Augulis: Autoceļu sakārtošanai varētu novirzīt pensiju fondu naudu 18

 

Uldis Augulis, LR Satiksmes ministrs, ZZS Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 8.marts 2017 10:12

Autoceļu sakārtošanai varētu novirzīt pensiju fondu naudu, šorīt intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta Panorāma" teica satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

Viņš atzina, ka tas būtu viens no risinājumiem, kur rast naudu ceļu sakārtošanai, taču tad būtu jābūt pilnīgi drošiem par to, ka otrā līmeņa pensiju fona ienesīgums nesamazināsies.

Augulis norādīja, ka pēdējo 25 gadu laikā autoceļu remontu deficīts ir uzkrājies 4 miljardu eiro apmērā. Šādu finansējumu valsts budžets nevar atļauties, jo tā būtu puse no visiem valsts gada izdevumiem.

Ministrs piebilda, ka par iespējamo pensiju fondu naudas novirzīšanu ceļu sakārtošanai varētu diskutēt šīs nedēļas beigās.

AS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) valdes priekšsēdētājs Jānis Lange šorīt intervijā Latvijas Radio atzina, ka vietējo un grants ceļu sakārtošanai ik gadu nepieciešami 130 miljoni eiro, taču pašreizējais finansējums ir vien 10 miljoni eiro.

Jau vēstīts, ka, protestējot pret valsts grants ceļu kritisko stāvokli, Bauskas novada Brunavas pagasta iedzīvotāji gatavi bloķēt šoseju Rīga-Bauska-Lietuvas robeža.

"Ceram gan, ka tik ekstrēmi jārīkojas nebūs. Valstij ir jāmeklē problēmas risinājums," iepriekš norādīja pagasta pārvaldes vadītāja Baiba Marčenkova, piebilstot, ka cilvēku neapmierinātība ir ļoti augsta, taču tiks gaidīta valsts institūciju reakcija uz novada iedzīvotāju aicinājumu ceļus glābt. Atbilde tiks gaidīta likumā noteiktajā kārtībā - mēneša laikā.

Tāpat vēstīts, ka Bauskas novada deputāti 6.martā domes ārkārtas sēdē nolēma aicināt valdību izsludināt ārkārtas situāciju Bauskas novada administratīvajā teritorijā saistībā ar valsts autoceļu ar grants segumu kritisko stāvokli un noteikt nekavējoši veicamos nepieciešamos pasākumus ārkārtējās situācijas novēršanai.

Pirmdien akceptētajā Bauskas novada pašvaldības Uzņēmējdarbības konsultatīvās padomes rezolūcija pausts, ka Saeimai un valdībai jābeidz izturēties pret ceļiem kā pret traucējošu sadaļu valsts budžetā, kurai finansējumu var viegli izsvītrot uz vairākām desmitgadēm. Tā nosūtīta Valsts prezidentam, Saeimas deputātiem, Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai, Finanšu, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības, Satiksmes un Ekonomikas ministrijai, Latvijas Pašvaldību savienībai, VAS "Latvijas Valsts ceļi", Bauskas novada domes deputātiem.

Pieņemtajā rezolūcijā uzsvērta nepieciešamība steidzami veidot valstisku mehānismu grants ceļu glābšanai un atjaunošanai, nosakot galvenās prioritātes, tajā skaitā finanšu atbalsta un nodokļu politikas saskaņošanu. Padome, pirms pieņemt rezolūciju, iepriekš organizēja tikšanās ar iedzīvotājiem novada pagastos un uzklausīja viņu viedokli. Pieaicinot ceļu būves speciālistus, pagastos tika veikta ceļu apsekošana, identificējot problemātiskos ceļus, konstatējot būtiskos defektus, ceļu uzturēšanas vājās vietas.

 
Visi komentāri
 
Abavnieks 8.marts 2017 10:54
2 4 Atbildēt

Jā, izskatās ka mūsu valstsvīri un atbildīgas amatpersonas personas beidzot sāk domāt un tad izrādās, ka pensionāri uztur valsti! Kamēr pensionāri vēl nebija pensijā un strādāja, valsts tiem noņēma nodokļos lielas summas, tās krājas un tās izmanto valsts, kad pienāk pensijas vecums, tad valsts šo summu sāk lēnām izmaksāt.

Bet aizvien vēl daudzi ierēdņi izplata demagoģiju - valsts uztur pensionārus, tadēļ vajag darbaspēku, kas maksā nodokļus, Latvijā visi veci, nav kas strādā, ievedīsm migrantus utt!

Īstenībā viss ir otrādi - jo vairāk valstī pensionāru, jo bagātāka valsts! Vai kā?

Kanibaals 8.marts 2017 11:28
1 1 Atbildēt

> Kamēr pensionāri vēl nebija pensijā un strādāja, valsts tiem noņēma nodokļos lielas summas, tās krājas un tās izmanto valsts, kad pienāk pensijas vecums, tad valsts šo summu sāk lēnām izmaksāt.

Tev ir sekla izpratne par pensiju sistēmu. Valsts garantētās minimālās pensijas nekur NEKRĀJAS. Krājas tikai 2. pensiju līmenis.

Abavnieks 8.marts 2017 14:52
1 1 Atbildēt

Protams, ka reāli nekrājas ne 1., ne arī 2. līmenis. Krājas tikai uz papīra, un kad pienāk pensijas termiņš, kad to teorētiski sakrāto summu izmanto pensijas lieluma aprēķinā. Reāli pirmo līmeni valsts notērē, bet 2. līmeni pensiju fondi iegulda, investē vai arī notērē.

Bet tas nemaina būtību - pensija ir jānopelna, tātad topošais pensionārs maksājot nodokļus finansē valsti. Bet kad tu aizej pensijā, tad valsts tev atgriež to aizdevumu pensijas veidā! Tātad pensionārs uztur valsti, nevis otrādi!

Protams, tas neattiecas uz nestrādājošiem(?!) piešķirtajām pensijām, valsts piešķirtajām minimālajām pensijām, pensijām invalīdiem utt.

:P 8.marts 2017 11:12
5 0 Atbildēt

Domāju, ka Uldim Augulim būtu jāliedz pensijas saņemšana. Diez cik viņa vēlētāji par to parakstītos - 99% vai 98%? :))

Kanibaals 8.marts 2017 11:28
15 0 Atbildēt

Pēc šādiem ierosinājumiem ZZS aizies pa skuju taku.

A100 8.marts 2017 12:10
3 0 Atbildēt

Kāpēc gan nepaņemt no daudzajām deputātu kompensācijām ?

12.30 8.marts 2017 12:41
0 0 Atbildēt

Tu smejies? - ja tā notiks, visi deputāti tūliņ pat aizbrauks uz ārzemēm un saeimā tad varēsi sēdēt pats. Man liekas, šito stāstu tak tu būsi dzirdējis. Bet no pensionāriem paņemt, tas ir normāli - viņi neko neteiks un nekur neaizbrauks. Tikai nevajag ņemt no lielo pensiju saņēmējiem, jo tad viņi valsti iesūdzēs tiesā un pietiesāto naudiņu atkal ņems no visiem mūsu nodokļiem

650 8.marts 2017 12:38
0 0 Atbildēt

Jajajaja- par PĒDĒJO 25 GADU laikā "iekrāto deficītu" ir atbildīgi tieši iAuto komentētāji. Tapēc mums pamesta apspriešanai ši te "sensacio(a)nālā" informācija.Mums "beidzamo 25g laikā" acīmredzot nav bijis nevienas "atbildīgās" personas par kalkulēšanu un par budžeta līdzekļu izlietošanu.Augulis,stājoties amatā, "nezināja" par šo 25 g veco poblēmu- viņam "nebija" laika uzsākt risinājuma meklēšanu jau nākamajā dienā pēc stāšanās augstsjā amatā.Kamēr akkurāt 8tā marta rītā pirmoreiz paņēma Lielo Kalkulatoru un izrēķināja.Taisni žēl cilvēka, tagad sabojāta diena un DDM

rt 8.marts 2017 13:37
1 1 Atbildēt

Piekrītu, bet tikai to topošo pensionāru naudu, kuri šos ceļus lieto.

Abavnieks 8.marts 2017 15:11
0 0 Atbildēt

Bet varbūt vēl vajag aizliegt izmantot ceļus tiem, kas nemaksā nodokļus? Un tiem, kas maksā nodokļus no minimalās algas, aizliegt izmantot asfaltētos ceļus! Bet divjoslu un platākus ceļus var lietot tikai tie, kam ir algas lielākas par vidējo?

Uch 8.marts 2017 14:39
2 0 Atbildēt

Sakārtot ceļus un virzīt naudu ir divas dažādas lietas!

Naudas virzīšana ir patīkamā daļa.

kloķis&klanis 9.marts 2017 12:38
1 0 Atbildēt

It sevišķi,šiverējot ar svešu naudu.

rudens68 9.marts 2017 0:24
0 0 Atbildēt

Labi nepārzinot sistēmu , bet cik saprotu tā 2 līmeņa "likvidēšana" varētu būt saprātīgs lēmums . jo pašlaik 2 līmenis "uzdāvināts " privāt bankām . Vai tas jāgulda grants ceļos , labāk pierīgas infrasruktūrā 'Lai tautietis no dziļiem laukiem ārzemju vietā izvēlas pierīgu , Rīgu

Pļurkt 9.marts 2017 10:07
1 0 Atbildēt

Tie mūjābeļi jau apēda ceļu nodokli, akcīzes nodokli degvielai, nu jāapēd pensijas, kuras ir tā pat smieklīgi mazas!

Lai par savu algu, dividendēm, un citiem SAVIEM ienākumiem taisa ceļus!! Laiks atdot parādu tautai!

vai politiskais līķis sācis smirdēt? 9.marts 2017 11:33
2 0 Atbildēt

Uldiņš aizmirsis,ka pensionāri ir tie aktīvākie vēletāji.Un pensionāri nav vēl aizmirsuši Parex glābšanu Godmaņa stilā.

premjera kandidāts 9.marts 2017 12:42
1 0 Atbildēt

Šis ministrs runā kā pats svas smadzenes izsaimniekojis.Vai labi sakratījis uz bedrainā ceļa.

podvāzis 9.marts 2017 12:45
2 0 Atbildēt

Nav jau viņš tik dumjs tomēr.Atskaņoja "testa" viedokli,izpildīja komandu,nogūlās uz ambrazūras.Bet mēs taču sapratīsim,piedosim un aizmirsīsim.Ievēlesim atkal!

jj 12.marts 2017 17:01
0 0 Atbildēt

Jāiet ielās ar protestiem-kā tas notiek Eiropas valstīs,piemēram Grieķijā!!Citādi daži galīgi obnagļeļi.!!Iepriekš ējie izlaupītāji uzņēmās tikai politisko atbildību,kaut gan prasās pēc kriminālās.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti