LVC: šogad finansējums par 10% lielāks, pieaugumu novirzīs reģionālajiem un vietējiem ceļiem 6

Foto: iAuto.lv

LVC: šogad finansējums par 10% lielāks, pieaugumu novirzīs reģionālajiem un vietējiem ceļiem | 9.janvāris 2017 16:09

Šā gada valsts budžeta finansējums valsts autoceļu tīklam ir par 10% (14 miljoni eiro) lielāks, nekā pērnā gada valsts budžeta finansējums. Šie papildu līdzekļi tiks novirzīti reģionālās un vietējas nozīmes autoceļu uzlabošanai, kā arī satiksmes drošības paaugstināšanai, par to šodien notikušajā preses konferencē informēja VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) vadītājs Jānis Lange.

Kopumā valsts ceļu tīklam šogad ir pieejami 286 miljoni eiro, no tiem 127 miljoni ir Eiropas Savienības fondu finansējums, bet 159 miljoni – valsts budžeta finansējums.

Lai savlaicīgi uzsāktu būvniecības sezonu, jau 2016. gadā ir uzsākti šā gada būvniecības darbu iepirkumi. Uz 2017. gada 1. janvāri ir izsludināti 24 iepirkumi kopā par 40 nākamās sezonas būvdarbu objektiem.
26 objekti ir pārejošie – darbi tika uzsākti pagājušajā gadā, un tiks turpināti un pabeigti šogad.

Plānots, ka 2017. gadā darbi kopumā notiks 140 objektos valsts ceļu tīklā, kā arī vēl 28 objektos notiks satiksmes uzlabošanas darbi.

2016. gadā par 5% pieaugusi satiksmes intensitāte valsts autoceļu tīklā. No visiem valsts autoceļiem sliktā un ļoti sliktā stāvoklī 2016. gadā bija 44% autoceļu ar asfalta segumu un 43% grants ceļu. Kopumā asfaltēto ceļu tehniskais stāvoklis pēdējo gadu laikā ir uzlabojies, īpaši tas attiecas uz galvenās nozīmes autoceļiem, kuri ir sakārtoti pateicoties ES fondu līdzfinansējumam. Uz šo brīdi tikai 32% valsts galvenās nozīmes ceļu ir sliktā stāvoklī. Savukārt grants ceļu tehniskais stāvoklis turpina pasliktināties, ja 2015. gadā sliktā vai ļoti sliktā stāvoklī bija 41% grants autoceļu, tad 2016. gadā tie bija jau 43%.

Strādājot pie papildu finansējuma piesaistes valsts autoceļu tīklam, arī šogad LVC turpinās darbu pie Ķekavas apvedceļa projekta realizācijas, kas tiek īstenots pēc privātās un publiskās partnerības modeļa. Jau ir iegādāti 40% no projekta realizācijai nepieciešamajām zemēm, ir izstrādāts Ietekmes uz vidi novērtējuma gala ziņojums, janvārī plānots noslēgt līgumu ar konsultantiem, kuri gatavos dokumentāciju un organizēs partnerības iepirkumu.

2016. gadā LVC ir veikuši 16 300 kvalitātes testu un 6777 mērījumus valsts autoceļu tīklā. Apmēram 5% testu tiek konstatētas neatbilstības. Tās būvniekiem ir jālabo par saviem līdzekļiem. Par pieļautajiem brāķiem būvnieki saņem sodu: naudas sodu, garantijas saistību izmaiņas (termiņa pagarinājums uc.), vai arī tiem ir jāpārbūvē konkrētie ceļu posmi, kur neatbilstības konstatētas.

Kopš 2015. gada ir vērojams būvdarbu izmaksu kāpums. 2015. gadā būvniecības izmaksu kāpums pret 2014. gada cenām bija 7%, bet 2016. gadā pret 2015. gada cenām – 14%. Tas var būt skaidrojams ar to, ka pie diezgan liela būvdarbu iepirkumu skaita, pretendentu skaits būvniecības konkursos samazinās, kas arī ietekmē cenu veidošanos. Savukārt pretendentu skaita kritums varētu būt izskaidrojams ar to, ka paaugstinās kvalitātes prasības, īpaši lielajos projektos, kuros ar ES fondu līdzfinansējumu tiek veikti pārbūves darbi, kā arī tiek pastiprināta kvalitātes kontrole un specifikāciju prasības. Tāpat, ņemot vērā izmaiņas būvniecības regulējumā, ir palielinājusies būvniecības projektētāju atbildība. Ja būvniecības projekta kļūdu dēļ ir jāveic pārbūve vai papildus darbi, to izmaksas pilnībā sedz projektētājs.

 
Visi komentāri
 
Bils 9.janvāris 2017 18:57
2 0 Atbildēt

Šodien pa SWH dzirdēju: LV pārliecinoši zemākais autoceļu finansējums, aptuveni atceros: ~LV-170milj, EST-~210milj (uz pusi mazāka valsts), ~LT- ~420 milj.

Lai sakārtotu LV ceļus, vajag ~7.1 miljardus. Un lai uzturētu kartībā, katru gadu ~700 milj.

Varbūt kāds grib uzzināt, kurā Baltijas valstī sanāk visvairāk maksāt ceļu nodokļus un cik no iekasētajiem aiziet ceļu uzturēšanai? :D

radio 9.janvāris 2017 20:35
0 0 Atbildēt

es atkal dzirdēju, ka vairākas ministrijas izmaksājušas brangas prēmijas, bet tas nozīmē, ka viss ir kārtībā un jupis rāvis tos ceļus

gunbox 10.janvāris 2017 17:39
0 0 Atbildēt

Cik sapratu, tad 2 joslu 100m noasfaltēt nepieciešams 10tk. €. Ar 100m LV ceļus neaizlāpīsi. Kāpēc lai neatdot kādam tikai sevi cienošam prēmijā?

aigars 11.janvāris 2017 8:34
2 0 Atbildēt

butu interesanti zinat kad tiks remontets cels GULBENE-MADONA CIK VAR LAUST SAVAS MASINAS BRAUCOT PA TADU CELA SEGUMU NERUNAJOT PAR KRAVAS MASINAM AR KURU IR JABRAUC 50 KM STUNDA LAI NENOLAUSTU RITENUS BET NODOKLUS TIK KATRU GADU CEL AUKSA.

Brendijs 12.janvāris 2017 15:06
0 0 Atbildēt

Ja aptuveni lv viens kilometrs izmaksā ap milionu tad nekas daudz nesanak !

Salvis caravs. 21.janvāris 2017 21:15
0 0 Atbildēt

Gribetu zinati kad tiks remontets cels MEIRANI-DEGUMNIEKI cik var laust savas masinas braucot pa tadu cela segumu nerunajot par kravas masinam ar kuru ir jabrauc 50 km stunda lai nenolaustu ritenus bet nodoklus tik katru gadu cel auksa.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Divu tramvaju sadursme (+ VIDEO)

Bieži tas negadās, taču iespējams ir (no 1:17). Lasīt vairāk

 

Populārs mūziķis sadauza 300 000 eiro vērtu Ferrari (+ FOTO) 5

24.maijā, Londonas centrā avāriju piedzīvojis jauniešu auditorijā populārs mūziķis – reperis Swarzm. Avārijā cietušo nav, taču pamatīgi bojāts mūziķa vadītais 670 Zs Ferrari 488 GTB. Lasīt vairāk

 

Žigulis taranē autobusu (+ VIDEO) 13

Nespējot noturēties savā joslā, uz slapjā ceļa pārāk ātri braucošais VAZ izslīd pretējā joslā un saduras ar autobusu. Žiguļa vadītājs iet bojā uz vietas. Lasīt vairāk

 

Mūsdienīgi inženierijas sasniegumi sešās luksus klases automašīnās (+ FOTO) 3

Mūsdienu luksusa klases, augstas veiktspējas superauto ir pārsteidzošs mākslas un inženierzinātnes apvienojums. Ikviens vēlētos atrisināt inovāciju mezglus un saprast, kas šiem lācīšiem vēderā. Dodies pie dažiem no leģendārākajiem automobiļu ražotājiem, lai atklātu slēptos inženierijas noslēpumus un katras mašīnas panākumu atslēgu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti