Bīstamie skrejriteņi - pieaug bērnu satraumēšanās gadījumu skaits 2

 
Nozare.lv | 26.maijs 2023 16:42

Šī gada aprīlī ar dažādos veidos gūtām traumām Bērnu klīniskā universitātes slimnīcā (BKUS) vērsušies 2460 bērni, kas ir par 1000 bērniem vairāk nekā gada sākumā, Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) rīkotajā konferencē piektdien informēja BKUS bērnu ķirurgs Timurs Zurmutaī.

130 bērni slimnīcā vērsušies ar traumām, kas gūtas, pārvietojoties ar dažādiem mobilitātes rīkiem, bet 30 bērni - ar ceļu satiksmes negadījumos gūtām traumām. 68 bērni traumas guvuši rotaļlaukumos, savukārt 48 - lēkājot uz batuta.

Laikapstākļiem kļūstot siltākiem, traumas guvušo bērnu skaits ievērojami pieaugot. No 1.maija līdz 22.maijam BKUS pēc palīdzības vērsušies jau 184 bērni, kas traumas guvuši, pārvietojoties ar dažādiem mobilitātes rīkiem, kā arī 82 bērni, kuru traumas gūtas rotaļlaukumos. Pieaudzis arī to bērnu skaits, kas guvuši traumas uz batutiem - slimnīcā vērsušies šādi 52 bērni.

Zurmutaī atzīmēja, ka līdz ar silta laika iestāšanos aptuveni dubultojies bērnu skaits, kas vienā dienā ar traumām nonāk Bērnu slimnīcas Neatliekamās medicīniskās palīdzības un observācijas nodaļā - ja šī gada pirmajos mēnešos ar traumām diennaktī pēc palīdzības vērsās aptuveni 50 bērni, tad maija trešajā nedēļā tie jau bija aptuveni 100 bērni dienā.

Visbiežāk, braucot ar elektroskrejriteni, tiek gūti lūzumi, mežģījumi, kā arī sasitumi. Vairums gūto traumu ir bijis iespējams novērst, pārliecināts ķirurgs. Viņš atzīmēja, ka liela loma ir vecāku rādītājam piemēram, pašiem lietojot ķiveres un citu aizsargekipējumu, kā arī prasot to darīt bērniem.

Ķirurgs atgādināja, ka elektroskrejriteni drīkst izmantot tikai pēc 14 gadu vecuma sasniegšanas, ar to pārvietojoties tikai drošā ātrumā. Tāpat jāievēro, ka uz skrejriteņa vai elektroskrejriteņa drīkst atrasties tikai viens cilvēks, līdz ar ko arī vecāki nedrīkst pārvadīt bērnu uz elektroskrejriteņa.

Ķiveru nozīmi uzsvēra arī Ceļu satiksmes drošības direkcijas Komunikācijas departamenta vadītāja Ilze Šipkēviča, norādot, ka, braucot ar velosipēdu, ķiveres lieto tikai 30,8% bērnu. Viņa atgādināja, ka līdz 12 gadus vecumam ķiveres izmantošana ir obligāta.

PTAC Patēriņa preču uzraudzības daļas vadītāja Līga Kauliņa norādīja, ka, iegādājoties individuālos aizsardzības līdzekļus, nepieciešams pievērst uzmanību, vai ir informācija par preces ražotāju, vai uz tā ir norādīts identifikācijas elements - tips, partijas vai sērijas numurs -, CE marķējums, kā arī instrukcija un informācija latviešu valodā par tā lietošanu, uzglabāšanu, kopšanu un derīgumu.

Runājot par drošību uz batutiem, ķirurgs uzsvēra - batutam ir jābūt uzliktam aizsargtīklam, kā arī uz tā drīkst atrasties tikai viens bērns. Pieaugušajiem ir jānodrošina bērna pieskatīšana, neļaujot veikt akrobātiskus trikus, kā arī nedrīkst izmantot batutu, ja tas ir slapjš. Tāpat jāuzmana, lai zem batuta nespēlejas citi bērni.

Batutam būtu jāatrodas drošā vietā zālienā vai uz enerģiju absorbējošas virsmas. Kauliņa atzīmēja, ka ap batutu vajadzētu ievērot vismaz 2,5 metru platu "drošas krišanas zonu" - nedrīkstētu būt potenciāli apdraudējumi, piemēram, žogi, dzīvžogi, koki, mieti vai citi priekšmeti.

 
Visi komentāri
 
0pis 26.maijs 2023 18:18
0 0 Atbildēt

Kāds ir drošs ātrums?

Po 27.maijs 2023 19:25
0 0 Atbildēt

Drošs ir tikai gaismas ātrums...

Pat gulēšana gultā nav tikpat droša.

Savukārt no gultām drošākā tomēr ir slimnīcas tahta, tikai tur jātiek pirms negadījuma, vēl veselam

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti