Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes - Lapa Nr.71 - iAuto

Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Olga, 1.decembris 2014 10:54
Labdien, vai operatīvais transportlīdzeklis drīkst apstāties un stāvēt, bez iedegtām bākugunīm, apdzīvotā vietā, diennakts tumšajā laikā uz velosipēdistu ceļu, velo ceļš apzīmēts ar platu nepārtrauktu līniju?
Ēriks Griģis:

No CSN:
"... 46. Iedegtai mirgojošai zilai bākugunij bez ieslēgta speciāla skaņas signāla ir tikai brīdinoša nozīme. To var izmantot, brīdinot par nelaimes gadījumu (piemēram, ceļu satiksmes negadījumu), kā arī pavadot transportlīdzekli (kolonnu). Transportlīdzekļu vadītāji, kuru transportlīdzekļiem ir iedegta mirgojoša zila bākuguns bez ieslēgta speciāla skaņas signāla, nedrīkst pārkāpt šo noteikumu prasības, izņemot apstāšanās un stāvēšanas noteikumus, kā arī šo noteikumu 111.punktā minēto aizliegumu mehāniskajiem transportlīdzekļiem braukt pa ietvēm, gājēju ceļiem, velosipēdu ceļiem, kā arī gājēju un velosipēdu ceļiem. Transportlīdzekļu vadītāji, kuru transportlīdzekļiem ir speciāls krāsojums un piešķirts operatīvo transportlīdzekļu statuss, bez iedegtas mirgojošas zilas bākuguns un bez ieslēgta speciāla skaņas signāla nedrīkst pārkāpt šo noteikumu prasības, izņemot šo noteikumu 135.4., 135.6., 135.7., 135.9., 135.10., 135.11., 135.12., 136.2., 136.3. un 136.4.apakšpunktā minētos aizliegumus, un tiem ir atļauts braukt pa pasažieru sabiedriskajiem transportlīdzekļiem paredzētajām joslām.
(MK 01.11.2010. noteikumu Nr.1028 redakcijā)
..."
"... 135.12. vietās, kur brauktuves mala apzīmēta ar 920.ceļa apzīmējumu, kā arī vietās, kur brauktuves mala vai apmale apzīmēta ar 943. vai 947.ceļa apzīmējumu;
..."
CSN 135.12. punkts atļauj, jo:
"... 314.1. 920.ceļa apzīmējums - nepārtraukta līnija - sadala pretējos virzienos braucošu transportlīdzekļu plūsmas, apzīmē braukšanas joslu robežas bīstamās vietās, brauktuves posmus, kuros aizliegts iebraukt, transportlīdzekļu stāvvietu un stāvlaukumu robežas, brauktuves malu ceļu posmos, kuros aizliegts apstāties un stāvēt, kā arī atdala joslu, kas paredzēta noteiktu transportlīdzekļu braukšanai. Plata līnija apzīmē mehānisko transportlīdzekļu brauktuves malu vietās, kur uz ceļa vienā līmenī ar tā segumu ierīkots velosipēdu ceļš; ..."
Sandra Jefremova, 28.novembris 2014 10:04
Es saprotu , ka nav obligāti.
Ēriks Griģis:

Viņu speciālists nosaka veicamās darbības atlīdzības lietas administrēšanas (šai gadījumā - izmeklēšanas) procesā.
Nav gan obligāti.
Ja Jūs iesniegsiet savu ekspertīzi, tad viņiem tā obligāti ir jāizskata un uz to Jums ir jāsniedz atbilde!
Bet apdrošinātājam šī atbilde nav saistoša!
Savukārt, iesniedzot prasību tiesā, šo atbildi un Jūsu ekspertīzi uzskatīs jau par vērā ņemamu pierādījumu.
Bet ar to vēl atlīdzības strīdīgais process nav beidzies...
Sandra Jefremova, 27.novembris 2014 10:31
Labdien, sakiet lūdzu vai Tranporta apdrošināšanas birojam jāveic avaŗijas modulācija, lai noteiktu katra atbildību vai tas nav obligāti viņi vadās tikai pēc policijas akta.
Ēriks Griģis:

Es ticu, ka viņi rīkojas, lai risinātu jautājumu tā, kā pašiem vieglāk!
Peteris, 24.novembris 2014 12:07
Labdien! Ar kravas auto Zviedrijaa aizkeeru vieglo auto, neuzrakstiijaam saskanoto, zviedris no maniim panjeema tikai datus un octas numuru, vai vinjam buus kadas tiesiibas no mana apdroshinaataaja ko pieprasiit ja nav saskanotais pazinjojums. Kraviniekam ir arii kasko. Paldies!
Ēriks Griģis:

Zviedrijā - jā!
Ja zviedrs rīkosies zinoši, tad arī no LV apdrošinātāja viņš atlīdzību saņems!
Tikai tad jautājums - ko darīs LV apdrošinātājs, ja Jums nav ne saskaņotais, ne policijas uzziņa! Droši, ka pēc atlīdzības izmaksas zviedram sekotu regresa prasība Jums (pārvadātājam) par patvaļīgu CSNg vietas atstāšanu!
Gunārs, 23.novembris 2014 19:13
Apdrošinātāji apgalvo, ka auto remonts neatmaksājas un ir gatavi izmaksāt kompensāciju naudā. Par piedāvāto kompensāciju līdzvērtīgu auto iegādāties nevar.
Tā pat apdrošināšanas kompānija kompensācijas samazinājumu pamato ar to, ka kompensācija tiek samazināta, jo automašīnai beigusies tehniskā apskate.
P.S. Uz CSNg brīdi automašīnai bija derīga tehniskā apskate (derīga, nevis pagarināta) vēl 5 dienas, kā arī auto bija sagatavots tehniskai apskatei.

Kā rīkoties šādā situācijā?
Ēriks Griģis:

1. Visu vajag saņemt rakstiski! Tad pretenzija apdrošinātājam.
2. Ja OCTA, tad sūdzība LTAB.
2. Ja KASKO, tad jāmeklē advokāts!
Alberts, 22.novembris 2014 12:55
Labdien
 
Atbilde vēl nav
Uldis, 21.novembris 2014 22:40
Jautājums par 95.kodu. Strādāju zemnieku saimniecībā, kas nodarbojas ar graudaugu audzēšanu, vai vajadzīgs 95.kods pārvadājot izaudzēto produkciju?
Ēriks Griģis:

No 95. koda prasības ir atbrīvoti autovadītāji, kas vada:
1) transportlīdzekļus, kuru maksimālais atļautais ātrums nepārsniedz 45 kilometrus stundā;
2) transportlīdzekļus, kurus izmanto vai kontrolē valsts bruņotie spēki, civilās aizsardzības dienests, ugunsdzēsības dienests un sabiedriskās kārtības uzturēšanas spēki;
3) transportlīdzekļus, kuriem veic braukšanas pārbaudi tehniskās attīstības, remonta vai apkopes mērķiem, vai pārbūvētiem transportlīdzekļiem, kuri vēl nav nodoti ekspluatācijā;
4) transportlīdzekļus, kurus izmanto ārkārtas situācijās vai kuri paredzēti glābšanas uzdevumu veikšanai;
5) transportlīdzekļus, kurus izmanto transportlīdzekļu vadīšanas nodarbībās, apmācot jebkuru personu, kas vēlas iegūt vadīšanas tiesības;
6) transportlīdzekļus, kurus izmanto nekomerciālai kravu pārvadāšanai;
7) transportlīdzekļus, ar kuriem pārvadā materiālus vai iekārtas, kuras vadītājs izmanto sava darba laikā, ja transportlīdzekļa vadīšana nav vadītāja galvenā darbības joma.

Nekomerciāli pārvadājumi - transporta pakalpojums, ko neveic komerciālā nolūkā, proti, tas nav maksas pakalpojums un nerada ienākumu šā pakalpojuma sniedzējam.
Tas var aptvert kravas pārvadājumus labdaribas mērķiem (piemēram, pārtika/drēbes, mēbeles bērnu namam/baznīcai), kas nav saistiti ar maksājumiem par transporta pakalpojurniem, kā arī savas mantas pārvadāšanu vienīgi privātai lietošanai (piemēram, pārvākšanās ar furgonu, dārza atkritumu vešana uz konteineru novietni, savas jahtas transportēšana līdz vietai, kur to izmanto pašu izklaidei).

Ticami, ka vajag!
Jurisvārds, 21.novembris 2014 20:12
Ja gadijumā tiks pienemti kursi bez eksamena kartošanas . Kadstajas speka?
Ēriks Griģis:

Prasiet to ziņas autoram!
Juris, 21.novembris 2014 20:08
Vai ir pienemts speka likums kad valmiera vairs nevares kārtot uz C kategoriju brauksanas eksamenu? Kad stājās spēkā sis likums? Un likums par pasniedzēju un instruktoru licences terminu pagarinasanu bus kursi? Vai jākārto eksamens?
Ēriks Griģis:

Šaubos, vai Latvijas valdība priekš Valmieras pieņems kādu likumu attiecībā uz C kategoriju!
Instruktoru termiņa pagarināšanai ir noteikts valsts kvalifikācijas eksāmens bez kursiem.
Gunārs, 21.novembris 2014 18:49
CSNg protokolā minēti div cietušie(tika nogādāti slimnīcā). pie viena no cietusajiem atradās telefons, kuš vairs nav lietojams, vai apdrošinšanai ir pamats atteikt kompensāciju?
Vai policija uz iesnieguma pamata var pievienot šo informāciju protoklolā?
Ēriks Griģis:

Atlīdzību par bojāto tālruni var atteikt, ja apdrošinātājs tam uzrādīs pamatojumu.Pamatojumā ir jābalstās uz bojājumu saderības un atbilstības apstākļu izpēti.

P.S.
Lai pieteiktu zaudējumu par bojāto tālruni, Jums apdrošinātājam atsevišķi ir jāiesniedz dokumenti par zaudējumu atlīdzināšanu CSNg bojātai mantai.
MARIKA, 21.novembris 2014 9:00
lidziga situacija ka ieprieksejam viena masina apgriezas tur, kur nedriksteja liela atruma kas radija celu satiksmes negadijumu 3 masinam museja pedeja ir atteikums no videjas masinas apdrosinasanas.sava neesmu versusies, bet no mineta noprotu ka tas jadara obligati? No policijas ir izteikts bridinajums bet man tacu bija jaieklaujas plusma tas notika pirms tilta un tur jau ir sastregumi un attalums nebija nevienam ieverots.kadus zemudens akmenus vajadzetu meklet saskanotaja un videjas masinas apdrosinasanas12 atteikuma?
Ēriks Griģis:

Par plūsmām nerunāsim! Plūsmā svarīgi ir nepieļaut CSN 118. punkta aizliegumus.
Jums!
1. Vispirms vadītājam jāizvēlas drošs braukšanas ātrums atbilstoši CSN 112. punktā noteiktajam.
2. Ātrums jāizvēlas tāds, lai, iestājoties CSN 113.punktā nosauktajam gadījumam, vadītājs nodrošinātu auto apstāšanos.
3. Tad svarīgi ir ievērot CSN 119. punktā noteiktās distances izvēli atkarībā no braukšanas ātruma.
Tie ir zemūdens akmeņi, ko vadītāji aizmirst pēc autoskolas! Savukārt, apdrošinātājs tos izmanto, lai samazinātu, atteiktu atlīdzību vai celtu regresa prasību!
Jānis, 20.novembris 2014 22:45
Auto ir apdrošināts KASKO. Grasos to pārdot, bet man apdrošināšanas prēmija ir "izstiepta" 4 maksājumos uz gadu, no kuriem atlikuši vēl 2. Vai apdrošinātājs var likt šķēršļus pārdošanai? Vai apdrošināšana turpināsies jaunajam īpašniekam un maksāšu joprojām es? Ja nē, vai iespējams KASKO pārcelt uz citu auto? Es nezinu, varbūt tādas lietas tiek regulētas ar likumu, jeb tas individuāli ar apdrošinātāju jārunā.

Skatos, ka Jūs vairs neesat sastopams CSDD 4 stāvā 405.telpā. Kāpēc tā? Savulaik tur notika nodarbības,bet tagad māca ADR.
Ēriks Griģis:

Pārdodot auto, ne KASKO, ne OCTA auto līdzi neiet. Kasko var pārslēgt uz jauniegādāto, ja vienojas ar apdrošinātāju un pārslēdz līgumu. OCTA līgums pēc iesnieguma saņemšanas apdrošināšanas sabiedrībā tiek pārslēgts uz jauno auto, ieskaitot jaunajā prēmijā daļu no neizmantotās prēmijas, ja līguma darbības laikā nav bijušas izmaksas.
Šķēršļi no apdrošinātāja puses nekādi nav paredzēti, ja īpašnieks pārdod pats sev piederošu auto!
KASKO gadījumā līguma pārjaunošanas kārtību nosaka apdrošināšanas noteikumi.
OCTA gadījumā līgumu pārtrauc likuma nosacījumi.

Savulaik bija vēl citas nodarbības, kas šobrīd arī vairs nenotiek!
Schenker, 17.novembris 2014 12:40
Sveiki, vai Jus naktu pie mums pastastit par transporta problemam ar kravam? Mes varetu but kadi 80 klausitaji no UK, DK un SE ar krievu valodu.
Pateicos.
Ēriks Griģis:

Protams!
Rakstiet šeit:
info(at)autoreverta.eu
Gunārs, 16.novembris 2014 12:29
Labdien.

CSN laikā cieta telefons, kurš vairs nav lietojams.
Iesniegumā apdrošinātājam, tika minēts, ka auto avārijas brīdī cietis arī telefons.
Saņēmām sarakstu ar dokumentiem, kuri jāiesniedz apdrošinātājiem attiecībā par telefonu, ieskaitot telefona defektācijas aktu. Kad visi dokumenti tika iesniegti, saņēmām atbildi, ka policijas protokolā nav minēts cietušais telefons.
Vai apdrošinātājiem ir tiesības atteikt kompensāciju šādā gadījumā?
Kas sedz defektācijas akta izmaksas, apdrošinātāju atteikuma gadījumā?
Ēriks Griģis:

Telefonam bija jābūt nostiprinātam! Tas nedrīkstēja nokrist, vai kas cits krītošs - to sabojāt! CSNg par bojātu telefonu atlīdzība nepienākas un defektācijas akts nav vajadzīgs, lai saņemtu atlīdzības atteikumu!
Izņēmums ir gadījums, kurā ir cietusi persona kopā ar telefonu, ja pie tās telefons atradās.
Telefona īpašniekam ir jāzina, kā rīkoties! Viņu var informēt arī kompetents vadītājs, kurš ir apmeklējis šim tematam veltītus kursus.
Kursos apskatām visus 12 gados šajā forumā sakrātās sāpes un to iespējamos risinājumus, kuros apdrošinātājs ir atteicis atlīdzību un kā būtu bijis jārīkojas, lai neatteiktu!
Piemēram, CSNg visu īpašumu bojājumu veidus, īpašuma bojāejas gadījumus,
salikto, ADR un citu iespējamo kravu bojājumus pārvadājumos ceļu satiksmē,
kravu izvietošanu un nostiprināšanu, apdrošināšanas gadījuma regulēšanu, vadītāju rīcību pēc CSNg un atbilstību darba un atpūtas laiku noteiktajām prasībām, protams, sadarbību ar policiju un apdrošinātājiem, atbilstoši jaunajiem Ceļu satiksmes noteikumiem, kas stāsies spēkā 01.01.2015.
Ja Saeimas Tautsaimniecības komisija un LTRK manas lekcijas piedāvā lasīt ārvalsts uzņēmējiem, tad ar prieku tās nolasītu jebkuram komersantam, kuram Jūs to pieprasītu un kurš prastu noorganizēt auditoriju!
Ilmārs, 16.novembris 2014 9:38
Vai ir iespējams un vajag apdrošināt kravas auto obligātajai apdrošināšanai Latvijā, ja tam nav salasāma VIN numura (izrūsējis) un ir vācu īslaicīgie numuri. Vācijas zaļā karte nupat beidzās. 5 dienas it kā drīkstot braukt tāpat.
Ēriks Griģis:

Vajag, lai piedalītos ceļu satiksmē, un ir iespējams, jo pēc piecām dienām no iegādes (ievešanas) auto ir jābūt uz laiku vai pastāvīgi reģistrētam CSDD LV!
Toms, 14.novembris 2014 19:43
Jautājums par instruktoru apliecības pagarināšanu! 01.03.2015 beidzas licenzes termiņš. Ir jākārto tikai teorētiskais eksāmens vai tikai jānoklausās kursi? Un kas ar braukšanas eksāmenu?
Ēriks Griģis:

CSDD jākārto tikai teorētiskais kvalifikācijas eksāmens pasniedzējiem un instruktoriem!
Uldis, 9.novembris 2014 18:12
Kad ieguvu 95 kodu strādāju liela autobusu firmā.
Nekad neesmu domājis, ka zinu visu un labāk. Par darbu un atpūtu sajēdzu, bet saku ,ka sarežģīti. Kāpēc skaitīt un rēķināt. Vienkārši ir tad kad strādā pilnu darba maiņu un ir saprotam atpūta.
Rīgas braucieni ir atļauti, kā arī veicam citus
komerc braucienus.Vasarā pat veicam reisu uz citām valstīm.
Līgumā viss ļoti korekti atrunāts
Vairāk vadīšanu stundu man nesanāk, tāpēc ir šī neskaidrība.
Ēriks Griģis:

Vadīšanas stundas ir zem maksimālā atļautā. Bet atpūta nesanāk, kā noteikts. Lai nepārkāptu atpūtai noteiktās prasības, jāpārbauda, vai ir iespējams veikt kādu no nosauktajiem pasākumiem:
1. samazināt maiņā pavadīto laiku, palielinot dalītās atpūtas otro daļu, lai sasniegtu minimālās 9 stundas;
2. mainīt līgumu tā, lai varētu darba vietā atrasties 24 stundas no vietas;
3. pieņemt maiņas šoferi vai Rīgas braucienam pasūtīt citu autobusu.
Uldis, 9.novembris 2014 17:08
Nepateicu par busiku.
Autobuss ir 2012 gada izlaidums.Tam ir 28+1 sēdvieta.
Un protams,ka ir ātruma ierobežotājs. Ir ļoti mājīgs un labi iekārtots.
Autobusa vadītāja stāžs jau 42 gadi. Domāju, ka nav mazais.
Bet sākumā runa bija par to, kāpēc visu vajag tik sarežģīti, kāpēc nevar vienkāršāk.
Ēriks Griģis:

Ir pietiekoši vienkārši, ja ir kompetence un zināšanas!

Parasti ar šādu izklāstu ir jāsāk, lai man atbildes nav jāuzmin! Galveno Jūs nepateicāt - vai izmantojat tahogrāfu vai aizpildat iknedēļas grafiku sava darba un atpūtas laiku uzskaitei. Atkārtošos - iknedēļas grafiku aizpildīt nedrīkstat!
Minēšu tālāk - ticams, ka autobuss ir paredzēts skolēnu atvešanai un aizvešanai no skolas. Ir viens gadījums, kad Rīgas braucieni ir aizliegti!
Ceru, ka šis liegums uz Jums neattiecas!
Visbeidzot pats vienkāršākais! Ja situācija liekas neparasta vai neredzat tai risinājumu - vadītājs maiņā drīkst atrasties darba vietā vai nu līdz 13h vai trīs reizes starp iknedēļas diviem atpūtas laikiem - līdz 15 stundām! Ja Rīgas brauciena dēļ šīs stundas tiek pārsniegtas, tad uz Rīgu Jūsu vietā varēja braukt cits šoferis, ja ar autobusu Rīgas braucieni nav aizliegti.
Uldis, 9.novembris 2014 15:54
Jau rakstīju, ka reisu sāku 6.00,beidzu 7.40.Tad 4.20h ir atpūta,jo nākamais reiss ir 12.00,beidzu 12,40.Tad 4.20 atkal atpūta.Šoreiz vēl bija brauciens uz Rīgu kas ir 2h,tad 3h izrāde, kas arī bija uzlikta uz atpūtu.
Tad kāda runa par dalīto ikdienas atpūtu?Par atpūtas un darba stundām zinu labi,bet kā būt šajā gadijumā?
Vai būtu jaīrē autobuss no citas iestādes,ja paši nevaram izmantot savu??? Digitālo karti mainīt nebūtu labi bet.....?
Bez norīkojuma nekad nebraucu,jo no tā atkarīga izpildes pārbaude un mana alga.Ta kā pierādīt varu visos sīkumos.
Skolai ir līgums par pārvadājuma izpildi ar pagastu. Kura eksemplārs atrodas arī pie manis.
Man ir darba līgums ar pagastu un vēl līgums ar skolu.
Un protams, ka ir 95 kods, ko apguvu Jūs vadītajos kursos!!!
Jautāju, jo situācija ir neparasta.Ir gan darbs, gan arī atpūta.
Ēriks Griģis:

Visiem, kas mācījās pie manis un jautāja par darba un atpūtas laiku grafikiem, uz tāfeles tos arī uzzīmēju! No pašvaldībām pasažieru pārvadātāju 95. koda apmācībās gandrīz vienmēr piedalījās vai pēc nodarbībām ieradās pārvadājumu vadītājs, lai apspriestu šoferiem stāstīto.
Jūs neesat mācījies pie manis vai nepievērsāt pietiekošu uzmanību tam, ko stāstu, domādam, ko gan pasniedzējs 95. koda apmācībās jaunu Jums iemācīs, domādams, ka tā ir tikai naudas izspiešana, domādams, ka pats zināt visu labāk!

Jūsu stāstā pietrūkst 2 vadīšanas stundas un citiem darbiem - vismas puse no stundas! Kopā Jūsu darba laikam būtu jābūt 6:50, bet ne vairāk par 10:00 stundām diennakts (24h) periodā.
Ja ir norīkojums, ceļa zīme un līgums, tad izlasiet līguma noteikumus ar savu tiešo darba devēju vai pārslēdziet to no jauna tā, lai tajā mēnesī, kad plānojas šādi norīkojumi, Jums spēkā būtu līgums, kas pieļauj šādi strādāt!
Ane Stēzija, 9.novembris 2014 14:24
Ir 24 stundu "cikls", piem. no 07:30 pirmdienā līdz 07:30 otrdienā (atskaites punkts ir pirmā aktivitāte ("āmuriņi")). Uldis tak veic agregāta tehniskā stāvokļa pārbaudi ikreiz pirms izbraukšanas, vai ne :)?
Un ir triju veidu ikdienas atpūta - 9h, 11h un 3+9=12h.
Tai atpūtai JĀNOTIEK šo 24 stundu laikā.
Citādi tikai par naudu.
Ēriks Griģis:

Ko Uldis veic un ko neveic, par naudu vai bez tās - nezinu.
Vadītājam ir jāņem jauns ikdienas atpūtas laikposms, ar vienu izņēmumu, patiesi, katrā 24 stundu laikposmā pēc iepriekšējā ikdienas vai iknedēļas atpūtas laikposma beigām.

Nesapratu, ko vēlējies ar savu tekstu man jautāt?

Lasītākie raksti

Jaunie raksti