Iestājoties rudenim, no šodienas visā valsts autoceļu tīklā maksimālais atļautais ātrums ir 90 km/h.
Kā zināms vasaras periodā uz atsevišķiem valsts galvenajiem autoceļiem maksimālais braukšanas ātrums bija palielināts līdz 100 km/h. Paaugstinātais maksimālais ātrums vasarā bija šādos ceļu posmos:
Tallinas šosejas (A1) Saulkrastu apvedceļā un posmā no Jelgavkrastiem līdz Svētciemam;
Vidzemes šosejas (A2) posmā no Rīgas apvedceļa līdz pārvadam pār dzelzceļu Garkalnē;
Daugavpils šosejas (A6) posmā no Salaspils līdz Ikšķilei un no Nīcgales līdz Daugavpils apvedceļam;
Jelgavas šosejas (A8) posmā no Rīgas robežas līdz satiksmes pārvadam Jelgavas apvedceļā;
atsevišķos posmos uz Jēkabpils–Rēzeknes ceļa (A12).
Iestājoties rudens laika apstākļiem, aicinām autovadītājus ņemt vērā to, ka rīta un vakara stundās kļūst arvien tumšāks, redzamību var pasliktināt arī biežā migla. Lietus un kritušo lapu dēļ ceļi var kļūt slideni, biežo vēja brāzmu rezultātā uz ceļiem var būt nolauzti koki vai to zari. Aicinām autovadītājus izvēlēties atbilstošu braukšanas ātrumu un būt piesardzīgiem uz ceļa.
Piedalies diskusijā šeit >>> "Mēs esam par braukšanas ātruma palielināšanu Latvijā uz 110, 120 un 130 km/h"
Kas tas par marazmu? Kad noņems 100 zīmes, tad arī būs 90.
Satiksmes noteikumos nav minēts 7 oktobris kā mistiskā robeža, kas stiprāka par ceļazīmi.
Baigā starpība - ir tie 90 km/h vai nav, visi tāpat brauc ap 100 un vairāk. Jautājums tikai cik valstij izmaksā katru pavasari uzstādīt šīs zīmes un rudenī noņemt. Vai vispār to ir vērts darīt to 10 km/h dēļ? Otra lieta - kapēc vispār šīs zīmes jāņem nost? Tas taču ir maksimālais atļautais ātrums, nevis kaut kāds ieteicamais vai (kā daži "īpaši gudrie" uzskata) minimālais ātrums! Lai taču tās zīmes tur stāv - neviens rudens tumsā un lietū, uz ziemas puteņos un sniegā neliek triekties uz tiem 100! Tos tūkstošus, ko iegulda to zīmju noņemšanā uz uzlikšanā, būtu sakrājuši un saveduši ceļus kārtībā, lai uz tiem 100 arī būtu droši pārvietoties!