Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Transports un īsta ekoloģija.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004

Transports ir viens no lielākajiem vides piesārņotājiem. Dalīsim to piesārņojumu co2(ogļskābā gāze) un visādas sīkas C daļinas un NOXi (slāpekļa oksīdi). Diskusijā startējam no aksiomas, ka par daudz co2 ir slikti bez visādām tur vulkānu piesārņojuma un Saules aktivitātes teorijām. Ja apspriežam, cik vidi piesārņo eko auto pilnais ražošanas un braukšanas cikl, tad, ja var, ar zināmiem, pierādītiem , ar ķīmiskiem vienādojumiem pamatotiem akumulatoru ražošanas datiem. Ja apspriežam piesārņojuma pārvietošanas konceptu (ārpus pilsētas vai trešās pasaules valstīs kaut ko saražo un piesārņo, lai var tīri, tīriņi ekoloģiski barukt pa pilsētu), tad obligāti rēķinām, cik viegli tomēr to piesārņojumu savākt stacionārai rūpnieciskai iekārtai un cik - braucošam auto. Ja par esošām tehnologijām, tad cik mazāk piesārņo ar gāzi darbināmi auto un cik - ja dīzelim arī uzlikta gāze kā papildus degviela - cik var, ar skaitļiem. Ja apspriežam satiksmes organizāciju vispār, tad, pēc iespējas visus aspektus - no tā, ka dzelzceļa stacijā pieejams autobusu kustības saraksts labākai plānošanai līdz tam, kas jādara, lai lauku braucējs izvēlētos sabtransu - no atlaidēm līdz lētai nomai un saskaņotiem sabtransa grafikiem. Kas vajadzīgs, lai 20-50km attālumā dzīvojošie pilsētas darbinieki brauktu ar elektroauto vai sabtransu.

Tātad - co2, NOXi un C daļiņas slikti, sabtranss labi, piesārņojuma pārvietošana slikti un ko tur var darīt.

iauto.lv/forums/topic/40611-co2-nodokla-likmes?pnr=2

 
raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 0 Atbildēt

Nu, vajag normāli izrēķināt, ko darīt, lai, teiksim, katrs piektais brauciens nenotiktu. Tam vajag, lai visi, kas brauc katru dienu, vienu dienu nebrauktu.

Ja nē, tad puse no ikdienas braucējiem nebrauc 2 dienas nedēļā.

Ja tā arī nesanāk, tad katrs ceturtais vai nu nebrauc vispār vai tikai 1 dienu nedēļā.

Un reālas, jūtamas atlaides tiem, kas brauc ar LPG, CNG, hibrīdu vai elektroauto.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Ko tu pie velna ceri iegūt ļaujot braukt elektro, CNG un LPG ?

Tu esi paskatījies kur LV atrodas TEC un kur attiecīgas degvielas uzpildes stacijas ?!?!? Negribi sākt ar ko jēdzīgāku - dīzeļvilcienu, ogļu pārkraušanas, kuģu piestāšanas utml iznešanu no Rīgas ! Es saku, ka ja kaut ko dara, tad taisa centru kaut kādā apjomā ciet, tikai vietējie iedzīvotāji un glābšanas utml. dienesti drīkst braukt, un pārējais tiek velo, skūteriem utml. JO man riktīgi besī kad braucot pa Barona ielu ar velo ~ 25 -30 km/h, tev tur pa pāris desmitiem metriem jāmet nost dēļ luksafora sarkanā.

Volx Reģ.: 22.11.2018
0 1 Atbildēt

Nesaprotu par ko Tu runā? Pastav arguments, ka laukos ir vajadzigs tas lētais, lietotais dīzelis. Neviens tak neatzīstas, ka viņs vago arī Rīgas centru ar to 4.0l dīzeli. Tad arī paskatīsimies kāda ta ir pirmas nepieciesamības prece.

Tu tak piekrīti, ka tas nav normāli, ka cilveks no Liepājas brauc uz Vidzemi cauri Rīgas centram?! Kāds šeit sakars ar tava dēla garajām kājām?

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Sakars tāds - ka ne visiem tie mazauto der ikdienai, tas ka tu esi iemetis kā šaumīgi nīstamus tieši džipus, bet ar ko tad sāvādāki ir VW Multivani/Transporteri utml., Voyageri un kas tik vēl ne - cilvēki ir nereti noirkuši šos auto jo citos vienkārši vai nu paši neievietojas, vai arī ģimeni nav iespējams ievietot.

Un ne visi var atļauties vēl vienu auto blakus šim "ģimenes auto". Es te nerunāju par Porsche Cayene īpašniekiem - gan jau ka tie var da jebko kas ienāk prātā, bet gan tiem kam tiešām ir viens (tikai viens) dampis ar 4 litru benzīnnieku ar gāzi. Un ko tad viņam nebraukt uz Rīgu principā ( jeb kāds beidzot Park and Ride ir savedis kārtībā - neesmu gan kaut kā dzirdējis ka tas vispār Rīgā strādā ??!??).

Pag redzku daudzbērnu tēvs Armands Simsons - ja nekļūdos tad braukā ar vienu auto - Cadillac Escalade, un pa Rīgu no Mārupes vandās tikai tā - domā ka no baigi labās dzīves tas viņa untums Cadillac ( nē nu labi - droši ka drusku arī tā ir) ?

P.S. nu labi moš slikts piemērs - jo tā Zebra kādu brīdi nav manīta- moš pārdota prom:

sejas.tvnet.lv/6499388/gribi-jaunu-auto-armands-simsons-nolemis-skirties-no-savas-zebras

Sandiz Reģ.: 29.08.2005
1 0 Atbildēt

Iespamošu par tikai vienu Porsche Cayene īpašnieku! Viņš negrib atļauties maksāt par miskasti un "parazitē" uz daudzdzīvokļu mājas nabadziņu (tā saukto "zem vidusslāņa") rēķina! Varbūt labi vien ir, ka negāž mežā! Un iespamošu par tikai vienu Jauna lux klases audi īpašnieku, kurš maximā bija noparkojies ģimenes stāvvietā (aizbrauca viens pats) un sagadīšanās pēc "iepirkās" pirms manis. Paldies viņam! Nu man vēl nebija ienācis prātā, ka groziņā, zem savas stilīgās ādas dokumentu somiņas, var noslēpt sveramajiem produktiem paredzēto maisiņu rulli! Pat ar saviem mazuļiem, kuri nepārtraukti ir jāuzpasē, lai kaut ko nevajadzīgu neiekrāmētu grozā, vai kabatās, es nopētīju vīrieti, kurš iepirka dzērienus, minerālīšus... masīva zelta ķēde (šaubos vai apzeltīta, bet iespējams), labs pulkstenis, superīgas kurpes un apģērbs tā tīri neko ... BET - Parazīts Pizģī maximā maisiņus ! Joprojām esmu šokā!

P.S. trīs bērnu krēsliņus un sievu sedanā neieformēsi = 3,8 B/G Grand Vodž IV!

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Jā ir arī tādi redzēti, kas pieturas pie devīzes - santīmu neiesipsi - Cayenei nesanāks …

tfu,tfu,tfu - par laimi man nav tā jādzīvo, nu vai vienkārši neesmu Cayeni nopircis, kaut arī droši ka varētu ( bet tad droši ka arī pārāk daudzās dzīves situācijās būtu "jāmīlē tas santīms".)

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Viss būtu labi, vienīgi pēdējā teikumā aizrāvi pilnīgās auzās - pat golfa klases hečbeks ir pietiekami liels priekš četrvietīga bērnu krēsliņa - www.multimac.com - priekš trīs bērniem atsevišķos krēsliņos pietiks ar lielāku sedanu, teiksim, A6 - džeris vajadzīgs kad 4-5 bērnu ģimenē tie bērni jau sāk sasniegt jaunības gadus.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Nope, vācieši pat pieļāvuši izņēmumu - ja aizmugures sēdeklī jāsaliek 3 bērnu beņķi, tad vidējam drīkst to nelikt gadījumā ja nav atbilstošs platums. Un diezin vai šis multimac vispār savietojas ar ISOfix.

P.S. Godīgi sakot es tai konstrukcijai neticu - kaut kādi izvirzāmi bleķa stieņi pie sīko kājām utml.

Volx Reģ.: 22.11.2018
0 0 Atbildēt

Tas bija Walam adresets/

Volx Reģ.: 22.11.2018
1 0 Atbildēt

ļoti labs piemērs. Armandam Simpsonam nav nekāda iemesla pārvietoties pa Rīgu ar Escalade, tas ir tikai un vienīgi viņa untums. Es jau tieši par to arī rakstu, ka pēc šāda aizlieguma ieviešanas uzreiz samazinatos šadu auto kustība. Pilsēta uzelpotu!

Neviens jau viņam netaisās ņemt nost to Escalade, vienkārši lai tad arī brauc pa Mārupes purviem. Un ta ir ar visiem to dīzeļu pircejiem, neba viņi taisās tikai ap Varakļāniem braukāt. Tie drīz vien pazustu un tiešām varētu pie tevīm vest ekskursantus, lai paskatītos uz šādiem autiņiem.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
2 0 Atbildēt

Ja skatās reāli, veca benzīna auto aprīkošana ar LPG iekārtu pavisam reāli samazina CO2 produkciju.

www.researchgate.net/figure/Comparison-between-emission-levels-from-LPG-and-gasoline-fuelled-vehicles_fig1_263237234

www.glpautogas.info/documentos/11GASOLINE%20AND%20LPG%20comparison.pdf

Salīdzinot emisijas tam pašam motoram, ja to darbina ar sašķidrinātu naftas gāzi vai benzīnu, piesārņojums LPG režīmā tiek samazināti: CO par 30% pilsētas ciklā un par 10% ārpuspilsētas ciklā, HC par 30% pilsētas ciklā un par 51% ārpuspilsētas ciklā, ... CO2 par 10% pilsētas ciklā un par 11% ārpuspilsētas ciklā.

By comparing emissions in the exhaust gasses of the same engine powered by LPG and petrol, pollutants in LPG mode are reduced for: CO by 30% in urban cycle and by 10% in extra urban cycle, HC by 30% in urban cycle and by 51% in extra urban cycle, ... CO2 by 10% in urban cycle and by 11% in extra urban cycle.

rolis Reģ.: 31.08.2001
1 0 Atbildēt

Un tagad gribu pavērst sarunu nedaudz citā virzienā, jo jau 4000 gadu atpakaļ Divupē izcirta ciedru mežus! Arī pirmo auto neizgatavoja LV. Ziepes jau savārīja citur un mūsu bāliņi jau negrib atpalikt ne negatīvā ne pozitīvā nozīmē!

Man liekas ka mūsu zaļo kvotu grib pārdot par 800 miljn. Un uzlikt riktīgus nodokļus lai paliekam "zaļi"

Manuprāt EU ir jāmāca atjaunot mežus!

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
2 0 Atbildēt

Zem EUR5 dīzeļiem iebraukšana Rīgas centrā 50 eur mēnesī. Lētāku vienreizēju opciju nav. Centrs - visa tā zona, kur RS maksas stāvvietas.

Šāds lēmums nekādi neietekmētu to nabadzīgo tautas daļu, kuriem kādu reizi vajag uz pilsētu no saviem pāķiem. Lielveikali visi ārpus zonas. Iespējas atstāt ārpus centra auto ir un tālāk ar trodzi/bolt/etc.

Kam vajag uz Vidzemi no Jūrmalas - apvedceļš.

Volx Reģ.: 22.11.2018
0 0 Atbildēt

Tas neder, jau rakstīju. Vaļa kungs ar Simpsonu nopiķos tos 50 eiro acis nepamirkšķinot un turpinās indēt tūkstošiem cilvēku.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Te tev droši ka taisnība, pie tam caur centru man ātrākais maršruts, bet ne vienīgais.

Te drīzāk cits aspekts, ja grib par ekoloģiju rūpēties - jāveicina pārvietošanās kas nekādus izmešus nerada - kājām iešana, velo utml. Um kam vajag lai var brīvi piebraukt līdz robežai un tālāk ir ērti ar sab transu kaut cauri visai Rīgai, tik tā jau nenotiks - Lielais Melnais Caurums Rī gas satiksme nekad nekļūs jēdzīgs, un Park un Ride ir tīrās pasaciņas.

P.S. Rīga principā ir maza ar kājām no Beģiem līdz Spicei ap 2,5 stundām ir ātrā solī iets. No Dominas līdz Kreisam ar skrejriteni parasto (kājminamo bez elektro) ap 1h10 min bet ar velo man sliktā formā esot ap 50min t.i absolūti mierīgi varu braukt ar velo vai tamlīdzīgi.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 2 Atbildēt

Man patīk šāda tipa idejas, par tēmu "novāksim nabagus lai bagātniekiem būtu tukšākas ielas". Kā arī tā otra ideja - ka nabadzīgajiem pāķiem no dižās pilsētas vajagot tikai lielveikalus, tāpēc viņus tas nekādīgi neietekmēšot - nu jā, tevis nosauktajā apvidū nav neviena pati valsts iestāde, neviena firma, nu pilnīgi nekā tur nav, tukša, piedirsta teritorija, kurā nez kāpēc apgrozās daudz cilvēku, un aiz šausmīgām rūpēm par šo cilvēku, kuri tur dīkdienīgi klīst, veselību, jāparūpējas lai tajā nekurienē drīkstētu braukt tikai bagātnieki... Interesanti, ko šie cilvēki tur diez dara...

rolis Reģ.: 31.08.2001
2 0 Atbildēt

Rīgai apkārt dzeloņstieples! Kad pilsētas kungi atbrauc uz vidzemes jūrmalu tad no viņu EU 6 un EU5 2/3 nav kvēpu filtru! Šo jautājumu CSDD ceru sāks risināt ap 21 gadu, kad pēc maniem aprēķiniem būs saskaņota pārbaudes metodika TA. Tad gan tās 2/3 bus ar vērtējumu 3. Tālāk nav eksplutējami!

Conqueror Reģ.: 15.10.2002
2 0 Atbildēt

Nu tur jau tā lieta. Šito filtru izņemšanu ir jāaizliedz.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
2 2 Atbildēt

Visiem, kas brauc blenzt uz Siguldas lapām un ievziediem ar iekšdedzes smirdekli - ar sirpi pa olām un/vai ašpadsimt simtus maksāt!

tas komentārs tiem, kas iekš Rīgas salikuši vai visus valsts kantorus un jēdzīgākās ārstniecības iestādes un citus komerc un nekomerc kantorus.

Bet, ja par tēmu:

1) Ja man ir kaut pieci auto, vienlaicīgi pabraukt varu tikai ar vienu - t.s. auto nodoklis kā tāds ir netaisnīgs - lai pieliek pie degvielas akcīzes, ja vajag - maksās tie, kas brauc,

2) Rīgai vajag jēdzīgu apvedceļu - no Vidzemes uz lidostu piemēram - aizbrauc no rīta ar sabtransu, ja vari!

3) Rīgai vajag jēdzīgu sabtransu - tas, kas ir tagad, nav būtiski mainījies no kaut kādiem 70. gadiem

4) Tie, kas muld par kuģu dūmiem - tieši no nākošgada vai kaut kā tā ie būtiski ierobežots mazuta kā degvielas lietošana kuģiem - būs daudz tīrāki izmeši, bet sadārdzināsies kuģu frakta cenas - t\a ka kaut kas tiek darīts

5) Kaut ko jau cenšas darīt arī ar sabtransu - transports pēc pieprasījuma tiek testēts dažos Vidzemes novados, tas cerīgi

Bet laikam jau jāsaprot, ka bezjēgā vizināšanās vidējā nākotnē būs izprieca, kas maksās drusku vairāk, kā vidēji mūsu paaudzei, kas esam pieraduši pie bezierunu mobilitātes...

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

www.vox.com/future-perfect/2019/9/24/20879854/air-pollution-soot-particles-placenta-fetus-pregnancy

edition.cnn.com/2019/09/18/health/placenta-pollution-intl-hnk-scli/index.html

Netīrais gaiss iepriekš ir bijis saistīts ar palielinātu abortu skaitu, priekšlaicīgu dzemdību un mazu zīdaiņu svaru zīdaiņiem to piesārņojuma ietekmes dēļ uz māti.

Tomēr placenta - orgāns, kas grūtniecības laikā piestiprinās dzemdei, ļaujot skābeklim un barības vielām no nabassaites pāriet no mātes asiņu piegādes auglim - iepriekš tika uzskatīts par “necaurlaidīgu barjeru”.

es te padomāju - kad atklāja eritrocītus, kāds ir to izmērs, cik sen mikroskopa izšķirtspēja ir pietiekoša to daļiņu pamanīšanai un kāpēc tikai tagad atrada tās daļiņas

rudens68 Reģ.: 17.04.2006
0 0 Atbildēt

rolis

Un tagad gribu pavērst sarunu nedaudz citā virzienā, jo jau 4000 gadu atpakaļ Divupē izcirta ciedru mežus!

.

Vienā burziņā pāris vārdus pārmiju ar mežu cilvēkiem . Kas jādara Latvijai lai labi izskatītos co2 fanātu acīs . Iesākumā nogāzt visu jūras aizsrgjoslu . Visideālāk tikai smiltis .

Ja drusku nopietnāk . Jauns mežs labi , vecs jau mīnusos , purvs mīnus . Jo trūdēšana

Tad jau snāk Amazones mūža meži ir nevis planētas plaušas . bet . ... jo tur trūdēšana pilnā sparā un visu ieskalo okeānā

Volx Reģ.: 22.11.2018
0 0 Atbildēt

Ruden, tie tavi draugi točna izskatās īsti meža veči

msh Reģ.: 16.04.2007
1 2 Atbildēt

Volx rakstīja: Ļoti labi, to jau arī jācenšas panakt, ka dienu un nakti cauri centram virzās fūru un džipu kolonas. Uz karu brauc, vai?

Izrādas tas kkāds ofisa planktons brauc stumdīt papīrus ar 4,0L džipu. Ja būtu šāds aizliegums, tad automata būtu jāizvēlas ofisu parcelt arpus centra vai arī iegādaties kkādu 1.3 Toyota CHR. Vācu lūžņi tad nekursetu un tie būtu jābrauc skatīties uz Talsiem. Varetu pat rīkot ekskursijas, ka uz zoodarzu

Tas ir ļoti normāli ka cauri dižpilsētas centram brauc fūres un cits transports - tas kas nav normāli, ir tas, ka tām ielām, kas iet krusteniski, nav aizklapēti ciet krustojumi un tur ir lukši, stumdīšanās un vispār zems ātrums. Lūk, skats no dižpilsētas lieluma eiropas pilsētas, glasgovas, centra - bilde no wikipēdijas, bet esmu tajā vietā pats bijis:

Tu tik iedomājies - mašīnas brauc cauri pilsētas centram, nevis stumdoties, čikājoties, kratoties pāri kaut kādiem vef tiltiem un hvz kam vēl, bet močī uz 130 vai cik tur [apvienotajā karalistē esmu nobraucis precīzi 2 jūdzes, tāpēc nezinu cik tur ir atļautie ātrumi ]. Tāpēc jā, tas kas notiek dižajā pilsētā, nav normāli - vajag brīvībeni aizvietot ar autostrādi vai vismaz šoseju ar divām joslām katrā virzienā

Par visu pārējo - man ir interesanti lasīt ka 4.0 jeep = "vācu lūznis". Bet nu ja tev tik ļoti kremt ka cilvēki brauc ar labākām mašīnām nekā tava korejiešu miskaste - savu kiju pārdod kādam perekupam un nopērc kādu "vācu lūzni"

Volx Reģ.: 22.11.2018
1 1 Atbildēt

Par pārējo tu neko neesi pateicis........................vācu lūznis ir vispārējs apzīmējums, jo pie mums statistikā aug mašīnu vecums(lkm 13 gadi vid.) un lielākoties viņas ieved no Vācijas. Tiek pirkti lētākie eksemplāri - dīzeļi.

Tāpēc vācu lūznis tā ir ievesta mašīna no R-eiropas, lielākoties vecs dīzelis.

Bildē redzamais Glāzgovas pārvads jau mums ir - D-tilta estekāde un pa labi no VEF tas pārvads uz Mīlgrāvi. es tak tev tur ieteicu braukt, ļoti labi izbraucams gar Dreiliņiem.

Džips arī ir vispārējs apzīmējums. Itkā tu nezinātu, ka pie mums visas mašīnas sauc par džipiem, kam ir lielāks klīrens un augstāka sēdēšana.

Perekupam es pārdevu Opeli, ja kas.

p.s. kas pēc 2 jūdzēm notiika?

msh Reģ.: 16.04.2007
1 1 Atbildēt

Nē, šobrīd vidējais vecums jau ir 14 gadi.

Lūžņus īpaši neviens no rietumiem neieved - lielākoties ieved mašīnas ar labāku tehnisko stāvokli nekā uz vietas pieejamās - galu galā, kurš ies tērēties par vešanu un reģistrāciju lai nopirktu to pašu, kas pieejams uz vietas?

Nē, bildē redzamais transporta risinājums dižajā pilsētā nav vis - glasgovā caur pilsētas centram iet autostrāde - jā, vietām var būt kāds sastrēgums, vai arī ātruma ierobežojums, bet tā var braukt bez apstājas taisni. Tikmēr tu nosauc kaut kādu ceļa parodiju - vismaz puse gabala parasta iela, atļautais 50 kmph, pa vidu vēl iespļauti divi apļi, un vienīgi kaut kur zelta tilta rajonā atļautais ir vaau, veseli 70 kilometri stundā...

Kas pēc divām jūdzēm notika? Izkāpu no mašīnas. Čoms paprasīja manu viedokli par viņa zvēru karaļa bremžu sistēmas darbību, tāpēc apbraucu apli ap rajonu kurā mēs dzīvojām - tā kā tajā valstī ir tā muļķīgā kārtība ka civiltiesiskā atbildība tiek apdrošināta kombinācijai "šoferis - transporta līdzeklis", un tas ir dārgs prieks, un man pašam mašīnas nebija, parasti visur sēdēju pasažiera sēdeklī, jo pat pie vajadzības aizņemties no kāda mašīnu nav iespējams...

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 3 Atbildēt

Palabošu - dizeļi nav lētākie eksemplāri, tie parasti ir dārgāki. Iemesls kādēl es braucu ar dīzeļiem - tie vairāk atbilst naskam uzrāvienam arī ar lielāku auto masu, pie mazāka motora tulpuma. Un tas ka mans 2,2 Hondas dizelis vidēji gadā ap 600 eur remontos rija man krita drusku uz nerva, bet tāpat 8 gadus nobraucu un turpinu vēl lietot ka 2. vai 3. auto.

msh Reģ.: 16.04.2007
2 0 Atbildēt

Tu gribēji teikt - tu brauc ar dīzeļiem, jo širpotreba ražotāji, kuru izstrādājumus tu izvēlies, savas mašīnas komplektē ar benzīna nemotoriem, vai turbodīzeļiem, un atšķirībā no daža laba šī foruma lietotāja, tevi neaizrauj doma par paātrināšanos zāģējot nemotoriņu.

Man vēl nekad nav gadījies izbraukt ar dīzeli, kurš attiecībā pret līdzvērtīgu benzīnnieku atbilstu tavam aprakstam, gluži otrādi - un arī nekad nesanāks - dīzeļu "pārākums" pār benzīnniekiem, neskaitot degvielas patēriņa nianses, vienmēr ir tikai pirksta salīdzināšana ar krānu

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Nu te es tev kaut kādā mērā varu piekrist, kaut gan par Hondām runājot - 2 litru dzinēji joprojām ir, un tehniski tie ir diezgan naski. Vienkārši es neuzskatu ka man vienmēr vajag tos 2.5 un 3 litru dampjus kas pilsētā principā darbojas "tukšgaitā", tādēļ ņemu auto kas ir ar mazu motoru bet labu uzrāvienu ( nu labi teiksim tā ka šobrīd kamēr vēl daudz lietas vajadzīgas mājai - vienkārši meklējām kompromisu, kas būtu ērts vidusceļš, un tas 1.6 dīzelis ar manuāli pēc izmēģinājuma - nu baigi iepatikās. Rav4 ar 2 litru tomātu - nu vienkārši "sprāgonis", kaut arī komforta ziņā drusku pārāks.

feciic Reģ.: 09.05.2008
0 0 Atbildēt

Ar ko saproti līdzvērtīgs?

Vienāds tilpums un turbīnu skaits vai vienādi zs vai NM?

Jā, benzīns vienmēr būs ātrāks salīdzinot līdzīgas jaudas dīzeli bet tikko tiekam pie kāda specifiskāka uzdevuma-piemēram pasmagas piekabes vilkšana-Mitsu Outlander ar 2,4 benzīnu vilka apmēram kā 1,6 un dzēra degvielu krietni vairāk par 3.0 dīzeļiem.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Manā gadījumā svarīgi ir NM, uz Zs vairs īsti pat neskatos.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

t.i. 300Nm un 140Zs

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

+/- līdzvērtīga motora konfigurācija [tilpums, katlu skaits] un līdzīgs spiediens ieplūdē, vai, neiedziļinoties tādās niansēs, ņūtonmetru skaits. Salīdzinot pēc zirgspēkiem ir salīdzināt pirkstu ar krānu.

Tavs specifiskais uzdevums vienkārši ir kārtējais pierādījums ka nemotoru ekonomija neeksistē - tas 2.4 priekš tā outlandera ir knapi pietiekams, tāpēc nav nekas īpašs ja uzliekot vēl kārtīgu slodzi, patēriņš sakāpj debesīs.

feciic Reģ.: 09.05.2008
0 0 Atbildēt

Kurš ir tas benzīns, kuru ieliekot slodzē patēriņš nav x2 vai x3?

Tukšgaitā visi var būt ekonomiski un patēriņa starpība parasti ir globāli nebūtiska. Teiksim Subaru wrx pa ledu gāžot mierīgi izdzer bāku(50l) stundas laikā. Vai biturbo dīzeļpasāts to varētu?

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Jautājums kāda slodze, bet pārsvarā eiropiešiem un japāņiem būs tā ku tu raksturo, bet amerikāņiem (piem pick-up -iem) ir drusku savādāki tie motori ar labāku lejas gala griezes momentu. Tiesa tur atkal nelaime ka ja nav turbo, tad braucot kalnos jau 1km virs jūras līmeņa - gaisa retinājuma dēļ viņi kļūst par mēreniem miroņiem, ja krava jāvelk.

Volx Reģ.: 22.11.2018
0 2 Atbildēt

Reku, palasi www.google.com/amp/s/motorway.co.uk/amp/guides/diesel-cars-should-i-buy-a-diesel

Salonā viņi ir dārgāki, bet otrreizējā tirgū viņu piedāvājums ir lielāks un viņi zaudē ātrāk cenu. Tāpēc dīzeli tu vari dabūt jaunāku gadu par zemāku cenu. Doma tie tirgoņi tāpat vien appludina mūsu tirgū. Tur sanāk branga ka peļņa. Paskaties sludinājumus ss, tur pat dažiem modeļiem benzīnu nevar dabūt.

WALA Reģ.: 19.06.2002
3 2 Atbildēt

Drusku jauc cēloņus un sekas, lētāki dizeļi ir kops dizeļgeitas, tā kā tie vairs psiholoģiski neraisa uzticību dēļ šmaukšanās ar izmešiem + ir ierobežojumu šur un tur pilsētās braukt ar veciem dīzeļiem. Bet nebūtu dīzeļgeitas, būtu ļoooti liels pieprasījums pēc dīzeļiem, nu gluži kā štatos - visus "sliktos" VW ar izmešu falsificēšanas softu izķēra kā karstus kartupeļus, tiklīdz kā cenu nometa. Un hopuj ka piesārņo vairāk, kā papiros raxtīc.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 1 Atbildēt

Kā jau wala saka, nejauc cēloņus ar sekām. 5-10 gadus vecām mašīnām tirgū ir trūcīgi ar benzīnniekiem tāpēc ka tolaik dīzeļus stūma kā šodien elektromobīļus. Bet tas nenozīmē ka tādām lietotām mašīnām ir mazs pieprasījums, tieši otrādi - vērtību ātrāk zaudē mašīnas, kuru motori pircēju uzskatā ir neuzticami un remontos dārgi - teiksim, audī ap gadsimtu miju ar 2.5 TDI, diezgan smukas mašīnas var ieķert pa zemām cenām, jo 1) cilvēkiem bail no tā motora [lai arī problēmas gadu gaitā ir atkostas un nekā sevišķa tur nav] 2) lielākoties tie motori komplektējās ar tomātiem, pēc kuriem pieprasījums ir jūtami švakāks - tādas pašas mašīnas ar 1.9 TDI ir ar jūtami augstāku vērtību, bet benzīnnieki - jā, tu uzminēji, to vērtība lielākoties būs zem tā 1.9 TDI vērtības.

Volx Reģ.: 22.11.2018
1 2 Atbildēt

Es neko neuzmineju, bet paskatījos piedāvājumu. Ja es gribetu nopirkt tādu pasu masīnu, kā 2004.gadā(1998.g), tad es to praktiski nevaretu izdarīt. Tirgū stāv viens benzīns cenu segmenta augšgalā un vesels klāsts ar dīzeļiem, kas 2/3 ir par 1-2 tk. lētākas. nepaskatījos pat ar kādu kārbu, bet man bija automāts.

Savukart salonā tak mēs zinam, ka dīzeļi ir 1-2 tk. dārgāki.Tad kur ir tas āķis?

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Ļauj es minēšu - cenu augšgalā atrodošais benzīnnieks ir ar labu komplektāciju un/vai sportiskā versija un/vai ļoti labā stāvoklī. Tikmēr tevis pieminētie dīzeļi visdrīzāk ir latvijas tirgus vidējajā [diezgan nekādā] tehniskajā stāvoklī un ar aprīkojumu pašvakāk.

Nopērc to benzīnnieku un pēc tam pamēģini pārdot , tad redzēsi kā tam ir ar vērtību Man viens kaimiņš savulaik untuma dēļ B3 A80 nomainīja ar S80 2.4 benzīnnieku ar tomātu - kādu laiku vēlāk izdomāja pārdot par līdzīgu ciparu kā nopirka un atklāja ka nevienam nah tādu nevajag, ja nu vienīgi par sviestmaizi - tikai dīzeli vai vismaz gāzes plīti, un vēlams mešalku.

Volx Reģ.: 22.11.2018
0 1 Atbildēt

Tas ir šis, vienīgais www.ss.com/msg/lv/transport/cars/opel/astra/eejmm.html

Man bija 2.0 benzīns un automāts. Līdz ar to es varu mierīgi vērt ciet šitā modeļa lapu, jo piedāvajuma man nav. Protams 90% cilveku uzreiz pariet uz dīzeļu sadaļu un mekle tur savu mašīnu. Izrādas ka tur ir lielaka izvēle, lētākas...............tā arī tie R-eiropas dīzeļi mūs appludina.

Volx Reģ.: 22.11.2018
0 2 Atbildēt

Arvien striktakie noteikumi palielina otrreizējā tirgus piedāvājumu. Tie ir dīzeļi!

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Tas vienādi attiecas kā uz dīzeļiem tā benzīna auto !

Volx Reģ.: 22.11.2018
0 1 Atbildēt

P. S ITKA auto portāls bet neziņo par šito vareno darījumu, ka Opels tagad būs Fiats. Nu kka tā

Volx Reģ.: 22.11.2018
0 1 Atbildēt

Aaa ir gan raksts, nepamanīju.

Volx Reģ.: 22.11.2018
0 0 Atbildēt

Blin, Wala, priekš kam acīmredzamas lietas noliegt. Paskatījos tīko savu iepriekšējo auto vai es varu nopirkt, ieliku arī tādu pašu gadu ka pirku(4-6gadi vecs) Vesels viens Opels Astra izlēca ar benzīnu, turpretī dīzeli bija nu 10 vismaz un cenas kādas tik vēlies 5-8000.Ka nav lētāks?

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Nu tu aizej un paskaties uz tiem auto dzīvē, ja tie dīzeļi praksē būs stāvoklī (salons, utml nolietojuma pazīmes) tāda pat kā tas benzīns, es būšu patiesi izbrīnīts.

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Piedod Volx par vieglu uzbraucienu, kas sekos, bet tu tāds kā tikko izcepts pionieris, tici visam kas tiek skaistās krāsās mālēts, tici revolūcijai utml. Padzīvosi un sapratīsi ka tas kas uztrauc tevi, nahren nevienu citu nesatrauc ja uz tā nevar sev kabata kādu labumu sajust. Tieši tāpēc es stāvu tāda kā zināma mērā opzīcijā "eko reklāmai" un pats rūpejos tikai par to lai vidi sev apkārt prasti nepiedristu. Un aicinu arī citus skatīties uz reāliem darbiem un uzlabojumiem, nevis mutes virināšanai, papīru smērēšanai utml.

Volx Reģ.: 22.11.2018
0 4 Atbildēt

Vienkārši rietumos viņi maksā kapeikas un te var labāk iesmērēt.

WALA Reģ.: 19.06.2002
2 1 Atbildēt

Kapeikas maksā tikai tas kas ir sists, ar problēmām vai ar lielu nobraukumu (un pat tad ja ir labi uzturēts un veiksmīgs modelis- arī nebūs lēts). Fakts gan ir tāds ka pie mums ir tauta kas ļoti labi salabo lielu daļu problēmu dēļ kurām vācieši u.c. eiropieši met tos savus auto ārā.

Volx Reģ.: 22.11.2018
0 1 Atbildēt

Pilnīgas muļķības. Ne jau no kāda sava stulbuma dēļ viņi nelabo. Vienkārši parēķina ka tas sanāk dārgi un pārdod. Tieši tāpat es izdarīju ar savu Opeli.

Ka tad savādāk to peļņu gūt? Principā pa gravmalem tiek salasīt lētākie eksemplāri(dīzeli) un salikti uz treila. Sistus jau meklē dārgajā segmentā, kurus pēc tam leišu darbnīcas saliek no 3 vienu.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Tev ir kāds pazīstams vācietis kas tā dara ?

Mūsu ģimenes draugi vācieši brauc ar 10 gadīgu Opeli, un citiem ne-jauniem auto - remontē un brauc tālāk. Vācijā tieši tāpat kā pie mums ir ļoti liels otrreizējais auto tirgus, un tie kuri nevar atļauties braukt ar jaunu - to arī nedara.

Volx Reģ.: 22.11.2018
0 1 Atbildēt

Atkal nesapratu ko gribi pateikt? Es saku, ka tur ir tādi paši cilvēki, kas skaita kapeiku. Ja vācietim par remontu sāk prasīt lielu naudu, tad viņš labāk to autiņu pardod(lasi nogrūž uz Latviju). Visticamāk viņš jau būs ar lielākām vai mazakam problēmām, ko neviens šeit nemaz netaisīsies novērst. Tas ir dārgi un nav kvalifikācijas meistariem. Vai tad kāds tos lūžņus vedīs uz WV servisu. Tāpēc arī viņi te braukā pusizjukusa stāvoklī.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Gribu teikt, ka ir dažādi vācieši, ir tie kas pie no auto tiek vaļā līdz ar garantijas beigām vai pat pirms, ir tie kas pie pirmajām problēmām met nost auto, un ir tie kas brauc "līdz klinķim", kad auto vērtība ir mazāka kā remonta izmaksas.

Vācijā nevienu sevišķi nesatrau vai tas ir VW servis, vai kāds privāts serviss - atbildība visiem vienāda - darba samaksa atšķiras nebūtiski, nezinu kā ir garantijas auto - vai ir OK braukt un remontēt kur pagadās, bet nu pēc garantijas laika, nevines tev neskries tieši uz autorizēto servisu, ja zina labu citu servisu vai mehāniķi.

Volx Reģ.: 22.11.2018
0 1 Atbildēt

Nesaprati. Es runāju par WV servisu Latvijā, kad autiņš jau ir nonācis pie mums. Ja Vācijā servisa paprasa bargu naudu, tad viņš tiek pārdots zem tirgus cenas. To arī auto dzinēji meklē, lai sanāktu lielāks navars. Tiek meklēts pēc iespējas jaunāks gads ar labu salonu, ko varēs dārgi pārdot. Tā tak nav nekāda rakešu zinātne. Treilis ir jaatpelna un tāpēc ja tam autiņam ir problēmas viņas netiek labotas. Tas ir daaaaaaargi......................... ari Latvijā

msh Reģ.: 16.04.2007
0 2 Atbildēt

Tu pirksi to mašīnu ar tās problēmām?

Es tev nosaukšu vienu piemēru - kādu laiciņu atpakaļ kaut kur apspriestu Iedomāsimies situāciju ka, teiksim, kādam audī vai fofāgenam - nu teiksim mk4 golfam, vai B5 A4, izbeidzas salona radiators. Rietumos to samainīt maksās vismaz 500 eiras, drīzāk vairāk, ja ne vairāk - ja tu man tādu mašīnu pats iebrauksi manā sētā un atstāsi uz 1-2 dienām, es, cilvēks, kas ar to pelna kabatasnaudu, tev to izdarīšu par 20-40 eirām [atkarīgs no modeļa un no tā izrietošās sarežģītības]; ārpusrīgas servisā droši vien par darbu paprasīs līdz kādam sotakam, darboņi kas ar to pelna maizi, paprasīs līdzīgi, vai bik mazāk. Vai jūties pārsteigts ja mašīna ar šādu bojājumu nonāk pie mums?

Volx Reģ.: 22.11.2018
0 1 Atbildēt

Msh, tu lasi manas domas?

Tieši ar šādu defektu viens vācietis nonāca manās rokās. Vēl jau ir jātiek līdz tai konstatēšanai, autiņš tika rādīts veselai strīpai meistaru un dažādas pilsētās. Visi mainīja to siltumaini un tikai pec vairakiem gadiem viens meistars uzstādīja pareizo diagnozi, bet viņš arī neņēmās pats ārdīt. Tur esot jāarda viss priekšejais panelis un vajadzīgas smalkas rokas. Tjipa viņam esot baigās lāpstas

Volx Reģ.: 22.11.2018
0 2 Atbildēt

Par uzbraucienu nesapratu. Kas tava galva asociējas ar revolūciju? Es te nesen redzēju vienu iekšpagalmu viena Pierīgas ciema. 2as 3stavu mājas vienai preti un pagalmā kur bija vientuļa smilskaste visur bija saparkotas automašīnas. Nevarēja jau īsti vairs pateikt kur viņas stāv zaļajā vai kāda iebraucamā vieta, jo tur bija reāla miskaste izveidojusies. Noteikti ja es tur dzīvotu un kādam teiktu davai saveda kārtībā pagalmu lai bērni var spēlēties utt. tad tu noteikti arī man teiktu, ka tici revolūcijām, jo katram jau jārūpējas par sevi. Nu tjip ka ērtāk Tev.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

"Noteikti ja es tur dzīvotu un kādam teiktu davai saveda kārtībā pagalmu lai bērni var spēlēties utt. tad tu noteikti arī man teiktu, ka tici revolūcijām"

zini es ar vēl gadu atpakļ dzīvoju 10 gadus vecā daudzdzīvokļu mājā Mārupē, pašiem sava biedrība utml. bija "mazā revolūcija" sakārtot balkonu hidroizolāciju - tak nebija tur to 50% vajadzīgo balsu ( pie kam uz mani tas vispār neattiecās jo man bija pirmais stāvs - bez balkona), bet teicu - nu davaj savācaties un izlemjat ka darat, es arī piemetīšu 500 EUR ( apmēram viena balkona remonta izmaksas tajā brīdī kad to iniciējām) NU jau kādi gadi 3 apkārt - dzīve nav pakustējusies uz priekšu un no bojātās balkonu hidroizloācijas pamazām viss tek aiz fasādes. Esmu priecīgs - pārdevām to dzīvokli nahren - lai tad nāk jauni entuziasti. Pasām ar sevi savā mājā - kaut kā vieglāk vienoties …

Tas protams nenozīmē ka vienmēr visam jāskrien pakaļ ar jā - jā daram, jo reizēm tiek bīdītas arī muļķības, kā piemēram ūdens industriālie filtri uz visu māju, bet nelaime tāda ka neviens nesaprot ka ļoti tīrs ūdens cilvēkam ir pat kaitīgs, tātad ir pareizi jājauc tīrais ūdens ar "neattīrīto" no ūdensvada, lai neradītu papildus sūdus veselībai.

MelnaPiektdiena Reģ.: 20.12.2016
0 1 Atbildēt

Neesmu baigais anatomiķis, bet ļoti tīrs ūdens ir kaitīgs tikai aknai, uz brīdi. Līdzīgi kā šņabis. Tieši ļoti tīrs ūdens šūnas stiprina momentā, nevis 4erez žopu.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Ļoti tīrs ūdens rada elektrolītu disbalansu un izskalo mikroelementus. Pa lielam pietiek ar parastu filtru.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

To sava labuma domāšanu lieliski raksturo dažu iestāžu un dažu daudzdzīvokļu māju bedrainie pagalmi.

Apmēram 10 mazākas un 1 vai 2 lielākas bedres. Ja tev tur ir dzīvoklis vai kantoris, nu paņem reizi mēnesī atved smiltis un akmentiņus un aizber to bedri.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Nevajag jau nu gan jaukt "savu labumu" ar vienkāršu nesaimniecisku stulbumu.

Bija arī mums tāda situācija pie daudzdzīvokļu mājas - vietā kur skolas buss starp mājām kursē un ir piebraucamais ceļš uz mūsu mājas stāvvietām arī bija asfalts pilnīgā D. Formāli tas bija mūsu kopīpašumā, kad sākām darīt teicu, ja kas un neviens nepiekrīt tad tie 300+ EUR varu arī vienkārši nomaksāt, jo citādi remontēt Hondas piekari man būs dārgāk, bet nu Mārupes pašvaldība nāca pretī un visu sakārtoja - nevienam tas neko neizmaksāja beigās.

Volx Reģ.: 22.11.2018
1 1 Atbildēt

Šitie no Vācijas grāvjiem

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Phe lielai daļai vispār nekādas vainas, kaut uzreiz ņem un brauc. Sūdīgi tikai tas ka šitos autotirgoņi uzprišina un tad atkal pras bargu naudu, kaut tehniski daudzi te ir pa lēto un būtu labi kandidāti aizvietot vietējos LV vecākos un sūdīgākos lūžņus.

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti