Kopš izgudrotas citādas spuldzes nekā H4, viņas deg pastāvīgi un neatkarīgi.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Kopš izgudrotas citādas spuldzes nekā H4, viņas deg pastāvīgi un neatkarīgi.
Tā īsti nesapratu, ko tas nozīmē. Jautājums bija vai ir jādeg tuvajām, kad ieslēdzu tālās. Jo manā gadījumā ieslēdzot tālās deg tikai tālās - tuvās izslēdzas. Gribētos takā gaišāk lai ir.
Lai gaišāk būtu, lētākais variants ir ielikt kautkādas +50 vai +100 spuldzes (Osram, Philips). Es savējam auto ar +50 spuldzēm reāli dabūju klāt kādus 4 metrus. Pēc tam skaties kāda ir lēca, kāds ir luktura stikls. Dezināt visas sliktās spuldzes sliktos lukturos neko nedos.
Lētākais? Īstermiņā varbūt, un tikai tāpēc ka izmanto servisus. Man golfam salikt resnus vadus un relejus izmaksāja tik, cik viens nakts lauzēju pāris, bet rezultātā bezfirmas spuldzes dod to nakts lauzēju efektu.
>Man golfam salikt resnus vadus un relejus izmaksāja tik, cik viens nakts lauzēju pāris
Kaut kas tāds jādara tikai 80. gadu beigu ražojumiem. Pārējiem gaismas tāpat ir uz relejiem un ja ir zudumi, tad ne jau vadu resnumā, bet kontaktos.
Tiešām? Atkal dzīvojam uz planētas "kanibāls265", kur viss notiek savādāk nekā uz planētas "zeme"? Paskaties šī gadsimta mašīnu shēmās, tādās kurās ir redzams vadu resnums - atklāsi ka vadu resnumi ir tie paši kas pirms 30 gadiem, vietām vēl tievāki - kā reiz tam pašam mk2 golfam diezgan daudz kur lietoti resnāki vadi nekā mk3. Palūrot, piemēram, B6 audī, kam jau ir lampu kontroles bloks, shēmās, tur redzami tie paši 1,5 kvadrāti kas vecajām mašīnām - varbūt blociņā ir releji, bet vadi joprojām tievi.
Un par vadiem - atšķirībā no planētas "kanibāls256", kur visiem vadiem ir supravadītspēja, uz planētas "zeme" mašīnās lieto kapara vadus, kuros ir zudumi. Es tur pārāk neiedziļinos, bet nu - savulaik zināms elektroniķis izrēķināja ka B3 audī ar dzimtajiem 1,5 kvadrātiem līdz labajam lukturim - vads iet gar kreiso lanžeru un tālāk pāri priekšai - notiek tīri 1,2 voltu zudums dēļ vadu resnuma.
Par tev mīļajām japāņu lamatām domāt nemaz negribas, kaut gan - atšķirībā no rumāņiem, japāņi ekoniju izveic ar aprēķinu, un tāpēc tie nožēlojamie, bet vēl ciešamie 1,5 kvadrāti priekšas lukturiem tur pat ir.
Mērījis esmu dažādiem japāņiem un nekāda sprieguma krituma nav, rāda tikpat cik uz akumulatora arī pie slodzes un darbojoša motora. Štekeri gan parasti jau ir pašvaki. To tak elementāri var pārbaudīt pieliekot vadus pa taisno vai ir vispār manāma atšķirība un vērts tur ko mainīt. Nu jā audiofīli arī maina velk zelta vadus, lai ausīm siltāk, tas nekas, ka atšķirība nekāda, bet pašam ap sirdi labāk.
Laikam mēri ar spuldzīti, nevis ar multimetru, ka tādi fantastiski rezultāti. Man ar relejiem un resniem vadiem pie 14,2v uz aķa ir 13,7v uz kreisās puses spuldzēm - labajai pusei grūtāk pieiet, tur droši vien ir bik mazāk. Štekeriem gan nav nekādas vainas, tos vācieši prot uztaisīt.
Šoreiz runa nav par spūldžu izvēli. Gribēju, lai kāds apstiprina manas aizdomas, ka tā nav jābūt, ka ieslēdzot tālās tuvās pazūd. Redziet iepriekšējais saimnieks autiņam ir purniņu mazliet pamīcijis, un kautkā saķipinājis visu atpakaļ. Domāju vai tik nav kāds relejs, vai kas cits nepareizi saslēgts.
Var būt abos veidos. Kā jābūt - jāskatās papīros. Vai uz kādas , tieši tādas pašas mašīnas.
Ā, nu ja purns ir ticis pārlasīts, tad tur varētu būt cits stāsts - sākotnēji bijuši reflektora lukturi ar H4 spuldzēm. Bija tam modelim, feisliftam, tādi lukturi vēl pieejami?
Būs vakarā jāmēģina, varbūt izdodas izrakt tik jaunas mašīnas elektriskās shēmas, ja izdotos, varētu paskatīties, kā šitam tā lieta mainās - ar kādu tiltu drošinātāju kastē, jeb tur tāpat kā pieklājīgākiem modeļiem, ir lukturu kontroles bloks, kuram tad atliktu tikai piekodēt šitos lukturus...
Bija bija, bāzes versijā nāca ar reflektoru, par papildus naudu vai krutākā komplektācijā ar lēcām.
Iesit savu win nummuru kādā no dekoderiem un gan jau būs raksīts kādam lampām jābūt.
Viņš jau nav skaidri izteicies kas viņam vispār par gaismu.
Ja ņemt salīdzinoši ar to gadu Audi, tad ar reflektoru nāk "budžeta" variants ar halogen gaismu (H7 vai agrāk H1).Ja ir xenons, tad lēca ir 100%,bet jautajums vai tas ir bi-xenon.Ja ir bi- tad stipri iespējams, ka tālo gaismu tur rada tā pati viena xenona spuldze, kura tuvo.Turklāt, ļoti ticami var būt, ka šādā gadijumā tā atsevišķā tālāsgaismas halogenspuldze darbojas tikai uzmirkšķināšanas režīmā.Lai kko pārtaisītu, tur ir krietns elektronisks gimarojs.Kur nu tur viņš figu atradīs pēc vin numura un figu tur pats kaut ko sapratīs vai bez kompja un saprašanas kko pārtaisīs.
Kurš pateiks, kā pareizi jāpieslēdz dienas gaitas lukturi, un, vai pats vispār drīkst uzstādīt, ja neparedz rūpnīca. Daudzi salikuši tādas karikatūras, ka par dienas gaitas lukturi saukt ir grūti.
Uzstādīt drīkst, strāvas patēriņš ir niecīgs. Jāpieslēdz akumulatoru baterijai tik un tā. Izvēlies labskanīga nosaukuma firmas produktu.
Uzstādīt drīkst, fizisko novietojumu skaties noteikumos par TA likumi.lv/ta/id/88101-noteikumi-par-transportlidzeklu-valsts-tehnisko-apskati-un-tehnisko-kontroli-uz-celiem No elektriskā viedokļa - jāizslēdzas ieslēdzot tuvos vai tālos. Visvienkāršāk to realizēt ar pārslēdzošu releju dienas gaitas barošanas ķēdē , vadība no gabarītiem, tad gan izslēgsies arī pie miglas, bet tas nav pārkāpums. Pašām lampām jābūt ar RL marķējumu. Gaismas stiprums standartā ir ļoti plašā diapazonā, tāpēc vārgākie eksemplāri spilgtā saulē var būt vājāk redzami (bet, tas nenozīmē ka nelegāli).
Par starmešu spuldzēm - H4 vienlaicīgi spīdēt abi kvēldiegi drīkst tikai īsu brīdi - pārslēgšanās laikā un mirkšķināšanas laikā. Citādi tiks pārsniegts atļautais temperatūras režīms spuldzei un, visticamāk, arī automobilim pieļaujamais strāvas blīvums attiecīgajos vados.
Par dienas gaitas spuldzēm - parasti tām ir 3 vadu pieslēgums - pluss, masa un gabarīti. Tās ieslēdzas pašas, ja sprieguma starpība starp plusu un masu sasniedz normālas lādēšanas spriegumu (lasīt - motors darbojas un ģenerators lādē), nodziest, ja spriegums nokrīt. Ja tiek ieslēgti gabarīti - šie lukturi nodziest neatkarīgi no sprieguma (pārāk spilgti naktij). Daži no tiem ieslēdzas puskvēlē - tātad drīkst lietot arī naktī.
Visus tos liekos hlamus noraut nost un mazākās neatbilstibas gadijumā sodu pec pilnas programmmas, TA uzliimi miskastē un jaunu likt iet par 3x cenu..
Tak jau tie ķeneri jau pilnīgi afigeļi- tagad skatos ne ta ka DRL, bet tās debilās diožu joslas uz tālajiem utt jau tagd katram otrajam pundurasam priekšā un pakaļā karaajas.Mašina hlams, riepas zemenes un katra citāda, bremžudiski nodiluši un sarūsējuši, paši lukturi netīri un apsūbējuši un vel 10 svarīgas lietas viss/ir/slikti, abet lūk shitiem debiiliem pribambasiem nauda un laiks pēkšņi atrodas atlikulikām
Tev traucē? Atšķirībā no kreisajiem xeoniem tās diodes nevienu nežilbina. Reāli žilbina tikai džipveidīgo oriģinālie DRL pārējo braucēju acu augstumā, 99% aftermerketa ir daudz vārgākas.
JAĀ, MAN TRAUCĒ. Reāli traucē attieksme un sevis izrādīšana uz citu rēķina.Esmu galēji agresīvs pret šo tēmu. To visu parasti lieto dažādu rangu pi- asi un āksti.Te vel tagd iziesim testus un analīzi- kam tur džipam un kam nedžipam un kam tur vel kkādam hlamam un kurš tur pats inženieris un kko kaut kur "pareizajā" caurumā iebāzis vai no īstās puses ieskrūvējis un vel viskautko attaisnosim un izvērtēsim individu(an)āli.. Paskatamies ja kas uz ielas notiek- katrs vispār brauc kā grib un tiem tur prasīgajiem TA inženier/ākstiem viņi vienkārši uzliek kluci uz galvas- tikko aiz stūra aizbrauc, tā skrūvē klāt ko tik grib un bāž kur grib un kādas lampas tik vēlas.Neviens neko nekontrolē, ir ok. Ziemā pāris pundurasus noķēra, vienu hlamu LT nofočēja ar diožu rindu uz jumta. Un tas arī viss, ķeksīts pievilkts, nauda pārbaudes organizēšanai veiksmīgi iztērēta,darba redzamība izbazūnēta pa visu LielValsti.
Mans novērojums. No LED virtenēm jēga ir tikai: 1) oriģinālajām, ražotāja aprīkotajām; 2) pirktās zināmu zīmolu, kā Osram, Hella u.c. - lieliska gaismas atdeve, nekas nežilbina utt. Lētā Ķīna ir tāds blāvs mēsls, no kā jēgas nekādas. Saimniekam lepni liekas, ka spīd, taču citiem uz ceļa nekas īsti redzams (pamanāms) nav. Tādus vajag ārstēt gan
Nu bac, cilvēki galīgi acis izskatījuši? Es sāku braukt laikā kad nekādas obligātas tuvās nebija, ja nevar dienā mašīnu redzēt ir pie ārsta jāiet, ne gaismas jāslēdz! Gaismas noder pustumšā laikā,kad arī blāvās spuldzes redzēs.Citādi tāds LV auto aizbrauc 2 valstis uz dienvidiem, un metas taisīt avārijas! Jo atradis skatīties uz ceļa, tik uz lampām!
Problēmas sākas kā reiz, kad ne visiem deg. Kādreiz tas bija mijkrēslī un sliktas redzamības apstākļos, kad viens jau ieslēdz citam liekas vēl gana gaišs. Tādā ziņā gaismas 24/7 ir laba liet, bet ja sāk likt ķīniešu diodes, tad zūd visam pasākumam jēga.
Man ieinteresēja msh piemērs par sprieguma kritumu:
"savulaik zināms elektroniķis izrēķināja ka B3 audī ar dzimtajiem 1,5 kvadrātiem līdz labajam lukturim - vads iet gar kreiso lanžeru un tālāk pāri priekšai - notiek tīri 1,2 voltu zudums dēļ vadu" ( 1.2V , tā par daudz ) Zinot vara īpatnējo pretestību , nav grūti aprēķināt sprieguma kritumu pēc oma likuma. Pie kam ir online kalkulatori, kas lielāko daļu darba veiks jūsu vietā. Tātad spuldzes jauda, piemēram, 100W, strāva būs: 100W/12V=8.33A, vada garums 2m, šķērsgriezums 1.5 mm2, pretestība 0.0224 omi , sprieguma kritums U=IR, 8.33*0.0224=0.186V, aptuveni 0.2 V, lietotais kalkulators owenduffy.net/calc/WireDcResistance.htm
Kanibaals rakstīja: H4 spuldze ir tāpati HB/9003 spuldze, kas ASV tirgum, tā kā ja nemaldos ir auto kam deg abi kvēldiegi. Vismaz uzmidžinot toč tiek iedegti abi.
Protams ka pamirkšķinot deg abi - ražotājam tak jānodrošina lai tie tuvie nemirgotu, tāpēc pamirkšķināšanas režīms ir tāds. Man tikmēr golfam ir raujamais lukturu slēdzis - pie ieslēgtiem tuvajiem, kloķi paraujot uz sevi, papildus tiek ieslēgti tālie, un kad kloķi atlaiž, izslēdzas tuvie, un otrādi.
imzz rakstīja: Man ieinteresēja msh piemērs par sprieguma kritumu:
"savulaik zināms elektroniķis izrēķināja ka B3 audī ar dzimtajiem 1,5 kvadrātiem līdz labajam lukturim - vads iet gar kreiso lanžeru un tālāk pāri priekšai - notiek tīri 1,2 voltu zudums dēļ vadu" ( 1.2V , tā par daudz ) Zinot vara īpatnējo pretestību , nav grūti aprēķināt sprieguma kritumu pēc oma likuma. Pie kam ir online kalkulatori, kas lielāko daļu darba veiks jūsu vietā. Tātad spuldzes jauda, piemēram, 100W, strāva būs: 100W/12V=8.33A, vada garums 2m, šķērsgriezums 1.5 mm2, pretestība 0.0224 omi , sprieguma kritums U=IR, 8.33*0.0224=0.186V, aptuveni 0.2 V, lietotais kalkulators owenduffy.net/calc/WireDcResistance.htm
Es tikko izrēķināju ar vienu citu, un tur bija divreiz lielāks zudums. Jebkurā gadījumā garums ir jūtami lielāks, un man nav pamata ticēt ka cilvēks, kurš pelna maizi ņemoties ar elektroniku [specialitāti nezinu, tik zinu ka bijušajai mašīnai pats uzbūvēja un saprogrammēja otrās paaudzes gāzes vadības bloku un ļoti nopietnā līmenī cērt auto elektrību, lai arī tā ir tikai piepelnīšanās] nemācētu izrēķināt.
Jebkurā gadījumā ir graujoša starpība starp normāļu standarta konfigurāciju un uzlabotu slēgumu - minos, kaut kad rudenī viens paziņa atbrauca pie manis ar B4, sūdzoties ka lukturi blāvi - paskatījos, pamērīju, īsti nav kam piekasīties, bet nu uz spuldzēm bija kaut kas uz 12 voltiem. Man tikmēr halogēnspuldžu nominālais spriegums...
Ir viena banāla viltība, kvēldiega spuldzes tiek rēķinātas uz konkrētu spriegumu. Parastās auto halogēnās - uz 13,2V.
Turklāt ir otra viltība - jebkurai kvēldiega spuldzei parametri ir ļoti atkarīgi no sprieguma. Citāts no wiki: palielinot spriegumu par 5%, spuldzīte būs 15% spožāka un izdegs divreiz ātrāk.
14V/13.2V = 106%, starp citu
Vispār halogēnam ir norādīti divi spriegumi - nominālais mūža ilgums pie 13,7 [kuri man ir], un nominālā gaismasspēja pie bik zemāka sprieguma, neatceros cik. Pie tā ka nobraucot ar to mašīnu 23 tūkstošus, no tiem 18 kopš tur ir resni vadi un releji, esmu nomainījis tikai vienu lielo lukturu spuldzi, un to pašu izvilku detaļu noliktavā no kaut kāda šrota luktura, atliek secināt ka pārkvēlte tur nenotiek
Tuvās un tālās gaismas.
Sveiki! Man ir 2013 gada Škoda Fabia. Jautājums man sekojoš. Vai ielēdzot tālās gaismas, tuvo gaismu lukturiem ir jāizdziest, vai tomēr jāturpina degt vienlaicīgi ar tālajām? Ja mēģini uzmidžināt, tad deg gan tālās, gan tuvās kopā. Lukturi man ir ar lēcām un tuvo un tālo gaismu spūldzes ir atsevišķas - nav divi vienā.