Masveidā sāk greiderēt grants autoceļus 12

 

Foto: Latvijas Valsts Ceļi

Latvijas Valsts Ceļi | 14.marts 2017 13:45

Pateicoties labvēlīgiem laika apstākļiem, visos valsts reģionos masveidā sākas grants ceļu greiderēšana.

Centra reģionā šodien strādā 19 VAS Latvijas autoceļu uzturētājs tehnikas vienības, Kurzemes reģionā - 41, Latgales reģionā - 35 un Vidzemes reģionā - 33 tehnikas vienības. Šodien greiderēšanas darbi notiek arī uz grants ceļiem Bauskas apkārtnē.

Pavasarī un rudenī, kā arī atkušņa laikā uz ceļiem nonāk liels ūdens daudzums un iestājas šķīdonis. Ceļa pamatnei atkūstot un pārmitrinoties, grants seguma ceļu nestspēja būtiski samazinās. Lai novērstu šo ceļu sabrukumu, uz daudziem valsts vietējiem un dažiem reģionālajiem autoceļiem tiek ieviesti pagaidu satiksmes ierobežojumi kravas autotransportam. Šāda prakse ir vispāratzīta un to īsteno arī citās valstīs ar līdzīgiem klimatiskiem apstākļiem.

Uzlabot grants ceļu stāvokli ir iespējams tikai tad, kad ceļi apžūst un kļūst izturīgi. Pretējā gadījumā, uzbraucot uz pārmitrināta, nestspēju zaudējuša ceļa ar smago uzturēšanas tehniku, grants ceļu var sabojāt vēl vairāk.

Lai pasargātu grants ceļus un nodrošinātu to, ka tie nesabojājas neatgriezeniski, tiek noteikti masas ierobežojumi – tiek liegta pārvietošanās transportam, kas smagāks par 10 tonnām. No visa Latvijas valsts autoceļu tīkla vairāk nekā puse ir ceļi ar grants segumu – 11 075 kilometri, un ikgadējie masas ierobežojumi tiek ieviesti gandrīz uz visiem – uz aptuveni 10 000 kilometru.

Latvijas īpatnība ir tā, ka no visa valsts pārziņā esošā autoceļu tīkla vairāk nekā puse ir ceļi ar grants segumu, pārsvarā tie ir vietējās nozīmes ceļi ar nelielu satiksmes intensitāti. Ņemot vērā to, ka pēdējo 25 gadu laikā valsts autoceļu tīkls tiek uzturēts nepietiekama finansējuma apstākļos, bet Eiropas Savienības fondu līdzekļus ieguldīt vietējās nozīmes ceļu remontdarbos nedrīkst, liela daļa grants ceļu ir sliktā un ļoti sliktā tehniskā stāvoklī.

 
12 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
rt 14.marts 2017 14:18
5 2 Atbildēt

Man ir aizdomas, ka paldies neviens neteiks. Tā vietā sāks bļaut, ka slikti nogreiderēts, akmeņi lido stiklos, nav pareizā slīpuma līkumos, nevar atvilkt u.t.t.

ArtisCervinskis 14.marts 2017 23:18
4 4 Atbildēt

Atvainojiet, bet naturāla pakazuha lauķiem. Greiders nobrauca un mums viss čiki piki un ciemā svētki. Vairāki Ceļu specifikācijas punkti pārkāpti. Apauguma nav noņemts. Profils nav izveidots. Atrunas naudas nav -nestrādā. Tīrākā acu aizmālēšana un LAU PR pulēšana! Uz šī ceļa netiek remontētas caurtekas kuras atrodas avārijas stāvokli. Blakus uz šī minēta ceļa atrodas grants karjers kurš pieder Lauciņa kungam un šajā virzienā tiek ceļš uzturēts daudz maz pieņemami, bet pārējais posms līdz Lietuvas robežai vispār nē. No Lietuvas puses droši kravas transports var iebraukt, jo svara ierobežojuma nav! Un pat uz robežas nav informācijas par atļauto ātrumu uz grunts ceļiem. Un paskaidrojiet man kā VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" var gūt peļņu no valsts ceļu uzturēšanas.

650 14.marts 2017 16:20
2 2 Atbildēt

Man sākotnēji izlikās ka sāk "masveidā likvidēt"

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO)

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 22

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti