Centis_Nuudele rakstīja:
Yetti rakstīja: P.S. "uz žaņa" velk arī par uz firmu reģistrētajiem telefoniem, ārpus darba laika...
Vienkāršāk ir uzlikt limitu.
nea, būs izdrukas, piefisīsies, nebūs - pasūtīs (izdrukas)... (ja lieli tēriņi)....
Centis_Nuudele rakstīja:
Yetti rakstīja: P.S. "uz žaņa" velk arī par uz firmu reģistrētajiem telefoniem, ārpus darba laika...
Vienkāršāk ir uzlikt limitu.
nea, būs izdrukas, piefisīsies, nebūs - pasūtīs (izdrukas)... (ja lieli tēriņi)....
ValdisM rakstīja: Tā kā lūk piem.komandējuma Rīga-Rēzekne-Rīga ir iespējami trīs varianti:
1. Tavs variants-20 santīmi par km - jeb 100Ls
2. Mans variants 9-10 sant. par km -jeb 45-50Ls
3. Autobuss/vilciens - 18Ls.
Mini trīs reizes kurš būs viens tas variants, kuru darba devējs viennozīmīgi NEIZVĒLĒSIES.
Es uz Rēzekni un atpakaļ (480 km) labprāt dotos, ja man segtu 7 santīmus uz km jeb kopā atlīdzinātu par auto izmantošanu Ls 33,60.
VWfans rakstīja:
Es uz Rēzekni un atpakaļ (480 km) labprāt dotos, ja man segtu 7 santīmus uz km jeb kopā atlīdzinātu par auto izmantošanu Ls 33,60.
Es uz Rēzekni nebrauktu ne par kādu naudu.
Centis_Nuudele rakstīja:
VWfans rakstīja:
Es uz Rēzekni un atpakaļ (480 km) labprāt dotos, ja man segtu 7 santīmus uz km jeb kopā atlīdzinātu par auto izmantošanu Ls 33,60.
Es uz Rēzekni nebrauktu ne par kādu naudu.
Kāpēc ne? Rēzekne - Latgales sirds.
VWfans rakstīja:
Centis_Nuudele rakstīja:
VWfans rakstīja:
Es uz Rēzekni un atpakaļ (480 km) labprāt dotos, ja man segtu 7 santīmus uz km jeb kopā atlīdzinātu par auto izmantošanu Ls 33,60.
Es uz Rēzekni nebrauktu ne par kādu naudu.
Kāpēc ne? Rēzekne - Latgales sirds.
Tāpēc ne, ka man nav laika braukāt uz Rēzekni. Man jāstrādā.
ValdisM, diemžēl kļūdies! Esmu bijis gan darba devējs, gan darba ņēmējs (nu ne jau piparbodei!!).
Kādas problēmas - nepatīk noteikumi nopērc savu auto uz firmu un vizinies! nez kādēļ darba ņēmējam būtu spiesta lieta būt -par zaudētāju.
Taksis ņem vismaz 50 s par 1 km, tad ko no summas 44 s aiziet nodokļiem, algām un peļņai? Batonus vari spraust ausīs vientiešiem, kuriem liekas ka atmaksāsi degvielas izdevumus un kādi 10% uzmetīsi pa virsu. Jeb Tu domā ka teiksim man izdabājot darba devēja mantrausības kārei būtu jāpiemaksā par dāsno iespēju, ka ar savu auto braucu darba darīšanās, kuras ir vajadzīgas tikai darba devējam, nevis man pwersonīgi, vai man būtu jāpērk kāds lēts bulku vāģis, ar ko pa svētdienām uz teātri aizbraukt ar ģimeni, vai kāds sapuvis šrots pa 100 Ls?
Pa daudz tie darba devēji grib! Man nav pienākums piekrist jebkurām viņu iegribām!
Ģimenes auto man būs tāds kādu vēlēsies mana ģimene un es, bet nevis kādu noteiks darba devējs!
Yetti rakstīja:
Slinkais rakstīja: .... pie tam dazhas gramatvedes prasa lai cheki buutu darba dienu un darbalaikaa izsisti.
tāpēc, ka kontrolējošā institūcija no viņām to prasa...
Tas ir tikai grāmatvedības un paša attapības trūkums. Kontrolētāju pasūtīšanai uz poda un 24/7 čeku derīgumam pietiek ar vienu 24/7 sadarbības līgumu un darba līgumam ar sevi (īpašnieku) par nenormētu darba laiku.
i_edgars
24.08.2009 17:21
Par 7 santīmi uz km es ļoti labprāt noīrēšu to gudrīti, lai mani vadā pa visiem 5 darbiem!!
_edgars
27.08.2009 11:13
Pa daudz tie darba devēji grib! Man nav pienākums piekrist jebkurām viņu iegribām!
_edgars
27.08.2009 11:14
Ģimenes auto man būs tāds kādu vēlēsies mana ģimene un es, bet nevis kādu noteiks darba devējs!
=====================================
Vai tiešām tu un tava ģimene nav sagribējusi kaut ko jaunāku par vecu skorpi?
Jeb nesanāk?
Tādā gadījumā - vai ir vērts plēsties 5 darbos nepiekrītot darba devēja iegribām, bet atrast vienu normāli apmaksātu darbu un pildīt to asinsūcēju iegribas?
ar tadu attieksmi ka i_edgaram vins nekad neatradis normalu, labi apmaksatu darbu. un vispar, laikam vinam gruuti iet, ja visu laiku shitaa chiikst, visu laiku taadi negatiivi komentaari. visi mulkji, visi pimpji
tipiska zaudeetaaja chiiksteeshana.
i_edgars, principā šobrīd spēka pozīcijās ir darba devēji, lai arī cik tas nebūtu bēdīgi darba ņēmējam. Pie valstī valdošā bezdarba Tu kā darba ņēmējs ar savām prasībām (iespējams, ka nedaudz tās pat ir pamatotas) darba devējam esi vajadzīgs tieši tikpat daudz, cik zaķim stopsignāls. Diktēt, cik par km gribi no darba devēja, varēja pirms 1,5 gadiem. Šobrīd avīzes raksta, ka tāds diktāts neizies cauri.
juha rakstīja: i_edgars, principā šobrīd spēka pozīcijās ir darba devēji, lai arī cik tas nebūtu bēdīgi darba ņēmējam. Pie valstī valdošā bezdarba Tu kā darba ņēmējs ar savām prasībām (iespējams, ka nedaudz tās pat ir pamatotas) darba devējam esi vajadzīgs tieši tikpat daudz, cik zaķim stopsignāls. Diktēt, cik par km gribi no darba devēja, varēja pirms 1,5 gadiem. Šobrīd avīzes raksta, ka tāds diktāts neizies cauri.
Jā, vīriešu vidū darba meklētāju īpatsvars jau pārsniedzis 20%.
Satraukumu rada šis teksts:
Apsekojuma rezultāti liecina, ka 2009.gada 2.ceturksnī Latvijā bija 199,7 tūkst. darba meklētāju jeb 16,7% no ekonomiski aktīvajiem iedzīvotājiem (nodarbinātajiem un darba meklētājiem). Darba meklētāju skaits un īpatsvars ekonomiski aktīvo iedzīvotāju skaitā šajā periodā palielinājies gan, salīdzinot ar iepriekšējā gada atbilstošo periodu, kad darbu meklēja 76,5 tūkst. cilvēku, to īpatsvars bija 6,3%, gan 2009.gada 1.ceturksni (attiecīgi 168,8 tūkst. cilvēku un 13,9%). Darba meklētāju vīriešu īpatsvars ekonomiski aktīvo vīriešu skaitā valstī bija augstāks nekā sievietēm (attiecīgi ekonomiski aktīvo sieviešu skaitā), veidojot 19,9% un 13,4%.
Es Jums pastāstīšu, kādus nosacījumus tagad piedāvā darba devēji.
1. Darba ņēmējam ar savu auto jāvadā darba devēju ar viņa paunām pa dažādām tirdzniecības vietām 3-4 dienas nedēļā. Piemēram, no Jelgavas uz Bausku, Tukumu, Limbažiem. Samaksa 10 lati dienā plus degvielas izdevumu segšana. Turklāt prasa, lai auto būtu ekonomisks, vislabāk dīzelis.
2. Darba ņēmējam kā šoferim jāvadā darba devēju ar viņa auto visur, kur nepieciešams. Darba laiks neregulārs, bet var būt no pirmdienas līdz sestdienai. Daudz gaidīšanas, kad nokļūts galamērķī. Darba ņēmējam jādzīvo tuvu darba devējam, lai nepieciešamības gadījumā varētu ātri ierasties darbā. Garantēti brīva tikai svētdiena. Alga 80 līdz 120 lati pārbaudes laikā.
VWfans rakstīja: Es Jums pastāstīšu, kādus nosacījumus tagad piedāvā darba devēji.
1. Darba ņēmējam ar savu auto jāvadā darba devēju ar viņa paunām pa dažādām tirdzniecības vietām 3-4 dienas nedēļā. Piemēram, no Jelgavas uz Bausku, Tukumu, Limbažiem. Samaksa 10 lati dienā plus degvielas izdevumu segšana. Turklāt prasa, lai auto būtu ekonomisks, vislabāk dīzelis.
2. Darba ņēmējam kā šoferim jāvadā darba devēju ar viņa auto visur, kur nepieciešams. Darba laiks neregulārs, bet var būt no pirmdienas līdz sestdienai. Daudz gaidīšanas, kad nokļūts galamērķī. Darba ņēmējam jādzīvo tuvu darba devējam, lai nepieciešamības gadījumā varētu ātri ierasties darbā. Garantēti brīva tikai svētdiena. Alga 80 līdz 120 lati pārbaudes laikā.
Nja, nav īpaši baudāmi.
i_edgars rakstīja: Ģimenes auto man būs tāds kādu vēlēsies mana ģimene un es, bet nevis kādu noteiks darba devējs!
Nu un tad naskuj tavam darba devējam jāmaksā par tavām iegribām?
msh, vēl reiz atkārtoju - nepatīk nemaksā! Nu kamā problēma??? Pērc savu auto uz firmu un braukā!
Kāda velna pēc man būtu jāpiekrīt paverdzinošiem noteikumiem - tādiem pa kuriem praktiski man vēl ir jāpiemaksā, lai šis izmantotu manu auto. Tieši tādēl arī tādus izvirzu, jo ļoti zinu ka tā darba devēja auto izmaksā vēl dārgāk uz 1 km! manam Skorpim motora kapitālais remonts izmakšāja lētāk, kā šim 4 gadus vecs Opelis (ja sasummē visus izdevumus kopā ar servisiem) pie vienāda nobraukuma.
Par Skorpi Jūs varat smieties - tā pat kā es smejos par tiem kam jāatdod 4 - 5 simti par tiem pat remontiem kuri man izmaksā labi ja 15 Ls + KASKO pa 500 Ls un vairāk gadā! Vēl vairāk es smejos par tiem kas ar 2 gadu vecu dīzeļauto nevar iziet TA dūmgāžu dēļ, bet es varu, kaut arī normas ir mazākas par tām kurām Skorpis bija domāts jauns.
Nu un tad naskuj tavam man jāmaksā par darba devēja iegribām?
imo tas ir absolūti neloģiski piesiet kompensāciju _tikai_ nobrauktajiem km, jo tas galīgi neņem vērā ne auto vērtību, ne running costus, jo šrotam pa Ls500 tie būs vieni, bet jaunam auto citi, kaut arī degvielas patēriņš ir ekvivalents.
attiecīgi vai nebūtu loģiski rēķināt, ka tam maksājumam ir jānosedz vismaz kādi 70% no auto vērtības uz 100Kkm + tekošās izmaksas (pieņemu ka tas arī ir kaut kādi x % no auto vērtības) + degvielas izmaksas par nobrauktajiem km.
Man ir tā:
1. Apmaksā degvielu par nobrauktajiem km darba vajadzībām
2. + amortizācija 10 sant. par kilometru
3. + auto remonti, riepas, apdrošināšana procentuāli par nobrauktajiem km darba vajadzībām
juha rakstīja: i_edgars, principā šobrīd spēka pozīcijās ir darba devēji, lai arī cik tas nebūtu bēdīgi darba ņēmējam. Pie valstī valdošā bezdarba Tu kā darba ņēmējs ar savām prasībām (iespējams, ka nedaudz tās pat ir pamatotas) darba devējam esi vajadzīgs tieši tikpat daudz, cik zaķim stopsignāls. Diktēt, cik par km gribi no darba devēja, varēja pirms 1,5 gadiem. Šobrīd avīzes raksta, ka tāds diktāts neizies cauri.
Tā arī ir - lielākā daļa tautas patiesībā joprojām grib dzīvot plānveida ekonomikā, kur lielais onkulis no augšas pateiks, kas un kā jādara. Diemžēl brīvajā tirgu patērētāju-darbaņēmēju sabiedrība arī nekur tālāk par sociālisma nabadzību nevar tikt. Ir jābūt samērīgam ražotāju un darba devēju daudzumam, bet mūsu varasvīri grib likvidēt tos pašus nedaudzos.
Kovacs, jebkuras lietas amortizācija katru gadu ir vienāda, neatkarīgi no tās gadiem, līdz pilnīgai noamortizēšanai. Ja tam auto bija paredzēts 10 noripot, tad amortizācija 1. gadā ir tāda pat kā 10., un nav atkarīga no tā vai tirgus vērtība ir 15 000 Ls vai 500 Ls!
Jā ideāli ir samaksa par km + par remontiem, apdrošināšanu, utt.
Te jāatzīmē viens - jebkurā darījumā tikai viens ir muļķis... vai nu tas kas lēti pārdod vai nu tas kas dārgi pērk!
Jebkurš darba devējs negribēs būt par muļķi un piedāvās kaut kādus santīmus par km! Tad elementārs jautājums, kālab viņam ir izdevīgāk slēgt patapinājumu ar Tevi, nevis pirkt savu auto uz firmas vārda??
Laikam jau tāpēc ka Tu nespēj sarēķināt cik auto reāli izmaksā, Tevi apčakarē. Tu it kā esi priecīgs par papildus naudu, bet iet gadi un izrādās ka pat par visu saņemto summu Tu nevari nopirkt auto tādā stāvoklī kāds tas bija pirms līguma slēgšanas!!! tas ir amortizācijas nepietiek!
i_edgars rakstīja: Tad elementārs jautājums, kālab viņam ir izdevīgāk slēgt patapinājumu ar Tevi, nevis pirkt savu auto uz firmas vārda??
Piemēram, gadījumos, kad auto nav tiešais darbarīks, bet gan tikai palīglīdzeklis atsevišķu pienākumu pildīšanai - piemēram projektu vadītājam, kam 80% darba ir birojā un 20% tikšanās ar klientiem. Acīmredzot tu domā, ka auto izmantošana darba vajadzībām ir nepieciešama tikai taksometriem u.c. ar pārvadājumiem saistītiem darbiem... Jā, protams, tādos gadījumos patapinājuma līgums visticamāk ir mēģinājums ietaupīt uz darbinieka rēķina, bet dzīvē nekas nav tikai melns vai balts.
i_edgars rakstīja: ValdisM, diemžēl kļūdies! Esmu bijis gan darba devējs, gan darba ņēmējs (nu ne jau piparbodei!!).
Kādas problēmas - nepatīk noteikumi nopērc savu auto uz firmu un vizinies! nez kādēļ darba ņēmējam būtu spiesta lieta būt -par zaudētāju.
Taksis ņem vismaz 50 s par 1 km, tad ko no summas 44 s aiziet nodokļiem, algām un peļņai? Batonus vari spraust ausīs vientiešiem, kuriem liekas ka atmaksāsi degvielas izdevumus un kādi 10% uzmetīsi pa virsu. Jeb Tu domā ka teiksim man izdabājot darba devēja mantrausības kārei būtu jāpiemaksā par dāsno iespēju, ka ar savu auto braucu darba darīšanās, kuras ir vajadzīgas tikai darba devējam, nevis man pwersonīgi, vai man būtu jāpērk kāds lēts bulku vāģis, ar ko pa svētdienām uz teātri aizbraukt ar ģimeni, vai kāds sapuvis šrots pa 100 Ls?
Pa daudz tie darba devēji grib! Man nav pienākums piekrist jebkurām viņu iegribām!
proletariāta diktāts jau gadi 2 kā beidzies, un piemēram pirmie no mūsu uzņēmuma tika izmesti tādi kuri iedomājas ka var "stroīt" priekšniecību,čīkstēt u.t.t(tādi kā Tu). Ja kaut kas nepatīk tajā cik maksā darba devējs, tad lūdzu ejiet un taisiet paši savus uzņēmumus,ņemiet bankā aizņēmumus, meklējiet pasūtījumus un strādājiet un braukājiet kaut ar Meibahiem.
Ja nē, tad vai nu samierinieties ar 8-10 sant. ko maksā darba devējs, vai brauciet ar autobusu (autobusu biļetes darba devējs arī gan jau apmaksās).
P.S. Latvijas Gāze par izbraukumiem un izsaukumiem ņem 8 santīmi par nobraukto 1km +PVN (jeb kopā 9 ar pus santīmi). Tur ir gan jauna auto iegāde, gan zobsiksnu maiņa, gan riepas, gan TA, gan apdrošināšana, gan peļņa.
tas stulbais i_edgars vel joprojaam nesaprot, ka tev kaa darbiniekam, darba deveejs maksaa ne tikai amortizaaciju, bet arii ALGU!
tak var izrekjinat. pienjemsim menesii es pelnu 500 latus uz rokas. tas noziimee, ka dienaa es sanjemu 25 latus. piemeram, ja manobjekts ir daugavpilii, tad 6 stundas no 8 es pavadiishu celjaa, par to man veel maksaa. kopa tanii diena es nopelnu 25+28 ls par amortizaaaciju. kamoon. 53 lati dienaa nopelniit tas ir suudiigi?
piedod i_edgar, bet ja tev liekas, ka tas ir maz un tevi vel apchakaree, tad tu esi gan lohs.
i_edgars rakstīja: Kovacs, jebkuras lietas amortizācija katru gadu ir vienāda, neatkarīgi no tās gadiem, līdz pilnīgai noamortizēšanai. Ja tam auto bija paredzēts 10 noripot, tad amortizācija 1. gadā ir tāda pat kā 10., un nav atkarīga no tā vai tirgus vērtība ir 15 000 Ls vai 500 Ls!
Jā ideāli ir samaksa par km + par remontiem, apdrošināšanu, utt.
Te jāatzīmē viens - jebkurā darījumā tikai viens ir muļķis... vai nu tas kas lēti pārdod vai nu tas kas dārgi pērk!
Jebkurš darba devējs negribēs būt par muļķi un piedāvās kaut kādus santīmus par km! Tad elementārs jautājums, kālab viņam ir izdevīgāk slēgt patapinājumu ar Tevi, nevis pirkt savu auto uz firmas vārda??
Laikam jau tāpēc ka Tu nespēj sarēķināt cik auto reāli izmaksā, Tevi apčakarē. Tu it kā esi priecīgs par papildus naudu, bet iet gadi un izrādās ka pat par visu saņemto summu Tu nevari nopirkt auto tādā stāvoklī kāds tas bija pirms līguma slēgšanas!!! tas ir amortizācijas nepietiek!
Esi kādreiz no teorētiskas fantazēšanas uz papīra, pievērsies arī praktiskām lietām?
Kompensācija par nobrauktiem km
Sakiet lūdzu no savas pieredzes vai kautkur dzirdētas , kā darba devējs kompensē personiska auto lietošanu darba vajadzībām .
Piemēram es zinu 2 -vus variantus .
1. Valsts iestāde pats sīkākais ierēdnis ,tam 10,4 litri uz 100km
2. Vienam privātfirmas darbiniekam benzīna čeki reiz 2 ( nezinu par limitiem ,km ierobežojumiem šajā gadījumā)