Visi komentāri - Ceļu būvnieki aicina nekavēties ar Latvijas ceļu tīkla analīzi

Ceļu būvnieki aicina nekavēties ar Latvijas ceļu tīkla analīzi 1

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 20.marts 2017 15:18

Biedrība ''Latvijas ceļu būvētājs'' (LCB) aicina Satiksmes ministriju (SM) nekavēties ar Latvijas ceļu tīkla analīzi, aģentūrai LETA pavēstīja biedrībā.

''Biedrība ir pārliecināta, ka SM nekavēsies ar Ministru kabineta uzdevuma izpildi un agrāk, jau pirms šā gada 31.decembra, pabeigs ceļu tīkla izvērtējumu, lai, apstiprinot 2018.gada valsts budžetu, būtu iespējams noteikt, vai Latvijā ir ceļi, kurus autobraucēji lieto ļoti maz vai nelieto vispār, cik šādu ceļu ir, lai tad pieņemtu pamatotus lēmumus par ceļu tīkla remontēšanu,'' klāstīja LCB pārstāvji.

Pēc biedrībā paustā, nevar izslēgt iespējamību, ka pētījums apstiprinās medijos izteikto hipotēzi, ka zināmu daļu maznozīmīgu ceļu patiešām iespējams slēgt vai nodot citiem īpašniekiem, lai autoceļu remontiem paredzētos līdzekļus izmantotu pārējā vietējo ceļu tīkla sakārtošanai.

LCB uzskata, ka lēmumus par ceļu tīkla sašaurināšanu, kas var ietekmēt daudzu cilvēku ikdienu, nevar pieņemt bez objektīvas situācijas izpētes uz pieņēmumu pamata. Lai pieņemtu lēmumu, ir jāsaprot, kāda uz katra ceļa ir satiksmes intensitāte, cik iedzīvotājiem šis ceļš ir nepieciešams, vai viņiem ir alternatīva utt. Turklāt nepieciešams veikt ne tikai valsts, bet arī pašvaldību un uzņēmumu ceļu tīkla analīzi.

''Pašlaik tieši reģionālie un vietējie asfaltētie un grants ceļi saņem vismazāko finansējumu, tajos nav iespējams ieguldīt Eiropas Savienības fondu līdzekļus, bet no valsts budžeta piešķirtie līdzekļi ir niecīgi. Rezultātā 49% valsts un pašvaldību vietējo ceļu ir sliktā vai ļoti sliktā stāvoklī,'' atzīmē biedrības pārstāvji.

LCB arī pauž cerību, ka gadījumā, ja ceļu tīkls tiks optimizēts, ietaupītais finansējums tiks izlietots citu vietējo ceļusakārtošanā.

Jau vēstīts, ka AS ''Latvijas valsts ceļi'' uzdots šogad veikt visu valsts, pašvaldību un privāto ceļu inventarizāciju, lai rastu skaidru redzējumu par valstī esošo ceļu kopumu un to reālo stāvokli.

 
Visi komentāri
 
Andris 21.marts 2017 12:35
0 0 Atbildēt

Un kā inspekcija izvērtēs tādu ceļu, kuram veikta rekonstrukcija, uzklāta jauna asfalta kārta, bet nav pagājis pus gads un tas jau sāk brukt, parādās bedres, plaisas un caurtekas nosēdušās? Ceļš Daugavpils novadā V678

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti