Ceļu satiksmes drošības padomē diskutē par ceļu stāvokli 11

 

Foto: iAuto.lv

Satiksmes Ministrija | 11.marts 2017 17:40

Piektdien, 10.martā, satiksmes ministra Ulda Auguļa vadībā notika Ceļu satiksmes drošības padomes sēde, kurā iesaistītās puses ziņoja par plānotajiem un veiktajiem pasākumiem, lai novērstu kritisko situāciju uz valsts autoceļiem ar grants segumu.

Satiksmes ministrs Augulis uzsvēra: “Pēdējos gados siltā un atkušņiem bagātā ziema ceļu uzturēšanu padarījusi problemātisku, tādēļ atbildīgajiem dienestiem esmu uzdevis aktīvi sekot līdzi aktuālajai situācijai uz ceļiem un, tiklīdz tas iespējams, nekavējoties veikt visus nepieciešamos darbus pastiprinātā režīmā.”

 VAS “Latvija autoceļu uzturētājs” (LAU) pārstāvji ziņoja, ka sakarā ar atkusni un nokrišņiem uz grants ceļiem praktiski visā valsts teritorijā novērojams šķīdonis, pastiprināti veidojas bedres un iesēdumi, un tie ir kļuvuši grūti izbraucami, tāpēc uz grants seguma ceļiem ieviesti autotransporta masas ierobežojumi, liedzot pārvietošanos transportam, kas smagāks par 10 tonnām. Smagais kravas transports gan nereti pārkāpj paredzētos masas ierobežojumus, vēl vairāk pasliktinot grants ceļu stāvokli.

 “Lai novērstu kritisko situāciju un nodrošinātu braukšanas apstākļus, kā arī līdzenu ceļa brauktuvi, jāveic grants seguma ceļu greiderēšanu, taču greiderēt pārmitrinātu segumu nav tehnoloģiski pareizi, tā situāciju var tikai pasliktināt. Tāpēc sekosim līdzi laika apstākļiem un situācijai uz ceļiem gan Bauskas novadā, gan citos Latvijas reģionos, un greiderēšanas darbus veiksim, kolīdz tas būs iespējams,” uzsvēra LAU valdes priekšsēdētājs Vladimirs Kononovs.

 Kopumā uz visas Latvijas valsts autoceļiem 2016.gadā grants segumu iesēdumu un bedrīšu remonts, rupjo šķembu iestrāde kūkumojošajās vietās, kā arī grants seguma dilumkārtas atjaunošana veikta 282 393 m3 apmērā, kas atbilst apmēram 560 km grants ceļu. Pagājušajā gadā grants ceļu uzturēšana veikta par 15,8 milj. eiro (ar PVN). Vidēji viena kilometra grants ceļa uzturēšana izmaksā 1428 eiro (ar PVN). Faktiski esošā finansējuma ietvaros LAU var nodrošināt vairāk vai mazāk kvalitatīvu grants seguma autoceļu caurbraucamību, taču remontiem un atjaunošanai līdzekļu trūkst.

Latvijā 55% no valsts autoceļiem jeb vairāk nekā 11 tūkstoši kilometru ir ar grants segumu. Veicot ceļu stāvokļa novērtēšanu, 2015.gadā par labā stāvoklī esošiem atzīti 8% grants ceļu, apmierinošā – 50%, bet sliktā – 42% grants seguma ceļu. Atšķirībā no asfalta grants segums nav ciets, bet ir kustīgs un brīvs materiāls, kas laika apstākļu ietekmē šķīst, put un pārvietojas. Mūsdienu satiksmes intensitātes un arī autotransporta masas pieauguma dēļ grants seguma ceļu kopšana prasa būtiskus ieguldījumus.

Īpaši strauji grants ceļu kvalitāte un attiecīgi caurbraucamība pasliktinās pavasarī un rudenī, kad ceļa segums kļūst daudz slapjāks, līdz ar to tam zūd nestspēja. Lai nodrošinātu šādu ceļu kvalitatīvāku caurbraucamību visu cauru gadu neatkarīgi no laika apstākļiem, bez ikdienas uzturēšanas būtu nepieciešams regulāri investēt un veikt gan seguma atjaunošanas darbus, gan drenāžas sakārtošanas un grāvju atjaunošanas darbus. Ja reizi 5-7 gados ceļa segums netiek atjaunots, tad arī ikdienas uzturēšanas darbi pie mainīgiem laika apstākļiem ļoti bieži neapmierina ceļu lietotājus.

Tāpat  VAS “Latvijas Valsts ceļi” valdes priekšsēdētājs Jānis Lange ziņoja par 2017.gadā plānotajiem remontdarbiem valsts autoceļu tīklā, uzsverot, ka galvenie būvdarbi notiek uz valsts galvenajiem ceļiem. Lange informēja, ka par stratēģisku risinājumu un dažādiem finansējuma modeļiem plānots ekspertu darba grupas ietvaros diskutēt konferencē aprīlī.

 Savukārt Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis sēdes dalībniekus informēja par paveikto Ceļu satiksmes drošībā 2014.-2016.gadā un turpmākajiem pasākumiem, ziņoja par ceļu satiksmes drošības pasākumu īstenošanai paredzētajiem līdzekļiem, kā arī sniedza atskaiti par 2016.gadu un informēs par 2017.gada pasākumu projektu.

 Ceļu satiksmes drošības padome ir konsultatīva institūcija, kuras darbības mērķis ir sekmēt vienotas valsts politikas izstrādi un īstenošanu ceļu satiksmes drošības jomā, lai paaugstinātu vispārējo ceļu satiksmes drošības līmeni valstī. Padomes priekšsēdētājs ir satiksmes ministrs Uldis Augulis, bet viņa vietnieks – iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis. Padomes sastāvā ir vairāku ministriju, Valsts policijas, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta, Latvijas Pašvaldību savienības, Rīgas domes, kā arī ceļu satiksmē iesaistīto institūciju un sabiedrisko organizāciju pārstāvji.

 
Visi komentāri
 
Aģents x 12.marts 2017 8:40
12 0 Atbildēt

Pēc visa spriežot- sanāksme ir bijusi tikai sanāksmes pēc. Tjipa: ''Mēs strādājam pie tā''... Uz ceļiem ir labi redzams tas ''paveiktais'' iepriekšējos gados, bet nekādi konkrēti rīcības plāni turpmākai darbībai nav...

cels 12.marts 2017 9:44
11 1 Atbildēt

Par 1420euro var nopirkt 100m3 skembas,,,120eur 10m3 ,ar tam var neliela karta nobert gandriz 1km..cela taka beidzat dirst ...,,,bez vai ar pvn pohui pvn vispar ir jatmet jo tiek laboti valsts celi tie ir jalabo bez nodokliem,,,valsts prieks sevis labo celus un sev maksa nodoklus smiekligi sadardzina visu so uzturesanu un parejo,,idioti..

teleskops 12.marts 2017 10:00
3 0 Atbildēt

Katru gadu tos ceļus tikai kasa un kasa,bet virsū neko neber vietām jau izkasīts līdz smiltij un tad kad ūdens smeļas jau mutē tad kliedzam ka naudas nav par ko salabot šos ceļus aunu bars sēž pie vadības vairāk nekas.

Edgars 12.marts 2017 20:24
0 1 Atbildēt

Varetu sogad netaisit asfalta celus bet salabotu 11tukstosus grants celu un pusei uzklat asfaltu vai ari betona plaksnes kas butu letak . nevis atkal atjaunot Baltik celu kas bija jau ta labs. Nauda vienkarshi daudzos projektos tiek izmesta miskaste...

olen 13.marts 2017 11:13
6 0 Atbildēt

Diskusijā uzvarēs viedoklis,ka ceļu stāvoklis ir apmierinošs un pat labs.

2.limenis 13.marts 2017 11:14
5 0 Atbildēt

Ja paņems naudu no pensiju fondiem,stāvoklis kļūs teicams!

šķemba 13.marts 2017 19:49
1 0 Atbildēt

Lielāko daļu laika norit "zagt vajag mazāk" atvairīšana.

O.Lītis 13.marts 2017 20:55
1 0 Atbildēt

Un kā nozagt vairāk!

Anonīms 13.marts 2017 20:57
1 0 Atbildēt

Labs asfalts uz ceļa nemētājas.

kas mūsu mežā galvenais 13.marts 2017 19:52
1 0 Atbildēt

Katra ceļa galā - "čiekuru"!

le Šifrs 14.marts 2017 10:28
0 0 Atbildēt

Standartizēt bedres.Kā Krievijā,ar bargiem sodiem par novirzēm no standarta,kurus piemērot tiem,ne savējiem.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti