Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Aptauja krīzes laikos ...

911 Reģ.: 11.04.2003

Pēdējā laikā daudz ir runāts, ka krīze ir klāt vai arī tuvojas. Daudzi to esot pamanījuši visdažādākajās dzīves situācijās, notikumos, procesos, taču mans jautājums Jums ir šāds - ko Jūs esat manījuši, kas garnadžiem šobrīt no auto lietām patīk visvairāk?

.. man dažiem kolēģiem jau ir "aiznesti" parking sensori, kas iestrādāti bamperī uz vienas "lentas".

 
msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Sretsked rakstīja:

msh, tu brauc, brauc droši, izbaudi turienes 'laimi'. Tāda samocīta nez kāpēc tā izklausās. Protams,ne visiem,protams. Bet lielai daļai arī tur nav labi

Man nevajag laimi, pietiks ar darbu. Ir mazliet starpība - aizbrauc tava vecuma cilvēks uz valsti, kuras valodu nemāk un ar to visu pāris ned laikā dabū darbu, un tik vēlu tikai tāpēc, ka nezināja aģentūru adreses?

M1A1 Reģ.: 01.09.2003
0 0 Atbildēt

anonimikis rakstīja: nav jau to normālo metinātāju, santehniķu, atsledznieku. kaut kādi urlaki pusgudri tikai pieejami. Fiziku skolā nav mācījušies un rezultātā lielākā daļa jēdz tikai pašas vienkāršākās operācijas.

Kad ar vāciešiem runāju, tad šie atklāti atzina, ka 70% no populācijas jābūt vienkāršiem skrūvīšu skrūvētājiem pie konveijera, pārējie 30% sadalās uz uzņēmējiem, ierēdņiem, inženieriem, skolotājiem, radošo profesiju pārstāvjiem utt. Tikai tos skrūvētājus viņi apmāca par kvalificētiem skrūvētājiem, kam jau skolas solā iepotē, ka būs jāskrūvē galvu nepacēlušam no 8-17, ar pusdienas pārtraukumu. Ģimnāzijās (priekšnosacījums, lai iestātos universitātē) mācās salīdzinoši maz skolēnu, jo iestājeksāmeni bargi un mācību intensitāte liela. Skrūvētāji mācās videnēs un tjipa "profenēs", kas arī dalās pēc līmeņiem.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

M1A1 - cita starpā nesen lasīju pētījumu ( arī datorsimulācija tika taisīta) par tēmu pie kāda cilvēces radošuma pretstatā monotona darba izpildei sabiedrībai ir iespēja efektīvi attīstīties. Tajā tika minēts ka viens no efektīvākajiem modeļiem ir šis 30% "radošo" populācijas civēku un 70% "izpildītāju". Tiesa arī 50:50 modelis esot dzīvotspējīgs utml. tiesa attīstības tempu tas mazliet samazina.

Es izteiktu pieņēmumu, ka tāda gadījumā iznāk pārāk daudz ideju ražotāju un paºāk maz "patērētaju". Protams arī pilnīgi pieņemami ir ka cilvēki ir gan vienā gan otrā kategorijā, taču tik un tā 30:70 modelis tika atzīts par labāko uz doto brīdi ( pie esošā zināšanu līmeņa un modulēto faktoru kopuma).

P.S. Lūdzu protams ņemt vērā ka šāda veida pētījumi ir jāuztver ar zināmu skepsi, jo tomēr cilveka daba, un populācijas modeļi ir nepilnīgi, neprognozējami utml.

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 0 Atbildēt

ir visādi infrastruktūras būvniecības/uzturēšanas darbi, kur nevar tikai pēc tabulām visu darīt. Tur kā reiz ir lielākās problēmas ar šo modeli. Jo ir gudrs inženieris, kuram bail rokas smērēt un ir prasts skrūvētājs, kurš māk strādāt pēc tabulām. Lai gan vajag uz vietas skrūvētāju+inženieri, kas spēj orientēties situācijā un pieņemt lēmumus. ASV, piemēram, tādiem jau algas sasniedz 100K gadā.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

anonimikis rakstīja: ir visādi infrastruktūras būvniecības/uzturēšanas darbi, kur nevar tikai pēc tabulām visu darīt. Tur kā reiz ir lielākās problēmas ar šo modeli. Jo ir gudrs inženieris, kuram bail rokas smērēt un ir prasts skrūvētājs, kurš māk strādāt pēc tabulām. Lai gan vajag uz vietas skrūvētāju+inženieri, kas spēj orientēties situācijā un pieņemt lēmumus. ASV, piemēram, tādiem jau algas sasniedz 100K gadā.

Jā un tomēr kaut kur tomēr ir pareizā proporcija, jo augsta līmeņa inženierus lielā barā neviena firma nespēs apmaksāt, it īpaši ja viņu galvenais darbs būs skrūvēt skrūves !!! Un par mazāķu algu nez vai augst kvalificēts inženieris to daºīs ( portams ir arī jautājums vai tādu zema līmeņa darbu vispār inženieris būs gatavs daºīt.)

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 0 Atbildēt

nav runa par to ir vai nav gatavs darīt. īstenībā viņš to vienkārši nemāk darīt! specializācija "attīstītajās valstīs" ir tik smalka, ka krutais inženieris ir superlabs teorētiķis, bet viņš nejēdz no kura gala āmurs jātur rokā un nezina kas ir kreisā vītne.

M1A1 Reģ.: 01.09.2003
0 0 Atbildēt

anonimikis rakstīja: nav runa par to ir vai nav gatavs darīt. īstenībā viņš to vienkārši nemāk darīt! specializācija "attīstītajās valstīs" ir tik smalka, ka krutais inženieris ir superlabs teorētiķis, bet viņš nejēdz no kura gala āmurs jātur rokā un nezina kas ir kreisā vītne.

Arī attīstītajās valstīs ir dažādi cilvēki, ar dažādām prasmēm, bet gribētu tomēr oponēt, ka sausie teorētiķi tieši austrumvalstīs vairāk tiek saražoti. Tur izglītība lielā mērā ir pakārtota ražošanai, bet tas ir pateicoties šo valstu vēsturiskajai industriālajai attīstībai. Tie kas ir mēģinājuši tepat Latvijā pieņemt darbā "fresh out of school" absolventus, ir saskārušies ar "iglītoto" kadru zināšanām, jeb nezināšanām par reālo pasauli ārpus auditoriju sienām. Par profesionālo izglītību nemaz nerunājot. Tur ledus laikmets vēl nav beidzies.

M1A1 Reģ.: 01.09.2003
0 0 Atbildēt

anonimikis rakstīja: Lai gan vajag uz vietas skrūvētāju+inženieri, kas spēj orientēties situācijā un pieņemt lēmumus. ASV, piemēram, tādiem jau algas sasniedz 100K gadā.

Cik zinu, piemēram, augstceltņu konstrukciju metinātājs saņem tuvu pie šitā cipara. Bet nu viņi tur ir akrobāti ar precīzi atstrādātām roku kustībām un ekstrasensa izjūtu un to metālu kausēšanu.

VWfans Reģ.: 21.02.2004
0 0 Atbildēt

Sretsked rakstīja: TP ir izdevīgi, visus nepopulāros lēmumus, lai sastrēbtu pagānu orģiju laikā sastrēbto, uzkrauj uz JL pleciem...un tad nāks Andris, viss Baltā...un glābs visus no JL sliktajiem zēniem.

Man bail, ka tad, kad nāks Andris, tad krīze būs vēl dziļāka...

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Jugasvilli - "Kā var nesolīt???" - bija vieni no retajiem patiesajiem vārdiem, kaut arī doma tam bija pavisam cita. Es tikai ceru ka visi redz un dzird to ka apmeram 90% politiķu sper ārā populismus, līdz ar ko ir jāklausās strap rindiņām un jā - neizbēgami, bet stipri jādomā līdz kurā vietā vārdi ir puslīdz reāļistsiki un kurā vieta jau sākas "tukšpļūtis".

Kā piemeru varam minēt buldozera daudzmiljonu lidostu, 50 vai viktur K darba vietas s=kandidējot uz RD .... Šķēles "purkšķis" par devalvāciju divās atšķirīgāš versijās, TP kā tādas "lielā rūpe" par tautu saistibā ar NĪ utml. nodokļiem ....

Lai cik paradoksāli nebūtu bet šķiet ka Milzu Lembis gan mēdz arī muldēt, taču šķiet viņam ir raksturigi aºī daºīt ( jā nu protams ne jau visiem var izpatikt, bet tomēr). Pie kam škiet ka vinam vienam no retajiem škiet ir ienesīgs bizness (pievērsim acis uz to kā viņš pie tā ticis, jo nu daža laba cita biznesam ar ir kur "parakties").

P.S. Pedējā laikā labākais hits ko par TP varoņdarbiem esmu dzirdējis - mēģīnājums izdabūt vairāku miljonu Ls garantiju siltumapgādes uzņēmumam pilsētā kurā tikko kā ir veikta siltumtīkla un arī "katlumājas" rekonstrukcija !!! Pie kam piedāvājumā jauki ietverts "pieklājīgs" siltumenerģijas sadārdzinājums salīdzinot ar esošo !!!

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Ak jā un visvairāk man atmiņā iekritis Cesvains skolas ugunsgrēks, sekojošā jaunas skolas būve ar JL "atbalstu", un pēcāku vadošās koalīcijas utml. atteikšanos maksāt par tiešām nepieciešamu lietu, pat seviški nepaskaidrojot iemslus !!! Taja pat laikā sperot augša savus mega projektus !?!?!

robchix Reģ.: 04.03.2002
0 0 Atbildēt

Sretsked rakstīja:

Protams, ka mainība uzlabo situāciju nākotnē. Notiek tā,kā jānotiek, pārlieku centība rada pārcentību. Gribi braukt ? Brauc.

Liela daļa aizbraucēju iemācīsies,KĀ ir jāstrādā. Ka naudu maksā par darbu. Jo tur jau nav izejas, tur tu esi viens, nav kam paraudāt uz pleca, ir jāstrādā. Redzēs jaunas idejas, ko un kā tur cilvēki pelna...sagribēs braukt atpakaļ,atbrauks gudrēki un ar kādu nebūt kapitālu, būs ieguvums visiem.

Ari tā var paskatīties.

Vai tieshaam nesi dzirdejis, ka tie, kas arii sheit ir normaali straadajushi, tur tik augsti veerteeti un cieniiti kaa zinoshi sava darba dariitaaji? Taa kaa laikam ja shiem cilvekiem buutu iespeeja straadat un pelniit sheit, vinji nekur nebrauktu.

Par piemeeru, no poligraafijas, aizbrauca cilveeks, saaka straadat profesijaa, par iespiedeeju... (trekno gadu saakumaa) paskatiijaas tur uz vinju, parunaaja... un cilveku atsuutiija uz shejieni, savaakt veselu brigaadi no iespiedeejiem, jo muusu speciaalisti izraadiijas par galvastiesu paaraki un straadiigaki par vieteejiem.

Pie tam, ja godiigi, es nezinu shiet nevienu clveeku, kas straadajot vietaa, kur alga ir atkariiga no padariitaa, un profesija parasa augstu atbildiibas sajuutu, shajos treknajos gados buutu laidis mulkji. Nebija taadu iespeju, jo preteejaa gadiijuma fiksi buutu zaudejis darbu. Taa kaa nedomaaju, ka lielai daljai buutu jaamaca kaa straadaat.

Cita lieta, ka pamataa valsts un psahvaldiibu struktuuraas saviesaas amati, kuros tolkom nebija ko dariit. Peec taa arii tika spriests par slaistiem un nejeegaam.

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 0 Atbildēt

Tikai nevajag idealizēt lembi un vēl to bandu (zzs), kas aiz viņa stāv. lemberga personisko ambīciju dēļ valsts saistībā ar sauso trubu ir zaudējusi simtiem miljonu. zzs atkal ilgstoši torpedēja reģionālo reformu.

VWfans Reģ.: 21.02.2004
0 0 Atbildēt

rt rakstīja:

Sretsked rakstīja: Bijāt gūt kādas nebūt pozitīvas emocijas Staro Rīga aplūkošanā, parādē, salūtā ? Bija jauks laiks un satikti pozitīvi lādēti cilvēki.

Par to prieks.

staro tālāk jefiņ

tev saka, aizbrauc padzīvo uz laukiem.

pa kādu naudu tas opis aizbrauks uz Rīgu un pozitīvi uzlādēsies?

Jā, dažiem aizbraukt uz Rīgu var būt dārgi, ņemot vērā viņu materiālo stāvokli. Piemēram, dundadzniekam līdz Rīgai jābrauc 149 km, turp un atpakaļ tātad 298 km. Ja viņam ir tipisks laucinieka auto - 1992.gada Volkswagen-Passat ar 1,8 litru benzīna motoru, tad degvielas patēriņš šādā braucienā būs 6,7 litri uz 100 km. Braucienam uz Rīgu un atpakaļ vajag 19,97 litrus benzīna, kas maksā Ls 14,32. Ne katrs to var atļauties...

rt Reģ.: 23.08.2004
0 0 Atbildēt

VWfans rakstīja:

rt rakstīja:

Sretsked rakstīja: Bijāt gūt kādas nebūt pozitīvas emocijas Staro Rīga aplūkošanā, parādē, salūtā ? Bija jauks laiks un satikti pozitīvi lādēti cilvēki.

Par to prieks.

staro tālāk jefiņ

tev saka, aizbrauc padzīvo uz laukiem.

pa kādu naudu tas opis aizbrauks uz Rīgu un pozitīvi uzlādēsies?

Jā, dažiem aizbraukt uz Rīgu var būt dārgi, ņemot vērā viņu materiālo stāvokli. Piemēram, dundadzniekam līdz Rīgai jābrauc 149 km, turp un atpakaļ tātad 298 km. Ja viņam ir tipisks laucinieka auto - 1992.gada Volkswagen-Passat ar 1,8 litru benzīna motoru, tad degvielas patēriņš šādā braucienā būs 6,7 litri uz 100 km. Braucienam uz Rīgu un atpakaļ vajag 19,97 litrus benzīna, kas maksā Ls 14,32. Ne katrs to var atļauties...

ne katram "dundadzniekam" ir passat, parēķini cik tas izmaksātu ar sabiedrisko, ja gribi aizvest savus divus bērnus uz svētkiem.

patriotisms mūsdienās jau robežojas ar šizofrēnismu/idiotismu

rt Reģ.: 23.08.2004
0 0 Atbildēt

bet viss ir jauki

kā jau teicu kaut kur iepriekš

smaidam

druknais1 Reģ.: 04.06.2006
0 0 Atbildēt

Sretsked rakstīja: Es domāju, ka Andris ir gudrs cilvēks, ļoti spējīgs.

Būtu kādam no šeit gudrajiem-Pirmajam, Jugasvilli...iespēja uz nedēļu iesēsties tajā premjera krēslā, paskatīties no augšas uz visu to,ko mēs te no sāniem redzam. Ui, interesanti būtu.

Pats sevi neredzi tai krēslā? Ja tu tur sēdētu, mums droši vien būtu leiputrija. Starp citu, kā tai tavā kūdras artelī sastāv ar nodokļiem? Aplokšņu sistēma nepastāv?

druknais1 Reģ.: 04.06.2006
0 0 Atbildēt

Sretsked rakstīja:

jugasvilli rakstīja: Kā var ticēt tādam, kurš jau politikā nāca ar saukli "Kā var nesolīt???"

Atceros to viņa tekstu un jau tad, kā WALA minēja, arī man bija prātā doma-re, cilvēks vismaz godīgi pasaka, ko domā.

Vai Slesers ar savu solījumu ,lai tiktu Rīgas domē, sarūpēt cik tur tos desmitus tūkstošu darba vietu, nesolīja tukšu ??

Manās acīs cilvāks, kurš vismaz atklātā tekstā pasaka patiesību,lai kāda tā ir, ir pelnījis cieņu... nevis dirsējs, kurš kaut ko muld,muld...uz jautājumiem atbildēt nespēj...bet tāpat izdara to,par ko vaino to godīgo.

Paskaties,ko Andris tagad stāsta... jādara tas, šitas.... bļāviens, kāpēc viņš to nedarīja,kad pie varas bij un to varēja darīt, neviens netraucēja.

Tev bišķi ir aizmiglojies no nez kādām dusmām skats.

Tad jau vairāk cieņas ir pelnījis biedrs Rubiks, jo kažociņus nekad nav mainījis.

spainis Reģ.: 27.04.2006
0 0 Atbildēt

VWfans rakstīja:

rt rakstīja:

Sretsked rakstīja: Bijāt gūt kādas nebūt pozitīvas emocijas Staro Rīga aplūkošanā, parādē, salūtā ? Bija jauks laiks un satikti pozitīvi lādēti cilvēki.

Par to prieks.

staro tālāk jefiņ

tev saka, aizbrauc padzīvo uz laukiem.

pa kādu naudu tas opis aizbrauks uz Rīgu un pozitīvi uzlādēsies?

Jā, dažiem aizbraukt uz Rīgu var būt dārgi, ņemot vērā viņu materiālo stāvokli. Piemēram, dundadzniekam līdz Rīgai jābrauc 149 km, turp un atpakaļ tātad 298 km. Ja viņam ir tipisks laucinieka auto - 1992.gada Volkswagen-Passat ar 1,8 litru benzīna motoru, tad degvielas patēriņš šādā braucienā būs 6,7 litri uz 100 km. Braucienam uz Rīgu un atpakaļ vajag 19,97 litrus benzīna, kas maksā Ls 14,32. Ne katrs to var atļauties...

Dundadznieks var netriekties uz Rīgu, bet baudīt Svētku uguņošanu Talsos. Katru gadu ir bijis gana krāšņs pasākums. Un no Dundagas līdz Talsiem ir nieka 33.5 km. Turp atpakaļ kopā 67 km. Pēc Tava aprēķina, braucot ar augstākminēto Passatu, dundadznieks degvielai iztērēs 3.23 latus, ja degvielas cena ir 0.72 Ls/l.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

anonimikis rakstīja: Tikai nevajag idealizēt lembi un vēl to bandu (zzs), kas aiz viņa stāv. lemberga personisko ambīciju dēļ valsts saistībā ar sauso trubu ir zaudējusi simtiem miljonu. zzs atkal ilgstoši torpedēja reģionālo reformu.

Vecīt ja runa ir par to atdot trubu pilnībā Krievijai vai paturēt sev - tad lai tā truba stāv tukša un krievi ved savu naftu pa apkārtceļiem !!! Tāpat nafta nav mūžīga. Portams var jau mēgināt skatīties kur un ar ko slēgt "laulības", bet nu tā kā te daži citi "aktīvitsi" leks "gultā" ar pirmo krievijas biznesmeni kas pavicina dolārīšus - ar nav stils.

P.S. neviens neidializē Lembi - tie uzņēmumi kas sēdēja uz "naftas" joprojām pelna - ir notikusi "risku" un ražošanas diversifikācija - kas ir n reizes labāk nekā ja mēs balstītos tikai uz RU naftas!!! RU kā valsts ir pārāk agresīva izmantot dažādas metodes savu politisko un ekonomisko mērķu sasniegšanai !!!

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

druknais1 rakstīja:

Tad jau vairāk cieņas ir pelnījis biedrs Rubiks, jo kažociņus nekad nav mainījis.

biedrs Rubiks ir pelnījis vairāk cieņas, jā tieši šī iemesla dēļ. Labi idejas vīram varbūt nav tās pareizākās ( protams tas ir diskutabli atakrībā no skatu punkta), bet tikpat labi viņa vietā varēja būt pie varas kāds cits sūdabrālis, un tad mums varēja būt vēl sliktāk kā 5-tā gadā.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

jugasvilli rakstīja:

Vai tiešām??? Un savas algas, ja nemaldos, četrkāršošana tūlīt pēc nākšanas pie varas, kad vēl neko lāgā izdarījis nebija? Un pensiju samazināšanas slēpšana nākamajā dienā pēc vēlēšanām? Tādi gājieni arī ir cieņu pelnījuši? Tik nagla pat 3A nav atļāvušies (vēlreiz atgādinu, neatbalstu nevienu no viņiem).

Uhh, neviens jau nesaka, ka JL nebūtu ar muļķīgām idejām izcēlies reizi pa reizei. Tiesa no mana viedokļa - algu pacelšana bija jēdzigs solis, ja vien ... būtu arī sekojušī tikpat grandiozi darbi.

Taču būsim arī reāli - JL principā atspoguļoja reālās algas apmēru Saeimā un Ministrijās, ko citi veiksmīgi ieguva dažādā citādā veidā gan pirms gan pēc šī JL plaši zināmā "feilera".

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 0 Atbildēt

WALA rakstīja:

anonimikis rakstīja: Tikai nevajag idealizēt lembi un vēl to bandu (zzs), kas aiz viņa stāv. lemberga personisko ambīciju dēļ valsts saistībā ar sauso trubu ir zaudējusi simtiem miljonu. zzs atkal ilgstoši torpedēja reģionālo reformu.

Vecīt ja runa ir par to atdot trubu pilnībā Krievijai vai paturēt sev - tad lai tā truba stāv tukša un krievi ved savu naftu pa apkārtceļiem !!! Tāpat nafta nav mūžīga. Portams var jau mēgināt skatīties kur un ar ko slēgt "laulības", bet nu tā kā te daži citi "aktīvitsi" leks "gultā" ar pirmo krievijas biznesmeni kas pavicina dolārīšus - ar nav stils.

P.S. neviens neidializē Lembi - tie uzņēmumi kas sēdēja uz "naftas" joprojām pelna - ir notikusi "risku" un ražošanas diversifikācija - kas ir n reizes labāk nekā ja mēs balstītos tikai uz RU naftas!!! RU kā valsts ir pārāk agresīva izmantot dažādas metodes savu politisko un ekonomisko mērķu sasniegšanai !!!

runa nav par lekšanu gultā. Ja tev ir simtiem miljonu vērts kravu apgrozījums un kontrakti pasaulē, tad gribas kaut kādu piegāžu stabilitāti. nevis kāds mazais ķeizariņš vietējais izdomās, ka viņš te var pravas pakačāt...

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

anonimikis rakstīja:

runa nav par lekšanu gultā. Ja tev ir simtiem miljonu vērts kravu apgrozījums un kontrakti pasaulē, tad gribas kaut kādu piegāžu stabilitāti. nevis kāds mazais ķeizariņš vietējais izdomās, ka viņš te var pravas pakačāt...

No mana viedokļa skatoties "ķeizariņš" ir salīdzinošī nekaitīgs prestatā dažai labai lielvalstij. Neticu ka "ķeizariņa" problēma bija tik būtiska lai Krievija būvētu atsevišķu termināli savā "ietekmes" sfērā. Domāju ka tajā visā ir vairāķ vienvirziena politikas kā biznesam būtu nepieciešams.

VWfans Reģ.: 21.02.2004
0 0 Atbildēt

rt rakstīja:

ne katram \"dundadzniekam\" ir passat, parēķini cik tas izmaksātu ar sabiedrisko, ja gribi aizvest savus divus bērnus uz svētkiem.

patriotisms mūsdienās jau robežojas ar šizofrēnismu/idiotismu

Jā, sabiedriskais transports mūsdienās ir dārgs. Trim cilvēkiem ceļš no Dundagas uz Rīgu ar autobusu maksā vismaz Ls 22,80, četriem cilvēkiem - vismaz Ls 30,40.

www.1188.lv/...

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti