Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Ilons Masks, Tesla, Space X, utt.

viencexperc Reģ.: 13.02.2017

Nolēmu izveidot atsevišķu tēmu. Varbūt būs kādam interesanti padiskutēt.

Visi jaunumi, interesantas lietas.

 
1 2 3 4 5 6 7
WALA Reģ.: 19.06.2002
4 1 Atbildēt

Pilnīgi piekritu par 2 lietām -

1) ka publikacijas ir šausmīgi "polarizetas" un bieži bez jēdzīgas analīzes un atsaucēm uz citiem pētijumiem, ka ari bez loģiskas secinajumu un pieņēmumu ķēdes

2) ka EV akumlatoru ražošanas raditais izmesu apjoms, un krekinga procesa raditais co2 apjoms ir liels noslēpums, un tas nav nejauši ! (visi petījumi ko esmu izracis, un kam sliecos ticet būtiskaja sadaļa satur vairāk pieņēmumu kā man labpatiktu tyr redzēt).

Iespējams ka tiek gaidīts brīdis kad tas viss kļūs par tautai "sagremojamu" lielumu, jo jau pats fakts ka operējam ar grami uz kilometru, litri uz 100km, Btu, kW un tamlīdzigi skaidri parāda ka info nav "vidējam Džo" paredzets ...

msh Reģ.: 16.04.2007
2 0 Atbildēt

viencexperc rakstīja: 1 litru nevien neražo. Atdzen tūkstošiem barelu un viņus tur apstrādā. Tad izrēķina co2 uz litru benzīna.

Elementāri. Tikai benzīna ražošanas laikā rodas arī citi produkti - eļļa, dīzelis, gāze, utt. Un es nezinu, vai tas tika izrēķināts ( bet diezin vai) Ja tu vari sarēķināt cik konkrēti no tā visa co2 ir tieši benzīna vai dīzeļa daļa, - parēķini.

Bet tāpēc skaļi brēkt, cik co2 sanāk akumulatoru RAŽOŠANAS laikā, bet nepieminēt, ka arī dīzelis tiek ražots... "aizmirst"...

Un pat attēlos redzams, ka tas dīzelis nav pats ekonomiskākais ( enerģijas ziņā) naftas produkts

p.s.

šī frakciju caurule nav vienīgais instruments. Pirms tam izmantojas tīra elektrība, un pēc šīs caurules notiek otreizējā apstrāde.

"Bet tāpēc skaļi brēkt, cik co2 sanāk akumulatoru RAŽOŠANAS laikā, bet nepieminēt, ka arī dīzelis tiek ražots... "aizmirst"... "

Vai tad viņš aizmirst? Tu šobrīd vienkārši salīdzini pirkstu ar krānu - vienas mašīnas DEGVIELAS ražošanas ceļā radušos izmešus gribi salīdzināt ar otras mašīnas RAŽOŠANĀ radušos izmešus. Ja gribi salīdzināt akumulatora izmešus ar kaut ko dīzelim - salīdzini ar oglekļa dioksīda izmešiem kas rodas izkausējot 100 kilogramus alumīnija.

Degvielas ražošanas procesā radušies izmeši ir cits stāsts - bet nu nevarētu teikt ka rokot ogles vai urbjot gāzi tie nerastos, par propelleru vai saules paneļu ražošanu nerunājot...

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
3 1 Atbildēt

Ilons Masks bija Vācijā, bet pirms braukšanas uz mājām tikās ar VW direktoru. Mediji raksta, ka viņi ļoti bieži tiekas un sazvanās. Pat izvirza versijas, ka tomēr varētu sadarboties. Atcerēsimies, ka reiz VW jau gribēja nopirkt Teslu.

Bet šoreiz ir runa par sadarbību nevis pirkšanu un pat tad - mazs varbūtība. Tesla jau sadarbojās gan ar Toyota, gan MB, bet tad tā nemaksāja 400 miljardus...

Un otra ziņa - tesla grib atvērt dīlercentru Horvātijā. It kā ziņa nav neko īpaša, bet rozīnīti piešķir fakts, ka Nikola Tesla dzima Horvātijā... Un tas ir simboliski, ka tesla atgriežas dzimtenē... Masks teica, ka Nikola lepotos...

BET joks tāds, ka Nikola dzina nevis Horvātijā, bet Austrijas impērijā. Un viņš bija SERBS, tātad dzimtene ir Serbija, nevis Horvātija.

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
2 0 Atbildēt

Audi valdes priekšsēdētājs Markus Duesmann izteicās, ka Tesla elektroauto industriju ir apsteigusi par 2 gadiem.

Pārsvarā programmnodrošinājumā un autopilotā.

Kā piemēru vēl minēja, ka tesla sākotnēji tika būvēta kā elektroauto, bet citi ražotāji pārbūvē iekšdedzes dzinēju auto uz elektriskiem, tāpēc nevar izmantot tik daudz akumulatorus.

Un tāpēc audi ir izveidojuši projektu "Artemīda".

Tajā viņi dod brīvību inženieriem un ar minimālu birokrātiju. Praktiski būs kā startaps.

Bet tesla bez projectu road runner ( jaunas baterejas, kuru cena 100 dolāri par kilovatstundu, garantija miljons jūdzes) jau darbojas darbu citā projektā - tesla Palladium.

Nav skaidrs ko viņi tur dara, bet tas ir ļoti slepens. Un tajā tiks iesaistīti jaunie akumulatoru bloki un jaunā transmisija priekš trīs motoriem. Tā būs daudz jaudīgāka un efektīvāka, bet konkrēti cipari netiek minēti. Viens darbinieks izpļāpājās, ka projektā tiks izmainītas arī virsbūves.

Žurnālisti min variantus, ka elements pallādijs ( tesla Palladium projekta nosaukums) atrodas iekšdedzes dzinēju auto katalizatoros, un ka tas būs "spļāviens sejā", tas ir - sagraus iekšdedzes dzinēju auto. Jo pallādija cena strauji pieaug, un līdz ar to pieaugs cena uz atgāžu sistēmām.

WALA Reģ.: 19.06.2002
4 0 Atbildēt

Pasaules iekarošana vēl ne vienam nav bijusi pa spēkam, diezin vai Maskam tas izdosies.

P.S. Bet Tesla vērtība IMO ir pārspīlēta tāpat kā viņu tehnoloģiju portfelis, un es katru gadu lasu, par kādu mega cool kompāniju IT nozarē, kuru kāds ir pārpircis un pēcāk šausmīgi nožēlojis, jo izņemot varbūt klientu bāzi ( un arī tas reizēm ir bijis uzpūsts) , kompānija tikai uz papīra izskatījusies labi … Tā ka piedod par manu skepsi arī šajā jomā …

P.P.S. Un cita starpā - es iekšdedzes dzinēju pieredzi uzskatu par 10x pārāku par jebkuru autonomas braukšanas fufeli. Es saprotu kam to "mēslu" vajag, taču es tai neticu, t.i. tā ka pilnīgi un galīgi neticu, lai cik labu to kādam arī neizdotos izveidot.

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
1 1 Atbildēt

Visvairāk tas veicās šļupstētājiem.

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
0 1 Atbildēt

Masks atkal muld par revolūciju auto ražošanā. Viņi iegādājušies lielāko presi pasaulē, un tagad visa auto virsbūve sastāvēs tikai no dažiem gabaliem ( ja sasitīsi spārnu, vajadzēs mainīt pusi mašīnas). Šo lietu Tesla patentēja pagājušajā gadā.

Gigafabrikā Berlīne, tādas preses būs veselas trīs.

plusi - ražošanas izmaksas būs daudz lētākas un ātrākas, mīnuss - tikai jau minētais, kas skars patērētāju, nevis ražošanu.

Tāpēc Teslu cena Eiropā nokritīs ( arī jāatņem transportēšanas un nodokļu izmaksas, jo līdz šim Teslas uz Eiropu veda no ASV.)

msh Reģ.: 16.04.2007
3 0 Atbildēt

Tu neesi īsti sapratis kā šī izmaiņa ietekmēs gala lietotājus - remontu iespējas tas neietekmēs nekā, toties vērtība tādai teslai kritīsies jūtami ātrāk un KASKO droši vien attiecīgi būs augstāka cena. Neviens nemaina "pusi mašīnas" ja vien puse mašīnas nav nošķilta - priekš tam eksistē remontgabali.

Šaubos gan ka šī izmaiņa ļoti daudz ko palētinās, ja palētinātu, tad fords droši vien savas kastes tā ražotu.

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Neskatoties uz mēģinājumu sniegt pozitīvas ziņas akcijas drusku "nogāzās":

www.theregister.com/2020/09/23/tesla_future/

Damn Reģ.: 07.12.2003
1 0 Atbildēt

Tāpēc, ka nekas "uh ah" tie jaunumi. Vidusmēra, iespējamajam klientam, neko neizsakoši. Vismaz tuvākajos 3-5 gados.

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Drīzumā tiks izveidota publiska AS ar 2.4 miljrd. USD pamatkapitālu elektroauto uzlādes punktu izveidei. ( Galvenā kompānija jau darbojas nozarē, bet ne kā publiska AS) ASV, protams, bet viņi cer uzstādīt uzlādes punktus arī Eiropā un pelnīt ar to, turklāt drīz.

Electric vehicle charging network ChargePoint to go public at $2.4 billion valuation

“The EV charging industry is accelerating and it is expected that charging infrastructure investment will be $190 billion by 2030,” Switchback Chief Executive Scott McNeill

It includes $225 million from Baillie Gifford, Neuberger Berman Alternatives Advisors and other institutional investors. Baillie Gifford is one of the largest shareholders in EV segment leader Tesla Inc TSLA.O.

ChargePoint operates more than 115,000 charging ports globally

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Te redzku Tesla ( un ne tikai) saka ka Trumps ar saviem Ķīnas importa tarifiem bremzē attīstību, un labāk lai savus tarifus "iebāž" vienā vietā :

www.theregister.com/2020/09/24/tesla_chine_lawsuit/

Volx Reģ.: 22.11.2018
0 2 Atbildēt

Es jau izteicu minējumu par Berlīnes fabriku, ka Tesla drīz ražos lētākus autiņus, kā analogi VW dīzeļi.

Gaidām Berlīnes zavoda atvēršanu youtu.be/b7k_dFDoFGg

WALA Reģ.: 19.06.2002
2 0 Atbildēt

Tesla nav gluži tā kompānija, kas nemēģinās uz "lohiem" pelnīt, domāju ka jams gaida kad valdībiņas sastutēs kādu labu "zaļpolitiku" lai EV labāk tirgotos ...

P.S. bet ņemot vērā reālo Tesla kvalitāti, cenai jau sen bija jābūt zem VW līmeņa !!! Šobrīd ir tipa tikai Just5 par iPhone cenu !

Volx Reģ.: 22.11.2018
1 2 Atbildēt

Tak sen jau viss sastutēts. Ja neskaita tādas mazvalstiņas, kā Norvēģijā un Īrija, tad Britu salās no 2030.g būs aizliegts tirgot iekšdedzes dzinējus. Ja jau šeit(Eiropā) nebūtu perspektīvas, tad jau nebūvētu tādu monstrozu rūpnīcu.

Uz Krieviju tak neviens elektro ražotājs neraujas, lai arī tirgus liels.

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
1 0 Atbildēt

bet ja PĒRK - kāda x dēļ būtu jāpārdod lētāk? Ja tu ceptu pīrādziņus, un tos vēl karstus visus izķērtu pa eiro gabalā - tu sāktu pārdot pa 50 centiem - lai pārdotu drusciņ vairāk gabalus?

Lētāk paliks, kad a) Tesla un VW lielfabrikas būs lielāko daļu kapitālieguldījumu atpelnījušas un/vai b) tirgū parādīsies vēl kāds spēlētājs.

Volx Reģ.: 22.11.2018
0 2 Atbildēt

Pērk? Kur tad tev pērk, ja no visiem pārdotajiem auto 2-3% ir EV? +Teslai vēl ve#anas izmaksas, tas jau tikai tajā pusē okeānam kaut cik pieņemama cena. Lai šitādu megafabriku noslogotu ir jākļūst par vadošo auto ražotāju Eiropā. Tieši tāpēc paredzams, ka Eiropā Teslas ražos lēti un tā vairs nebūs kkāda ekstra.

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
1 1 Atbildēt

Nezinu kā būs ar VW, bet tesla nespēj saražot pieprasījumu. Visu ko viņi izlaiž no rūpnīcas, uzreiz nopērk. Un daudzi pat rindā stāv. Laikam tāpēc smaidīgais rakstīja, ka pērk.

Volx Reģ.: 22.11.2018
0 1 Atbildēt

Taisnība, bet tas ir tāpēc, ka viņu pašreizējās rūpnīcas ASV ir tādi šķūnīši salīdzinot ar tradicionālajiem ražotājiem. Berlīnes fabrika būs lielākā ne tikai Eiropā, bet arī pasaulē. Loģiski, kad viņa izies uz pilnu jaudu, tad nepietiks, ka katrā ES valstī nopērk 2 % Teslas no visa tirgoto auto apjoma. Tur vajadzēs iekarot Vācijas, Francijas tirgus ar 30% no apjoma.

Volx Reģ.: 22.11.2018
0 1 Atbildēt

Pačekoju, līdz 2018.g. Tesla kvartālā ražoja aptuveni 25000 autiņu, gadā 100k. Jaunā rūpnīca Berlīnē plānota līdz 500k. Tagad, protams, ir arī rūpnīca Ķīnā un tie skaitļi aug, bet sanāk, ka Eiropā Tesla taisās ražot 5x vairāk, kā iepriekš saražoja priekš visas pasaules

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Tas protams, Masks ir visu izdarījis tik ļoti pareizi cik vien iespējams, gan kompānijas vārds visiem uz mēles un saistās ar ko innovatīvu un ar elektrību saistītu, gan arī mārketē pareizi, tas nekas ka taja visā problēmu vairāk kā suņiem blusu ...

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
0 1 Atbildēt

Teslas prezentācija. Rāda atskaiti, jaunās baterejas, utt.

Masks apgalvo, ka jau pēc trīs gadiem uz teslām cena nokritīs.

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
0 0 Atbildēt

Volx rakstīja: Pačekoju, līdz 2018.g. Tesla kvartālā ražoja aptuveni 25000 autiņu, gadā 100k. Jaunā rūpnīca Berlīnē plānota līdz 500k. Tagad, protams, ir arī rūpnīca Ķīnā un tie skaitļi aug, bet sanāk, ka Eiropā Tesla taisās ražot 5x vairāk, kā iepriekš saražoja priekš visas pasaules

2018 bija vairāk, www.statista.com/statistics/715421/tesla-quarterly-vehicle-production/

Volx Reģ.: 22.11.2018
0 1 Atbildēt

Nu, un ko es saku?

Ja uz pirkstiem jāskaidro, tad līdz 2018.g. Tesla bija tāds entuazistu pulciņš, kas stellēja kopā mašīnas. Tāpēc arī tāds pieprasījums, jo fiziski vairāk nespēja saražot. Pirmo lielo soli izdarīja atverot rūpnīcu Ķīnā, tagad būvē Teksasā un Berlīnē. Tāpēc cipari aug, parādās iespējas ražot plašam patērētāju lokam. Lai iekarotu kkādu vērā ņemamu % tad jāņem ar cenu.

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Nejaušs video, ar dažām Tesla klasiskām kvalitātes utml. problēmām ( principā jau nebūtiskām, tā ka Just FYI):

www.youtube.com/watch?v=wqFX9iCqDvc

iciks Reģ.: 29.05.2013
1 0 Atbildēt

WALA rakstīja: Nejaušs video, ar dažām Tesla klasiskām kvalitātes utml. problēmām ( principā jau nebūtiskām, tā ka Just FYI):

www.youtube.com/watch?v=wqFX9iCqDvc

Interesanti, kā tādā Vācijā, kur pat googles streetviews nav pieejams, uztver šādu visu pilsoņu filmēšanu? Ne jau visi, kas pietuvojas auto, ir zagļi un apskrūvētāji.

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
0 0 Atbildēt

Jaunā Teslas model S versija - Plaid, uzlika jaunu rekordu sedaniem trasē Laguna Seca - 1 minūte un 30 sekundes. Pirms tam model S nobrauca pa 1:36, bet lucid motors pārspēja - 1:33.

Tagad tesla atgrieza savu rekordu.

Nirburgringā apsteidza Porshe taycan par 30 sekundēm ( Teslai - 7:13, Porshe - 7:42)

Un model S Plaid tehniskie parametri ir sekojoši:

0-100 - 2 sekundēs

distance 836 km ( 520 jūdzes)

iespaidīgi.

Sākumā Masks solīja model S Plaid sākt tirgot no šī gada, bet kā vienmēr, tirdzniecība atcelta uz 2021 gada otru pusi.

Tesla sāk izmantot bez kobalta baterejas, un Ķīnā cena uz Teslām ir nokritusi.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Tā kā bāzies visur ar savu domu ka Tesla pārāka, te tev būs apraksts kāpēc tā notika, un pie reizes arī recepte tam ka Porše Taycan vēsi varētu pārsist Tesla rekordu ... ja tāds būtu noticis:

www.reuters.com/article/us-tesla-porsche-nurburgring-idUSKBN1WX1DL

P.S. Taycan rekordam ar standarta auto labs braucejs no malas var pietuvoties un ar Eagle F1 sacīkšu slikiem pat pārsist. Bet Tesla "varēšanai" ar Plaid pat pietuvoties būs ļoti grūti ...

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

BTW nejauši uzraku vienu interesantu lietu par autopilotu sistēmām ( tas ir no sērijas nemēģiniet labot auto paši) -

ja piekarei ir mainīta ģeometrija, teiksim tur citi pirksti, šarnīri vai diski un riepas, ir liela varbūtība ka autpilots ir jāpārkalibrē !!!

(raksts bija tieši par Tesla)

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
0 0 Atbildēt

Pasaules bagātākā cilvēka Džefa Bezosa kosmosa kompānija Blue origin veica veiksmīgu testu. Pacēla kapsulu, un tad nolaida.

Ieliku šeit, jo Blue origin ir SpaceX galvenais konkurents. Pagaidām katrs ieņem dažādas nišas, bet daudz kur intereses pārklājas.

Bet galvenais ir pavisam kas cits. Atdzīvinājās kosmosa sacīkste. Un tas ir daudz interesantāk.

ASV grib izsēdināt atkal cilvēkus uz Mēness, ( plāno, ka pirmaja lidojumā v2.0 būs bāba. Cipa- pirmā bāba uz mēness. ), plāno nogādāt pirmo moduli priekš Mēness bāzes, Marsa tēma, utt.

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
1 0 Atbildēt

Taisnības labad jāpiezīmē, ka galveno lomu kosmosa sacīkstē spēlē Ķīna.

Tā nosēdināja robotu, mēness tumšajā pusē, plāno izveidot savu orbitālo staciju, nosēdināt cilvēku uz Mēness...utt

Tāpēc ASV "pamodās"..

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 1 Atbildēt

Manā skatījumā tā atkal ir aukstākara līmeņa stulbošanās - ties tagad ar to nodarbojas bagāti uzņēmēji vismaz ASV pusē - līdz ar ko drusku saprātīgāks tas ASV modelis ir. Bet kamēr pēc kaut kā trencas kosmosā tikmēr piedirš planetu ka maz neliekas ... te tev nu bija jēga ieviets EV, vien raķete stundas laikā man šķiet nosvilina tika daudz cik EV nespēja izlīdzināt gada laikā ...

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
2 0 Atbildēt

Es uzskatu, ka tā ir daudz noderīgāka bagātnieku izklaide, jo tā nes tehnoloģijas, jaunus risinājumus, ko pēc tam var izmantot arī citās sfērās. Pluss, samazina kosmosa izmaksas, utt. Tas ir daudz labāk, nekā naudu izmest "labdarībās", "jahtās" vai kaut kādiem nevajadzīgiem projektiem.

Es pat nedomāju, ka tie bagātnieki ar to mēģina grābt naudu. Maskam galvenais peļņas avots ir Tesla, Bezosam - Amazon.

Tas drīzāk ir kā hobijs. Vai tieksme realizēt kādus savus bērnības sapņus. Lai gan spece x uz sponsoru rēķina nesēž... Pelna tīri normāli...

Tāpēc ja runājam par tādu sacīksti, tad es par. Daudz labāk, nekā uz nodokļu maksātāju rēķina...

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
0 0 Atbildēt

Par Blue origin nezinu, bet space x ir "izredzēto klubiņš". Neviens no malas pat vienu akciju nenopirks. Jo visi SpaceX investori ir atlasīti starp "savējiem".

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
0 0 Atbildēt

Vēl aizmirsu pieminēt trešo kosmosa kompāniju Virgin Galactic ar - Ričardu Brensonu priekšgalā.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Ciktāl tas ir ambīciju un sapņu piepildījums, tas viss ir forši un arī man simpātiski, bet kad run aiziet par satelitmerkaķošanos utml. sāncensibas lietām es to.vairs pozitīvi neskatos ... Nākotnei vajadzetu būt sadarbībā, bet atkal ir vēja izpūsti miljardi ...

Zemesgramata Reģ.: 14.08.2013
0 0 Atbildēt

Iespējams kosmoss tiek apgūts, lai no tā iegūtu derīgos izrakteņus, ja tādi tur ir.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Tas bija iepriekšēja "space race" mērķis, un gan jau ka Ķīna ar mēgina izlikties ka no tā ir jēga, bet par kārtu lielaka jēga ir resursu jedzīga izmantošanā un pārstrādē, bet jaunu resursu medīšana nozime to ka mēs ieaugsim mēslos , būs tads ka apokalipses scenarijs a la multene Wall-e utml.

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
0 0 Atbildēt

1) Tesla palielināja visiem modeļiem nobraucamo distanci ar programmatūras atjaunināšanu. Jaunā programma izmainīja dzinēju un klimata kontroles darbību. Padarīja tos efektīvākus.

Dažādiem modeļiem cipari dažādi, bet, distance palielinājās no apmēram no 20 - 50 km.

2) cena uz model S atkal samazinājās par 3000 usd.

Tad Lucid motors izziņoja cenas savam Air. ( Galvenais model S konkurents) - no 77 400 usd

Un Ilons Masks paziņoja, ka uz model S cena nokritīs vēl vairāk ( uz 69 420 ).

3) Spriežot pēc izziņotām vakancēm, Ostinā ( Teksasā), var secināt, ka tesla grib strādāt pie elektriskās stūres. Lai tā mehāniski netiktu savienota ar riteņiem.

Daudzās valstīs šī sistēma ir aizliegta...

Bet tas pats bija ar elektriskajiem spoguļiem ( kamerām), bet strādnieku sapnis (audi) tādu izveidoja.

4) publicēti oficiālie dati par teslas jaunajām baterejām:

4.1) 15 000 uzlādes-izlādes cikli ( vairāk kā 3.5 miljoni km)

4.2) ja baterejas Max izlāde 25-50%, baterejas degradācija praktiski nenotiek.

5.) HBO uzņems 6 sēriju filmu par SpaceX un Masku.

WALA Reģ.: 19.06.2002
3 0 Atbildēt

1) malači

2) Tātad cena bija un ir uzpūsta un arī modeļa popularitāte iespejams krīt ...

3) Īsti neredzu jēgu elektriskai stūrei, jo vienigais kas mainas ir pazūd stūres stienis, visas citas daļas paliek kā bijušas, un autonomiem auto, es joprojām neticu ...

4)Intersanti tikai ka te testi veikti, jo nu temperaturas u.c. izmaiņas reala dzīvē IMO pamatīgi maina šo rezultatu

5) Merčandaizings aizgājis, tagad visiem kļuvis intersanti piepelnities ...

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
0 0 Atbildēt

Otram punktam nepiekrītu. Elektroauto kļūst lētāki, jo daudz kas uzlabojas. Kaut vai, aplūko, kā izmainījās cenas uz Lion akumulatoriem.

Tas ir loģisks rezultāts. Vai gadus 5 atpakaļ VW id3 varētu maksāt tik, cik tagad? Nē.

Bet es pateikšu, ka cenas vēl kritīs.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Nu nez man jau.liekas ka tu kā maksāji premium par Tesla wannabe premiumu, ta ari turpini, kaut faktiski saņēmi tikai drusku sudigak saliktu Škoda, un tikai konkurence drusku "spiež". Un cik sapratu no EV apskatniekiem, ko noņem no pamatcenas to ar uzviju pieliek "fīču cenām".

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Budžeta TESLA jau izskatās reāls auto tuvākajā nākotnē

www.youtube.com/watch?v=v1OYhHg8AkU

Volx Reģ.: 22.11.2018
0 0 Atbildēt
imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

(Reuters) - Ilons Masks svētdien ( 21.dec )jautāja par iespēju Tesla Inc bilances ietvaros “liela apjoma transakcijas” konvertēt uz bitkoiniem, liecina Twitter apmaiņa starp Masku un labi pazīstamu digitālās valūtas aizstāvi.

(Reuters) - Elon Musk on Sunday asked about the possibility of converting “large transactions” of Tesla Inc’s balance sheet into bitcoin, according to a Twitter exchange between Musk and a well-known advocate for the digital currency.

www.reuters.com/article/us-tesla-cryptocurrency/teslas-elon-musk-asks-about-converting-large-transactions-to-bitcoin-idUSKBN28U0XM

Iespējams, šī interese ir viens no faktoriem, kas izraisīja neseno bitkoin vērtības celšanos virs 20 000 USD

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Ir amizanti, ka 2 lietas kas ļoti smagi atkarīgas no elektroenerģijas ( tajā skaitā to vērtība), viena paceļ otras vērtību no "tukša gaisa".

Interesanti, kad atkal pienāks biržas "atttīrīšanās laiks", jo nu šausmīgi izskatās pēc tā ka daudz patiesībā diezgan nevērtīgu "sūdu peld pa virsu".

P.S. Tas nav par Tesla, tas vairāk par bitcoin un analogiem, bet ir arī EV autobūves kompānijas kas ir tikai "preses purkšķi" vai tukša čaula .

imzz Reģ.: 27.02.2015
1 0 Atbildēt

Ir amizanti, ka 2 lietas kas ļoti smagi atkarīgas no elektroenerģijas ( tajā skaitā to vērtība), viena paceļ otras vērtību no "tukša gaisa".

Ja tu domā bitkoinu "rakšanu", tad tas taču nav galvenais , kas nodrošina bitkoina vērtību, tas ir tikai asprātīgs veids, kā uzturēt norēķinu tīklu.

Te galvenais apsvērums varētu būt vai nu dolāra vērtības krišanās pret reālām lietām to "piedrukāšanas" dēļ ( Ekonomiskā atbalsta paketes Covid sakarā ) vai arī Masks gaida kaut ko nelabu no Baidena ekonomiskās politikas.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

bitkoinu vērtība vispār ir tukšs gaiss, ja neņem vērā enerģijas patēriņu lai iegūtu 1 vienību.

bitcoin vērtība ir/tiek mākslīgi uzturēta, un ar bitkoinu tu neaiziesi pie lauksaimnieka un miltus, gaļu un olas nenopirksi, Tāpēc kriptovalūtas jēdzīgums ir tikai tiktāl cik ir vēlme darīt kaut ko, ko valsts precīzi nespēs izsekot.

Var stulboties un atbalstīt nākotni cik uziet, taču tas nemainīs pāris būtiskas lietas, valstis kontrolēs valūtas ( ph. kādas) kuras veidos būtisku tirdzniecības daļu, ar elektriskiem "tankiem" nav iespējams sakaut ienaidnieku, elektrība nav pieejama vispār ļoti daudzās vietās uz mūsu planētas, un pat tur kur ir "jaunā zaļā enerģija" ir tikai sauklis nevis realitāte!

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
1 0 Atbildēt

Bitcoin ir vēl viens akciju tirgus kurā spelēties bez vajadzības pēc banku iesaistes.

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Nu, kāpēc tu visu laiku to elektrību piesauc ? T.s. rakšana, mining ir tikai atlīdzība par "bankas pakalpojumiem". Galveno vērtību nodrošina tas, ka cilvēki pērk bitkoinus par reālu naudu, pieprasījums-piedāvājums, kā ikvienai precei.

“Yes. I have purchased over $1.3 billion in #BTC in past months & would be happy to share my playbook with you offline....,” Saylor tweeted. ( atbildē Maskam, no tā paša raksta )

Kas akceptē BTC kā maksāšanas līdzekli? Zināmais ASV elektronikas tirgotājs Newegg, piemēram:

promotions.newegg.com/nepro/16-6277/index.html

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Tas ir manas nelielas izpētes rezultāts, kriptovalūtu jēdzīgums ir izsakams kā zināma funkcija no tā kāda ir tās biržas cena attiecība pret enerģiju kas nepieciešama lai radītu 1 vienību ...

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
1 0 Atbildēt

Tieši tāpat teica mans vectētiņš par bankas kartēm.

Kāda starpība - bitkoins, eiro vai dolārs.

It kā par eiro vai dolāru tu varēsi kaut ko nopirkt, ja piemēram, notiks kāda apokalipse, un visa banku sistēma sabruks?

Kam tie auduma gabali būs vajadzīgi?

Nauda vispār radīta kā mākslīga norēķinu sistēma, ko garantē valsts...

Bet ja valsts nav? Un paskatoties pasaules karti vēsturiskā griezumā, neviena valsts nav pastāvējusi mūžīgi.

Ja gribi garantiju, vienīgā iespēja ir - zelts. Ja tev mājās mētāsies kilograms dažos stieņos, tad tā būs īsta garantija.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Lai arī lielos vilcienos neko nepareizu neesi pateicis, par kriptovalūtu gan neko neesi sapratis.

Fakts uz ko norādu ir ka enerģija vienmēr būs vērtīga ( lai tā būtu nafta, gāze, dīzelis/benzīns, saule vai jebkādi volti pa vadiem vai citā veidā).

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
1 0 Atbildēt

visu sapratu.

Bet lai saražotu 5 eiro banknoti arī vajadzīga enerģija.

Lai to nogādātu no veikala kases līdz bankai - arī tērējas enerģija...maksā algas cilvēkiem, tiek tērēti resursi.

Tad to banknoti nogādā līdz bankomātam, kur arī tērējas resursi. Tērējas elektrība diennakti, līdz kāds to eiro neizņems.

Es nesapratu, kāpēc tev nepatika pret bitkoinu. Parēķini pilnu 1 gada izmaksu eiro un bitkoinam, tikai ņem vērā, ka 1 bitkoins ir 18 630 eiro.

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
0 0 Atbildēt

Var pat modelēt hipotētisku situāciju.

ASV pamostas supervulkāns, kurš pilnībā sagrauj ne tikai ASv ekonomiku, bet stipri pabojā lielu daļu Zemeslodes.

Turcija, Krievija, Ķīna nolemj ieviest vēsturisko taisnīgumu, valstis sāk bankrotēt viena pēc otras, kari, Lielā depresija pa visu pasauli...

..un tu gribi ar savu ģimeni aizbēgt uz Austrāliju. Ko būs iespēja kaut kam iesmērēt lai nopirktu vietu uz kuģa? Dolāru, Eiro, Juaņu, Bitkoinu, bankas pārskaitījumu ...vai zelta stienīti...

Protams, varētu atvest 1000 mucas ar mazutu... tikai kā tu tās mucas nogādāsi, un kur glabāsi.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Tajā situācija ko te mēģini modelēt visu noteiks tas vai naftas barelus pirks par dolāriem, vai nē. Viss pārējais būs dziļi pie dirsas.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Lai kas un kā nebūtu ar bitkoinu - tas balstās uz noteiktu algoritmu, atrodi problēmu ar tā algoritmu būs tas pats kas pilnībā sabrukusi kādas valsts ekonomika, salauž kādu kriptovalūtas biržu - tās vērtība krītas, kas kaut kur ir analoģisks bankas laupīšanai, tikai laupīšanas dēļ nekrīt konkrētas valūtas vērtība.

Ja valstis parasti diezgan rūpējas par savas valūtas "labklājību", tad ar kriptovalūtām iet tā pat kā ar IT drošību - nav neviena nedēļa kad kāds kaut ko kaut kur nenolāzotu, vai kādus datus nepakāstu.

Un vēl ir spekulatīvā puse tam visam, ja reālai naudai tā tomēr korelē ar ekonomiku, tad kriptovalūtām ar kaut kādu ekonomiku ir visai nosacīta korelācija.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Uz kādu algoritmu balstijās Enron akciju vērtība? Kāda tur korelācija ar ekonomiku?

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

viencexperc rakstīja: 1) Tesla palielināja visiem modeļiem nobraucamo distanci ar programmatūras atjaunināšanu. Jaunā programma izmainīja dzinēju un klimata kontroles darbību. Padarīja tos efektīvākus.

Dažādiem modeļiem cipari dažādi, bet, distance palielinājās no apmēram no 20 - 50 km.

2) cena uz model S atkal samazinājās par 3000 usd.

Tad Lucid motors izziņoja cenas savam Air. ( Galvenais model S konkurents) - no 77 400 usd

Un Ilons Masks paziņoja, ka uz model S cena nokritīs vēl vairāk ( uz 69 420 ).

3) Spriežot pēc izziņotām vakancēm, Ostinā ( Teksasā), var secināt, ka tesla grib strādāt pie elektriskās stūres. Lai tā mehāniski netiktu savienota ar riteņiem.

Daudzās valstīs šī sistēma ir aizliegta...

Bet tas pats bija ar elektriskajiem spoguļiem ( kamerām), bet strādnieku sapnis (audi) tādu izveidoja.

4) publicēti oficiālie dati par teslas jaunajām baterejām:

4.1) 15 000 uzlādes-izlādes cikli ( vairāk kā 3.5 miljoni km)

4.2) ja baterejas Max izlāde 25-50%, baterejas degradācija praktiski nenotiek.

5.) HBO uzņems 6 sēriju filmu par SpaceX un Masku.

1) Nu skaisti - tātad pusceptas mašīnas jau x gadus tirgoja...

3) Kad viņš sāks izstrādāt, teiksim, automātiskus lietussargu pasniedzējus, iebūvētus durvīs? Tā būtu jēdzīgāka fīča nekā šitā - te vai nu grib iepist bik kapeiku uz mašīnām kam stūre nepareizajā pusē, vai arī būvēt pašnāvnieku mašīnas kurās stūri varēs ielocīt panelī. Bet vispār dažādi ražotāji stūri centušies aizstāt jau sen, tik kaut kā nav sanācis...

4) Un atkal, zilā tālumā, nav redzami gadu skaitļi, tik nāk un aiziet tālumā mistiski kilometru tūkstoši...

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Masks sācis pārdot Teslas par bitkoiniem; You can now buy a Tesla with Bitcoin, Elon Musk @elonmusk Mar 24

Uz sniegtā paziņojuma fona Bitcoin vērtība sāka aktīvi augt. Četru stundu laikā pēc Maska paziņojuma Bitcoin vērtība palielinājās par 2000 ASV dolāriem līdz 56 370 dolāriem par vienību.

www.tvnet.lv/7209332/tesla-sak-tirgot-masinas-par-bitkoiniem

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Tā lūk tā sajātā ekonomika strādā, lai Maskam būtu izdevigi kaut ko par bitcoin tirgot, tai bija jābūt puslīdz stabilai, tikko ka bitcoin sāks lekāt kā ne reizi to ir darijis, nevienam velnam nav izdevigi šajas spekulācijas pārdot reālu mantu, kuras vērtība "nedanco" līdz svārstībām tirgū ... un sudīgākais, ka tiem.kam vajadziga biržas nauda ražošanai un attīstībai dabū lielu vidējo pirkstu...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

WALA rakstīja: Tā lūk tā sajātā ekonomika strādā, lai Maskam būtu izdevigi kaut ko par bitcoin tirgot, tai bija jābūt puslīdz stabilai, tikko ka bitcoin sāks lekāt kā ne reizi to ir darijis, nevienam velnam nav izdevigi šajas spekulācijas pārdot reālu mantu, kuras vērtība "nedanco" līdz svārstībām tirgū ... un sudīgākais, ka tiem.kam vajadziga biržas nauda ražošanai un attīstībai dabū lielu vidējo pirkstu...

Par maz esi salicis kopsakarības. Padomā labāk, ko pastāvošajai finašu iekārtai nozīmē Bitcoin izmantošana kopā ar Starlink.

Ja Muskis to palaidīs, tad principā var klapēt ciet tādas bodītes, kā SVF, Federālās rezerves, VID. Un ar NILLTFN papīriem varēs ja nu vienīgi uz podu aiziet.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Muska uzņēmuma ietekme ir stirpi pārvērtēta, un līdz naftas tirgus sabrukumam, vai tā atsaistīšanai no dolāra, vēl būs kāds "brīdis" jāpagaida.

Bet par NILLTFN "praktiskāku" pielietojumu es tikai priecātos - jo pie mums šo huiņu ir pacēluši tādā līmenī, ka jau brīžiem riebjas lietot banku pakalpojumus pat ja tas skar tikai LV un ES bankas - stulbings ir uzņēmis izcilus apmērus, jau praktiski jāsūta jurists uz banku komplektā ar pārskaitījumiem pāris tūkstošos ...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Lūdzu precīzāk, kā tieši pārvērtēta ir Starlink potenciālā ietekme? Un kā ir pārvērtēta šada bitcoin soļa nozīme potenciālo gala lietotāju uzticības stiprināšanā? Grētas fani taču čurā karstu par jekbo, ko dara cilvēks, kurš ir elektrificējis autobūvi kā neviens cits. Tā pāreja uz bitcoin taču ir nākamais solis Grētas bērnības glābšanā!

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Problēma ir tajā ka "bilde" ir nestabila.

Starlink ieteme ir liela vai relatīvi liela tikmēr kamēr tas ir jomas veiksmīgs pirmrindnieks + nevar novērtēt par zemu pašu Maska faktoru. Kaut kam no iepriekšējā ir nejauši vai "sabotāžas ceļā" jāsaiet grīstē kaut mazdrusciņ, un bilde kļūst ļoti labila.

Par bitkoinu man jāsaka , ka es pārāk paļaujos uz savām izjūtām, un attiecīgi neesmu pievērsis tam pietiekamu uzmanību, bet ...

nākotnē jebkā vērtība būs tieši atkarīga no pieejamās enerģijas daudzuma (kodol, naftas, saules - vienalga), pieejamā ūdens, un droši vēl kādu būtisku izejvielu piejamības un vērtības, tādēļ jautājums kas kriptovalūtai pieškirs vērtību nākotnē, jo šobrīd man vismaz virspušēji izskatās ka tās cena neatbilst tam kādi resursi ieguldāmi tās iegūšanai. Apmēram tā es teiktu.

Es saprotu ka ir daļa tautas kuri vienmēr pavilksies uz ko jaunu, taču dzīve vienmēr visu noliek savās vietās ...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Galīgi neesi sapratis, ka jebkurai valūtai piešķir vērtību - ne jau tās uzturēšanas izmaksas. Zelta uzglabāšana vispār ir gandrīz bez maksas, salīdzinājumā ar tā valūtas vērtību. Jā - bitcoin uzturēšana ir ļoti energo ietilpīga, bet ar jaunākas paaudzes kriptovalūtām šī problēma vairs nav ne tuvu tik sāpīga. Bet tīri no komunikācijas viedokļa plašākai sabiedrībai vienīgi bitcoin nosaukums ir dzirdēts, tādēļ sākonējā kriptovalūtu attīstība ir veicama ar bitcoin tīri komunikācijas efektivitātes vajadzībām.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Hmm, šoreiz škiet neuzķēri mani domu - es runāju par "ražošanas" jeb iegūšanas pusi kaut tam pašam bitkoinam. Tas nepārstāv "reālu" ekonomiku, attiecīgi tā vērtību nosaka drusku citi parametri, taču agri vai vēlu kriptovalūtas vērtību noteiks piemēram nepieciešamaias enerģijas draudzums ar kuru var radīt vienu "kriptovienību". Kaut kā tā.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Jā, bļin... Federālo rezervju tipogrāfija gan pārstāv reālu ekonomiku. Jeb tā tava bankas sistēma, kas skaita cipariņus pārstāv reālu ekonomiku?

Tieši tāpat, kā dolāra vērtību nosaka nevis ASV ekonomika, bet gan preču/pakalpojumu kopējais apgrozījums, kas tiek vērtēts dolāros - jā,tieši tā pavisam abstrakti - vērtēts, nevis reāli eksistējošs, bicoin vērtību nosaka tā apmaiņas vērtība. Savukārt tas enerģijas daudzums, kas nepieciešams lai "radītu" vienu kriptovienību ir pielīdzināms tipogrāfijas izmaksām. Un jo augstāka ir cena šai "piedrukāšanai", jo valūta stabilāka - t.i. to izdevējam nav iespējams devalvēt, tādejādi apzogot turētājus. Un acīmredzot pavisam neesi sapratis, kādēļ vispār bitcoin ir vajadzīga šī "radīšana" un kādēļ ar to var nopelnīt. Principā bitcoin kopējais apjoms ir mainījies pavisam nedaudz, jo pieaugums ir konstants un minimāls - principā tā ir decentralizēta bankas komisija - maksa par sistēmas serveru uzturēšanu. Bitcoin devalvācija ir iešūta darījumos, faktiski pie katras transakcijas tiek ieturēta daļa summas, kas pārvēršas atlīdzībā "racējiem".

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Un ja es tev teikšu ka kopējās enerģijas izmaksas ir tādas ka bitcoins ir ar pastāvīgu mīnusa zīmi ?

Tātad tiek lēsts ka neatkarīgi no racēju skaita 1 bitkoinu var "uzrakt" aptuveni 10 minūtēs, tam nepieciešamā enerģija tiek lēsta apmēram 72 TW apjomā, tātad tīri no enerģijas izmaksu viedokļau 1 bitkoina vērtībai būtu jābūt tuvu pie 1 miljona EUR.

Diezin vai šāda ekonomika ir "sustainable" (!!!) lai kādas priekšrocības tā sniegtu !

P.S. labots - kļūda aprēkinos bija pie izmaksām.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Tu joprojām kaut ko nesi sapratis - izraktā vērtība ir tikai pašregulējoša "bankas komisija" par serveru uzturēšanu, nevis valūtas vērtība. Un tā vienmēr turēsies ap pašizmaksu ļoti vienkāršā iemesla dēļ - ja trūks resursa, iebūvētais algoritms šo komisijas maksu palielinās, ja būs par daudz - samazinās. "pastāvīgā mīnusa zīme" ir tikai ar Eiropas eko šmeko elektrību - loģiski ka ķīnas ogļu elektrība ļauj šo serveru kapacitāti uzturēt lētāk.

Bet pašas valūtas vērtību rada cilvēki, kas ir gatavi savu preci, pakalpojumu vai kādu citu valūtu iemainīt pret bitcoin. Rekur katra Muska par BTC tirgū piedāvātā Tesla palielinās kopējo BTC krājuma vērtību par vienu Teslu. Es arī šobrīd, paralēli pamatienākumiem, par kuriem saņemu atalgojumu Eiro, esmu uzsācis vienu mazu papildbiznesiņu, kas man pasīvi ienes BTC ik mēnesi nelielā apjoma - attiecīgi tas nozīmē, ka tā vērtība, ko es esmu radījis un kāds par to ir gatavs maksāt, pievienojas kopējai BTC ekonomikai. Un jā - šai ekonomikai neeksistē robežas, tādēļ to nevar kvantificēt kaut kādas valsts GDP apjomā vai kā citādi. Atslēga ir tajā, ka BTC var svārstīties biržā pret citām valūtām, bet to, tāpat kā zeltu, nav iespējams sadrukāt tās izdevējam, līdz ar to tā ekvivalents ir tikpat (gandrīz - ņemot vērā iepriekšminēto stabilo devalvāciju racējiem) stabils kā zelta. Bet nu zeltu jau ar vēl pa retam kaut kur izrok - nav tā, ka visi krājumi ir izrakti un apritē.

1 2 3 4 5 6 7
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti