Ceļu būvnieki aicina nekavēties ar Latvijas ceļu tīkla analīzi 1

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 20.marts 2017 15:18

Biedrība ''Latvijas ceļu būvētājs'' (LCB) aicina Satiksmes ministriju (SM) nekavēties ar Latvijas ceļu tīkla analīzi, aģentūrai LETA pavēstīja biedrībā.

''Biedrība ir pārliecināta, ka SM nekavēsies ar Ministru kabineta uzdevuma izpildi un agrāk, jau pirms šā gada 31.decembra, pabeigs ceļu tīkla izvērtējumu, lai, apstiprinot 2018.gada valsts budžetu, būtu iespējams noteikt, vai Latvijā ir ceļi, kurus autobraucēji lieto ļoti maz vai nelieto vispār, cik šādu ceļu ir, lai tad pieņemtu pamatotus lēmumus par ceļu tīkla remontēšanu,'' klāstīja LCB pārstāvji.

Pēc biedrībā paustā, nevar izslēgt iespējamību, ka pētījums apstiprinās medijos izteikto hipotēzi, ka zināmu daļu maznozīmīgu ceļu patiešām iespējams slēgt vai nodot citiem īpašniekiem, lai autoceļu remontiem paredzētos līdzekļus izmantotu pārējā vietējo ceļu tīkla sakārtošanai.

LCB uzskata, ka lēmumus par ceļu tīkla sašaurināšanu, kas var ietekmēt daudzu cilvēku ikdienu, nevar pieņemt bez objektīvas situācijas izpētes uz pieņēmumu pamata. Lai pieņemtu lēmumu, ir jāsaprot, kāda uz katra ceļa ir satiksmes intensitāte, cik iedzīvotājiem šis ceļš ir nepieciešams, vai viņiem ir alternatīva utt. Turklāt nepieciešams veikt ne tikai valsts, bet arī pašvaldību un uzņēmumu ceļu tīkla analīzi.

''Pašlaik tieši reģionālie un vietējie asfaltētie un grants ceļi saņem vismazāko finansējumu, tajos nav iespējams ieguldīt Eiropas Savienības fondu līdzekļus, bet no valsts budžeta piešķirtie līdzekļi ir niecīgi. Rezultātā 49% valsts un pašvaldību vietējo ceļu ir sliktā vai ļoti sliktā stāvoklī,'' atzīmē biedrības pārstāvji.

LCB arī pauž cerību, ka gadījumā, ja ceļu tīkls tiks optimizēts, ietaupītais finansējums tiks izlietots citu vietējo ceļusakārtošanā.

Jau vēstīts, ka AS ''Latvijas valsts ceļi'' uzdots šogad veikt visu valsts, pašvaldību un privāto ceļu inventarizāciju, lai rastu skaidru redzējumu par valstī esošo ceļu kopumu un to reālo stāvokli.

 
Visi komentāri
 
Andris 21.marts 2017 12:35
0 0 Atbildēt

Un kā inspekcija izvērtēs tādu ceļu, kuram veikta rekonstrukcija, uzklāta jauna asfalta kārta, bet nav pagājis pus gads un tas jau sāk brukt, parādās bedres, plaisas un caurtekas nosēdušās? Ceļš Daugavpils novadā V678

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: KIA hibrīds, kuram uz plašu pircēju ievērību būs jāpagaida (+VIDEO) 27

Jāatzīst, ka arī plug in hibrīdi nav nekādi lētie, tomēr šad un tad parādās automašīnas, kas ar laiku varētu kļūt pirktākas. Šoreiz TV Autoziņas testē vienu tādu auto. Tas ir Kia Xceed plug in hibrīds. Lasīt vairāk

 

Noguruši autovadītāji rada draudus ceļu satiksmē (+ VIDEO) 5

Nogurums pēc darba un neizgulēšanās ir vēl viens būtisks risks un iemesls ceļu satiksmes negadījumiem. Kaut arī Latvijā pieņemts, ka autovadītāja apliecību nedrīkst izsniegt cilvēkiem ar miega apnoju, tomēr praksē tiesības var iegūt arī cilvēki ar miegainības problēmām, norāda ceļu satiksmes drošības speciālisti. Lasīt vairāk

 

Toyota Yaris nokārto EuroNCAP testus pēc jaunajiem kritērijiem (+ VIDEO) 10

Toyota Yaris hibrīds kļuvis par pirmo modeli, kas izturējis EuroNCAP triecientestus pēc jaunākās metodikas. Lasīt vairāk

 

"Meistara padoms": vai gaisa kondicionētājam jābūt darba kārtībā arī rudenī un ziemā ? (+VIDEO) 16

TV Auto ziņas sāk tehnisko padomu ciklu sadarbībā ar Bosch Car Service. Šoreiz atbildēsim uz biežāk uzdotajiem jautājumiem par visiem pazīstamu komforta iekārtu - gaisa kondicionētāju. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti