Visi komentāri - VPR: Jāturpina novērst sabiedriskā transporta un skolēnu pārvadājumu reisu dublēšanos

VPR: Jāturpina novērst sabiedriskā transporta un skolēnu pārvadājumu reisu dublēšanos 3

 

Foto: ekrānšāviņš

Jānis Rubulis | 19.decembris 2016 9:03

Skolēnu pārvadājumu un sabiedriskā transporta reisu optimizācija reģionos ir jāturpina, uzskata Vidzemes plānošanas reģiona (VPR) Sabiedriskā transporta nodaļas vadītāja Inita Ozoliņa.

Pašvaldībām un reģionālajiem pārvadātājiem kopīgi jāstrādā, lai maršrutos nenotiktu reisu dublēšanās, turklāt ir jāņem vērā arī citi ietekmējošie faktori kā, piemēram, darbaspēka kustība.

Šī gada rudenī pēc Burtnieku novada pašvaldības ierosinājuma tika ieviestas izmaiņas maršrutā Valmiera-Strenči-Valmiera, kas ļāva optimizēt skolēnu pārvadījumus un sabiedriskā transporta reisus un ietaupīt resursus Burtnieku novada pašvaldībai. Šī maršruta izveidošana ir izrādījusies ļoti veiksmīga, reiss ir piepildīts, un ar nākamā gada 5. janvāri pēc Strenču novada domes ierosinājuma tas tiek pagarināts līdz apdzīvotai vietai Seda, lai nodrošinātu skolēnu nokļūšanu uz / no Valmieru.

Līdzīgs process notika arī Cēsu novadā, kur vietējā pašvaldība vienojās ar pārvadātāju AS “CATA” par skolēnu pārvadātājiem Vaives pagastā, tādējādi radot iespēju izmantot sabiedriskā transporta pakalpojumus visiem iedzīvotājiem, līdz šim kursējošais pašvaldības transports bija paredzēts pašvaldības funkciju veikšanai un tajā nebija iespējami skaidras naudas norēķini, norādīja I. Ozoliņa. Skolēni arī līdz šim braukšanai izmantoja braukšanas kartes, bet no 2017. gada uzņēmumā plānots ieviest elektroniskās braukšanas kartes. Tas ļaus precīzi veikt pārvadāto skolēnu uzskaiti.  

“VPR atbalsta reisu optimizāciju šādā izpausmē un arī turpmāk atbalstīs pašvaldības un reģionālos pārvadātājus to centienos novērst reisu dublēšanos, protams, saglabājot reģiona iedzīvotājiem sniegtos pakalpojumus. Reisu dublēšanās novēršana ļaus pašvaldībām un reģionālajiem pārvadātājiem ietaupīt līdzekļus, ko var novirzīt citām vajadzībām,” atzina VPR Sabiedriskā transporta nodaļas vadītāja.

Pārvadātājiem un pašvaldībām kopīgi jāuzklausa iedzīvotāju vēlmes un ieteikumi par jaunu reisu izveidošanu vai esošo reisu izmaiņām. Jau šobrīd ir labi piemēri, kas parāda, ka šāda uzklausīšana ir iespējama un tādā veidā var rasties reālas izmaiņas. Piemēram, jau ilgāku laiku bija zināms pieprasījums pēc vēlā reisa, lai no Cēsīm nokļūtu Liepā, un šobrīd ir ieviests reiss maršrutā Cēsis-Valmiera ar atiešanas laiku 22:35 (līdz tam vēlākā iespēja bija līdz 20:00 vakarā), tādējādi veicinot darbaspēka mobilitāti Vidzemes reģionā.

Reisu optimizācijai neapšaubāmi jārēķinās ar reģionu iedzīvotāju interesēm, tomēr atsevišķos gadījumos ir iespējama arī reisu slēgšana. “Šovasar eksperimentālā kārtā reisā Sigulda-Cēsis-Valmiera tika atklāts autobusa reiss ar mērķi uzņemt pasažierus no vilciena, kurš pēc AS “Pasažieru vilciens” veiktajām izmaiņām kursēja tikai līdz Siguldai, tomēr tā lietderīgums netika pierādīts. Gluži pretēji, visas vasaras garumā pārsēšanos no Rīgas vilciena Siguldā izmantoja tikai septiņi pasažieri, līdz ar to bija skaidrs, ka Autotransporta direkcijas lēmums par reisa slēgšanu bija pamatots,” atzina I. Ozoliņa.

 

 
Visi komentāri
 
Pļurkt 19.decembris 2016 19:02
2 0 Atbildēt

Vēl jau lai novērš starppilsētu autobusu un vilcienu reizu dublēšanos!!

Ja būtu kaut vai vietējās nozīemes autobusi, kas izvadā vilciena pasažierus pa ciematiem, bet te pilnīgi visiem vilcieniem paralēli iet starppilsētu autobuss, kam pieturu ir vēl mazāk kā vicienam!!

Kam tas ir vajadzīgs??? Valsts kantoris konkurē ārā otru valsts kantori!

Vernons 19.decembris 2016 20:58
1 7 Atbildēt

Vilcienam savi pasažieri, autobusam savi! Šveices valdība uzdāvināja 42 autobusus Mercedes Benc Latvijas pašvaldībām vadāt skolniekus. Sakarā ar to ka Latviju pametuši jauni strādīgi pilsoņi un nepametušie pārvākušies uz Rīgu to pasažieru ir tik cik viņu ir. Ar ko Latvijas pilsonis dzīvojošs piemēram Aucē ir tā "nogrēkojies", ka ir stingri jāpiedomā, vai katru dienu viņš var atļauties braukt uz darbu ar autobusu. Tie kuri vēl tālāk no Rīgas dzīvo, ar dārgo biļeti tiek sodīti, ka apdzīvo Latvijas nomali. Tālsatiksmes autobusi skolniekus jau sen vadā. Tās pašvaldības, kas prot skaitīt naudu to jau dara.

Pēteris 21.decembris 2016 12:48
3 0 Atbildēt

Pēc iespējas ātrāk ir jāievieš elektroniskā norēķinu sistēma autobusos. Būs vēl lielāks ietaupījums uz "0", skolēnu, un citu atlaižu biļešu rēķina! Šobrīd valsts un pašvaldības norēķinās pēc uzrādītā, tad pēc faktiskā. Ar lielo busu pie fermas laukos nepiebrauksi, skolēnu busiem ir jāpaliek.

Tie kuri tālāk no Rīgas, tos lielie pārvadātāji soda, ka viņi vēlas no sava ciema uz lielpilsētu nobraukt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti