Aptauja: Vairums autovadītāju uzskata, ka braukšanas kultūra pasliktinās, bet paši brauc labi 49

 

Foto: iAuto.lv

LTAB | 17.jūlijs 2015 13:01

Lai noskaidrotu viedokli par autovadītāju braukšanas paradumiem, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) ir veicis autovadītāju aptauju. Aptaujas ietvaros tika analizēti bīstamākie autovadītāju paradumi, braucēju pašnovērtējums par Latvijas autobraucēju kultūru uz ceļa, kā arī, tas kā paši autovadītāji vērtē savu braukšanas stilu. Apkopotie rezultāti liecina, ka vairums (55,2 %) respondentu uzskata, ka autobraucēju kultūra uz ceļa ir normāla vai laba, turklāt autovadītāju pašnovērtējums par savām braukšanas iemaņām ir krietni labāks nekā domas par citu satiksmes dalībnieku spējām.

LTAB aptauju par autovadītāju braukšanas paradumiem veica otro gadu un tajā piedalījās 310 respondenti, kuri ikdienā sēžas pie auto stūres. “Pozitīvi, ka lielākā daļa (55,2%) autovadītāju uzskata, ka braukšanas kultūra uz mūsu ceļiem ir apmierinoša vai laba. Tomēr, ja salīdzina šos datus ar pērn veiktās aptaujas rezultātiem, tad optimistiski noskaņoto autovadītāju skaits ir sarucis par 9%,” informē LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics, piebilstot, ka par gandrīz 12% pieaudzis to autovadītāju skaits, kas uzskata, ka braucēju kultūra uz ceļa ir katastrofāla.

Aptaujas rezultāti liecina, ka lielākā daļa autovadītāju domā, ka paši ir atbildīgi braucēji, un pārkāpumus biežāk pamana citu autovadītāju, nevis savās darbībās. Gandrīz 88 % braucēju norāda, ka citi autovadītāji ļoti bieži vispār nerāda pagrieziena rādītājus vai dara to ļoti novēloti. Turklāt jāatzīmē, ka pērn šādu novērojumu izteica par 14% mazāk autovadītāju. Aptauja diemžēl parāda arī to, ka daļa autovadītāju uzskata, ka nekāds ļaunums nenotiks, ja manevrs tiks izdarīts pēkšņi un pat neatļauti. Jāatzīst, ka katrs šāds solis var ne tikai maldināt citus satiksmes dalībniekus, bet arī izraisīt nopietnus ceļu satiksmes negadījumus.

„Bieži mūsu autovadītājus var ietekmēt tikai bargs sods vai likuma prasība, un tiek aizmirsts, ka ikviena nepareiza vai maldinoša kustība uz ceļa var izraisīt smagus ceļu satiksmes negadījumus. Nerādot pagrieziena rādītājus, mēs ne tikai maldinām citus satiksmes dalībniekus, bet arī pakļaujam lielam riskam sevi un savus pasažierus. Jāatceras, ka esot uz ceļa, gan kā gājējam, gan kā autovadītājam, mums katram ir savas tiesības un pienākumi. Ja cienīsim viens otru, tad atrasties uz ceļa visiem būs ērtāk un vieglāk,” atzīst LTAB valdes priekšsēdētājs.

Tajā pat laikā autovadītāju pašnovērtējums par savām braukšanas iemaņām ir krietni augstāks par citu satiksmes dalībnieku spēju novērtējumu. Tā lielākā daļa savās atbildēs norāda, ka paši visbiežāk ievēro braukšanas noteikumus. 80 % respondentu atzīst, ka pagrieziena rādītāju paši ieslēdz arī tad, ja apkārt nav citu transportlīdzekļu vai gājēju. 71 % respondentu norāda, ka paši obligāti rāda pagriezienu arī gadījumos, kad galvenais ceļš krustojumā maina virzienu, turklāt tikai 5% autovadītāju atzīst, ka to nedara vispār.

“Nepieciešamība savlaicīgi rādīt pagrieziena rādītājus arī šķietami nevainīgās situācijās, ir viens no priekšnoteikumiem kā izvairīties no avārijas situācijām. Tas, savukārt, ļauj veidot pozitīvu Bonus-malus vēsturi, kā rezultātā izmaksas par OCTA polisi ir zemākas. Līdz ar to, braucot atbildīgi, autovadītāji ne tikai pasargās sevi un savus pasažierus no traumām, tādējādi saglabājot būtiskāko – veselību un dažkārt pat dzīvību, bet tiks ietaupīti arī naudas līdzekļi,” norāda LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

 
49 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
rt 17.jūlijs 2015 20:33
21 0 Atbildēt

Štrunts par pagriezieniem, bet aizvien vairāk pārādās autovadītāju ar niķi "apdzīt, gan jau apdzenamais un pretīm braucošie pavāksies malā". Tas ir parādījies pēc vairāku 1,5 joslu ceļu uzbūvēšanas. Ok, par 1,5 joslu ceļu šādi var braukt, bet uz standarta ceļa ar 1-nu joslu katrā virzienā... reizēm gribās būt pie Kamaza stūres. :)

kasinsh79 17.jūlijs 2015 13:18
16 2 Atbildēt

Es teiktu tā, kultūra uz ceļiem būtu daudz maz ok, ja vien izskaustu to stulbo niķi acīmredzami ignorēt pagriezienu rādītāju slēgšanu (lasi - acīmredzamu citu satiksmes dalībnieku d.i.r.s.i.n.ā.š.a.n.u).

Pa retam, protams, atrodas arī kāds smadzeņu apdalīts indivīds, kuram pašsaprotami liekas visus apbraukt pa pretējo joslu, krustojumā pie sarkanā nostājoties visiem priekšā pirmajam, taču tādu situāciju nudien pie mums nav daudz.

Rāvējslēdzēja princips pārsvarā tiek ievērots (nereti dāmas izvalba acis, iekrampējas stūrē un NELAIŽ).

Varbūt vienīgi kāds pareizais brauc pa kreiso joslu un spītīgi nepabrauks labajā joslā, lai palaistu garām ātrāko (tā nav viņa darīšana, kāpēc gribu braukt ātrāk), bet kopumā - nav mums lielu problēmu satiksmē.

kaspis 19.jūlijs 2015 10:50
16 0 Atbildēt

protams, protams, vien tajā citā tēmā (par fūri no otrās joslas) tā arī neatbildēji, kas aizliedz labajai joslai būt ātrākai. Forumā jūs pārsvarā modelējat trīs joslu ceļu (vienā virzienā) un uz tādu skatoties arī interpretējat 127.p. Bet saki man, Vernon, ārpus apdzīvotas vietas ar divām joslām vienā virzienā, ja es braucu pa pirmo, labējo joslu, kas man var aizliegt braukt ātrāk nekā to dara kreisā? NU kas? Jebšu lai sagaidītu atbildi būs tomēr jāreģistrējas lai varu arī forumā to pašu uzjautāt?

Tad kā, esi aizracies, vai tomēr atkal piesauksi to pašu nelaimīgo 127, kur ir teksts "tajā pašā joslā"?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 21

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti