Uz valsts autoceļiem beidzas ziemas uzturēšanas sezona; aicinām atzīmēt bedrītes aplikācijā Waze 3

 

Foto: iAuto.lv

Latvijas Valsts ceļi | 3.aprīlis 2017 11:02

31. martā beidzas autoceļu ziemas uzturēšanas sezona un valsts autoceļu tīklā sāk veikt vasaras uzturēšanas darbus. Aprīlī uz asfaltētajiem autoceļiem sāksies bedrīšu masveida remontdarbi

Aicinām autovadītājus atzīmēt navigācijas aplikācijā Waze bedrītes, kas tiek pamanītas uz valsts autoceļiem. Informācija Waze ceļu uzturētājiem kalpo kā papildu informācijas avots.

"Jau kopš 2014. gada sadarbojamies ar navigācijas lietotni Waze. Tā ir lieliska iespēja sniegt nepieciešamo informāciju vairāk nekā 100 tūkstošiem autobraucēju," stāsta VAS Latvijas Valsts ceļi valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

"Mūsu darbinieki visos Latvijas reģionos uzrauga valsts ceļus, taču nodrošināt, ka katru dienu tiek apsekots ikviens metrs, protams, fiziski nav iespējams, tāpēc autovadītāji ir tie, kas kā likums pirmie ierauga ja uz ceļa ir kāda problēma. Mums un ceļu uzturētājiem šī informācija ir ļoti svarīga, tāpēc jo vairāk ar to dalīsies, jo operatīvāk mēs spēsim reaģēt," viņš turpina.

"Bedru aizpildīšana uz asfaltētajiem ceļiem ir roku darbs. Ik gadu, uzsākot bedru masveida remontu, LAU darbinieki faktiski izstaigā visus valsts asfaltētos autoceļus", uzsver VAS Latvijas autoceļu uzturētājs (LAU) vadītājs Vladimirs Kononovs.

"Kopumā situācija uz asfaltētajiem ceļiem uzlabojas, jo bedru apjoms uz tiem pakāpeniski samazinās. Ja pirms pieciem gadiem mēs veicām bedru remontdarbus, kas kopumā ir līdzvērtīgi 100 kilometriem jauna ceļa, tad pērn tie bija 60 kilometri", viņš norāda.

Ņemot vērā, ka no rītiem un naktī vēl ir iespējams slapjš sniegs un gaisa temperatūra var pazemināties zem nulles, nepieciešamības gadījumā LAU joprojām nodrošinās ceļu kaisīšanu un tīrīšanu.

Šā gada pirmajos trīs mēnešos, veicot avārijas remontdarbus uz autoceļiem, jau ir aizpildītas bīstamās bedres kopumā 9269 kvadrātmetru platībā, tajā skaitā uz galvenajiem valsts autoceļiem – 1423, uz reģionālajiem ceļiem – 5953, bet uz vietējās nozīmes ceļiem – 1893 kvadrātmetru platībā.

Līdzīgi kā ziemā, arī vasaras sezonā ceļu uzturēšanas darbi tiks veikti prioritārā secībā, pamatojoties uz uzturēšanas klasēm A (augstākā), B, C un D (zemākā). Tās ir noteiktas pēc autoceļu sociālekonomiskās nozīmes un transporta plūsmas izvērtēšanas, proti, vispirms tiks sakārtoti svarīgāko un noslogotāko maršrutu autoceļi.

Ziemas un vasaras uzturēšanas darbus valsts autoceļu tīklā veic VAS Latvijas autoceļu uzturētājs. Darbi tiek veikti atbilstoši MK noteikumiem Nr.224 "Noteikumi par valsts un pašvaldību autoceļu uzturēšanas ikdienas prasībām un to izpildes kontroli" un faktiski piešķirtajam finansējumam.

Ar mobilo navigācijas lietotni Waze LVC sadarbojas kopš 2014. gada. Tajā ir atrodama informācija par remontdarbiem valsts autoceļu tīklā un ar tiem saistītajiem satiksmes ierobežojumiem. Waze arī var atzīmēt bedrītes uz autoceļiem, kā arī ziemas periodā iegūt informāciju par braukšanas apstākļiem uz valsts galvenajiem autoceļiem. Lai lejupielādētu Waze lietotni iOS vai Android operētājsistēmai, apmeklējiet http://www.waze.com.

 
Visi komentāri
 
anonimikis 3.aprīlis 2017 11:27
0 0 Atbildēt

Uz Jelgavas šosejas (īstās, nevis to pajoļu video pieminētās) kā reiz novāca zīmes 90km/h pirms fotoradara pie Ozolniekiem.

gunbox 3.aprīlis 2017 13:05
1 0 Atbildēt

Vai Jānis Lange varētu atbildēt, kad tiks atjaunots viss ceļa segums Vidzemes šosejā pirms Bērzkroga. It kā valsts nozīmes šoseja, bet avārijas stāvoklī un visiem nošpļauties. Naktī pretī pa vidu braucošai fūrei ir bīstami. Pa vidu baltās līnijas nav un asfalta apmales nodrupušas. Remontēts izskatās pēdējo reizi kaut kādos 70tajos gados. Pāris gadus atpakaļ salaboja aiz Bērzkroga posmu 7km garumā, kurš nebija kritiskā stāvoklī. Savukārt aiz Bērzkroga 1km ir neremontēts, kurš bija daudz sliktākā stāvoklī. Nesaprotu. Arī aiz Siguldas posms jau tiek pēdējo 10 gadu laikā 2x pārklāts. Kur ir loģika?

loģikas nav 3.aprīlis 2017 16:05
1 0 Atbildēt

tādēļ, uz šo jautājumu tev neatbildēs. Arī es, retu reizi braucot uz Rīgu, redzu to pašu, ko tu - katastrofālais ceļa posms aiz Bērzkroga palicis vēl baisāks, bet pirms Siguldas labu ceļa posmu pārklāja ar vēl vienu asfalta kārtu (par maz jau nebūs). Es domāju, ka visa lieta ir finansējumā, kam tiek klāt, kas paredzēts tikai noteiktam mērķim (attiecīgam ceļa posmam, piemēram) un nekā savādāk. Gulbenē, piemēram, būvēs super dārgu satiksmes apli (kopējās izmaksas ar pievadceļiem un aplim traucējošas ēkas atpirkšanu/nojaukšanu - 3,5 miljoni). It kā jau labi, tikai tas aplis nevienam tā īpaši nav vajadzīgs - lieta tāda, ka finansējuma lielāko daļu dod ES un tad nu, kā parasti, gribi ņem, gribi neņem

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti