Parasti eju apskati Jelgavā, un nekad man nekādas neapmierinātības nav bijis. Nu vienīgi sestdienās, ja nebrauc uz darba laika pirmajām stundām, bet vēlāk ap plkst. 11, 12, tad mēdz veidoties garāka rinda. Tādējādi ir stimuls celties ātrāk un uzreiz doties uz apskati.
Esmu bijis izbanots no skatesne vienu vien reizi. Uzskatu, ka vienmēr par tēmu. Bieži ir tā, ka nav bijis laika iedzīt mašīnu servisā, tad nu iebraucu, izraksta divīšus, aizdedzu ar lapu uz servisu, lai novērš to un paskatās, kas vēl jādara. Vismaz ar SAABu abas reizes tā bija . Tajā pašā laikā esmu arī izlaists par lietām, par kurām varētu arī izbanot. Līdz ar to, uzskatu, ka visi tie teksti par nepamatotām izgāšanām lielākoties tāds fufelis ir - kā parasti mūsu tautiņai - uz sevi paskatīties grūti un, kā kas, tā visi citi vainīgi. Protams, gadīties var visādi - cilvēciskais faktors eksistē visur.
Ā, vienu reizi bija gan jokaini - gāju toreiz Opelim skati Talsos. Izbanoja par transmisijas eļļas noplūdi - pat uztecēja inspektoram uz jakas. Biju dusmīgs, jo man īsi pirms skates kāreiz tur kaut ko mainīja, neatceros ko. Aizbraucu uzreiz atpakaļ uz servisu, šie pacēla un teica, ka viss ir čikiniekā, tikai paši nebija noslaucījuši. Škrobe, protams, ka servisa dēļ atkal jātērē laiks un nauda, bet, nu labi, neiešu tur dēļ tiem septiņiem vai cikur latiem toreiz par atkārtoto kasīties, noslauki un braukšu atkārtoti. Aizbraucu, samaksāju, paceļam mašīnu un inspektors saka - bet tev tur joprojām tek... nu jā, izrādījās, no paša mezgla bija notīrīts, bet uz pannas iekšpusē eļļe joprojām bija. Tad nu nācās braukt uz servisu vēlreiz, lai noskrūvē pannu, iztīra un atbrauc atpakaļ. Inspektors bija pretimnākošs, palaida bez rindas un par 3.reizi jāmaksā nebija.
Atkarībā no autoparka lieluma, sanāk gadā iet 2-4 reizes tehnisko apskati, lielākoties Jelgava, Rīga, Jēkabpils. Atteikumi par uzlīmi ir bijuši pamatoti, kasīšanās pa lielam nav bijusi, laipni paskaidro, kur ir kaut kāda problēma, par neprecīzi noregulētiem lukturiem atkārtoti ejot maksāt neprasa (tajā pašā dienā saregulējot korekti), pabrīdina, kas būtu jānomaina uz nākošo apskati.
Pēdējā laikā vispār neskatās vai ir aptieciņa un ugunsdzēšamais aparāts, veste.
Ir novērots, ja brauc ar gados vecāku auto, bet nomazgātu un izpucētu, tad ir labāka attieksme, kā ar jaunu, bet arī ar tīru auto, protams, abi ir tehniskā kārtībā.
Uzskatu ka ir nekorekti likt divnieku par virsbūves koroziju un tajā pašā laikā defekts ir tāds/tādā vietā, ka pieļauj špaktelēšanu.
Manuprāt, ja defekts vērtējās ar 2, tad ir jāmetina, jo vai tad "virsbūves stiprību ietekmējoši korozijas bojājumi" tiekot nošpaktelēti, kļūst par nesošo konstrukciju? Tā špaktele/krāsa palielina virsbūves stiprību? Lūk, šādi defekti, pēc būtības, jāvērtē ar atzīmi "1".
Paša pieredzē bija, divnieki par abiem durvju stūriem un vienu arku - fiksi nošpaktēlēju un izgāju skati ar nekrāsotu.
Pēc statistikas - biju ļaunās statistikas veidotājs, pēc būtības - man piepisās, jo auto bija 85tā gada.
Pašam,parasiti, viss ir korekti ar inspektoriem, būtisku domstarpību nav bijis. Vienīgi vienreiz dabūju 2 par nenoregulētām tālām gaismām, kas bija par zemu, jo iepriekšējā gadā jau par to bija ielikts 1, otreiz nevarot 1 likt.
Sievai vienreiz piesējās, ka esot plaisa sijā vai rāmī, vai kaut kas tāds, precīzi neatceros. Protokolā ierakstīja, bet ar pirkstu neparādīja. Ar protokolu uz servisu, bet tur neko nevar atrast, ko taisīt. Aizbrauca uz atkārtoto pārbaudi un tur arī cits inspektors nevar neko atrast, kamēr nepasauc pirmo inspektoru, kas parāda it kā problēmu, kas ir kaut kāda skramba, nevis plaisa, bet tā kā protokolā ir un nekas nav darīts, izlaist nevarot. Nācās vēlreiz braukt uz servisu, piepucēt, piekrāsot un iet skati vēlreiz.
Ir bijuši visādi brīnumi - izšimpē par defektiem, kuru reāli nav, iedod skati ar balstābolu, kas pēc 500 km vienkārši izgāžas, tilta sviru buksēm, kas ļurkājas, it kā to tur vispār nebūtu...
2 pienākas par jebkuru defektu, kas reāli apdraud ekspluatāciju un drošību. Neesmu pārliecināts, vai tur ietilpst, piemēram, stabilizatora stieņa vidējās bukses, ja tās padilušas, bet vēl pat negrab (un - pat, ja grab...).
Daļa no skatē strādājošajiem inspektoriem ir patiesi normāli, sakarīgi un zinoši čaļi, bet vienai daļai ir "bosa", "biļešu kontroliera" un "sporta spēļu tiesneša" sindromi, pie kam - tehniskās zināšanas vājas. Ja patrāpiepies pie šāda "fruktiņa", diena sabojāta, jo kož nervā komuinicēt ar tupiem pilsoņiem!
Atnāca komisija. Ļoti patīkami puiši no CSDD. Kopā ar tehniskās apskates darbiniekiem vēlreiz skatījās manu atomašīnu. Dažas lietas, kas neietekmē satiksmes drošību atļāva nemeinīt. Protams, pats viņas drīz nomainīju.
Attieksme bija ļoti, ļoti laba. Varbūt man tā palaimējās.
Teica, ka, ja kādreiz kaut kam nepiekrītu varu droši saukt TA maiņas vecāko.
Vispār viss sākās ar to, ka dēļ auto krāsošanas par vienu dienu nokavēju termiņu otreizējai apskatei. Visu biju salabojis. Par cik krāsoju auto Jelgavā, tad arī tur aizbraucu uz TA, bet trāpījā īblis, kas sējās pie vairākām vainām, ko iepriekšējā reizē Rīgas TA nemez nenorādīja. Bakstīja visu ko vien var bakstīt. Izbesīja un piezvanīu Rīgā uz CSDD. Man nozīmēja komsiju. Kā minēju sākumā komisijas puiši bija ļoti profesionāli un labvēlīgi.
Sekojoši, ja apstrīdi uzreiz, tad Solis NR.1 ir TA maiņas vecākais/brigadieris. Ja apstrīdi vēlāk, tad vari lūgt CSDD komisiju. Protams, ja ir nopietns iemesls.
DeAngelo rakstīja: Sekojoši, ja apstrīdi uzreiz, tad Solis NR.1 ir TA maiņas vecākais/brigadieris. Ja apstrīdi vēlāk, tad vari lūgt CSDD komisiju. Protams, ja ir nopietns iemesls.
Un ja nepiekrīti arī viņiem, tad jau vēl ir tāda lieta kā administratīvais process... bet, nu, tur tiešām jābūt ļoti pārliecinātam, ka tev ir taisnība un viņi ir lohi...
Un tagad pasaki man tā - kas atlīdzinās cilvēku zaudējumus par nepamatotu aizturēšanu? Teiksim, paķer stipri dūmojošu dīzeli, bet tas tomēr ierakstās normās. Cilvēkam izķēzīta stunda laika, izjaukti plāni u.tml. Neuzskatu, ka var tā prasti palaist un pateikt: "To visu darām vispārējā labuma labad, lai jums jauka diena". Indivīda skāde ir nesamērīga ar to potenciālo ieguvumu sabiedrībai.
Pie tam tīri intereses pēc, kas tad būs tie kritēriji, pēc kuriem atlasīs tos aizdomīgos? Vizuāli lielākoties redz dūmojošos auto, bet kāds aprēķins tādus tvarstīt? Arī par ejakulatoru, kas šo transportēs uz CSDD tak kādam jāmaksā. Man kā nodokļu maksātājam par šitādām atrakcijām maksāt stipri negribas. Neredzu jēgu.
Vienu reizi gribēju apstrīdēt, kad piesējās par numura zīmi aizsedzošu piekabes āķi (vairākus gadus pirms, un pēc tam nevienam tas netraucē), bet pēc pastrīdēšanās pārbaudītājs pats atzina, ka āķis aizsedz tikai Adamauto uzrakstu uz numura rāmja, ne ko vairāk.
Vai var un kā var apstrīdēt tehniskās apskates rezultātus?
Jā, tehniskās apskates rezultātu var apstrīdēt uzreiz pie konkrētās tehniskās apskates iestādes vadītāja.
Vai Tu esi to darījis, kādi rezultāti?
Kā vērtē tehniskās apskates meistaru darbu un kompetenci?
Vai ir lietas par kurām nebūtu jādod 1 punkts vai pat 2?
Vai ir lietas, kuras nepārbauda, bet būtu jāpārbauda?
Vai tiešām meistariem tiek dots uzdevums speciāli automobiļus izbrāķēt?
Par un ap tehnisko apskašu kvalitāti, komentāri, pieredze un ieteikumi