electrical.lv/produkts/ja-solar-590w-lb-n-type-bifacial/
aptuveni 500 vati, 150 eiro, 2.5 m2, 3 cm biezs, 20 gabali kaudzē - 2.5 m2 x 0.6 m = 1.5 m3
Tas ir daudz?
10kW sistēma Latvijā saražo 10 MWh gadā. Ražos, pieņemam, 20 gadus.
electrical.lv/produkts/ja-solar-590w-lb-n-type-bifacial/
aptuveni 500 vati, 150 eiro, 2.5 m2, 3 cm biezs, 20 gabali kaudzē - 2.5 m2 x 0.6 m = 1.5 m3
Tas ir daudz?
10kW sistēma Latvijā saražo 10 MWh gadā. Ražos, pieņemam, 20 gadus.
Tas ir necik. Tā sistēma ražos precīzu nulli aukstā ziemas naktī. Tikpat lielu nulli, ka jebkura cita saules sistēmā.
Reāls skaitlis Latvijas vajadzībām būtu, pieņemsim, 500MW jaudas.
Tātad, ja ik pa 20 gadiem Saules paneļus krauj kaudzē, tad būtu 1.5m3 x 50 000 = 75 000m3. 75 noliktavas pa 1000m3. Vai tas ir daudz?
20 gados saražos daudz enerģijas.
Bradypus rakstīja: Cik liela būs akumulatoru kaudze pa šiem gadiem? Kādas ķīmijas no tim noplūdīs? Cik postoši būs akumulatoru krātuvju ugunsgrēki un kas tajos ies bojā?
nesalīdzināmi mazākas, kā ekoloģiskās sekas naftas un ogļu ieguvei, transportēšanai, dedzināšanai, avāriju seku novēršanai.
Tu tiešām tam tici?
Nē, es tā domāju. Tev arī derētu padomāt, un beigt ticēt tam, ko lej pa ausīm un acīm iekšā.
Pag... Tu jau esi tas, kas tic tam, "ko lej pa ausīm un acīm iekšā". Es tikai reālistiski aptveru problēmas un tādi kā tu, kas izliekas tās neredzam, nevis ir gatavi objektīvi pamatot, ka tās nav problēmas, tikai pierāda savas aklās ticības spēku un manu taisnību.
Bradypus rakstīja: Pag... Tu jau esi tas, kas tic tam, "ko lej pa ausīm un acīm iekšā". Es tikai reālistiski aptveru problēmas un tādi kā tu, kas izliekas tās neredzam, nevis ir gatavi objektīvi pamatot, ka tās nav problēmas, tikai pierāda savas aklās ticības spēku un manu taisnību.
Tieši to pašu var apgalvot par tevi.
Apgalvot jau var. Tikai apgalvotāji ir tie paši, kas vienlaikus apgalvo, ka saule spīd naktī un bateriju ugunsbīstamība ir pasakas.
Kā tad. Vēl kāds arguments ir?
mana auto baterijas sver 400 kg. 400 kg ir arī naftas produktu daudzums, ko es nesadedzinu katrus trīs mēnešus. tajos 400 kg tā briesmīgā litija, kura dēļ nupat visi kongo bērni nomirs, ir veseli 10 kilogrami. Desmit. Kilogrami.
Nja... Es kaut ko par kongo bērniem teicu? Protams, ka nākas atkal pie meliem ķerties.
Salīdzināt beteriju un naftas produktus 1:1 svarā ir argumentācijas līmenis, līdz kuram nolaisties netaisos.
Tu nepārtraukti "nolaidies" līdz līmenim.
Un kāpēc gan nesalīdzināt lielumus? Naftu, gāzi, ogles iegūst un sadedzina, miljoniem tonnu un kubikmetru iepumpējot atmosfērā - tas tev šķiet normāli. Litijs tāpat kā citi metāli tiek izmantoti par vairākām kārtām mazākos apjomos. Līdz ar to taču ir vairāk kā skaidrs, ka litija ieguve ir ar nesalīdzināmi mazāku ietekmi uz vidi.
Nemaz nerunājot par to, ka litiju, tāpat kā citus metālus, var izmantot atkārtoti. Ogles, naftu, gāzi var?
Nesaprotu par ko jūs te diskutēt mēģiniet? Mežos, laukos, dajebkur mūsdienu Latvijā metāls nemētājas NEKĀDS un jau cik gadus tā ir. Viss ir savākts un utilizēts.
Nav nekādu iemeslu domāt, ka ar litija baterijām būs savādāk.
Oho... Laikam nezini ar ko atšķiras metāls no baterijas. Baterijas problēma jau ir tā metāla atdalīšana - baterija tikai satur litiju, nevis ir vienkārši izgatavota no tīra litija. Baterijas šī "lieliskā" iemesla dēļ tiek krātas subsidētu "pārstrādātāju" šķūņos (pašreizējās tehnoloģijas to baterijas sastāvdaļu atdalīšanai ir dramatiski dārgas) un retais jau var atļauties samaksāt par bateriju no lētā, raktuvēs iegūtā, litija. Un pirmie ugunsgrēki, tāpat kā riepu glabātuvēs, jau ir sākušies. Un tas ir tikai sākums - pagaidām lielāka daļa saražoto bateriju vēl ir kaut kur apritē un nemaz nav nonākušas līdz lūžņu krātuvēm.
Vēl jau ir jautājums, cik no tās Saules saražotās enerģijas vispār ir jāuzkrāj.
Necik. Saule vislabāk spīd tumša ziemas naktī, vai ne?
Ja saules enerģiju neuzkrāj, tad viss ir ļoti vienkārši - pa dienu TEC griežas tukšgaitā, lai jūsmiņi varētu lietot zaļo enerģiju, dedzinot ogles un gāzi ar lietderības koeficientu 0, lai naktī varētu ražot par cenu, kas nosedz arī dienas tukšgaitas izdevumus, t.sk tukšgaitā nodedzinātās CO2 kvotas.
anonimikis rakstīja: Nesaprotu par ko jūs te diskutēt mēģiniet? Mežos, laukos, dajebkur mūsdienu Latvijā metāls nemētājas NEKĀDS un jau cik gadus tā ir. Viss ir savākts un utilizēts.
Nav nekādu iemeslu domāt, ka ar litija baterijām būs savādāk.
Tu neesi sapratis vienu mazu, bet ļoti nopietnu problēmu. Tātad, iecitēšu no vienas Blodona intervijas "atspēkojuma" vienu punktu:
"«Šo akumulatoru pārstrāde ir ārkārtīgi dārga».
Pretargumenti:
Eiropā darbojas metālu pārstrādes centri, kas nodarbojas ar elektroauto akumulatoru pārstrādi, un tiek būvēti jauni centri, lai uzlabotu šo procesu.
Vidēji elektroauto akumulatora pārstrādes izmaksas var svārstīties no 50 līdz 200 eiro par kilovatstundu (kWh). Piemēram, 40 kWh akumulatora pārstrāde var izmaksāt no 2000 līdz 8000 eiro.
Tas nav "ārkārtīgi dārgi" un atkal ir svarīgi atzīmēt, ka akumulatoru pārstrādes tehnoloģijas attīstās un izmaksas laika gaitā varētu vēl samazināties. Pat šobrīd tehnoloģiju attīstība un pieejamība nav tāda pati, ka pirms 5-10 gadiem. "
"Atspēkotajs" ir hardcore Teslas fans, respektīvi, ja viņš runās muļķības, pats saproti kurā virzienā, kam pa labu. Tad nu lūk - pēc viņa minētajiem cipariem kaut kāda liela Teslas aķa pārstrāde izmaksātu 5-20 TŪKSTOŠUS eiro, cenu diapazona, kura vidū, ja ne vēl zemāk, pieslēdzas akumulatoru uzražošanas no svaigiem materiāliem, pašizmaksa. Pieņemsim ka izmaksātu tikai 5 tūkstošus, jautājums - kurš to maksās? Nodokļu maksātāji? Ja to nemaksās nodokļu maksātāji, tad mašīnas ar veciem akumulatoriem "nejauši" reizēm aizdegsies - vai arī tie aķi mētāsies mežos un upēs. Patlaban riepas tiek izmestas kaut kur, jo lai tās nodotu, jāmaksā 2 eiras - vai tev ir kādas ilūzijas par to kas būs, ja būs jāpiemaksā tūkstoši? Reku nozombētais topināmbūrs filosofē par degvielu izplūdes gāzu slikto ietekmi - pustonna toksisko atkritumu izmesta gaisā šad un tad noteikti būs labāks variants...
Līdzīga argumentācija kā antivakceriem, plakanzemjiem, Mēness sasniegšanas noliedzējiem.
Ja par meteriālu kraušanu kaudzēs, tad tam jau sen ir skaidri noteikumi, kuri ir jāievēro! Ja ir citi materiāli, noteikumus var uzlabot.
Precīzi. Kad nav ko iebilst, jāpiesauc sazvērestības teorijas.
Ka ir ar riepu kraušanu kaudzēs? Ievēro noteikumus, jeb tomēr deg nelegālās izgāztuvēs? Ar baterijām jau tā nevar būt, no pieredzes taču secinājumus izdara tikai sazvērestības teoriju piekritēji, vai ne?
Pilsetā.
Nelegālā riepu izgāztuve.
Nepamanīta.
zinas.tv3.lv/arvalstis/foto-nepieredzetos-apmeros-deg-vecas-riepas/
www.france24.com/en/france/20240218-major-fire-breaks-out-at-french-plant-housing-lithium-batteries
Pilsētā.
Legālam (smukam un modernam) subsīdiju saņemšanas kantorim piederoša bateriju noliktava (cita pilsētā un nolaistā ūķī).
"Nepamanīta."
Līdz "utilizācijai" vēl in nonākušas tikai pašas pirmās, ārkārtīgi nedaudzās EV baterijas.
Riepas aizdedzināt ir diezgan pagrūti, bez kārtīga iekura nesanāks. Baterijas vispārzināmā kārtā ir spējīgas aizdegties pašas.
Baterijas vispārzināmā kārtā ir spējīgas aizdegties pašas.
Nu, nevajag aizmirst arī par teroristiem un parastiem arsonistiem. Litija baterijas var aizdegies no tajās iešautas ieroča lodes. Ir gadījums 2018.gadā. "Šo svētdien jums ir kāds traks Teslas stāsts: mēs tikko uzzinājām par Tesla transportlīdzekļa ugunsgrēka gadījumu, kad īpašnieks apgalvoja, ka viņa pilnīgi jaunais modelis S aizdegās pats no sevis, kad viņš pēc piegādes ar to brauca atpakaļ mājās, taču Tesla stāsta, ka kāds no pasažieru salona izšāvis lodi akumulatora blokā."
electrek.co/2018/12/16/tesla-fire-bullet-battery/
Nav grūti iedomāties, ka bateriju šķūni vai iecerētās industriālās baterijas veselu pilsētu energoapgādes "no vēja un saules" stabilizēšanai kāds ļauns cilvēks ar jaudīgu vītņstobru varētu paņemt uz grauda pat no kilometra attāluma.
Baterijas varētu aizskapēt uz 3.pasaules valstīm, lai pārstrādā tur. Kā jau daļēji notiek ar riepām. Tad vietējie pārstrādātāji būs tikai starpnieku kantori, kas priecīgi saņems grantus un subsīdijas, par to, ka "outsorcē procesu. Protams, Brisele pieprasītu garantijas, ka Bangladešā vai Āfrikā pārstrāde tiešām notiek dabai draudzīgā veidā, bet nebūs jau grūti nosūtīt uz turieni Briseles metodiku uz 100 A4 lapām un saņemt atbildi, jā viss OK. Un nodokļu maksātāji maksās par ilūziju "cik dabai un klimatam draudzīgi mēs esam"
Vienīgās grūtības, bet tiešām masīvas, būtu bateriju transportēšana. Ar baterijām pielādēts kuģis varētu arī nenonākt līdz vajadzīgajai ostai.
Tagad TV24 par vēja enerģiju.
Kāda sakarība ar ekoloģiju?
msh rakstīja:
Auto jā tā ir, bet telefoni vēl trakāk. Un kas patreiz notiek ar GPS virs EU daļas un Baltijas jūras. Īsti neviens te nezin. Bet kādi to noteikti zin A?
Visticamāk, Krievija ir bijusi aiz virknes traucējumu, kas ietekmēja GPS navigāciju Baltijas reģionā, ceturtdien paziņoja Vācijas Aizsardzības ministrija, norādot uz Kaļiņingradas eksklāvu kā problēmas avotu.
By Reuters April 5, 20242:35 PM GMT+3Updated 2 days ago
Jā brauks arī pa LV. Un varbūt apkārt pasaulei?
www.nzta.govt.nz/vehicles/road-user-charges/ruc-for-electric-vehicles/ nu ko, Jaunzēlande laikam pirmā ievieš akcīzi, jeb kā te nosaukts, ceļa lietošanas maksu elektromobīļiem - 76 Jaunzēlandes dolāri par 1000 kilometriem kas sanāk 42 eiro par 1000 km jeb 4,2 eiro par 100 km.
msh rakstīja: www.nzta.govt.nz/vehicles/road-user-charges/ruc-for-electric-vehicles/ nu ko, Jaunzēlande laikam pirmā ievieš akcīzi, jeb kā te nosaukts, ceļa lietošanas maksu elektromobīļiem - 76 Jaunzēlandes dolāri par 1000 kilometriem kas sanāk 42 eiro par 1000 km jeb 4,2 eiro par 100 km.
ja pareizi atceros, tad viņiem tur tāda maksa jau ir dīzeļauto, jo dīzelis pie uzpildes ar nodokli netiek aplikts (vai arī tas ir būtiski mazāks, nezinu). Tā ka šiem kiwi jau ir pieredze, kā un kāpēc šādu nodokli administrēt.
Tas vienkārši ir nomainīts akcīzes nodokļa nosaukums, lai nodokli kura ienākumi ir paredzēti noteiktam mērķim padarītu par nodokli ienākumiem un atbrīvotu rokas jaunam nodoklim.Vai esi pamanījis ka ceļa nodoklis, kura ieviešanas iemesls bija lai uzturētu ceļus, daudzmaz visur ir pārtapis par "transportlīdzekļa nodokli" lai tā nodokļa ieņēmumus varētu mierīgu sirdi trallināt par ceļiem nedomājot?
Muldi bez seguma. Ja par mūsu tēvzemi, tad degvielas akcīzes nodoklis + tr. līdz. ekspl. nodoklis= ar aptuveno summu, kas nonāk līdz valsts un pašvaldību ceļiem.
Tas, ko mēs dzirdam publiskajā telpā, ka naudas nav, ka tā nenonāk līdz ceļiem, tie ir PR meli, kur parasti kaut kas ir noklusēts!
Atceries, ka jāskaita kopā gan valsts, gan visu pašvaldību ielas un ceļi, gan remonts, gan ikdienas uzturēšana, tas pats ar tiltiem!
Re - tu pats lieliski atspēkoji savu apgalvojumu No autovadītājiem iekasētie nodokļi ir "apmēram vienādi ar naudu kas nonāk līdz ceļiem". Nu jā - tikai tu piemirsi ka pašvaldībām nauda nāk no citiem nodokļiem, bet valsts bieži naudu aizņemas...
Bet nē, es runāju vispārīgi. Šāda dabas paradība pēc visa spriežot ir ĻOTI izplatīta.
pozitīva ziņa
interestingengineering.com/innovation/window-coating-cuts-energy-costs
New window coating cuts 33% energy costs, reduces heat by 7 degrees
Eiropa maina zaļo kursu pret lodēm. Iekšdedzes dzinēju fanu glābiņš slēpjas gatavošanās karam un Eiropa var atlikt savus plānus pilnīgai pārejai uz elektribu
www.politico.eu/article/leaked-eu-priority-list-reveals-absence-climate-change-focus/
Viena no lielākajām bateriju pakām pasaulē. Kalifornijā, protams. Pie kam izskatās, ka žurnālists atkal nesaprot, kas jauda un kas enerģija. The 680-megawatt lithium-ion battery bank is big even for California. Bet kapacitāti mēra dīvainā veidā: will be able to power about 680,000 homes for up to four hours when charged. Laikam tie 680 MW ir kaut kādā attiecībā ar 680 000 mājām. Pa 1 kW uz katru 4 stundas ?
Calpine miljardu dolāru vērtā Nova Power Bank uzbūvēta ar gāzi darbināmas spēkstacijas vietā, kura netika uzbūvēta. ( Gāzes spēkstacija noteikti spētu darboties ilgāk, nekā 4 stundas )
Vēl viena pozitīva ziņa
phys.org/news/2024-04-scientists-nitrogen-organelle-1.html
phys.org/news/2024-04-evolution-action-possibility-nitrogen-organelles.html
Visefektīvāk slāpekli akumulēs krustziežu dzimtas augi – redīsi, rutki, ziemas rapši, facēlija ; Slāpekli fiksējošie mikroorganismi var būt simbiotiski, asociatīvi vai brīvi dzīvojoši. Lauksaimnieki vislabāk zina simbiotiskos "Rhizobium" slāpekļa fiksatorus.
Organella arī sniedz ieskatu okeāna ekosistēmās. Visiem organismiem ir nepieciešams slāpeklis bioloģiski izmantojamā veidā, un UCYN-A ir globāli svarīgs, jo tas spēj piesaistīt slāpekli no atmosfēras. Pētnieki to ir atraduši visur, sākot no tropiem līdz Ziemeļu Ledus okeānam, un tas fiksē ievērojamu daudzumu slāpekļa.
"Tas nav tikai vēl viens spēlētājs," sacīja Zērs.
Atklājumam ir arī potenciāls mainīt lauksaimniecību. Spēja sintezēt amonjaka mēslošanas līdzekļus no atmosfēras slāpekļa ļāva lauksaimniecībai un pasaules iedzīvotājiem 20. gadsimta sākumā attīstīties - Habera-Boša process nodrošina aptuveni 50% no pasaules pārtikas ražošanas. Tas arī rada milzīgu daudzumu oglekļa dioksīda: aptuveni 1,4% no globālajām emisijām rodas procesa rezultātā. Gadu desmitiem pētnieki ir mēģinājuši izdomāt veidu, kā lauksaimniecībā iekļaut dabisko slāpekļa fiksāciju.
"Šī sistēma ir jauna perspektīva slāpekļa fiksācijai, un tā varētu sniegt norādes par to, kā šādu organellu varētu pārveidot kultūraugus," sacīja Koals.
Kārtējie CSDD brīnumi
tautaruna.nra.lv/nebusanas/453050-autovaditajs-sasutis-par-piedzivoto-csdd-tehniskaja-apskate/
Kārtējie NRA pārpublicētie sviesti, lai popularizētu viedokli "vissirslikti.lv". Protams, kaut kādam Ilmāram var ticēt, bet CSDD, kur darbības tiek dokumentētas - nē.
Pilnīgi iespējams, ka tas drapaks, piemēram, dūmoja zilu Rīgā, un tad, kad bija kārtīgi izgāzēts un uzsilis, vairs tik zilu, lai Ogres cilvēciņš pamanītu, vairs nedūmoja.
Un viss.
Dokumentēti?! Kamēr tādi kā tu iet klanoties un tic uz vārda, tikmēr viss ir "dokumentēts". Kad lecīgajam skates gailēnam iebāž purnu paša savārītajos sūdos, izsaucot priekšnieku un liekot dokumentēt, tad abi, jēgu pārmīzuši, spītīgi atsakās dokumentēt konfliktu - ir pārbaudīts. Kad tiku līdz pieteikumam tiesai - šamējie atzina vainu un piedāvāja "mierizlīgumu" - t.i. atzina savu kaprīzi par nepamatotu un bez maksas veica atkārtotu skati ar "neatkarīga eksperta" (dīlera pārstāvja pieaicināšanu) un atzinumu 0. Šamējiem nepatika jaunas OEM detaļas kvalitāte. Ieberzās uz to, ka vecam auto ieradti nobeigta piekares detaļa ir ne no šrota un nomainīta PIRMS skates.
Droši vien tā arī ir, kā Topinambūrs saka, - aizbrauca ar aukstu, un tur tādi mutuļi gāzās, ka visiem bija bail tuvumā iet. Kamēr aizvālēja līdz Ogrei, beidza kūpēt. Nekur arī nav zvanīts, ka Ilmārs nav pa ceļam kādā darbnīcā iešmaucis to dranduļetu pieregulēt, par ko tagad klusē.
P.S. Lasīju par šo gadījumu jau labu laiku atpakaļ, NRA baigi guļ!
topinamburs rakstīja: Kārtējie NRA pārpublicētie sviesti, lai popularizētu viedokli "vissirslikti.lv". Protams, kaut kādam Ilmāram var ticēt, bet CSDD, kur darbības tiek dokumentētas - nē.
Pilnīgi iespējams, ka tas drapaks, piemēram, dūmoja zilu Rīgā, un tad, kad bija kārtīgi izgāzēts un uzsilis, vairs tik zilu, lai Ogres cilvēciņš pamanītu, vairs nedūmoja.
Un viss.
Lai nu būtu kā saki. BET tad tas auto IR vai NAV kārtībā, tik īsā laika posmā? Viņš atjaunojās/izārstējas līdz tai citai/otrajai apskatei. Kā tad ikdienā tur būs/nebūs?
Tagad pat, notiksies klimata sanāksme galvas pilsētā. Un tiks norādīts uz gaisa piesārņojuma normu pamatīgāku ierobežošanu. Kas būs jāpilda, ar izrietošajām sankcijām. Pilsētas attīstības departaments jau gatavo plānu, kurš ietvers transporta līdzekļu ierobežošanu centra rajonā. Kas un kad mūs ar to iepazīstinās iAuto vai kur citur?
Tagad pat, notiksies klimata sanāksme galvas pilsētā.
www.tvnet.lv/8000467/riga-pulcejas-ano-klimata-parmainu-eksperti
ANO un klimats īsti neattiecas uz gaisa piesārņojumu. Tur tikai sitīs pie krūtīm un stāstīs, cik svarīgi visiem pāriet uz elektrību un neēst lielos lopus.
Jā, un nekādi Latvijai piemēroti projekti, ar pierādāmiem un rēķināmiem datiem, visticamāk, nebūs. Jo laukumu pārņēmuši oficiozi no vienas puses, kam sava dienas kārtība un uz personībām un kašķi noskaņotie bļaustaki-diskutētāji!
ZZZZ rakstīja: Lai nu būtu kā saki. BET tad tas auto IR vai NAV kārtībā, tik īsā laika posmā? Viņš atjaunojās/izārstējas līdz tai citai/otrajai apskatei. Kā tad ikdienā tur būs/nebūs?
Tas ir Šrēdingera auto. Viņš gan ir, gan nav kārtībā.
10000 nepārdotu Ķīnas EV stāv Eiropas ostās. Daži pat 18 mēnešus
darklight rakstīja:
ZZZZ rakstīja: Lai nu būtu kā saki. BET tad tas auto IR vai NAV kārtībā, tik īsā laika posmā? Viņš atjaunojās/izārstējas līdz tai citai/otrajai apskatei. Kā tad ikdienā tur būs/nebūs?
Tas ir Šrēdingera auto. Viņš gan ir, gan nav kārtībā.
Viņu tad vajag iztestēt ar lielo hadronu paātrinātāju 🙈 un noteikt kā tur irA? Viņš te irA vai navA? 😄
Transports un īsta ekoloģija.
Transports ir viens no lielākajiem vides piesārņotājiem. Dalīsim to piesārņojumu co2(ogļskābā gāze) un visādas sīkas C daļinas un NOXi (slāpekļa oksīdi). Diskusijā startējam no aksiomas, ka par daudz co2 ir slikti bez visādām tur vulkānu piesārņojuma un Saules aktivitātes teorijām. Ja apspriežam, cik vidi piesārņo eko auto pilnais ražošanas un braukšanas cikl, tad, ja var, ar zināmiem, pierādītiem , ar ķīmiskiem vienādojumiem pamatotiem akumulatoru ražošanas datiem. Ja apspriežam piesārņojuma pārvietošanas konceptu (ārpus pilsētas vai trešās pasaules valstīs kaut ko saražo un piesārņo, lai var tīri, tīriņi ekoloģiski barukt pa pilsētu), tad obligāti rēķinām, cik viegli tomēr to piesārņojumu savākt stacionārai rūpnieciskai iekārtai un cik - braucošam auto. Ja par esošām tehnologijām, tad cik mazāk piesārņo ar gāzi darbināmi auto un cik - ja dīzelim arī uzlikta gāze kā papildus degviela - cik var, ar skaitļiem. Ja apspriežam satiksmes organizāciju vispār, tad, pēc iespējas visus aspektus - no tā, ka dzelzceļa stacijā pieejams autobusu kustības saraksts labākai plānošanai līdz tam, kas jādara, lai lauku braucējs izvēlētos sabtransu - no atlaidēm līdz lētai nomai un saskaņotiem sabtransa grafikiem. Kas vajadzīgs, lai 20-50km attālumā dzīvojošie pilsētas darbinieki brauktu ar elektroauto vai sabtransu.
Tātad - co2, NOXi un C daļiņas slikti, sabtranss labi, piesārņojuma pārvietošana slikti un ko tur var darīt.
iauto.lv/forums/topic/40611-co2-nodokla-likmes?pnr=2