Gribu uztaisīt tēmu līdzīgi kā GB12 par savu Honda-Jazz avatarā redzamajā krāsā.
Pagājušas 12 dienas, kopš nopirku šo ārkārtīgi skaisto auto. Mašīnai ir 1,3 litru četru cilindru benzīna motors ar 102 zirgspēku maksimālo jaudu. Ātrumkārba sešu pakāpju manuālā. Par motora uzvedību vēl pāragri spriest, jo motors nav ,,atvēries,, . Tas notikšot pēc dažiem tūkstošiem nobrauktu kilometru, bet tagad ir nobraukti 772 km.
Viena lieta, kas nav tik laba, kā gaidīts, ir trokšņu līmenis. Ceļa trokšņi šosejas ātrumos ir palieli. Varbūt vaina ziemas riepās Pirelli, kuras aiz neuzmanības nopirku 2014.gada DOT2014? Škoda-Fabia ir klusāka. Lai gan dažādos avotos raksta, ka arī Hondai esot pieņemama skaņas izolācija:
The new Jazz is more refined than the old one, mostly because extra sound deadening behind the engine has reduced the amount of noise transmitted into the cabin. Although Honda believes the Jazz lets less wind and road noise in than any competitor, it doesn’t seem noticeably better than in a Fiesta.
Sēžu un gaidu pie lielveikala, un borta kompī par pēdējiem 341 km redzu optimistiskus ciparus - braukšanas laiks 10 h 52 min., vidējais ātrums 31 km/h, vidējais benzīna patēriņš 5,6 litri uz 100 km.
VWfans rakstīja: Viena lieta, kas iekš Honda-Jazz neliekas laba - Follow Me Home funkcija. Dedzināt āra lampas, ejot prom no auto, šķiet lieki, jo pilnīgā tumsā mežos un purvos tur, kur būtu svarīgi saskatīt taciņu, pa nakti es nebraucu. Tā vietā labāk varēja būt automātiskas gaismas salonā kādu brītiņu pēc apstāšanās, jo tagad sanāk grābstīties pa tumsu, lai savāktu mantas, vai arī pašam ieslēgt un izslēgt salona griestos lampiņu.
Izņem arī maģi ārā. Jo tu taču to nelieto un lieka svara vadāšana palielina degvielas patēriņu.
Pirmo paaudzi ražoja Japānā, par to nav raidījums. Otro sāka Indijā ražot (arī Malaizijā, Indonēzijā un kaut kur vēl)... tāpēc arī tas jautājums tāds radās.
Tāpēc jau arī sāka ražot Indijā, ka japāņi vairs nevarēja salikt akurāti par to pašu algu ko saņēma par pirmo paaudzi. Indieši par pusi no japāņu algas saliek daudz kvalitatīvāk.
Nortel rakstīja: Hondām, kā jau japāņu "lētajam" galam vienmēr ir bijušas problēmas ar skaņas izolāciju (izņēmums ir nopakotās ASV versijas). Pa grants ceļiem brauc kā ar žiguli, bet nevis ar parastu žiguli, bet stipri sēdinātu. Motori nepateicīgi, daudz jāgriež. Tas tā no pieredzes ar Accord un FRV.
Nu, ja gribas hondu ar motoru un skaņas izolāciju, tad jāpērk honda, kurai virsū rakstīts "acura". Es vispār biju šokā, wikipēdijā apskatoties kas ir atrodams iekš acura - nu, piemēram, iekš CR-V - eiropai divlitrīgs nemotors, jeņķiem 2,4, kurš noteikti nav īpaši labāks - acuras attiecīgajam modelim tur ir 3,5 V6...
Gaidam jauna auto iegādes sajūsmas atspoguļojumu, lai var laika gaitā sekot līdzi, kad parādās kādi niķi stiķi, pirmās problēmas utt. un vai nebūs kā kasinsha79 pieredze. Divi forumieši, divi jauni auto teju vienlaicīgi iegādāti- nu i topiks 4x interesantāks.
Interesē, kāda ir VWfans un nomiks vērtību skala par vienu un to pašu lietu, kā vienādi auto kalpojās.
Mūsu vērtību skalas atškiras jau šobrīd. Es no sava auto gaidu lielāku komfortu kā VWfans, ko apliecina tas, ka izvēlējos labāku aprīkojumu. Labprātāk būtu ņēmis ar maksimālo aprīkojumu, bet mazlietotu, taču piedāvājumā šādu auto nav.
Jāņem vērā arī tas, ka VWfans ar savu Jazz vairāk pārvietosies kā es ar savējo, jo ikdienā tam būs cits lietotājs un maršruts ļoti lokāls. Pārsvarā pārvadājot bērnus uz/no skolas un bērnudārza, kā arī uz/no pulciņiem. Līdz ar to informācija par patēriņu mums būs krasi atškirīga, jo mans Jazz pārsvarā pa pilsētu dzīvosies.
Vakar braucu mājās no Nippona un vidējo patēriņu kompis uzrādīja 5,4 l/100 km. Bet es gan baigi apgriezienus negriezu. Šorīt uz darbu atbraucu ar Jazz un braucu daudz dinamiskāk, aptuveni tā, kā ikdienā braucu. Patēriņa rādījums uzauga līdz 7,2 l/100 km.
CVT ir diezgan gauss. Redzēs, kā būs tad, kad motors "atvērsies". Man gan izdevās apgriezienus uzcelt līdz 4000, kas, kā var noprats, VWfanam nebija izdevies.
Par skaļumu salonā man nav pretenziju. Tas nav ne īpaši klusās, ne īpaši skaļāks par citiem maniem auto. Nu par veco Jazz, protams, ir klusāks. Bet es atškirībā no VWfana vienmēr klausos radio vai kādu CD.
Viena lieta man liekas patiešām jocīga - slēdzis, ar ko mainīt gaisa plūsmu no ārējā gaisa uz iekšējo, ir līdzīgs kā VAZ 2101. Ar roku jāpabīda nevis pārslēdz ar pogu. Pat 2005.gada Jazzam ir ar pogu. Tas, protams, dzīvot netraucē, bet vizuālo iespaidu ietekmē. Jazz vislabāk aprīkotajā versijā šāda problēma nav, jo tam ir klimatkontrole.
Tā kā salonā priekšējais panelis ir ļoti līdzīgs CR-V, stūres rats ir pilnīgi tāds pats, kā arī ir diezgan augsta sēdpozīcija, tad sajūtas ir ļoti līdzīgas kā CR-V. Tikai drusku šaurāk.
Ja vadītājs ir 1,90 m garš, domāju, ka viņam kājām vietas varētu būt par maz. Bet mūsu ģimenē tas galīgi nav aktuāli. Aiz manis (1,79 m) apsēžoties, vieta ir pilnībā pietiekama un pat ērta arī pieaugušam cilvēkam.
1. Man nesen viens aiz otra sēdēja kolēģi - vienam 190 cm, otram 194 cm. Viņiem abiem ceļiem vietas pietika, tie panelī vai atzveltnē nedūrās, šo lietu vēl viņiem speciāli noprasīju.
2. Man Jazz nobraukums 1083 km, ir sajūta, ka auto kļūst drusku klusāks, viss it kā piestrādājas.
3. Veicu trešo benzīna uzpildi, starp otro un trešo uzpildi benzīna patēriņš lielāks. Bija arī īsi braucamie gabali diezgan. Kopā 870 km distancē starp pirmo un trešo uzpildi patēriņš 6,13 litri uz 100 km.
Laikam honda beidzot ir iemācījusies ergonomiku. Piecus gadus atpakaļ esot anglijā gadījās vienreiz braukt uz darbu ar četriem leišiem ar deviņdesmito vidus akordu, kas priekš hondas ir liela mašīna - man atvēlēja priekšējā pasažiera vietu - da nu naksuj - tizlās paneļa formas dēļ aizbraucot 40 km attālajā galā kājas bija notirpušas...
Cik tad viņam bāka? Kādi 40l, ka tik bieži jāpildās ar tik mazu patēriņu?
Savulaik kolēģim sievas vecāki atdeva kaut kāda 97. gada Civicu ar automātu, kas patērēja virs 10l, bet bāka kaut kādi 35l laikam bija, bija izbesījies pildīties.
Bāka ir 40 litrus liela. Patīk degvielas rādītājs - 20 mazi klucīši, kuri, benzīnam tērējoties, viens pēc otra nodziest. Ērti rēķināt: ja atlikuši 10 klucīši, tad vajadzētu būt atlikušiem 20 litriem, ja 5 klucīši, tad 10 litriem. Tomēr izskatās, ka bākas ,,pilnajā,, galā klucīši dziest lēnāk, bet ,,tukšajā,, galā ātrāk. Bet šī ,,novirze,, nav kritiska, jo labi palīdz ,,atlikušo kilometru,, rādītājs, kurš smuki ņem vērā pēdējo pārdesmit kilometru braukšanas apstākļus un stilu. Ja uzpilda benzīnu Rīgas nomalē pilnu bāku un dodas Jelgavas virzienā ar sesto pārnesumu mierīgā stilā, tad ap Olaini-Dalbi atlikušo kilometru rādītājs rāda ap 800 vēl nobraucamos kilometrus ar esošo degvielas daudzumu, kas atbilst patēriņam nepilni 5 litri uz 100 km.
Savulaik mazliet pabraucu ar Audi, kam bija laikam kādu 40 vai 45 litru bāka - tāda pamaza (tas auto laikam arī bija tālu no oriģināla, bija piedzīvojis nezin kādas pārbūves). Tas 2,5 TDI ar kvatriķi un automātu nebija jau arī super duper ekonomisks un pilnīgi šausmas pārņēma redzot, ka 200km ceļā degvielas indikators mainās uz slikti pusi.
Izklausās drīzāk pēc kaut kā samudrīta vai, ja tas bija C5, nosprāguša pacēlājsūkņa, tik jāprasa kāpēc rādītājs rādīja attiecīgi - vai varbūt tikai rādītājs rādīja nepareizi. Nevienam audī nav tik maza bāciņa - mazākā noteikti būs A3, tā kā tas ir mk4 golfs, zinot ka mk4 bāku var ielikt mk2, tad noteikti tie paši mk2 55 litri būs - īstajiem audī pamatā ir 70-80 litri - B5 varbūt bija bik mazāk - un ar pārbūvētu bāku TA neiziet - ja nu vienīgi kontrabandas paslēptuve ierīkota
Un kas tur smieklīgs? Audī - tā ir mašīna ar motoru garenvirzienā, un līdz ar to pieejama ar pastāvīgo pilnpiedziņu. Golfa un polo bāzes mašīnas ir fofāgena dzelzis uz kura uzlikta bik savādāka virsbūve un savādāks salons, bet tas nemaina faktu, ka tur ir fofāgena dzelžu ierobežojumi.
VWfans rakstīja: Sēžu un gaidu pie lielveikala, un borta kompī par pēdējiem 341 km redzu optimistiskus ciparus - braukšanas laiks 10 h 52 min., vidējais ātrums 31 km/h, vidējais benzīna patēriņš 5,6 litri uz 100 km.
Sēžu savā lietotajā pežulI un redzu kad kompis rāda kad pie nobrauktiem 10 000 km vidējais patēriņš ir 5,6l.Sāku aizdomāties,kā tā var būt kad patēriņš ir tāds pats kā manai bijušai fabijai ar 1.4l motoru,kura vēl piedevām ir daudz mazāka par pežuli.
Jāteic, ka Fabija nav ekonomiskuma paraugs. Manējai Fabijai ar 1,2 litru trīscilindru motoru benzīna patēriņš bija 6,51 litrs uz 100 km jauktā ciklā pirmajos divos mūža gados, kamēr nebija uzlikta gāzes iekārta.
Tātad secinājums,1.2l motors nav piemērots tik lielam autiņam, noteikti Smartā viņš izrādītu labākus rezultātus degvielas ekonomijā.Ar manu Fabiju,5 pieaugušie braucām pie radiem uz Latgali, atpakaļ ceļā vēl bagāžnieks pilns ar gaļu,nobraucām 600 km ar vidējo patēriņu 5,6 l.
Ienāca prātā tāda doma, ka Jazz ne ar ko nav sliktāks par Civic hečbeku sākuma komplektācijā. Jazzam pat ir augstāki griesti salonā nekā Civicam, kuram cenas sākas no 17370 EUR. Taču es Jazzu nopirku par 13665 EUR.
Civic smukāks, stilīgāks, ērtāks un, ja pareizi atceros, ne tik plastmasīgs... jā, un panelis vismaz nav kā ar cirvi iztēsts. Bet, nu, tā jau gaumes lieta.
VWfans rakstīja: Jāteic, ka Fabija nav ekonomiskuma paraugs. Manējai Fabijai ar 1,2 litru trīscilindru motoru benzīna patēriņš bija 6,51 litrs uz 100 km jauktā ciklā pirmajos divos mūža gados, kamēr nebija uzlikta gāzes iekārta.
Atgriezos ar Honda-Jazz no brauciena uz Budapeštu. Nobraucu apmēram 3000 km. Turp caur Slovakijas austrumiem gar Prešovu un Košici, atpakaļ pa Slovakijas rietumiem gar Bratislavu un pa Čehijas austrumiem gar Brno, Olomoucu un Ostravu. Automobilis patīk aizvien vairāk un jāsecina, ka tik skaļš nemaz nav.
Es augustā pa ceļam uz RO plānoju caur Budapeštu izskriet. Bildēs liekas nekas īpašs, bet, kas ir bijuši, saka, ka dikti forša pilsēta esot. Kur pa ceļam būtu vērts ieskriet, apskatīt?
Moši var kādu aprakstu uzrakstīt un ar saimnieku atļauju nopublicēt?
GB12 rakstīja: Es augustā pa ceļam uz RO plānoju caur Budapeštu izskriet. Bildēs liekas nekas īpašs, bet, kas ir bijuši, saka, ka dikti forša pilsēta esot. Kur pa ceļam būtu vērts ieskriet, apskatīt?
Moši var kādu aprakstu uzrakstīt un ar saimnieku atļauju nopublicēt?
Daudz neko no tādiem apskates objektiem neaplūkoju, jo bija mācības visu dienu. Tomēr Budapešta kā pilsēta patīk, un mani sajūsmināja skati, kas paveras no augstākām vietām. Daudzos virzienos ir tālumā redzami pakalni un kalni, cauri pilsētai plūst Donava, kura pie Budapeštas ir 300-400 metrus plata.
Man kā apskates objekts patīk cietoksnis Citadella, kas atrodas Donavas kreisajā krastā Gellerta kalnā. Pie tā ir dažādi restorāni, kur baudīt maltīti, sēžot pie galdiņiem ar varenu skatu pāri Donavai pilsētas centra virzienā.
Budapeštas braucienā manas Hondas vidējais benzīna patēriņš fantastiski mazs - tikai 4,73 litri uz 100 km. Faktiski tikpat, cik būtu vidējam vai palielam dīzeļauto - Pasātam, A4, Volvo-V70.
Nu nezinu gan. Izmēģināju maršrutā Daugavpils - Vecumnieki savu 1.4 TSI. Pie 150 km/h patēriņš 7,2 litri. Stipri šaubos vai pēc parametriem līdzīgais 2.0TDI spētu būt ekonomiskāks.
Es noraidu apgalvojumu, ka Honda-Jazz ir mazauto. Jaunajā paaudzē tam salons ir pat plašāks kā daudziem kompaktklases auto, un bagāžnieks ir kompaktklases hečbeka līmenī.
Nevajag salīdzināt krāniņu ar pirkstu,mazauto paliek aiz vien lielāki par saviem priekštečiem bet mēs ar tevi varētu salīdzināt kam vairāk vietas autiņā kaut gan mans auto nemaz tik liels neizskatās salīdzinot ar citiem miniveniem.
Šovakar sanāca izbraukt arī ar savu nesen pirkto Jazz, ar kuru ikdienā mazus attālumus pa Olaini braukā sievasmāte. Vidējais datora uzrādītais patēriņš bija 7,6 l/100 km. Pēc uzpildes aizbraucu uz Rīgas centru un tad atpakaļ. Pa šoseju braucu 105 km/h. Pa Salu tiltu 80, bet citur - 60. Tas pēc spidometra nevis GPS. Braucu nedinamiski, sastrēgumu nebija. Vidējo patēriņu kompis rāda 5,6 l. Droši vien pēc bākas metodes kādi 6 l sanāktu. Motors neliekas skaļš, bet CVT kārba ir lēnīga. Var jau slēgt S režīmā, bet tad patēriņš droši vien x 2 būtu. Kopumā ir nobraukti 670 km. Vēl smaržo pēc jaunas mašīnas. Joprojām patīk. Katrā ziņā jaunā Jazz ar CVT kārbu degvielas patēriņš ir mazāks kā 2005.gada ar manuālo kārbu.
Es pēc Budapeštas brauciena varu teikt, ka borta kompis rāda patēriņu par 8-10% mazāku nekā patiesībā. Tātad, ja Tev rāda 5,6 litrus uz 100 km, tad patiesībā ir 6,0-6,2 litri uz 100 km.
Esmu nomērījis arī kilometru rādītāja kļūdu pēc Lietuvas bāņa kilometru stabiņiem. Nobraucot 20 km pēc stabiņiem, skaitītājs saskaitīja 20,29 km. Tātad skaitītājs rāda par 1,45% vairāk. To visu ņemu vērā, lai aprēķinātu vidējo benzīna patēriņu.
Tas jau biku par traku,aitas var skaitīt nevis stabus.Vari mēģināt bākā liet degvielu ar mērtrauka palīdzību,es pat teiktu mēģeni vajag.Bet vel ir citi faktori,pretvējš jeb pa vējam.Piemēram Rīga-Sigulda tu brauc pret kalnu kaut gan tu to nemani.
Stabiņi tiek likti pa ideālo līniju, braucot ar mašīnu, tik taisni nekad nenobrauksi, ja vēl gadās kādu apdzīt slaidā līkumā pa ārmalu, tad vispār visa matemātika kaķim zem astes
Ja gribi ideāli precīzus datus par patēriņu, neaizmirsti pierakstīt arī, par cik milimetriem, desmitdaļām, simtdaļām, mikroniem utt. nodilušas riepas, tas arī iespaido odometra rādījumu.
Pāris gadus atpakaļ, regulāri braucot ar velosipēdu pa klaipēdas šoseju, novēroju interesantu anomāliju - velosipēda spidometrs, kurš ir precīzāks par mašīnas spidometru, jo atšķirībā no mašīnas spidometra, tam var piekasīties un kalibrēt ripuļa apkārtmēru centimetros - braucot regulāri vienu un to pašu maršrutu no nīcas uz liepāju, kaut kas ap 20 km, rādīja ka viens virziens sanāk ~200m garāks par otru - vienīgais loģiskais izskaidrojums - virziens uz liepāju ir lielākoties pa labi, pa iekšmalu, kamēr virziens uz nīcu ir lielākoties pa kreisi, pa ārmalu - nu un ar velosipēdu, protams, tiek braukts pa asfalta malu, tāpēc tam tā atšķirība ir vēl lielāka.
Vairs neatceros kāpēc, bet toreiz izdarīju secinājumu ka laikam tie stabiņi ir tikuši mērīti gar iekšmalu.
Kā man patīk plaša profila ,šķibs līks b3 speciālista , viedoklis
Par hondām .
Ak tad jaunajām arī degvielas patēriņa rādītājs irš kā zariņgovs . nekas nau mainījies
Nez kā hondas variātoram ar dzīves ilgumu - man īsti nepatīk ka Honda atsakās no īstiem automātiem .
JUKE 1,6 CVT , ''atvērās'' pēc 10,5kkm un ,kas īpatnēji, AVG iekš tāfeles , neatšķiras no faktiskā . tsk LPG ??!!
Interesanti vai honda paredz CVT apkopes -eļļas un filtra maiņu ? Nissan LV dīlerdibenroķi uzskata ka tur esot lifetime....netā gan var lasīt ka,nekopts CVT , ap/pie 150kkm nobraukuma aiziet pa skuju taku . Es ,savam JūkaCVT, pie 50kkm nomainīju eļļu un filtru . Rekomendēju Jaziem arī to piekopt , ~140eur apkope nau ~3-4keu par jaunu CVT Un noteikti uzsildiet CVT - tur tas ir vēl svarīgāk nekā ''normāliem'' automātiem .
Man patīk ka tev patīk. Es vienkārši pārāk labi zinu borta kompja darbības principu - motora vadības bloks izrēķina momentāno cilindros nonākošo degvielas daudzumu, padod attiecīgu signālu borta kompim, kurš tad pieliek klāt laiku un attālumu un sarēķina savus ciparus. Tātad, ja motora vadības bloks sarēķinātu pārāk mazu degvielas daudzumu, sanāk ka šis reāli gāž iekšā vairāk degvielas nekā vajadzētu - bet par brīnumu atgāzēs ierakstās - bet ja borta kompis ir speciāli uztaisīts neprecīzs - kāpēc vēl neviens nav naksuj iesūdzējis vismaz kādu autoražotāju par to tiesā? Amūrikā varētu izdrāzt hoķ to pašu hondu ka maz neliekās...
Tikmēr es neesmu palaidis garām faktu ka pie mums pārbaudes DUSos atrod ka sūkņi pa lielam kļūdās uz atļautās kļūdas robežas - uz mazuma pusi, protams - forumu lielie borta kompju špeciālisti gan nez kāpēc to regulāri piemirst...
Jo mazāka caurplūde, jo lielāka iespēja "atliet" vairāk. Rīgā tantiņas atver aukstā vai karstā ūdens krānu uz minimālu "tecēšanu" un skaitītājs negriežas vispār. Esmu pats pārbaudījis. Var tecināt kaut visu dienu un nemaksāt neko. Līdzīgi varētu būt benzīntankos. Būs kādreiz Nestē japamēģina.
Par apkopēm neesmu interesējies. Domāju, ka par kādiem 100 000 km vairāk es ar šo Jazz nebraukšu. Un tas jau ar lielu rezervi. Plānoju, ka vidējais gada nobraukums būs 5-6 tūkst.km.
Honda Jazz 2017 dzīvē, atsauksmes
Gribu uztaisīt tēmu līdzīgi kā GB12 par savu Honda-Jazz avatarā redzamajā krāsā.
Pagājušas 12 dienas, kopš nopirku šo ārkārtīgi skaisto auto. Mašīnai ir 1,3 litru četru cilindru benzīna motors ar 102 zirgspēku maksimālo jaudu. Ātrumkārba sešu pakāpju manuālā. Par motora uzvedību vēl pāragri spriest, jo motors nav ,,atvēries,, . Tas notikšot pēc dažiem tūkstošiem nobrauktu kilometru, bet tagad ir nobraukti 772 km.
Viena lieta, kas nav tik laba, kā gaidīts, ir trokšņu līmenis. Ceļa trokšņi šosejas ātrumos ir palieli. Varbūt vaina ziemas riepās Pirelli, kuras aiz neuzmanības nopirku 2014.gada DOT2014? Škoda-Fabia ir klusāka. Lai gan dažādos avotos raksta, ka arī Hondai esot pieņemama skaņas izolācija:
www.carwow.co.uk/news/all-new-honda-jazz-first-drive-0224-2133
Uzmanību piesaistīja šis teikums:
The new Jazz is more refined than the old one, mostly because extra sound deadening behind the engine has reduced the amount of noise transmitted into the cabin. Although Honda believes the Jazz lets less wind and road noise in than any competitor, it doesn’t seem noticeably better than in a Fiesta.