iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
Nortel 06.09.2010 10:45

Fanam taisnība, lietuviešiem šis modelis ir topā.

Pats vairāk kā gadu lietoju šādu, tikai ar 2.0 16 vārstu motoru. Ir lietots arī 3.0 V6. Trīslitrīgais, protams, lidmašīna. Neko sliktu nevaru teikt par abiem. Viss atkarīgs no tā, kādā stāvoklī nopirksi. Ar motoriem problēmas nav bijušas. Piekares kā jau visiem auto mūsu ceļos, ik pa laikam kautkas jāparemontē. Detaļas nav dārgas. Dārgākais remonts bija pusass maiņa. Orģinālā "sborā" ar abiem galiem maksāja 160 Ls (salīdzinājumam, kolēģis mazdai6 par pusasi samaksāja 450 Ls).

Lielā apkope motoram: siksnu maiņa, ar visiem ruļļiem, sūknis, eļļas, filtri (arī kartera ventilācijas filtrs) ap 300 Ls. Piekare vienkārša.

Patika tas, ka salonu var iekārtot pēc patikas mainot beņķus, priekšējie pagriežās par 180 grādiem. Apsildi/klimatu var regulēt ar kreiso roku, radio vadās no stūres. Nav nekādu lieku slēdžu, viss ērti izvietots un aizsniedzams.

Mīnusi:

-kaitinošās salona apgaismojuma problēmas (te viņš ir, te nav);

-durvīm iekšpusē nav tradicionālo aizslēgšanas tapiņu, slēdzas tikai ar centrālo. Mitrā laikā kādas durvis mēdz nogļučīt, aizslēgties vai atslēgties tikai pēc vairākkārtējiem mēģinājumiem. Aizmugurējās durvis arī var atslēgt/aizslēgt tikai ar centrālo. Ja aķis tukšs, tad pēc vadiem jālien cauri visam salonam.

Principā tikai braukšanas vaina. Subjektīvi liekas labāks un lētāks ekspluatācijā par šarānu, bet līdz T&C patālu.

Ja interesē, varu sameklēt remontu vēsturi.

Tagad meklēju kādu labu no GrandEspace IV.

Nortel 01.09.2010 17:38

i_edgars rakstīja: scope, poļi pa šiem gadiem ir kolosāli iemācījušies viltot kastītes un bļambas - pat no oriģinālā iepakojuma labas firmas nevar atšķirt, kur poļu kaste, kur viņu!

Ja Tu detaļas pirksi Vācijā, tad var būt, bet tikai var būt nopirksi oriģinālās, bet te Latvijā nedodu pat 1 % ka oriģinālās detaļas ir pat pie dīleriem!!

Esmu papētījis gan uzlikas, gan optiku, gan vēl daudz ko citu, un iekšējais saturs nemainās - mainās tikai krāsas spīdīgums uz detaļas un iepakojums!

MInu tikai konkrētu piemēru - man vajadzēja faras stiklu - vienā it kā labā bodē piedāvāja oriģinālu - Boš..... Bet kad atpakojām, tad es kā stikla fabīkas augsta līmeņa darbinieks momentā atpazinu stukla sastāvā Anekšķu smilts karjeras smiltis. Lietuva!!! Bet iepakojums - perfekts Boš, par Boš cenu!! UN cik bija tādu, kas pirka kā oriģinālo??

Pašas lētākās bremžu uzlikas man kalpo pa 50 t km! Citiem dārgās tik ilgi nekalpo!! Nav ne nobirušas, ne izbirušas un mašīnas purns vēl pagaidām nav atdūries pret kādu pakaļu vai stabu.

Tu gadījumā neesi no tās slavenās stiklinieku dzimtas, kur vectēvs, tēvs un dēls kausē stiklu martena krāsnīs?

Nortel 01.09.2010 9:56

Foley rakstīja: Vai kāds varētu pateikt kur meklēt informāciju par S60 bremžu disku minimāliem biezumiem?? Runa ir par aizmugurējiem! Nezinu kāpēc, viens disks no ārpuses nedaudz aprūsējis, varbūt nevajag virpot, bez pārbaudes uz stenda to laikam nevar pateikt!

Nesen biju vienā servisā un tur man tādus brīnumus sastāstija un vēl lielākus sadarīja, ka jāiet ar lielu līkumu!! Bezmaz vai viss jāmaina un uzreiz, citādi pie pirmās bremzēšanas viss būs lupatās!!

Lūdzu uzmanieties no kaktu servisiem, šobrīd autorizētie ir nolaidušies no kalniem!!!

Diski rūsē, ja auto stāv vai ja nestrādā suports.

Nortel 01.09.2010 8:49

VWfans rakstīja:

Sviestnesis rakstīja: Vislabāk tos bremžu diskus ir pirkt www.spsauto.lv. Viņi Tev piedāvās dažādu ražotāju par vislabākajām cenām,varēsi izvēlēties sev vispiemērotāko. Turklāt detaļu piegāde Rīgā ir bezmaksas.

Paldies par padomu! Diskus pirkšu oktobrī un mainīšu reizē ar ziemas riepu montāžu.

Uzmanies no tā www.spsauto.lv. Viņi tirgo arī brāķi. Vienreiz uz šito kantori uzrāvos, vairs neko nepirkšu un citiem neiesaku.

Nortel 27.08.2010 10:43

Pirmais rakstīja:

Nortel rakstīja:

Pirmais rakstīja:

Sretsked rakstīja:

Pirmais rakstīja: visi tāpat pofigā močī nobraucot no tilta pa labi.... vēl šodien redzēju....

p.n.

paredzu, ka tur tūlīt tiks noliktas pāris mentu brigādes... kā jau tas pieņemts pie mums, nevis pašā krustā, bet viena būs kautkur tālu zem tilta vai tajā stāvvietā, kas pretī un otra būs dziļāk iekšā bērzaunes ielā

Vai ne? Tīrās šausmas.

protams ka šausmas....

aizbrauc taču kaut reizi uz rīgu no savas čuhņas un paskaties kā uz slapjā bruģa šķērsām dzēšās tie, kas nāk lejā no tilta, kad tiem priekšā tilta galā kāds pajolis apstājās un blisinās kamēr atbrīvojas pretējā josla pa kuru tad var nokļūt zem tilta braucot pāru baltajām līnijām...

tajā vietā, kur agrāk bija josla zem tilta braucējiem, tagad ir uzbūvēts valnis....

tikai atšķirībā no slāvu apļa un citām līdzīgām vietām, šajā gadījumā avārijā vainīgais būs tas, kas iepirda pakaļā, nevis tas, kurš tilta galā ir apstājies un gaida izdevīgu brīdi lai rupji pārkāptu satiksmes noteikumus

Tilta abos galos ir smukas zīmes ar atļautā ātruma un distances informāciju. Ja tās ievēro, tad problēmu vienkārši nevar būt.

atļautā ātruma zīme ir (30), distances zīmes tur nav...

ir tur smago zīme un ir slidena ceļa zīme. un ķieģelis virs sliedēm ar laikiem.

nākošā zīme ir tikai taisni (pirms tilta beigām jau tilta otrā galā)

un tieši tāpēc, ka tur ir slidens ceļš, jau arī tas, kurš iepiļīs pakaļā arī būs vainīgais.... neskatoties uz to, ka tas otrs praiders arī pārkāpj...

nu izskatās, ka tu atbalsti rupju noteikumu pārkāpšanu?

huļiš tur kādam ir jāapstājas un jāgaida kamēr atbrīvosies vieta lai varētu veikt rupju pārkāpumu?

galu galā tas, ka tur uz tilta apstājas mašīna un taisās griezties pa labi trāpa zem šitā pantiņa (jo tur pa labi griezties nedrīkst)

135. Aizliegts apstāties un stāvēt:

135.3. uz tiltiem, estakādēm, ceļa pārvadiem un zem tiem;

Redzi pārkāpumu, ziņo attiecīgajai iestādei.

A ja tilta galā būs bedre, kaķis ies pāri vai velosipēdists nokritis, tad arī nebremzēt?

Nortel 27.08.2010 9:34

Manējam līdzīgi bija, kad braucu ar cauru izpūtēju.

Nortel 27.08.2010 9:32

Pirmais rakstīja:

Sretsked rakstīja:

Pirmais rakstīja: visi tāpat pofigā močī nobraucot no tilta pa labi.... vēl šodien redzēju....

p.n.

paredzu, ka tur tūlīt tiks noliktas pāris mentu brigādes... kā jau tas pieņemts pie mums, nevis pašā krustā, bet viena būs kautkur tālu zem tilta vai tajā stāvvietā, kas pretī un otra būs dziļāk iekšā bērzaunes ielā

Vai ne? Tīrās šausmas.

protams ka šausmas....

aizbrauc taču kaut reizi uz rīgu no savas čuhņas un paskaties kā uz slapjā bruģa šķērsām dzēšās tie, kas nāk lejā no tilta, kad tiem priekšā tilta galā kāds pajolis apstājās un blisinās kamēr atbrīvojas pretējā josla pa kuru tad var nokļūt zem tilta braucot pāru baltajām līnijām...

tajā vietā, kur agrāk bija josla zem tilta braucējiem, tagad ir uzbūvēts valnis....

tikai atšķirībā no slāvu apļa un citām līdzīgām vietām, šajā gadījumā avārijā vainīgais būs tas, kas iepirda pakaļā, nevis tas, kurš tilta galā ir apstājies un gaida izdevīgu brīdi lai rupji pārkāptu satiksmes noteikumus

Tilta abos galos ir smukas zīmes ar atļautā ātruma un distances informāciju. Ja tās ievēro, tad problēmu vienkārši nevar būt.

Nortel 25.08.2010 11:13

Nupat divās dienās nobraucu gandrīz 1000 km ar renault trafic pasažieru versiju. Tā neko, iepatikās buss. Likās, ka tas 1.9 dīzelis būs tāds pašvaks, bet gāja tīri labi (pārsvarā gan braucu tukšā). Taisnē uzspiedu pat 170. Bāku tā arī neizdevās izbraukt tukšu. Kluss, ērts, ietilpīgs. Subjektīvi liekas labāks par T5. Kā teica saimnieks, kopš pirkšanas brīža (pirkts jauns Latvijā) nav liktas virsū nekādas aizsardzības sistēmas, pat nav drošināts.

Kad tagadējais vans paliks par mazu, noteikti pirkšu traficu.

Nortel 18.08.2010 10:12

Interesanti ka LVM neskatoties uz mežistrādes licences apturēšanu joprojām cērt ārā mežus.

Nortel 17.08.2010 10:32

Sretsked rakstīja:

Nortel rakstīja: Te pie vainas ir Dombrovskis ar visu to stulbeņu brigādi priekšgalā. Ne pirkstu nepakustinās vietējā biznesa attīstībai.

Man vajadzēja sazāģēt dēļus. Lētāk sanāca aizvest baļķus ar leišu baļķvedēju uz Lietuvu, sazāģēt tur, un atvest atpakaļ.

Bet vēl lētāk būs, kad vietējais zāģētājs nosprāgs parādos un varēs pa lēto nopirkt viņa lentzāģi.

kāds sakars Dombrovskim ar to,ko dara latvju bāleliņi jau 20 gadus ?? Tas,ka latvju bāleliņam uzreiz vajag nopelnīt džipu par vienas fūres sazāģēšanu, ir Dombrovska vaina?? Ka paši nejēdz izdomāt,kādu pievienoto vērtību kokam uzlikt, tikai truli zāģēt un vest ārā, tas valdības vaina ?? Koka nozare Latvijā darbojas jau tos 20 gadus ,brīvā režīmā, Dombrovskis nav pat 2 gadus

Atvaino, bet tu esi konkrēts alnis .

Atvaino, bet kā rāda prakse, tad diskusijas ar Tevi ir pilnīgi bezjēdzīgas...

p.s. kamēr citu valstu valdības atvieglo nodokļu politiku ne tikai pārvadājumu, bet arī citās jomās, mūsējie tikai to pasliktina.

Nortel 17.08.2010 10:23

Te pie vainas ir Dombrovskis ar visu to stulbeņu brigādi priekšgalā. Ne pirkstu nepakustinās vietējā biznesa attīstībai.

Man vajadzēja sazāģēt dēļus. Lētāk sanāca aizvest baļķus ar leišu baļķvedēju uz Lietuvu, sazāģēt tur, un atvest atpakaļ.

Bet vēl lētāk būs, kad vietējais zāģētājs nosprāgs parādos un varēs pa lēto nopirkt viņa lentzāģi.

Nortel 15.08.2010 21:44

Chankaishi rakstīja:

Nortel rakstīja:

draco rakstīja: ko ta reduktiori vispaar dara? meditee, vai?

par pastaaviigiem apgriezieniem gjeneratoriem - tas vairaak aktuaali mainstraavas generatoriem - gan sinhronajiem, gan asinhronajiem - ja izejaa grinbaas +/- noteiktu frekvenci dabuut. ja frekvence poh, ta apgriezienus var varieet kaa labpatiikas, cik saprotu...

auto gengeri ir triisfaazu, bet ar diozu bloku, t i izejaa ir liidzstraava, taa ka apgriezieni +/- poh, ja neskaita apgriezienu apgabala optimumu pilnas jaudas nocelshanai - atkariiigs no daudziem faktoriem. autogeneratoriem max jaudu noraada, ja nemaldos, pie kautkaadiem padsmit tuukstosh apgr/min.

Zini kāda ir starpība starp reduktoru un multiplikatoru?

Un tu zini? Reduktors gan samazina, gan palielina apgriezienus, atkariigs, kursh primaarais, kursh sekundaarais rats Multiplikators ir reduktors ar mainiigu paarnesumu attieciibu, piem. vecajiem 340 volvikjiem bija automaatiskaa aatrumkaarba ar multiplikaatoru uz siksnas.

Pamēģini pagriezt gliemežreduktoru aiz sekundārās ass.

Parādi man, piemēram, multiplikatora spoli ar mainīgu pārnesuma attiecību.

Nejauc multiplikatoru ar variatoru. Un izlasi reduktora definīciju.

Nortel 13.08.2010 21:29

draco rakstīja: ko ta reduktiori vispaar dara? meditee, vai?

par pastaaviigiem apgriezieniem gjeneratoriem - tas vairaak aktuaali mainstraavas generatoriem - gan sinhronajiem, gan asinhronajiem - ja izejaa grinbaas +/- noteiktu frekvenci dabuut. ja frekvence poh, ta apgriezienus var varieet kaa labpatiikas, cik saprotu...

auto gengeri ir triisfaazu, bet ar diozu bloku, t i izejaa ir liidzstraava, taa ka apgriezieni +/- poh, ja neskaita apgriezienu apgabala optimumu pilnas jaudas nocelshanai - atkariiigs no daudziem faktoriem. autogeneratoriem max jaudu noraada, ja nemaldos, pie kautkaadiem padsmit tuukstosh apgr/min.

Zini kāda ir starpība starp reduktoru un multiplikatoru?

Nortel 13.08.2010 16:45

Pirmais rakstīja:

anonimikis rakstīja:

Pirmais rakstīja:

Ozz rakstīja: 20 000 apgriezieni...

normaala turbiina sanaak

nemaz nerēc.... padomā kāds būs lietderības koeficients, ja tomēr izdosies nocentrēt un iegriezt to pasākumu uz 20000....

20 000 apgriezienu ir normālam fleksim. pat vairāk.

izjauc fleksi un apskaties kas tur griežas un 20000

visās maziekārtās parasti ir tā saucamie sinhronie motori... kurus spraužot 50hz rozetē, jamie griežas 3000 abarotos (vispār atkarībā no uzbūves, var būt arī piemēram 1500, bet nevar būt 1501 vai 2800)

precīzāk būtu teikt cenšas griezties... ja viņiem tas nesanāk, tad jamie karst līdz beidzot nodeg...

fleksim ir reduktors, kas tos motora abarotus pirms došanas uz ripu palielina...

ja tu fleksim uzstutēsi ripu, kas nav nobalansēta, tad fleksis agri vai vēlu vienkārši salūzīs (jo no ķīniskāka metāla būs izgatavota mehāniskā daļa, jo ātrāk tas notiks, bet notiks jebkurā gadījumā)

tas pats notiks, ja tu mēģināsi iegriezt ģeneratoru nepieklājīgi ātri.... jamo būs grūti pietiekami nobalansēt, rezultātā rotors sāks berzties pie tinumiem un pasākums mehāniski izjuks....

Kļuda - reduktors nepalielina apgriezienus.

Par sinhronajiem motoriem - neprecīzi nošpikots no wikipedijas.

Nortel 10.08.2010 10:04

Pēc kuras markas auto detaļām ir vislielākais pieprasījums, sekojoši, kura marka visbiežāk lūzt?

Nortel 08.08.2010 22:37

i_edgars rakstīja: Sretsked, II Golfu es biju reiz iznomājis, un jau pēc 60 km gribēju zvanīt lai savāc to konservu bundžu, jo bija tik šausmīgi priekš manis neērts, ka biju gatavs atpakaļ braukt ar taksi!

Man kādreiz bija otrais golfs. Ar viņu bija mazāk problēmu nekā kaimiņam ar 2.9 skorpi. Pietika vietas un bija patīkami viņu noskriet (kā nekā 150zs bija tam golfam) un ierēkt par viņa pārdomām par patēriņiem un remontiem.

Nortel 08.08.2010 22:30

draco rakstīja:

Slinkais rakstīja:

draco rakstīja: nu nez, varbuut tev taa dziive neizdevusies....

es te mazliet pabraukaaju ar diizeltranziitu - tiiri ok. nekaadu megakomforta truukumu nesajutu. vizuaalais man ir +/- poh - neesmu jau blondiine, kam bez roza jacinjas dziives nava

nu, automaats, protams, ir eerts - te gan nestriideeshos. un kruiizs ar laps. bet nu par visu ir jaamaksaa un visam ir savas puses - piem, ja nedo dies, automaats man nonjirgsies - remonta izmaksas tur ir taa neko sev. da i pasham liist - es neriskeetu. kaadi 35 - 50 ls, pusdiena uz nomainju, un ripinies taalaak. da i luuzt tur iisti nav kam. taa ka ar manuaalo kaarbu esmu ar mieru paviest manuaalo kaarbu toties posadka busam augstaaka, gandriiz kaa kraviniekaa - tas savaa zinjaa ar i pluss....

nevis gandriiz ka kraviniekaa, bet tieshi. jo tas ir kravas auto. ar visu no taa izrietosho, manis augstaak uzskaitiito

es vismaz ar atego esmu braucis, un redzu kapitaalu atskiriibu starp shamo un tranziitbusu. tu, raadaas, nearko braukaajis neesi, taapeec meegini te spriedeleet peec principa "a man liekas, ka..."

Esmu braucis ar atego termo, vācu izpildījumā pārbūvētu par kemperi, ar saules paneļiem uz jumta, dīvānu, nolaižamām gultām, virtuvi, wc. Komforts labs, stāvošam. Braukšana gan tāda grīļīga, kā jau mazajiem smagajiem. Pa šosejām vēl var pieciest, bet pa šaurajiem lauku ceļiem gāzelējas pēc velna. Būda skrāpējas gar ceļmalas kokiem.

Pa tranzītu nav ko teikt - vācu autobūves kauna traips.

Nortel 04.08.2010 15:33

anonimikis rakstīja: alumīnija trauku piegarša? al oksīds tak nereaģē ar nekādiem parastajiem oksidētājiem.

Kāpēc tad viņi ir aizliegti pārtikai?

Nortel 02.08.2010 11:52

10 Ls/gab, piegādā kad vari.

Nortel 02.08.2010 11:34

ValdisM rakstīja:

Slinkais rakstīja:

brmbrmm rakstīja:

Slinkais rakstīja:

brmbrmm rakstīja:

Slinkais rakstīja:

VWfans rakstīja:

Sretsked rakstīja: Pērku fana merivu ,dodu 1500 ls.

Nepārdošu lētāk kā par 5000 latiem.

saprotu saapi. bet par 4.500ls var tagad dabuut labu labos auto, aatrus, komfortablus un eertus, un pa 500ls uzstadiit gazes shprici lai negjiibt shokaa par paterinju

Piemēram, šādus?

www.ss.lv/...

www.ss.lv/...

kopsh kura laika korejieshi ir labu labie auto? es runaaju par lietotiem Premium klases auto. tie, kas razhoti vacijaa.

Tad tu ieteiktu fanam pārsēsties uz kaut ko tādu:

www.ss.lv/...

www.ss.lv/...

www.ss.lv/...

www.ss.lv/...

???

Tev neliekas, ka tādā gadījumā šo auto uzturēšanā nākamajos 5 gados nāktos ieguldīt vairāk nekā tie tagad maksā?

kas interesanti tajaa auto notik pa 5 gadiem ka emonts parsniegs veertiibu? istiksim bez paranojas un muusdienu debiilaa sauklja ka labs auto ir tikai jauns auto. semaks ir ar 100 reiz lielaaku resusru kaa korejas briinumi un visaadi opelji, neskatot braukshanas baudu. benziina gadijumaa 500ls veerta gaze atrisina ikdienas izmaksu probleemas. kasko nav japeerk, jo tadam auto nevajag liizi, nav jabrauc uz nezkadaam apkopeem peec garantijaam un citi murgi atkriit.

15 gadiigs A6 tdi milionu diez vai buus noskreejis. vairumaa gadijumu buus 400-450k un tas nav taa dzineeja gals. detaljas leetas, pats dzineejs ir vienkaarsh, garazhaa viegli labojams. vaig tik portatiivo, vadu no ebaja pa 10 dolariem, un galvu uz pleciem.

grozies kā gribi, bet nopērkot luksus klases lielizmēra auto, Tu pa 3 gadiem jeb apmēram 100 tk km tikai degvielā pārmaksā vēl viena tāda paša auto vērtību. (arī mazajam korejas brīnumam Tu vari uzlikt gāzi un braukāt vēl 2x lētāk, tā kā tas nav arguments ).

Un vēl paskaiti cik tiek p[armaksāts par lielāka izmēra riepām, bremžu diski, kluči,u.t.tvis ir lielāks, lielāks eļās tilpums dzinējā, lielāks tosola daudzums,u.t.t

Var rēķināt kā gribi, bet simti miljoni eiropiešu 50 pēckara gados tomēr ir izrēķinājuši,ka liels auto=dārgāks nekā mazs auto.

Bet ja ierēķina to, cik daudz var ar to lielizmēra auto atvest. Kad nav jāmaksā par piegādi ne 2metrīgam ledusskapim, ne 15 40 kg maisiem cementa, ne standarta reģipša, finiera loksnēm, u.t.t. Ka nav jāīrē piekabe vai kaste tālākam ceļojumam, ka nav jāmeklē naktsmītne, bet var gulēt turpat mašīnā, tad atmaksājās visas tavas uzskaitītās izmaksas + vēl visi ceļu u.t.t. nodokļi. Protams, vēl paliek pats braukšanas komforts.

Nu labi, bmw7 laikam īsti neatbilst šitam gadījumam, bet visparastākais vens gan.

Nortel 28.07.2010 11:01

Nekas nav labāks par pareizi pagatavotu belašu.

Nortel 28.07.2010 10:59

Šajā gadījumā TA no savas puses varētu iedod "slimības" par to, ka auto nav sagatavots dalībai ceļu satiksmē (ar to nevar braukt inspektors). Un dot tik ilgi to lapu, kamēr trāpās inspektors nepieciešamajā vecumā.

A ko darīt gadījumā ja dotais auto ir jānovāc no ceļa pēc negadījuma, bet VUGD pārstavim nav to nepieciešamo gadu?

Nortel 21.07.2010 10:09

Visi cilvēki iedalās remonspējīgajos un remontnespējīgajos. Pirmie pārsvarā ir vīrieši, otrie sievietes.

Nortel 16.07.2010 10:11

Pirmais rakstīja:

draco rakstīja:

Pirmais rakstīja:

anonimikis rakstīja:

Pirmais rakstīja:

jugasvilli rakstīja:

Guzis rakstīja: Ja ar lētajām saulenēm sāp acis, tad tām ir vieta dzeltenajā plastmasas konteinerā, jo ātrāk - jo labāk. Tas nozīmē ka ir tikai aptumšojošais filtrs, bet nekādu UV un pretatspīdumu filtru nav.

Nevienām brillēm, kas maksā zem 30 LVL, normālas UV aizsardzības nav. Lai ko tie pārdevēji arī nestāstītu.

ja es nopirkšu par 30 saņiem tev par pārdošu par 31 latu plastmasas sūdu bez oksīdu pārklājuma, jamam parādīsies uv aizsardzība?

plastmasas sūdam visdrīzāk kā reiz būs tā aizsardzība. var nebūt stikla sūdam.

a vot tieši parastais (logu) stikls nelaiž cauri ultraviolētos starus

pārklājot stiklu ar plānu metālu oksīdu kārtiņu iegūst tā saucamo selektīvo stiklu, kas nalaiž cauri vēl kautkādas citas frekvences

praktiski gan ir iespējams izgatavot stiklu, kas ultraviolētos starus cauri laiž, bet tās jau ir pārāk kosmiskas tehnoloģijas

aga. kvarca stikls piemeeram - superkosmiskaa tehnologija. vareetu domaat, ultravioletaas lampas dezinfekcijai ir izgudrotas un realizeetas tikai peedeejo 10 gadu laikaa kaa uuberkosmiskaa megananotehnologija fizikjis, mle....

tev jau tāpat kā vadonim.... izrauj gabalu no konteksta un tad fļūti....

kad tev būs tā saucamie "kvarca" logu stikli mājai salikti, tad uzaicini mani ciemos

vispār jau mums vispirms vajadzētu definēt kāda garuma viļņus sauksim par ultraviolēto starojumu

un tad paskatīties cik % katra garuma staru tiek cauri katram konkrētam stiklam

vispār jau automašīnu logu aplīmētāji arī reklamēja, ka mašīnu stikli, kas aplīmēti ar viņu plēvi nelaiž cauri ultraviolēto starojumu.... aizmirstot pieminēt, ka arī neaplīmēti stikli nelaiž

Tad kādā veidā ir iespējams braucot iesauļot rokas, ja stikli nelaiž cauri UV starus?

Nortel 16.07.2010 10:09

Izurb balonā caurumu un ieliec vārstu. Kad vajadzēs, varēsi nolaist tvaikus.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti