Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Kādēļ Čehijā tik labi ceļi? 68

 

Foto: Ekrānšāviņš

iAuto.lv | 29.aprīlis 2016 14:27

Viens no krievu interneta resursiem izpētījis savai valstij (un arī mums) tik aktuālo jautājumu, kādēļ ceļi “tur” vienmēr ir labāki, par piemēru ņemot Čehiju.

Pie mums ir līdzīgi – asfalts “nokūst reizē ar sniegu,” naudas nekad nepietiek un atbildību par slikto kvalitāti parasti nav kam prasīt.

Bet, kā ir Čehijā?

Pirmais noteikums:

Nekādu apakšuzņēmēju – ar ceļu būvi vai remontu nodarbojas tikai tā firma, kas uzvar konkursu.

Otrais noteikums:

Ceļi sadalīti četrās klasēs (kategorijās). Katrai kategorijai savi garantijas kritēriji. Ja darbs paveikts pavirši, kompānija novērš trūkumus par saviem līdzekļiem.

A. Gājēju celiņi  parkos, skvēros, pievedceliņi mājām – garantija 5 gadi.

B. Lauku ceļi un citi maz noslogoti ceļi – 7 gadi.

C. Reģionālie ceļi, kas savieno pilsētas – 8 gadi.

D. Federālie ceļi ar augstu noslogojuma pakāpi – 10 gadi.

Trešais noteikums:

Ar ceļu būvi un remontu nodarbojas tikai licencētas kompānijas. Lai iegūtu licenci, firmai jāpierāda, ka tās rīcībā ir tehnika (sava tehnika) un noteikts skaits apmācītu darbinieku, tajā skaitā, diplomētu un augsti kvalificētu.

Visi sākas ar pirmo klasi, tas ir – šāda firma drīkst nodarboties vienīgi ar celiņu būvi parkos un skvēros. Beidzoties garantijai (un neatrodot trūkumus) būvniecības kompānija tiek pie iespējas saņemt augstāku kategoriju. Firmai jāiepērk jauna tehnika un jāpalielina darbinieku skaits. Sliktā un paviršā darbā ceļu būvētāji nav ieinteresēti – ja objekts neiztur garantijas laiku, defekti jānovērš par savu naudu, firmai var nepiešķirt augstāku kategoriju . Vēl nepatīkamāk - to var pazemināt vai pat atņemt licenci, kas tādā gadījumā nozīmē bankrotu.

Čehijas ceļu būvētāju firmas savā biznesā darbojas ilgi un parasti tām ir 20-50 gadu pieredze. Tenderos izšķirošā nozīme ir cenai un garantijai. Kompānijas var tikai palielināt valsts noteikto garantiju, piemēram, piecu gadu vietā noteikt septiņu gadu garantiju uzbūvētajam objektam vai ceļa posmam.

Ceturtais un piektais noteikums

4. Sabiedriskā kontrole. Būvei seko trīs novērotāji: no vietējās pašvaldības, no vietējās automobiļu apvienības, kas ir praktiski katrā nelielā pilsētiņā un no ceļu arodbiedrības.

Katrs pārstāvis aizpilda savu protokolu un ja kaut vienam no tiem ir pretenzijas, ceļu būves kompānijai defekti  vai kļūmes jānovērš par savu naudu

5. Ceļus būvē un remontē vasarā. Kompānijas seko laika prognozei un ievēro nosacījumus. Ja asfalta ieklāšana notiek lietus laikā, licenci atņem.

Sestais un septītais noteikums.

6. Bedrīšu remonts, ja tāds tomēr jāveic, jāpadara pēc iespējas ātrāk un kvalitatīvāk, parasti vienas dienas laikā. Bedrītes dibenu un sienas uzsilda ar speciāla degļa palīdzību, lai jaunais asfalts labāk savienotos ar veco. Pēc dažām nedēļām ceļu remontētāji šajā objektā atgriežas vēlreiz un salāpīto posmu pilnībā noasfaltē no jauna, pirms tam pilnībā noārdot veco slāni. Jaunā un vecā posma savienojuma vietas silda ar degli un izlīdzina, lai pārejas nejustu autotransporta riteņi.

7. Ceļa remonta laikā trasi slēdz pilnībā, bet transports tiek novirzīts pa dublējošām trasēm, kuru Čehijā ir pietiekoši daudz.

Kādi ceļi ir Latvijā mēs katrs pats redzam katru dienu.

Skaidrs, ka tie tiek arī atjaunoti un būvēti no jauna, tāpēc aicinām novērtēt būtiskākos iepriekšējā gadā atjaunotos ceļus un izteikt savu viedoki par tiem balsojumā šeit >>> http://www.iauto.lv/gada-cels-2016 

Zemāk redzami atjaunotie ceļa posmi, to garums, darbu veicējs un finansējums:

 
68 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Pļurkt 29.aprīlis 2016 16:06
133 0 Atbildēt

Un arī nemuldi, par izmiršanu utt.

Igaunijā ir vēl mazāks iedzīvotāju blīvums, kā arī iedzīvotāju skaits, rūpniecības ar mazāk, lauksaimniecības mazāk, mazāk ostu, mazāk kravu, mazāk tranzīta, mazāk tūristu, BET ja Latvijā ir 7 miljardi ieņēmumu, tad Igaunijā ir 17 miljardi!!

Zagt vajag mazāk - tur arī ir visa tā bēda!

Zagļi ir jāsēdina, nevis jāceļ augstos amatos!!

ods 29.aprīlis 2016 20:59
89 0 Atbildēt

Lai arī to miljardu ir tomēr mazāk,kaut gan vairāk nekā mums,to izlietošanas efekta atšķirības novērtējumā es Jums pilnīgi piekrītu.

jaaanis 29.aprīlis 2016 15:29
79 2 Atbildēt

" ... Visi galvenie ceļi mums ir ne sliktākā kvalitātē kā...."

TIEŠĀM????

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jaunie Leopard 2PL tanki uzlabos NATO daudznacionālās brigādes Latvijā kaujas spējas (+ FOTO)

2024. gada 28. novembrī NATO daudznacionālā brigāde Latvijā saņēma jauno Polijas kontingenta tanku Leopard 2PL sūtījumu, lai aizstātu pašreizējos Polijas eskadrona tankus PT-91. Lasīt vairāk

 

Manabalss iesniegta iniciatīva autoceļu A9 (Liepājas šoseja) pārbūvēt par četru joslu ceļu 17

Vēlos drošu braukšanu pa intensīvo Liepājas šoseju, pa kuru ik dienu pārvietojas liels skaits gan smago, gan vieglo transportlīdzekļu, gan traktoru. Lasīt vairāk

 

Darvina balva 2024 - uzvarētājs zināms (+ VIDEO) 4

Šis auto vadītājs ir pelnījis, lai iegūtu Darvina balvu, taču atšķirībā no daudziem, kas tādu izaicinājumu nepārdzīvo, viņam būs iespēju to atkārtot arī citu reiz. Lasīt vairāk

 

150 - 23 800 eiro: jauna Brabus apģērbu kolekcija (+ FOTO) 4

Vācu tūninga uzņēmums Brabus, kas pazīstams pārsvarā ar augstas veiktspējas automobiļu pārbūvi, prezentējis savu jauno apģērbu kolekciju Masterpiece. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti