Šoreiz piefiksēju, vizinoties pa Poliju, neviens vietējais ne dienā, ne naktī neslēdza iekšā miglas lukturus- ne priekšējos, ne aizmugurējos. LED apgaismojums kā dienas gaitas lukturi šiem ar nav izplatīta parādība. Vienā nakts brauciena posmā bij migla- tad gan šie saslēdza miglas, bet pēc tam tik pat ātri arī izslēdza. Lietuvā bij visādi eksemplāri- arī bez gaismām!
Kā atrast neizlasītos komentārus zem tēmas. Piemēram, kaut vai šī brīža aktuālajā Wvfana diskusijā ir vairāk kā 90 ieraksti, bet ne visi jaunākie komentāri tiek likti sarunas beigās- ir tādi, kuri atbild vai komentē jau esošo komentāru. Man šobrīd sanāk tā, ka ir jāizlasa par jaunu visa diskusija, lai atrastu jaunāko ierakstu, jo tas netiek kaut kādā veidā īpaši izcelts vai atzīmēts? Varbūt esmu palaidis garām kaut kādu "īpašo" paņēmienu šo jauno, iepriekš neizlasīto, ierakstu apskatei?
Īstenībā Vwfan-veidīgos var viegli saprast. Nesen veicu ekobraucienu 300km garumā ar fabiju vwfana braukšanas stilā- sanāca pēc bākas metodes 3.52litri uz simta. Tai pat laikā vasarā ar xc90 prātīgā režīmā, bet 7 personas iekš auto, braucām- 90-100km/h robežās, bākas metode uzrādīja 8.5l. Ja diendienā ir jābrauc pa šoseju Jelgava-Rīga un vēl pie tam vienam pašam, tad xc90 ir diezgan neloģisks pirkums.
Bij reiz auto arī brīvdienām, bet tomēr žēl to naudu maksāt par vairākiem auto un neizbaudīt braukšanas prieku katru dienu.
Nopakots universālis, žēl ka priekšpiedziņas, bet ir pierasts pie v70, bet ir ntākie uzlabojumi, kuri nav visiem v70, un kopumā iet labi- ja brauc Vwfana stilā, tad ļoti ekonomisks (easy peasy zem 5litri), bet ja gaitā kūpina, tad seši ar kapeikām.
Atkarībā no autoparka lieluma, sanāk gadā iet 2-4 reizes tehnisko apskati, lielākoties Jelgava, Rīga, Jēkabpils. Atteikumi par uzlīmi ir bijuši pamatoti, kasīšanās pa lielam nav bijusi, laipni paskaidro, kur ir kaut kāda problēma, par neprecīzi noregulētiem lukturiem atkārtoti ejot maksāt neprasa (tajā pašā dienā saregulējot korekti), pabrīdina, kas būtu jānomaina uz nākošo apskati.
Pēdējā laikā vispār neskatās vai ir aptieciņa un ugunsdzēšamais aparāts, veste.
Ir novērots, ja brauc ar gados vecāku auto, bet nomazgātu un izpucētu, tad ir labāka attieksme, kā ar jaunu, bet arī ar tīru auto, protams, abi ir tehniskā kārtībā.
Skan jau interesanti, kad VWfans ēdot cīsiņus, stāsta sev- cik garšīga gaļa :-D
Nē, nu jā- paēdis jau esmu, arī mazāk naudas iztērējis. Tik žēl, ka restorānā steika vietā nevar cīsiņu paņem- jo tad būs ar zobu bakstāmo zobu starpas jātīra, plānāks maks paliks. A ja nu iegaršojas un gribēsies biežāk to steiku ēst?!
Zin kā, mans viedoklis, ja ir pienācis tas brīdis atkal mainīt auto un domā par xc90 vai kādu jaunu budžeta klases auto, tad ņemtu to volvo. Esmu braucis ar vairākiem xc90, gan dīzeļiem, gan benzīniem, gan executive komplektācijās, braucis ar lētiem, bet jauniem auto. Finansiāli neviens no lietotajiem nav bijis dārgāks uzturēšanā par jaunu auto. Toties emocijas sagādā vairāk vecāks, bet komfortablāks un niknāks auto.
Protams, atkal jau atkarībā no nepieciešamības, bet cik daudz ir vajadzība pēc paaugstināta klīrensa un 4x4? Esmu pārsēdies no 15 uz 10cm klīrensa auto- zin, nekāda vaina- nu jau 25 000km nobraukti, bet nekas no auto apkašas nav norauts. Tiesa gan- uz zemes ceļiem bieži vien tiek apakša atsista un jāpiedomā pie braukšanas, it īpaši ziemā, bet nekas traks.
Pērc volvo, ieliec gāzi, brauksi pa lēto un ar automātu, saremontē to, ko vajag un nelūzīs pēkšņi, ja sekosi līdzi tehniskajam stāvoklim. Tfu tfu tfu, bet avārijā ar Dusteri būsi priecīgs, ka sēdi iekš desmitgadīga Volvo un tiem 360,- eirikiem būs pavisam cita vērtība. Tiem volvo jau ir 15 gadi- lielākoties visa informācija ir pieejama googlē, kas var “pēkšņi” salūzt vai tipiskās slimības. Samaini dilstošos mezglus un braukā vesels!
Protams, ja gribas pēc iespējas lētāk braukt, tad ņem mazauto, bāzes komplektācijā, tādā vecumā, kuram vērtības kritums ir stingri mazāks par ekspluatācijas izdevumiem. Ja ir fortačka, tad vispār kaifs :-D
Nesen '" uzrāvos" neapzināti- arī menti no patruļas teica, ka šī viņiem ir peļņas vieta, kur dežūrē, tā pat arī iecirknī teica, ka tā tas tur ir, risinājumu ar zina, bet speciāli nedara, jo vairs naudiņa neienāks kasē. Lūk šādi gadījumi totāli kretinē- tieši tā pat kā pirmais mēģinājums ar radariem.
Bet ir bijis viens gadījums, kad pienāk pie loga tūplis un pirmais ko saka- protokols vai risināsim savādāk?
Tai pat laikā 2,5 atpakaļ noprotestēju, ka zīme nepareizā vietā atrodas, grūti pamanāma, tāpēc arī neapzināti pārsniegts ātrums, tika pārvietota 6m tālāk- laikam nebiju vienīgais protestants! :-D
Manuprāt, 0.24 eiriki par km nemaz nav dārgi, ja ņem vērā, ka tika braukts ar jaunu auto. Tiesa gan, kādas klases un aprīkojuma- izklausās pēc laba kompaktklases vai vidējās klases auto.
Jā, to emociju dēļ vien vismaz vienu reizi mūžā būtu jāizbrauc no salona ar jaunu auto( tikai, lai pa vakariem nav suhariki jāgrauž :-D ). Bet kā jau citos topikos ir runāts- globāli kā dinozauru izmiršana vai Amerikas atklāšana, auto industrijā izmaiņu nav bijis (lai gan 80 gadu golfs un mūsdienu Tesla- vai tiešām auto industrija ir bez progresa?!).
Līdz ar to sanāk, ja ir vecs auto, bet bagātīgi aprīkots, tas nodrošina visas nepieciešamās ērtības savas pakaļas pārvietošanai no A uz B, noteikti ja to spēs veikt arī vismaz 2x apkārt Zemeslodei, tad diez vai ir finansiāls pamatojums iegādāties jaunu auto. Tomēr sačinīt savu veco dampi būs lētāk, kā maksāt kredītus/līzingus. Kur teju viena mēneša maksājums būs līdzvērtīgs nopietnam esošā rumaka remontam. Un tai pat laikā jebkura jauna auto ražošana ir vismaz 100x neekoloģiskāka kā lietot esošo.
Ok, pietiek gvelzt sviestu un bendēt acis pie ekrāniem- eju svaigu gaisu elpot
Tiešām neredzu problēmu, kāpēc neiegādāties jaunu auto, ja viss pārējais dzīvē jau ir?! Būt kā sunim uz sienakaudzes? Un kāda starpība, kādā vecumā 20 vai 50 gados. Un jau atkal- kāda starpība vai gadā nobrauc 3 000 vai 50 000km- ko tu domā zārkā naudu likt spilvena un sedziņas vietā?
...un vēl par maksas ceļiem maksājam vēlāk, kad atnāk maksājuma uzdevums. Bet ieteikums- pārbaudi laicīgi epass24.com savu auto pēc ceļojuma, lai nesanāk tā, ka saņem rēķinu un soda kvīti par nesamaksātu rēķinu jau 50desmitkārtīgā apmērā pašam to nezinot!
Tu ir vienīgais, kurš sādi saka, kad paši ražotāji iesaka negāzēt un iebraukt motoru. Arī škodai kritās patēriņš līdz kādi ~8000km nobraukumam, tad patēriņš stabilizējās.
Kaut kur te kāds minēja par tramvajiem Rīgā- cik tie ir dārgi, salīdzinot ar konvenciālajiem transportiem. Bet Zviedri ir sarēķinājuši, ka tā ir ekonomiskāk (gan patēriņš, gan ekoloģija kopā)- uzbūvējuši smagos elektroauto un pa vienu štrāsi smagajiem izbūvējuši līniju ar vadiem pa gaisu- brauc pa šoseju tā kā mums električkas.
Kaut kā jocīgi spried- patiešām neesi braucis ar jaunu auto?
Ja jau salīdzini savu audi 90 ar mūsdienu auto, tad salīdzini tieši tāda paša līmeņa auto, piemēram, kaut to pašu audi, tas varētu būt A5 S versijā? Patiešām neredzi ahūnu uzlabojumu starp šiem diviem auto?! Ne dizainā, ne tehnoloģijās, ne komfortā, ne drošībā, ne dinamikā?
Benzīns ar gāzi- būs braukšana lētāka par dīzeli, nav dīzeļa vibrācijas, ziemā ātri uzsilst un dod siltumu salonā, vajadzētu būt arī lētākai iegādei kā dīzelim. Mīnuss- biežāka uzpilde un papildus gāzes filtru maiņa, un gāzes kartes pieregulēšana.
Ja neliek gāzi, tad svarīgs plānotais nobraukums un auto lietošanas ilgums. Lai attaisnotos gāzes likšana, tad ir jābrauc daudz- vismaz 15000km gadā un tā savus 4-5 gadus.
Ar to golfa dīzeli ir braukts- ņiprs auto, ekonomija ar būtu laba.
Šoreiz piefiksēju, vizinoties pa Poliju, neviens vietējais ne dienā, ne naktī neslēdza iekšā miglas lukturus- ne priekšējos, ne aizmugurējos. LED apgaismojums kā dienas gaitas lukturi šiem ar nav izplatīta parādība. Vienā nakts brauciena posmā bij migla- tad gan šie saslēdza miglas, bet pēc tam tik pat ātri arī izslēdza. Lietuvā bij visādi eksemplāri- arī bez gaismām!