Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator
Kārtot: Augošā secībā
1 2
endr4 31.12.2021 9:19

“ var arī sev to pašu slodzi dabūt uz pilsētai piemērota velosipēda” - goda vārds nevar, līdzīgi kā nevar ar wrc vai prius trennēties autošosejai pilsētas satiksmē. Ja Tu pabrauktu pats,saprastu, uzsēde un trenniņa intervāli pie konkrētām jaudām īsti nav veicami tur kur jebkurā brīdī var būt jāapstājas vai jāizvairās no gājējiem un ceļu šķērsojošoem auto.

Par to vai vajag ļaut neievērot - nu pēc būtības nevis pēc burta jāskatās. Ļaut neievērot oficiāli gan jau nevajag, bet par to iespringt ja es redzu to velo un tas ietur taisnvirziena kustību tā ka ar auto var paredzami apbraukt - man nav problēma ka kāds pārbrauc kaut kur ne pēc grāmatas, līdzīgi kā man nav problēma ja kāds pa tukšu Pleskaveni brauc 200 vai noliekot dežūru grantenes galos patrennējas ar rallija auto vai ar 4x4 brauc pa kāpām, tam visam vienkārši jānotiek ieņemot sapratīgu nišu blakus citiem un nebojājot viņu īpašumu vai dzīves kvalitāti.

Bet problēma ka mums cilvēkiem kompleksi - kāds nevar atļauties 5k velo, kāds nevar atļauties 10k ūdensmoci vai 25k evo un kāds nevar atļauties 60k gelandeswagenu tapec ienīst, grib ierobežot un stučī tos kam tie ir vai tos kas dzīvē vispār kaut ko dara ārpus darbs-mājas-bērni-tv izdzīvošanas. Kad tas naids pret citiem beigsies un katrs pieņems ka arī citiem ir viņu vēlmes un iemesli kaut ko darīt tad varbūt šeit kas mainīsies uz labu..

endr4 30.12.2021 18:53

Esmu 18 gadus autovadītājs gadā nobraucu ~25k km ar jaunu premium SUV, deviņdesmitajos un 00to sākumā braucu pa Rīgu ar velo uz skolu Centrā, un esmu desmit gadus bijis sportisks amatieris un ieguvis divas Latvijas Čempionāta zelta medaļas šosejas riteņbraukšanā, tagad aktīvi ar velo nebraucu, bet nu sanāk ka esmu itkā visās ierakumu pusēs bijis, pat kādu laiku autosportā. Varat uzskatīt savādāk, bet karjerā sapazīstoties ar desmitiem riteņbraucēju un simtiem autovadītāju es varu pateikt konkrēti dažas lietas, kas ir fakts:

1. Ir pilnīgi dažādas lietas velo kā sports un velo kā pārvietošanās, šīm grupām ir divi pilnīgi pretēji viedokļi par infrastruktūru. ar šosejas velo var braukt tikai uz 30km/h un ātrāk pa GLUDU ceļu. Ar šosejas velo nevar braukt pa veloceļu, pa bruģi, pa ietvi, pa nenotīrītu šosejas malu utml. Sportistiem (tie kas brauc pieguļošās formās, ar ķiveri, riteni ar zemu stūri un plānām riepām un velokurpēs) ir nepieciešams braukt tikai pa ielas un šosejas malu. Neviens sportists nekad strikti neievēro ceļazīmes vai luksaforu bet tikai tikmēr kamēr tas netraucē citus! Ar šosejas velo ir jābrauc ātri un bez raustīšanās, tāpēc tur kur tas nevienam netraucē velosportists nestāsies tāpēc ka deg kaut kāda gaisma vai ir stop zīme, bet velosportists vienmēr dos ceļu jo no tā ir atkarīga paša dzīvība un veselība un visi zin kā ir krist vai satikties ar bleķiem. Velosportistiem pietiktu ar 40cm nomali gar galvenajiem ceļiem un, piemēram, es kopš skolas savus riteņus kā transportlīdzekļus pa pilsētu neizmantoju, bet šad tad dēļ velosporta tiek aizsēgtas kādas pilsētas ielas vai ceļi lai tur uztaisītu velo sacensības - kā visur Rietumeiropā jau no 1900tajiem. Vislielākais respekts pret velo ir Spānijā utml., tur auto bez stresa brauks 10km uz 35kmph lai tikai neapdzītu velo pārāk tuvu (1.5m).

2. Velosportisti tālāk iedalās divās kategorijās - tie kam tas ir sports ko viņi dara un tie kas paši ir velosipēdisti - tiem tā ir dzīve. Pirmajiem parasti ir labas mašīnas, arī citi sasniegumi dzīvē, ģimenes utml., Tie kam tā ir dzīve - tie ir fanātiķi un ļoti dažādi, līdzīgāki velohipsteriem. Kurjeri, Velohipsteri vai pilsētas velosipēdisti kas velo izmanto kā transportu daļā gadījumu ir fanātiķi un ar velo brauc lai protestētu pret kaut ko un bieži tāpēc ka normālu mašīnu nevar atļauties - viņi ir tie kas labāk brauc pa ietvēm, veloceliņiem un pieprasa atsevišķu veloinfrastruktūru. Šie ir arī tie kas parasti konfliktē ar citiem cilvēkiem un neizprot ka visiem viens ceļš, viņi grib savu un kaut ko kādam atņemt. Protams arī starp tiem kas brauc ar velo kā transportlīdzekli ir normāli cilvēki kā starp visiem cilvēkiem, kas izprot satiksmi un citus dalībniekus, bet nu nevar uz vadošu darbu braukt ar riteni Latvijā - pārsvarā dēļ patstāvīgās iespējas uz lietu, drošības un tīrības.

3. Par braukšanu ziemā - problēma numur viens ir ka SLĪD!! Velo riepas ir plānas, šauras un gandrīz visas bez radzēm, tāpēc ar velo nebrauc ziemā. Otra problēma ir nokrišņi (ja ir) un slapjums. Nav nekā patīkama braukt pa ledu vai šļuru ja līst, par ar Castelli Shakedry, Gabba jakām vai Gore drēbēm un zābaciņiem, to dara tikai tie kam galvā ir švaki. Patīkami Latvijā velo ir izmantojams no Aprīļa līdz Septembrim +/- dažas nedēļas.

Ko vērts ņemt vērā velobraucējiem: ar velo var normāli braukt gan pa ietvi gan (labāk) ielu, bez veloceliņiem utml. ja to grib. Nav jātņem nevienam nekas un jāsaprot ka bērnus ar velo neizvadāsi un preces ar velo nepiegādasi un tas auto kaut kur ielas malā ir jāatstāj. Arī tie kas dzīvo Rīgas centrā - viņiem arī savi auto kaut kur jātur. Ar velo braucot būtu jāuzliek lampiņa, lai esi labāk pamanāms un atsevišķos gadījumos es iesaku pa virsu uzvilkt hi-vis sporta vesti.

Ko vērts ņemt vērā autovadītājiem: Velo satiksmē iekļaujas pilnīgi savādāk kā auto, pie tam tas atkarīgs no velo tipa (kalnu, šosejas, pilsētas, bmx utml.). Ja velo brauc pa šoseju - tam tur jābrauc - pa bruģa veloceliņu ar sētu iebrauktuvēm braukt ar šosejas velo ir kā braukt ar vieglo auto offroad trasē. Velo neievēros noteikumus tieši tā kā auto - ja jums tas skauž, braucat ar velo, bet riteņbraucēji jau riskē daudz vairāk piedaloties satiksmē nekā autovadītāji un nevajg viņiem braukt ļoti tuvu vai sāniski nostumt uz apmales - tas ir ļoti nepatīkami.

Kopumā uzskatu ka Staķa un co noziedzīgās rīcības dēļ attiecības starp velo un auto ir būtiski pasliktinātas, jo nejēdzīgi atņemot tā jau šaurajās ielās vietu auto daļa autovadītāju tagad vairāk ienīst velobraucējus, kuri (kā es) par šo nebalsoja un pat nobalsoja manabalss lai atdod Čaka ielā atpakaļ abas joslas!

Priecīgu jums visiem braukšanu!

endr4 10.04.2021 8:29

Ieteiktu paņemt treli pa lēto no ss, vēl ideāli ja no tā rajona kur auto stāv un aizvest līdz TUF Rīgā, 11. gads jau tomēr vēl jauna un dārga mašīna lai tā vienkārši ļautu laukos sapūt. TUF man ātri kārbu Mersim nodiagnosticēja - tanī gadījumā gan bija pilnīgi pretēji - ieikt varēja visos ātrumos bet braucot lēkāja un lika servisā - kārbas diski bija lupatās un ar to viss bija beidzies tam auto, bet tev izklausās pēc elektronikas.

endr4 15.03.2010 14:59

viktors1961 rakstīja:

RX-7 rakstīja: KĀ ES VAKAR ĢENERATORU NOSVILINĀJU

Atveda man jauno aķi, uzliku, piestartēju... Un nelādēšanas lampa nekur nepazuda... Motors slāpst, lukturi neslēdzas iekšā - vārdu sakot - ģeneratoram VĀKS...

Lūk, tā es pašrocīgi nosvilināju ģeneratoru... Labi, ka vadi nekur neaizdegās un auto nenokurināju... Žēl būtu - Audi A8 Tiptronic Quattro 4.2l V8 DOHC, 1995. gads... Veca, bet laba mašīnīte...

Atvaino, ka maisos, bet tikai pie nestrādājoša ģeneratora ar normālu aķi slāpt nevajadzēja... Varbūt piemērs nevietā, bet kādreiz žigulim tā bija, ka aķis absolūti beigts (iekšā pazuda kontakts starp platēm), tad uz buksera pielaist varēja un braukt arī, bet tikko slēdza kādu gaismu, signālu vai citu patērētrāju, tā uzreiz ģība nost. Iespējams ka priekš A8 piemērs nevietā

Opel Astra 2000+ gada automāts arī slāpa pie beigta ģenerātora. Droši vien ka bez elektrības A8 nespēj nodrošināt sev dzīvību visām ekstrām

endr4 10.03.2009 14:02

Grāmatvedībai čeku vajag LR teritorijā, citādi jāformē komendējums. Tapēc tiem kam vajag čekus grāmatvedībai bendzīns jālej Valkā, vai katru dienu kad tiek ieliets bendzīns darbiniekam jāformē komandējums ar apmaksātiem izdevumiem, kas ir čakars..

endr4 01.12.2008 19:31

bmw 5er jaunajam ekraaninju gan nav, bet pogas ir savaadaakas un klimaautomatik shim NAV!

endr4 30.11.2008 22:20

Lietas kas tieshaam patiik: ausainie kjeblji, salona kraasa, sporta stuure, diski, un vairaak vai mazaak izskataas labi apriikots, BET var jau protams buut, ka kljuudos, bet tam aparaatam gadiijienaa nav parastais kondikjis?!!! OMFG!

man bija iedots uz laiku 530d sedans un tam bija stipri savaadaaki tie grozaamie, ar graadiem ja nemaldos..

un, ja godiigi, unversaalis izskataas nedaudz peec uroda, saliidzinaajumaa ar sedanu. Unversaali tapeec njemtu A6.. bet shis jau atkal gaumes jaut.

endr4 17.10.2008 14:24

Muusu deb11lajaa banaanu un p0huj1stu valstii visiem viss ir pie kaajas, bet kaa var buut, ka 2007. gada 7. septembrii, kad naftas cena pasaulee (NYMEX) bija 72$ diizelis maksaaja 0.617LVL/l (man ir bilde no NESTEs bendziinatanka), bet tagad kad naftas cena ir 70.87$/barelaa diizelja cena ir 0.737LVL/l (pa ~12sant/l daargaaka) ?!!!! WTF?!

Vai iAuto nevareetu kaut ko dariit shii jautaajuma sakaraa?

Varbuut kaadu veestuli kaadam vareetu aizsuutiit.?..?

endr4 16.10.2008 10:52

Lietotu a/m virs 7k EUR un zem 70k EUR paardot nav iespeejams. Cena 12 meenshu laikaa lejaa pa 25% visam lietotajam.

Ar jaunaam mashiinaam liidziigi- jaunu lexusu man jau piedaavaa ar 13-15% atlaidi. Audi A6 18% atlaide. Arii tos paardot nav iespeejams.

Zog visu- man pat nospeera riepu ventilju vaacinjus visus chetrus.

Ljoti jaauzmanaas ja ir speciaalais numurs- divciparu, vienciparu, individuaalais- tos zog taa ka paiet nevar..

endr4 02.10.2008 22:32

1. Ja vainiigs bija cits auto - jaadodas uz vinja OCTAs kantori, nevis savu kasko. Kasko ir tiesiigs ietureet pashrisku, ja formee kaa kasko.

2. Ja vaiigais nav zinaams/Zveers/Gaajeejs, tobish kam nav OCTA, tad KASKO sedz pareizi ieturot pashrisku.

3. Vai atliekas no taa busa savaaca apdroshinaataaji? Jo ja nee, vinji driikst ietureet atlieku (detalju) veertiibu.

4. OCTA neizmaksaa nekaadu veerteejuma summu, jo vinji nav kaa KASKO kas apdroshina uz konkreetu summu. OCTA izmaksaa kaut ko liidziigu shaabriizha tirgus veertiibai, kas starp citu pa 2 meeneshiem noteikti ir kritusies pamatiigi.

Taa luuk.

Informee konkreetaak, tad konkreetaak pateikshu.

endr4 30.09.2008 19:05

Man 98. gada audi A8 4.2 peec 220k km saaka riit 1l/100km.

bet tam motoram resurss taa kaa taa ir stipri virs 300k

2003. gada 3.7 nerija neko, nu attieciigi no vienas mainjas liidz otrai (15k) nekaadu probleemu nebija (70000-95000km).

Pilniigi piekriitu lielaakajai daljai viedoklju par shii auto izciliibu un probleemaam ar servisa izmaksaam. A8 var pirkt ja to vari atljauties.

endr4 28.09.2008 15:57

Sretsked : Tas domaats cenas/komforta/kvalitaates/utt attieciibas zinjaa, protams..

A8 leetaak servisot Vaaczemee, starp citu.

endr4 27.09.2008 23:34

Ko Tu tur gribi dzirdeet?

Labaakas mashiinas praktiski nav, ja vari tieshaam taadu atljauties.

Ir bijis 3. gada 3.7 pilnaa paketee, bet ja tagad pirktu, njemtu tomeer 5./6. gada peec feisa.

Cenas kaa jau a8

endr4 25.09.2008 22:43

Nu labi, uz muuzhu tiesiibas atnjemt, tas nu ir pa traku..

5000lvl vnk 75% cilveeku nemaz nav.

Nu ja man uzliktu sodu 5000lvl un nonjemtu pravas uz muuzhu es pat netaisiitos tos 5k maksaat, da na*uj sho valsti un na*uj tos sodus. pa 100lvl panjemtu golf2 un gaaztu taalaak.

Un buusim godiigi- es reizes kad peec paaris alinjiem, vai agri no riita uz pohu IR JAABRAUC, un par to taadus sodus? sodiem ir jaabuut sameeriigiem!

endr4 13.09.2008 0:56

Tas ir totaals murgs! Kursh vispaar atljaava taa meesla celtnieciibu jau taa paarslogotaa satiksmes mezglaa?!

Kaadrez korkja nebija vispaar, tagad jau no dzelzcelja tilta visa Muukusalas iela staav..

RD ir pilniigi pedaalji!

endr4 21.07.2008 18:07

Nu Naftas cenas ir pa nedeelju nokritushas no 145 uz 130USD barelaa, kapeec tik anomaalas cenas turaas bendziintankos?

endr4 25.03.2008 21:02

LT- taadi pashi pi***i kaa Latvijaa, njem visdebiilaakajaas vietaas.. tur braucu ~10 jo uz 105 ir paanjeemushi..

Polijaa es parasti eju tik aatri ka neviens nepaguust un 2x esmu arii devis paari 200 prom.. abas reizes gan virsuu bija tranziitnumuri un po***

bildeets esmu 2x Vaacijaa un 1x Zviedrijaa- abas reizes nekas..

+ Cehos janvaara saakumaa izrakstija ~25ls, bet uz vietas vienoties nevareejaam, pateicu ka vinju naudas man nav un pagaidaam nekas nav noticis...

endr4 14.11.2007 12:35

pikriitu ka pilniigi melnaas pleeves vajag aizliegt, bet k.kaadas 20% toneejumus jau var atljaut..

kaut vai no droshiibas- ja izsit avaarijaa stiklu kursh ir pleevee- vinjsh nesabirst pa visu salonu un arii ja mazie nariki ar kjiegjeli sit aaraa stillu to ir gruutaak izdariit un prasa pa 5sec vairaak laika..

endr4 13.11.2007 23:28

nezinu kaa jums taa neveicas..

man ir bijushi kaadi 5 sodi- Lietuvaa, Igaunijaa, Zviedrijaa, pa dazhaadaam lietaam neesmu nevienumaksaajis un po***. jau 2 gadus..

veel esmu reizes 10 nobildeets un arii po***

un Polijaa pirms 2 gadiem neapstaajies mentiem (bet tas gan bija ar tranziitiem)..

taa arii domaaju tupinaat likt miiksto.. ja nu vienreiz buus jaasamaksaa tad paljubomu buus atmaksaajies..

endr4 29.10.2007 15:26

Nju skaidrs..

nu ja shaadi buutu uzreiz presee pastaastiits tad var jau saprast ka taa var gadiities..

bet nu tas kaa tie monstri griezaas rinjkjii bija iespaidiigi..

endr4 28.10.2007 19:23

)

endr4 18.10.2007 12:30

Paardodu 4gb. riepas uz diskiem.

2000km brauktas Dunlop Winter Sport 3D ziemas riepas 195/65/R15 uz tikpat svaigiem Alutec lietajiem diskiem R15 (dereeja Saab 9-5 2002. gada).

Riepas un diski ljoti labaa staavoklii, nav bijushi ne uzsisti ne caurumi riepaas..

Jaunam komplektam cena 2006. gada Dec. 490Ls, tagad tikai 250Ls!

bilde:

ss.ss.lv/...

endr4 12.10.2007 11:01

Paardodu 4 gab.!

2000km brauktas DUNLOP WINTER SPORT 3D 195/65 R15

uz

2000km brauktiem ALUTEC R15 diskiem tas viss bijis uz SAAB 9-5 2002. gada...

pirkts shis komplekts pagaajushajaa decembrii un toreiz maksaaja 450+Ls

Tagad cena = 250Ls par praktiski jaunaam riepaam + diskiem!!

paardodu sakaraa ar to ka mashiinu paardevu vasaraa bez ziemas diskiem..

i m a n t s [at] a t l a n t i x . l v

endr4 24.09.2007 10:59

tipa viss uzreiz bet dzeeshaas vairaakos gados..

taakaa ja pirms laika paardod- nodoklis jaasmaaksaa!

Ja visi nemaksaasim nodokljus,

naudas visam nepietiks nekad...

)

endr4 23.09.2007 22:39

Operatiivajaa skaitaas kaa ilgterminja noma, liidz ar to vnk tie sanaak ikmeenesha izdevumi (shito man pasham staastija neesmu paarbaudijis)..

Finanshu pilnu summu var paprasiit (18% no pavadziimes veertiibas) pat ja iipashnieks ir Parex liizings a firma tikai tureetaajs, iisti nezinu kapeec taa bet taa ir.

veel labaak ir ja mashiina uz firmu kaa vieniigo iipashnieku, bet liizinga kantoris uzliek tikai komerckjiiu..

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti