabalansētu ar braukšanas prieku, lai tai pat laikā būtu iespējams akcentēt katram modelim raksturīgākās īpašības.
Camry atgādina lielākas klases automobili
Lai gan Camry prototips daļēji tika maskēts, šķiet, ka Eiropas modelis no sava Amerikas ar citādām formām neatšķirsies. Automobiļa dizainā ir Toyota aktuālo modeļu grimases, tomēr dizaineri Camry veidojuši jau tuvāk Lexus noskaņai – ar izsmalcinātākām līnijām un formām. Priekšpusē dominē trapecveida dekoratīvā mute, kas veidota ar eleganti izliektām ribām, taču Toyota nav pārcentušies ar formu dažādību. Ar savu teju 4.9 m garumu, Camry gandrīz jau trāpa lielo sedanu klasē, arī attālums starp asīm ir viens no lielākajiem D klasē. Gan priekšējās, gan aizmugurējās durvis ir lielas, tāpēc no sāniem tas pat atgādina luksusa klases limuzīnu. Šāda durvju vērtne atvieglo iekāpšanu, taču no otras puses ir diezgan tālu jāsniedzas pēc rokturiem, lai no iekšpuses aizvērtu durvis.
Jaunā Toyota Camry prototips Foto: iAuto.lv
Salona noformējums Lexus garā
Automobiļa salona noformējums arī vairāk atgādina Lexus gaisotni – dažādi izliekumi priekšējā panelī, materiālu dažādība un uz vadītāju vērsts centrālais panelis. Šeit gan nav tik augstvērtīgu apdares materiālu, tomēr viss ir solīdi un augstvērtīgi samontēts. Izņemot ventilācijas atveres aizmugures pasažieriem, kas gan šķiet aizgūtas no kāda 90. gados tapuša modeļa. Toties bagātīgākajā aprīkojuma versijā aizmugurē ir gluži kā limuzīnā – elkoņu balstā paslēpta vadības pults, ar ko regulēt aizmugurējo krēslu atzveltņu slīpumu, pārslēgt dziesmas vai radio stacijas, kā arī regulēt aizmugurējo saules aizsargu.
Jaunā Toyota Camry prototips Foto: iAuto.lv
Sēdēšana gan priekšā, gan aizmugurē ir ērta, lai gan priekšējo pasažiera sēdekli varētu regulēt vairāk virzienos, piemēram, arī kāju atbalstu - šajā reizē elektriski regulējams atzveltnes slīpums, pamatnes attālums un muguras izliekums. Aizmugurē ir divas pilnvērtīgas vietas, bet, ja nepieciešams, ir arī vieta trešajam. Elkoņu balsts paceltā stāvoklī ir izvirzīts nedaudz uz priekšu, tādējādi, ja nākas sēdēt trijatā, tad izpaliek neērtā spiešanās ar pleciem.
Jaunā Toyota Camry prototips Foto: iAuto.lv
Multimediju un klimata kontroles panelis ietverts blokā, kas veidots no spīdīgas, gaismu atstarojošas plastmasas, taču tas novietots tādā leņķī, ka neradās nekādu problēmu ar saules atspīdēšanu acīs vai grūtībām saskatīt displeju. Jāuzteic arī jauna multimediju saskarne, kas ir lietotājam ērtāka un izskatās gaumīgāk par aktuālajos Toyota modeļos esošajām, bet pie atpakaļskata kameras izšķirtspējas gan vēl varēja piestrādāt. Gaumes jautājums par zilas krāsas apgaismojumu priekšējā paneļa slēdžos, tomēr pieredze rāda, ka šādā krāsā izgaismotie simboli ir grūtāk salasāmi un tas arī sabojā ‘premium’ sajūtu, ko citādi Toyota dizaineri ir centušies panākt.
Jaunā Toyota Camry prototips Foto: iAuto.lv
Dinamiska gaita ar paskaļu motoru
Jaunajam 2.5 litru atmosfēriskajam dzinējam ir pārveidota ieplūdes sistēma efektīvākai gaisa padevei degkamerā, tādēļ dzinējs kļuvis efektīvāks un ekonomiskāks. Hibrīdsistēmā izmantota jauna niķeļa-metāla 244.8V baterija, kas ir mazāka un vieglāka kā iepriekš, tādējādi ērti iebūvējama zem aizmugurējiem sēdekļiem. Hibrīdsistēmā uzstādīts jauns – mazāks un efektīvāks vadības bloks un uzlabota piedziņas sistēma.
Jaunā Toyota Camry prototips Foto: iAuto.lv
Automobilis līdz simtam spēj ieskrieties 8,3 sekundēs, arī precīzā stūre un stingrā balstiekārta priecēs dinamiskākas braukšanas cienītājus. Taču tai pat laikā Camry salonā valda patīkams komforts un arī teicams klusums. Vien virs 120 km/h mazliet var sākt dzirdēt vēja šalkoņu. Tomēr idilliskais klusums tiek iztraucēts, kad rodas vēlme vai nepieciešamība straujāk paātrināties – Camry ir un būs aprīkots ar CVT transmisiju, tādējādi šādi manevri liks dzinējam darboties augstos, skaļos apgriezienos. Bet kruīza režīmā klusums atgriežas.
Protams, automobilis aprīkots arī ar daudzām modernām drošības sistēmām – sadursmju novēršana, līniju brīdinātājs un asistents, adaptīvā kruīza kontrole, aizmugurē braucošo asistents, aklās zonas kontrole u.t.t. Vidējo degvielas patēriņu Toyota sola ap 4.3 l/100 km. Braucot testa braucienos pa Katalonijas kalnu serpentīniem, to gan objektīvi nevarēja novērtēt.
Jaunā Toyota Camry prototips Foto: iAuto.lv
PLUSI UN MĪNUSI
Jaunajā Camry Toyota inženieri un dizaineri patiešām cenšas izdabāt prasīgajam Eiropas klientam – dinamiska gaita, augstvērtīgs salons un solās būt arī ekonomija. Vēl ir jautājums par cenām, ko Toyota gluži neatklāja, bet lika noprast, ka Camry centīsies iekarot Passat, Insignia u.c. līdzīgo auto pircēju sirdis.
+ Izskatīgs un augstvērtīgs salona noformējums
+ Komfortabla un dinamiska gaita
+/- Zilais salona apgaismojums
- CVT un dzinēja savienības radītā skaņa
Kuram i-auto žurnalistam matemātika ir bmw power lv līmenī?
"2.5 litru benzīna dzinējs: 176 Zs + 88 kW elektrodzinējs
Kopējā jauda 218 Zs"
Pēc maniem aprēķiniem;
176zs + 88kw (120zs)= 286zs
kāds muld par cenu vai kvalitāti
Aritmētiski jā, bet fiziski nē.
Hibrīdautomobiļos šīs jaudas nesummējas, jo atšķiras elektrodzinēja un iekšdedzes dzinēja jaudas līknes - abiem dzinējiem maksimālā jauda ir atšķirīgos punktos, nevis vienā un tai pašā vietā.
Maksimālā jauda ir tas pats kas norādītā max jauda uz tumbiņām, neko daudz nepasaka par veiktspēju.
Tu no reno, mazda, ford un tamlīdzīgo POWERA?
Protams tālāk par 2+2=4 nevariet aizdomāties, tādēl jau jābrauc ar šiem auto...
Matemātiķi ibio...